Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 16, 2020

16.04.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:Unit 6-self check. 1.Pisemnie do zeszytu-ćw.4 i 8,pozostałe wykonujemy ustnie,strona 78. 2.W ćwiczeniach uzupełnić całą stronę powtórzeniową.

16.04 czwartek klasa 6 religia

Obraz
Temat: Błogosławiona noc - zwycięstwo światła. Przeczytaj tekst katechezy z podręcznika str. 114- 116 Z poniższego obrazka opisz w zeszycie symbole związane z  Wigilią Paschalną. / zadanie 5 /

16.04.2020r. czwartek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic:Sport-writing. 1.Strona 90,ćw.2 i 3.Przepisz tekst z ćw.2 uzupełniając go zdaniami z ćw.3. Pomoc:in order to...-w celu,aby...,it makes me feel...-to sprawia,że czuję się.... 2.Dokończ ćwiczenia związane ze stopniowaniem przymiotników,sprawdzimy na zoomie.

16.04.2020r. czwartek,klasa I,język angielski

Lesson Topic:Tiger Review 2. Jest to lekcja utrwalająca słownictwo z dwóch rozdziałów-3 i 4. 1.W podręczniku pracować ustnie z ćwiczeniami ze str.49 i 50. 2.W ćwiczeniach wykonać zadania ze str.48.

16.04 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Lekcja przez aplikację zoom.

16.04 czwartek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Graniastosłupy i ostrosłupy - powtórzenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom.

16.04.czwartek,kl.5,muzyka

Witajcie ! Temat lekcji: Posłuchaj- świat śpiewa. Notatka: Głosy natury zawsze były inspiracją dla kompozytorów. Potrafili dźwiękiem naśladować różne odgłosy z otaczającego nas świata. Słuchamy: F.B.Mache "KORWAR"link: https://www.youtube.com/watch?v=8HyXGBJqKFo&t=43s Pasją tego kompozytora jest nagrywanie odgłosów ptaków,które łączy z dźwiękami instrumentów. .............................................................................................. polecenie: spróbuj rozpoznać instrument prowadzący wyrazisty dialog z głosami ptaków. c.d. notatki  Instrumentem ,który prowadzi dialog z odgłosami ptaków jest.............................................. Powodzenia,miłych wrażeń i do usłyszenia na poczcie. Prześlij notatkę i odpowiedź na polecenie. aga_polak76@interia.pl Zaśpiewaj sobie piękną piosenkę o świecie i przyrodzie.str. 88-89 w podręczniku. https://www.youtube.com/watch?v=_FTErfpnjyk Pozdrawiam !!!

16.04.czwartek,kl. 7,muzyka

Witajcie! Temat lekcji: " Strumyka fala szybka wśród jasnych bieży łąk ". Muzyka ilustracyjna F.Schuberta. W podręczniku od str.83-85 zamieszczona jest informacja na temat pieśni solowej i utwór pstrąg. Przesłuchaj utwór "Pstrąg",śledząc tekst i melodię w podręczniku.(wejdź w link: https://www.youtube.com/watch?v=NHlKy0eYGRY       ).Zapisz tytuły słuchanych utworów do zeszytu. Po wysłuchaniu utworu napisz ,czy istnieje związek między muzyką a tekstem. (2 zdania uzasadnienia) Wysłuchany fragment jest w j.polskim.Posłuchaj oryginalnej wersji utworu: https://www.youtube.com/watch?v=SqwtB1hajJ4 Notatka: W muzyce z okresu romantyzmu króluje muzyka programowa i ilustracyjna.oznacza to ,że większość utworów posiada tytuły pozamuzyczne np: E.GRIEG "Poranek",czy F.SCHUBERT "Pstrąg". Muzyka ilustracyjna to taka,która przebiegiem melodii,rytmu,dynamiki,artykulacji w prezentowanych utworach potrafi namalować w wyobraźni odbiorcy pewien obraz m

16.04 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom.

16.04.2020r. czwartek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:My school trip-reading. 1.Słówka do tekstu: through-przez, Channel Tunnel-tunel pod kanałem La Manche, lift-winda, steps-schody, guess-zgadnąć, queue-kolejka, paintings-obrazy, watching-obserwując, . 2.Cwiczenie 2,str.68-do zeszytu. 3.Wypisz z tekstu 6 czasowników nieregularnych i przetłumacz na j.polski.

16 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Sztuka argumentacji. 1. Przeczytaj informacje z ramki- podr., s.297. 2. Wykonaj pol. 1., 2. , 5. , 8.,s. 297. Zrób zdjęcie i wyślij na mojego maila.

16 kwietnia, język polski, kl. VII

Obraz
Temat: Test o dramacie i teatrze. Wykonaj poniższy test. Odpowiedzi wyślij na mojego maila.

16 kwietnia, język polski, kl. VI

Obraz
Temat: Przygotowujemy się do redagowania opisu obrazu. 1.Przeczytaj podane niżej pojęcia i wpisz do zeszytu te, które mają związek z malarstwem. 2.Zapisz w zeszycie. Pierwszy plan- to, co widać najbliżej. Drugi plan- to, co widać dalej. Tło- to, co widać najdalej. 3.Przeczytaj Rady dla opisujących obraz - podr., s.211. 4.Zapisz w zeszycie. Plan opisu obrazu Krótka informacja o dziele i jego autorze. Określenie tematyki obrazu(co przedstawia obraz). Opis pierwszego planu. Drugi plan. Tło. Kolorystyka(np. jasna, żywa, ciepła, chłodna, barwy wyraziste). Nastrój(np. pogodny, radosny,ponury, tajemniczy). Ocena obrazu(osobista opinia-np.zrobił na mnie niezwykłe wrażenie, bardzo mi się podoba). 6.Zapisz wyrazy bliskoznaczne do słowa obraz. 7. Wykonaj pol.5., s.210.

16 kwietnia, język polski, kl.V

Temat: Pisownia przyimków i wyrażeń przyimkowych. Lekcja przez Zoom.

16 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: Na tropach przenośni. 1.Przeczytaj definicję przenośni(metafory)- podr., s.228 Zapamiętaj. 2.Metafora to inaczej niezwykłe połączenie słów. Na czym to polega, wyjaśnię na przykładzie sformułowania kaskada kwiatów . Przepisz do zeszytu. kaskady wody- zwykłe połączenie słów  spadający strumień wody, wodospad  ← kaskada kwiatów                                                                          ↓ znaczenie przenośne, nowe - niezwykłe połączenie słów                                     duże ilości kwiatów, zwieszających się z balkonów, przypominające wodospad 3. Wykonaj polecenie 3., 4. , s.228. 4. Przyporządkuj podane metafory do wierszy poznanych wcześniej. W nawiasie podaję ich tytuły ( Moje próżnowanie, Wyliczanka, Wyciągnięta ręka, Kosze pełne snów, Obłoki).  Znajdź je w podręczniku, aby odszukać poniższe przenośnie. przekrzywiona czapa śmieje się do rzeki; dachy domów wyciągają szyje po kryjomu; wychylają się węszące pyszczki wierszy; rosną ogromne kos

16.04 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Działania na liczbach wymiernych - zadania. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania ze stron 85-86

16.04 czwartek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom. Zapraszam na 10.45 !

16.04.2020 czwartek klasa 3 matematyka

Witam Was mam nadzieję, że zadania nie sprawiły wam trudności. Na początek otwórz ćwiczenia dodatkowe na str. 63 i wykonaj zad. 1 masz na to ok 5 min. Teraz zapisz w zeszycie datę 16.04.2020r. oraz temat zajęć: Brutto, netto, tara. Otwórz podręcznik na stronie 73 przyjrzyj się uważnie rysunkom : przeczytaj co to jest waga brutto, tara i netto. Narysuj w zeszycie talerz a na nim kilka jabłek i podpisz  Brutto to  opakowanie + towar Narysuj sam talerz i podpisz Tara to samo opakowanie Narysuj kilka jabłek i podpisz Netto to sam towar Wykonaj zadanie 1 str. 73- rozwiązanie zapisz w zeszycie: Aby obliczyć wagę brutto towaru, trzeba dodać do wagi netto wagę tara. Aby obliczyć wagę netto towaru trzeba od wagi brutto odjąć wagę tara. Aby obliczyć wagę opakowania towaru (tarę), trzeba od wagi brutto odjąć wagę netto. Wykonaj zadanie 2,3 i 4 str. 73 ustnie Z ad. 5 str. 73 wykonaj w zeszycie. To wszystko dziś. Do usłyszenia jutro! Jeśli masz jakieś pytania napisz lub zadzw

16.04.2020 r. - kl. 8 - WIEDZA o Społeczeń.

  Kl. 8 – Wiedza o Społeczeństwie – 16.04. 2020 r. Temat: Media i opinia publiczna – podstawowe pojęcia. 1.      Wyjaśnij pojęcia, wykorzystując informacje z podręcznika oraz innych źródeł – zadanie pisemne: a)      środki masowego przekazu b)      opinia publiczna c)      ośrodki badania opinii publicznej d)      reklama e)      kampania społeczna Proszę przesłać do oceny – wg przyjętych zasad. Przypominam email: danszkola123@gmail.com   lub w innej formie, np. zdjęcia. Pozdrawiam https://epodreczniki.pl/a/wladza-nad-informacja/D1GLvnSUH - zachęcam do przemyślenia treści

16.04 czwartek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

1 6.04 czwartek W itajcie w czwartek 16 kwietnia!🌲🌳 Tematyka tygodnia: LAS Plan lekcji: e. matematyczna e. przyrodnicza e. muzyczna Edukacja przyrodnicza Temat: Rodzaje lasów (zapisz w zeszycie). Podręcznik s. 70 – 71 Przeczytaj uważnie informacje w podręczniku na temat lasu. Odpowiedz ustnie na pytania 1- 6 znajdujące się pod tekstem. Zapisz w zeszycie notatkę : Las to zbiorowisko roślin, które ma budowę warstwową. W każdej warstwie lasu panują odmienne warunki życia, rosną inne rośliny i żyją inne zwierzęta. Warstwy lasu: warstwa ściółki, warstwa runa, warstwa podszytu. warstwa drzew.                                                              Rodzaje lasów: liściaste, iglaste, mieszane. Zapraszam na krótki film:  otwórz  ! Edukacja muzyczna Temat: Osłuchanie z piosenką Las.                                                         Z eszyt ćwiczeń s.  54 - 55  P osłuchaj piosenki   Las .  Otwórz Prz

16.04 czwartek klasa 3 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie. 🌷🌷🌷 Edukacja informatyczna Temat: Trening umysłu - ćwiczenia edukacyjne. Wejdź na stronę Pisupisu.pl (wpisz w Google). Wybierz klasę 3.  Po lewej stronie na niebieskim pasku poszukaj napisu TRENING UMYSŁU. Wybieraj odkrywanki i ćwicz umysł. Przeznacz na zabawę 25 - 30 minut. Powodzenia. Możesz też dalej ćwiczyć kodowanie.

16.04 czwartek klasa 2 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie. 🌷🌷🌷 Edukacja informatyczna Temat: Trening umysłu - ćwiczenia edukacyjne. Wejdź na stronę Pisupisu.pl (wpisz w Google). Wybierz klasę 2.  Po lewej stronie na niebieskim pasku poszukaj napisu TRENING UMYSŁU. Wybieraj odkrywanki i ćwicz umysł. Przeznacz na zabawę 25 - 30 minut. Powodzenia. Możesz też dalej ćwiczyć kodowanie.

16.04.2020 r.- kl. 6 - HISTORIA

                Kl. 6 – HISTORIA   - 16.04.2020 r. Temat: Wojna 1792 r. w obronie Konstytucji 3 Maja.     1.    Przypomnij wiadomości o próbach reform i ratowania Rzeczypospolitej w II poł. XVIII wieku, szczególnie   reformach Sejmu Wielkiego i zmianach, jakie wprowadzała Konstytucja 3 Maja w Rzeczypospolitej.     2.    Przeczytaj tekst w podręczniku – s. 188 i odpowiedz na pytania: a)      Kto był przeciwny wprowadzeniu zmian w Rzeczypospolitej i dlaczego? b)      W jaki sposób Rosja zablokowała nam przeprowadzenie reform? Przedstaw działania Seweryna Rzewuskiego, Franciszka Ksawerego Branickiego, Szczęsnego Potockiego. Dlaczego uważa się ich za zdrajców? c)      Wyjaśnij: konfederacja targowicka. d)      Jak przebiegała wojna polsko – rosyjska 1792 roku? e)      Dlaczego zakończyła się klęską Polaków? f)        Kto i w jakich okolicznościach ustanowił najwyższe polskie odznaczenie wojskowe: Order Virtuti Militari? ZAD. DOM -   Pisemnie odpowiedź na pyt.

16.04 czwartek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

W itajcie w czwartek 16 kwietnia!🌷 Plan lekcji: e. informatyczna e. przyrodnicza e. matematyczna Edukacja przyrodnicza Temat: Zakładamy hodowlę fasoli. Podręcznik s. 72 Zachęcam Was do założenia hodowli fasoli lub innej rośliny ( w   domu lub ogródku ) oraz do  długoterminowej  obserwacji  efektów swojej pracy. Wymień niezbędne do życia potrzeby roślin i zapisz j e  w  zeszycie: Rośliny do życia potrzebują:…………………………………… . Edukacja matematyczna Temat: Rozwiązywanie zadań złożonych. (16.04.2020) Podręcznik s. 73. Zapisz w zeszycie zdanie: Najpierw mnóż, potem dodawaj! Wykonaj zadanie 1 i 2 (zapisz do zeszytu). Zapisz zdanie z ramki: Najpierw mnóż, potem odejmuj! Wykonaj zadanie 5,6,7 (zapisz do zeszytu). Mam nadzieję, że wszyscy pamięt acie o naszej umowie dotyczącej  codziennego czytania!!!                                                                                 Pozdr

16.04 czwartek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witajcie na kolejnych zajęciach.  🌞🌞🌞 Edukacja matematyczna Temat: Liczba 15. 1. Podręcznik s.47 - odpowiedz ustnie na pytania: a) Ile jest niebieskich kółek? b) Ile jest czerwonych kółek? c) Ile jest ich razem? 2. Przeczytaj działania. Co oznacza liczba 10? Co oznacza liczba 5? Co oznacza liczba 15? 3. Wykonaj polecenie zadania 1 s.47. Odpowiedz ustnie na pytania. 4. Zeszyt ćwiczeń s.45. 5. W zeszycie w kratkę napisz W klasie . Narysuj 2 zbiory i ich złączenie (tak, jak przy poprzednich liczbach dwucyfrowych). W pierwszym zbiorze narysuj 10 elementów, a w drugim 5. Podpisz. Napisz działania i oblicz: 10 + 5 = , 15 - 5 = , 15 - 10 = . Napisz w nowej linijce wszystkie poznane liczby dwucyfrowe zaczynając od najmniejszej: 10, ................  Edukacja polonistyczna Temat: Czytanie i pisanie sylab: Rza, rza... 1. Podręcznik s.50 - zad.1 - 4 (ustnie). 2. Zeszyt ćwiczeń s.47 . Zwróć uwagę na właściwe połączenie r i z. 3. W zeszycie w linie napisz W klasie.

16.04 czwartek klasa 8 Geografia

Geografia - klasa VIII – 16 kwietnia 2020r. DZIEŃ DOBRY! Niestety, to już koniec przerwy świątecznej :) Dziś czwartek - pora na geografię. Na początek kilka OGŁOSZEŃ: Nasza nowa forma nauki – w domu, bez bezpośredniego kontaktu z nauczycielem - trwa już miesiąc i nikt nie wie, kiedy się zakończy. Proszę Was o poważne podejście do tego wyzwania i nie marnowanie czasu. Przewidywania są różne – możemy nie spotkać się w szkole – więc oceny, które zdobywacie będą mieć wpływ na ocenę roczną (na świadectwie). PROSZĘ O TYM PAMIĘTAĆ ! 1) Przypomnienie o zadaniach, które prosiłam, żeby przesłać na OCENĘ: ·      -  notatka o Kanadzie (4 osoby nie przesłały zadania) ·      -  notatka o USA – do 15 kwietnia. ·        - W/w zadania   niektórzy przesłali w terminie, ktoś dosłał coś przed świętami – będę je sprawdzać, ale to jeszcze ciągle   NIE WSZYSCY! 2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia. 3) Umawiamy się, że prześlecie mi tylko to, co z

16.04 czwartek klasa 7 Geografia

Geografia klasa VII – 16 kwietnia 2020r. WITAJCIE!  Niestety wiosenna przerwa świąteczna była krótka! :) Wracamy do klasy – jest czwartek – pora na geografię! Ale najpierw OGŁOSZENIA! Nasza nowa forma nauki – w domu, bez bezpośredniego kontaktu z nauczycielem - trwa już miesiąc i nikt nie wie, kiedy się zakończy. Proszę Was o poważne podejście do tego wyzwania i nie marnowanie czasu. Przewidywania są różne – możemy nie spotkać się   w szkole – więc oceny, które zdobywacie będą mieć wpływ na ocenę roczną (na świadectwie). PROSZĘ O TYM PAMIĘTAĆ ! 1) Przypomnienie o zadaniach, które prosiłam, żeby przesłać na OCENĘ: ·        - Odpowiedzi do poleceń z   tematu   2 (1,2,3 str. 177) i   3(2,3,4, str. 180) – 3 osoby nie mają za to oceny. ·        - Test powtórzeniowy - dzisiaj proszę o sprawdzenie i przesłanie do oceny!!! ·        - W/w zadania   niektórzy przesłali przed świętami – będę je sprawdzać, ale to jeszcze ciągle   NIE WSZYSCY! 2) Proszę dokła