Posty

Wyświetlanie postów z marca 25, 2020
  Temat: Tabor - Góra Przemienienia. Posłuchaj Ewangelii o przemienieniu Jezusa - kliknij Zadanie do zeszytu: podręcznik str. 85 zadanie zadanie prześlij na email: rysiek332@gmail.com posłuchaj piosenki, jej tekst znajdziesz na str. 85 "zaśpiewaj" - piosenka

26.03.2020 r. – kl.8 – WIEDZA o SPOŁECZEŃ.

    26.03.2020 r. – kl. VIII – WIEDZA o SPOŁECZEŃSTWIE Temat: Sądy i trybunały. 1   1.  Wyjaśnienie pojęć: sąd, sądy powszechne, sądy administracyjne, wymiar sprawiedliwości, zasada dwuinstancyjności postępowania sądowego, zasada niezależności sądów. 2   2.  Trybunał Stanu, Trybunał Konstytucyjny – kompetencje w zakresie ochrony Konstytucji RP; sprawy, które rozpatrują. 3   3.  Odwiedź stronę internetową sądu rejonowego właściwego ze względu na swoje miejsce zamieszkania i napisz, w jakich sprawach ten są orzeka – ZAD. DOM. – prześlij w ciągu 3 dni na:      danszkola123@gmail.com 4   4.  Zachęcam do odwiedzenia strony: https://epodreczniki.pl/a/struktura-wymiaru-sprawiedliwosci-w-polsce/D62nQfqI1

26.03.2020 r. - kl.6 - HISTORIA

              26. 03. 2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat: Jakie reformy oświatowe przeprowadzono w Rzeczypospolitej w II połowie XVIII wieku? 1.      Zapoznaj się z tekstem podręcznika na s. 181 oraz tekstem źródłowym na s. 182. 2.      Odpowiedz ustnie na pyt. 1 – s. 183 oraz na pyt. 1 pod tekstem źródłowym. 3.      Wyjaśnij pisemnie, sporządź notatkę a)      KEN -…………………………….. b)      Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych ……………………… 4.      Zachęcam do poszerzenia wiedzy i skorzystania:        https://epodreczniki.pl/a/komisja-edukacji-narodowej/DfXWv0071

26 marca, język polski, kl.VIII

Obraz
Temat: O ludziach, którzy potrafili wcielić w życie wspaniałe ideały: braterstwo i służbę( A. Kamiński "Kamienie na szaniec"). Wykonaj zadania z kart pracy.

26.03.2020 r.- kl. 4 - HISTORIA

26.03.2020 r. - Kl. 4 - HISTORIA   Temat:  Dał nam przykład Bonaparte - walka Polaków o odzyskanie                  niepodległości w II poł. XVIII i w I poł. XIX wieku. 1  1.    Przypominamy, że w XVIII w Rosja, Prusy i Austria dokonały trzech rozbiorów Rzeczypospolitej. Nasze państwo zniknęło z mapy Europy. Polacy jednak podjęli walkę o wolność. 2  2.     Zapoznaj się z tekstem w podręczniku – Temat 17. 3 3.    Odpowiedz ustnie na pytania: a    a)  Dlaczego Polacy liczyli na pomoc Francji i cesarza Francuzów- Napoleona            Bonaparte w walce o niepodległość, o odzyskanie wolnego państwa?              b) Z jakimi państwami Francja toczyła wówczas wojny? c     c)    Gdzie utworzono Legiony Polskie, kiedy - i kto nimi dowodził (pod rozkazami               Napoleona) ?        d)    Jaka pieśń towarzyszyła Legionom Polskim? e     e)  Kto napisał słowa?        f)    W którym roku została hymnem Polski?        g) Czy Legiony wywalczyły wolność dla

26.03 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000,... Lekcja przez aplikację zoom godz 11.00. 

26.03 czwartek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Siatki ostrosłupów. Pole powierzchni. Lekcja przez aplikację zoom.

26.03 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Porównywanie liczb. 1. Zapisz temat w zeszycie. 2. Obejrzyj filmy:  https://youtu.be/88_lpDJSbN8 ,  https://youtu.be/MJ6vZOFjPT4 2. Analiza w podręczniku strony 164 -165 3. Zadania z zeszytu ćwiczeń str. 76-77

26 marca, język polski, kl.VII

Temat:Styl publicystyczny a styl potoczny. 1.Wykonaj polecenie 2. , s.202. Podaję cechy , dopiszcie przykłady z tekstu. Styl publicystyczny: zmetaforyzowanie ................................................... nagromadzenie epitetów ............................................... wykrzyknienia ............................................................... Styl potoczny: kolokwializmy .............................................................. stałe związki frazeologiczne ........................................... proste zdania ............................................................... 2.Wykonaj polecenie 3. , s. 203. 3. Zapisz w zeszycie. Styl publicystyczny: prosty, zrozumiały, elementy innych stylów(artystycznego, naukowego,potocznego), urozmaicone środki językowe, utwory publicystyczne, gazety, czasopisma, internet,radio, telewizja. 4.Uzupełnij: Styl potoczny to ..................................................................(na podstawie "

25.03.2020 r. , środa, klasa 8, edukacja dla bezpieczeństwa

1.        Temat: Złamania i zwichnięcia Proszę przeczytać temat w książce (strona 99 – 103), następnie wykonać krótką notatkę   w zeszycie wg planu: ·          Pierwsza pomoc w przypadku złamania kości przedramienia. ·          Pierwsza pomoc w przypadku skręcenia stawu skokowego (kostki). ·          Sposoby zapobiegania urazom w domu, szkole oraz przy uprawianiu sportu.

26 marca, język polski, kl.VI

26 marca, język polski, kl.VI Temat: Jajko z bajkową niespodzianką ("Agenci na deskorolkach"). 1. Przeczytaj informacje na temat Petera Carla Faberge', s. 223., podręcznik. 2. Przeczytaj tekst, s. 220-223. 3.Wykonaj polecenie 2. , s.223. 4. Przeczytaj "Zapamiętaj" , s.223. 5. Wykonaj pol. 4. , s.223. Dobierz podane motywy działania do postaci. chęć potwierdzenia swoich umiejętności przekazywanych przez pokolenia, chęć wzbogacenia się, kradzież cennego, wyjątkowego klejnotu, zemsta za wmieszanie ojca koleżanki w kradzież jajka, uwolnienie dziewczyny 6.Na koniec proponuję grę "memory" w wersji elektronicznej MEMORY - gra online :: łamigłówki,gry logiczne

plastyka klasa 4,6,7

Plastyka kl.7    26.03 T:Projekt centrum handlowego,szkoły przyszłości, itp.-forma przestrzenna. Przypominam o konkursie o Janie Pawle ll Plastyka kl.6   27.03 T:Druk wypukły-projekt ekslibrisu. -podręcznik; druk wypukły -uproszczona forma druku wypukłego-matryca -przypominam o konkursie o Janie Pawlell Plastyka kl.4   27.03 T:Sztuka ludowa-prosta,bliska,kolorowa -podręcznik:(ilustracje)s.75 -ćwiczenie plastyczne:tworzenie prostej wycinanki nawiązującej do sztuki ludowej

25.03 środa klasa 5 Technika

Temat: Pismo techniczne. Ponieważ materiały i skrzynki narzędziowe zostały w pracowni, proponuję zapoznać się z zasadami pisma technicznego. http://scholaris.pl/resources/run/id/52407 (skopiuj do nowego okna przeglądarki) Pozdrawiam!

25.03 środa klasa 5 Religia

Temat : Jezus na pustyni - idź precz szatanie. Zobacz scenę z filmu " The Bible Mini Series "  o kuszeniu Jezusa  - kliknij / nie zapomnij kliknąć na napisy/ Scenę, którą oglądnąłeś porównaj z tekstem Ewangelii  str. 100 podr. Zobacz jak dziś wygląda Pustynia Judzka - oglądnij  Zeszyt zadanie 1 z podręcznika str. 101 do zeszytu zadanie 2 wykonaj w oparciu o program -  adres do programu    / obrazek o kuszeniu znajdź sam w internecie/ Wykonany komiks / zdjęcie/ z tekstem wyślij na email rysiek332@gmail.com  

25.03 środa klasa 7 biologia

Temat: Higiena układu nerwowego i radzenie sobie ze stresem. Wykonaj krótką notatkę na podstawie podręcznika (str 192-194)- mogą być to tylko punkty. Odpowiedz krótko na pytania w podręczniku pod tematem (ćwiczenia)- str.194. Zrób ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń (str.78-79). Powodzenia! Na mail e.gawel99@gmail.com możesz przesyłać ewentualne pytania, wątpliwości związane z lekcjami.

25.03.2020r.środa, klasa III, język angielski

Obraz
Lesson Topic:Tasty and healthy. raw[ro:]-surowy fresh[fresz]-świeży sweet[słit]- słodki sour[sałe:]- kwaśny crunchy[kranczy]- chrupiący    Słówka do tekstu ćw 2, strona 38 grow-rosnąć stay healthy- być zdrowym need- potrzebować fun ways- zabawne sposoby fruits lollies- owocowe lizaki smoothie - koktajl ice cubes- kostki lodu add- dodawać sticks- patyczki/paluszki celery- seler Wykonaj ćwiczenie 3 strona 38 (zdj powyżej). Wystarczy tylko napisać, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe, np. 1- TRUE.  Uwaga! Słówka obowiązkowe to te nad zdjęciem.

25.03.2020r, środa, klasa II, język angielski

Lesson Topic:School rules. classroom [klasrum]- klasopracownia gym[dżym]- sala gimnastyczna corridor[korido:]- korytarz library[laibrery]- biblioteka canteen[kantin]- stołówka playground[plejgrand]- boisko szkolne  Proszę nauczyć się wyżej wymienionych słówek i wykonać z nimi ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

25.03 środa klasa 4 Technika

Temat: Piesza wycieczka. Przeczytaj temat z podręcznika i zrób podane w nim zadania w zeszycie. Wykonaj zdjęcie odblasku, który miałeś zaprojektować wyślij mi je na podany mail  e.gawel99@gmail.com do 31.03.20r. W tytule maila podaj imię, nazwisko, klasę i nazwę przedmiotu, którego mail dotyczy. Na podany mail możesz przesyłać ewentualne pytania, wątpliwości związane z lekcjami. Powodzenia!

25.03 środa klasa 8 chemia

Temat :Glicerol- alkohol polihydroksylowy. Wykonać notatkę korzystając z podręcznika (str. 150- 153) według punktów; 1. Co to jest glicerol? 2. Nazwa systematyczna glicerolu. 3. Właściwości glicerolu. 4. Zastosowania glicerolu Następnie odpowiedz w zeszycie na pytania z podręcznika pod tematem (str. 153 "Rozwiąż zadania w zeszycie.")- 1, 2, 3. Wykonaj zdjęcie plakatu "Jak alkohol wpływa na organizm" z poprzedniego tygodnia i wyślij mi je na podany mail  e.gawel99@gmail.com do 31.03.20r. W tytule maila podaj imię, nazwisko, klasę i nazwę przedmiotu, którego mail dotyczy. Na podany mail możesz przesyłać ewentualne pytania, wątpliwości związane z lekcjami. Powodzenia!

25.03 środa klasa 3 - edukacja muzyczna

Edukacja muzyczna: Temat: Piosenka "Wełniany baranek"   W zeszycie ćwiczeń na str. 44 przeczytaj tekst piosenki “Wełniany baranek”. Odpowiedz na pytania:  Z ilu zwrotek składa się  ta piosenka?  Ile wersów jest w każdej zwrotce? Ile sylab jest w każdym wersie? Spróbuj wymyślić własną melodię do słów piosenki? Przypomnij sobie nasz pląs "Taniec disco" i zachęć do wspólnej zabawy domowników. Jeśli masz ochotę możesz narysować baranka opisanego w piosence. Dla chętnych uczniów; W ejdź  na stronę www.gov.pl/zdalnelekcje wybierz ćwiczenie, które cię            zainteresuje,  przeznaczone dla twojej klasy na dzisiejszy dzień. Powodzenia!

25,03 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Rodzaje ostrosłupów. Zajęcia przez aplikację zoom. 

25.03 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Procenty - powtórzenie. Zajęcia przez aplikację zoom.

25.03 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000,....- ćwiczenia 1. Proszę zapisać temat lekcji w zeszycie. 2. Proszę obejrzeć film: https://youtu.be/7_gFDt9VOeg 3. Proszę uzupełnić str 77 w zeszycie ćwiczeń. 4.Proszę uzupełnić wcześniejsze nieuzupełnione strony z tego działu ( str 74)

25.03 środa klasa 6 biologia

Temat: Gady- kręgowce, które opanowały ląd. Obejrzyj i przeczytaj informacje i ciekawostki zgromadzone po linkiem https://epodreczniki.pl/a/gady/D1AaUku0v Nie wykonuj podanych tam poleceń!- jest to tylko materiał wzbogacający lekcję ( osoby zainteresowane mogą sobie wykonać zadania na samym końcu, które można od razu samodzielnie sprawdzić). Wykonaj króciutką notatkę na podstawie podręcznika str.103- 106 ( np.wpisz kilka punktów do zeszytu) Zrób ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Powodzenia! Wykonaj zdjęcie plakatu płaza, który zrobiłeś w poprzednim tygodniu i wyślij mi je na podany mail  e.gawel99@gmail.com do końca tygodnia 29.03.20r. W tytule maila podaj imię, nazwisko, klasę i nazwę przedmiotu, którego mail dotyczy. Na podany mail możesz przesyłać ewentualne pytania, wątpliwości związane z lekcjami.

25.03 środa klasa II Edukacja plastyczna

Temat: Wiosna wokół nas. Wykonaj pracę plastyczną na temat Wiosna wokół nas.  Możesz malować farbami lub rysować kredkami. W swojej pracy przedstaw jak najwięcej oznak wiosny.

25.03 środa - klasa 3 - edukacja polonistyczna

Edukacja polonistyczna: Zapisz temat w zeszycie: Astrid Lindgren i jej twórczość. Przeczytaj informację ze str. 52 na temat pisarki. Napisz kilka zdań na jej temat w zeszycie, wypisz tytuły jej najpopularniejszych książek. Ustnie wykonaj ćw. 1,2 zamieszczone pod tekstem. Powodzenia!

26.03.2020r., czwartek, klasa IV, język angielski

Lesson Topic: What do the Glooms do? ćw.1 Wstaw czasownik w odpowiednie zdanie: get, have(3x), leave, go(2x) 1.The Glooms _________ breakfast at 7.30. 2.The tweens __________ to school by car. 3.They _________ home at 7.45. 4.We __________ lunch at school. 5.I __________ to bed at 10 p.m. 6.Do you __________ up at 7 o'clock? 7.I __________ dinner at 4 p.m. Wykonaj pisemnie ćw.10 str 71(podręcznik). Powtórz wszystkie słówka ze str. 70 i 71 (szczególnie ćw. 5 i 9 str. 71)

25.03 środa klasa 2 edukacja polonistyczna

Temat lekcji: Pisownia wyrazów z h. Wykonaj zadanie 1 ( podręcznik str. 47) Zeszyt ćwiczeń str. 41, zad. 1,2,3 Dla chętnych uczniów; Wejdź  na stronę www.gov.pl/zdalnelekcje wybierz ćwiczenie,  które cie zainteresuje,  przeznaczone na dzisiejszy dzień dla twojej klasy. Powodzenia!

25.03.2020r., środa, klasa VI, język Angielski

Lesson   Topic :First Conditional-zdania warunkowe typu pierwszego. Zdania warunkowego typu 1. używamy, aby opisać sytuacje, które będą miały miejsce, jeżeli zostanie spełniony określony warunek. W zdaniu podrzędnym (po spójniku "if-jeśli" ) stosujemy czas teraźniejszy prosty (present simple), zaś w zdaniu głównym czas przyszły prosty ( future simple). Przykład: Jeśli będziesz się uczył wytrwale, zdasz egzaminy. If you study hard, you' ll pass the test.  Po "if" zdanie podrzędne, więc czasownik jest w czasie teraźniejszym. you'll pass the test- zdanie główne, więc czasownik w czasie przyszłym. Proszę do zeszytu zrobić ćwiczenie 4 i 9 strona 63- podręcznik. W ćwiczeniach ćw. 2 i 3 strona 69. 

25. 03 środa klasa I zajęcia zintegrowane

Edukacja polonistyczna Temat: Sylaby Cza, cza ... 1. Otwórz podręcznik na s.31. Poznajemy nowy dwuznak - cz jak czapka. Popatrz z jakich liter się składa.  Przeczytaj zapisane sylaby głośno i wyraźnie.  2. Przeczytaj rymowanki pod sylabami. 3. Przeczytaj wyrazy z podziałem na sylaby, a potem powiedz je w całości. 4. A teraz poznaj zdrobnienia - "Zabawa w zdrobnienia". Przeczytaj pary wyrazów. Drugi wyraz w każdej parze to zdrobnienie (mówimy o kimś lub o czymś malutkim). Zwróć uwagę, że w każdym zdrobnieniu znajduje się dwuznak cz. 5. A teraz Ty dodaj zdrobnienia do podanych wyrazów (ustnie). 6. Otwórz zeszyt ćwiczeń na s.23. Wykonaj ćwiczenia: 1, 2, 3. Potrzebne naklejki znajdziesz w środku książki. Kropki też należą do ćwiczeń. Edukacja matematyczna i zajęcia techniczne Temat: Model zegara. 1. Otwórz podręcznik na s.32 - Historia zegarów. Obejrzyj zdjęcia zegarów i odczytaj podpisy lub poproś kogoś o odczytanie. Wymień nazwy zegarów zaczynając od najstar

25.03 środa klasa 2 - edukacja przyrodnicza

Edukacja przyrodnicza: Temat lekcji: JAK DBAĆ O ZDROWIE ? ( Zapisz temat do zeszytu - edukacja przyrodnicza lub polonistyczna) Przeczytaj wiersz “Raz wiewiórka...”( podręcznik str. 46) Wykonaj ustnie polecenia 1,2,3. Jak obecnie trzeba dbać o zdrowie! – napisz kilka zdań w zeszycie. Powodzenia !

25.03 środa klasa 3 religia

Znajdź w książeczce do I Kmunii św. mdlitwę o zdrowie str. 60 i zaproś do tej modlitwy swoich rodziców i rodzeństwo. Pozdrawiam serdecznie.

25.03 środa klasa 8 religia

W tym dniu pomódl się w intencji dziecka poczętego ale zagrożonego aborcją, aby szczęśliwie przyszło na świat. Poszukaj w internecie modlitwy w intencji dziecka nienarodzonego, która się rozpoczyna: „Panie Jezu za wstawiennictwem Twojej Matki Maryi, która urodziła Cię z miłością...” i przepisz ją do zeszytu  https://diecezja.waw.pl/da/modlcodz.html Powodzenia!!

26.03 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Porównywanie ułamków zwykłych - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom godz. 10.00.