Posty

Wyświetlanie postów z maja 8, 2020

8.05 piątek klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, zapraszam na fizykę.    Z dzisiejszej lekcji dowiecie się, czym charakteryzują się zwierciadła sferyczne.    Napiszcie temat lekcji z datą 8.05: Temat lekcji: Zwierciadła sferyczne wklęsłe. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu . Zwierciadła sferyczne (kuliste) dzielimy na: Ø wklęsłe Ø wypukłe    Zwierciadło sferyczne to takie zwierciadło, którego powierzchnią odbijającą światło jest część powierzchni kulistej, wypolerowana i pokryta warstwą odbijającą. v ZWIERCIADŁA SFERYCZNE WKLĘSŁE    Gdy obserwujesz uważnie wewnętrzną powierzchnię metalowej łyżki lub chochli bądź też szklany reflektor latarki, możesz zauważyć, że są one wklęsłe i dobrze odbijają padające promienie świetlne. Są one przykładem  zwierciadeł wklęsłych .    Jeżeli na zwierciadło wklęsłe pada wiązka promieni równoległych do osi optycznej (prosta łącząca środek zwierciadła S z punktem O, który jest środkiem kuli =, z której powstało z

8.05 piatek klasa 4 religia

Temat: Więzienna cela- moc modlitwy. Posłuchaj historii życia-  św. Piotra    Przeczytaj Dzieje Apostolskie str.120 a następnie komentarz w podręczniku do przeczytanego tekstu   podr. str. 120-121 Zapis do zeszytu: wykonaj zadanie 2 z   obrazka kliknij   dla chętnych wykonanie komiksu w oparciu o program  ↙ https://comixify.ai/?last=month&sortBy=trend   wykonane zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com

8.05 piątek klasa 7 informatyka

   Wejdź na stronę     https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67     i przeczytaj tematy ”Lista kroków i schemat blokowy algorytmu” - strony 103,104. Sposób rozwiązywania zadania, czyli algorytm można przedstawić w punktach (mówimy wtedy, że jest to lista kroków). Każdy punkt takiej listy zawiera opis wykonywanej czynności. Kolejność punktów musi być zgodna z działaniem algorytmu. Przykład takiego algorytmu macie na stronie 103 - dokładnie go przeanalizujcie. Następnie przeczytaj przykład algorytmu, w którym obliczane jest pole powierzchni trójkąta. Po obejrzeniu tego przykładu spróbuj samodzielnie wykonać ćwiczenie 1 ze strony 104. W podobny sposób jak w przykładzie wyżej zapisz algorytm, w którym policzymy pole trapezu.    Napisz to w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer i prześlij odpowiedzi na podany adres (napisz imię, nazwisko, klasę i temat lekcji):   jolantalepianka95@gmail.com

08.05. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam maluszki w ten piękny dzień :) Dzisiejszy temat to ,,Budynki w mojej miejscowości" 1. Zabawa z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=2Gyc2h3Kjfo 2. Nauka wierszyka A. Karcz ,,Domek" Mały domek daszek ma, a na daszku ptaszki dwa. Duże okna, z przodu drzwi, a przed domem schody trzy. Obok domku buda psa, który długi ogon ma. Wokół domku stary płot, a na płocie czarny kot. 3. Rysowanie domku. Spróbujcie z pomocą rodzica narysować taki sam domek, o którym mowa w wierszu. 4. Słuchanie piosenki ,,Zbudujemy dom" https://www.youtube.com/watch?v=ranx-T904iI Pozdrawiam cieplutko i życzę miłego weekendu :)

08.05.2020 r.- kl.5 - HISTORIA

08.05.2020 r.- kl. 5- HISTORIA Temat: Krzyżacy – nowe zagrożenie dla Polski. 1.       Pamiętaj o życiu pogańskich Prusów mieszkających na północny-wschód od Polski. Przypomnij sobie o próbach schrystianizowania tych ziem przez Bolesława Chrobrego (misja św. Wojciecha w 997 r.). Odszukaj na mapie ich siedziby. 2.       Zapisz pod tematem : Pogańskie plemiona Prusów mieszkały na północny- wschód od Polski, wśród lasów i jezior. Organizowały wyprawy łupieskie na ziemie polskie, litewskie i ruskie. Najbardziej narażona na napady Prusów była dzielnica mazowiecka. 3.       Odpowiedz, dlaczego i kiedy Konrad Mazowiecki sprowadził zakon krzyżacki na ziemie polskie. Gdzie się osiedlili? Co wiemy o tym zakonie i jego przeszłości? Dlaczego zakonnicy niemieccy zostali nazwani Krzyżakami?- podr. s.179-180. 4.       Zapisz: Krzyżacy to popularna nazwa Zakonu Szpitala Najświętszej Marii Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie. Zakon powstał w 1190 r. w celu opieki nad pielgrzymami przyby

8.05 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Styczna do okręgu. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. We wtorek (12.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

8.05 piątek klasa 5 informatyka

   Wejdź na stronę    https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65    a następnie przeczytaj temat „Poczta elektroniczna i adres e-mail” - str. 55-56, następnie odpowiedz pisemnie na pytania: 3, 4; znajdujące się na str. 65 (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij odpowiedzi na podany adres (napisz imię, nazwisko, klasę i temat lekcji) : jolantalepianka95@gmail.com

8.05 piątek klasa 6 religia

Temat: Skała i klucze- fundament i władza otwierania nieba. Oglądnij urywek z Ewangelii-  przekazanie Piotrowi władzy pasterskiej   Na podstawie podr. str. 133 napisz w zeszycie: jakie zadania mają do wypełnienia biskup, prezbiter i diakon, Wypisz po kolei papieży jacy zasiadali na Stolicy Piotrowej, od papieża Jana XXIII do papieża Franciszka. zadania prześlij: rysiek332@gmail.com zobacz filmy: wybór papieża Jana Pawła II   wybór papieża Franciszka  

08.05.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Science and technology. Dzień dobry.Kontynuujemy lekcję rozpoczętą na zoomie.Pracując ze słowniczkiem zróbcie pozostałe ćwiczenia leksykalne,czyli: 3/102(uzupełnij tekst słówkami z ramki), 4/103(uzupełnij  zdania podanymi słowami), 6/103(dopasuj zdania do ludzi) i 7/103(wybierz właściwe słowa.Czasami więcej niż jedno jest właściwe).Na dzisiaj wystarczy. Oczywiście słówka na pamięć!Powodzenia.

08.05.2020r. piątek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:How is your fleece made? Witam.Dzisiaj ćwiczymy stronę bierną.Zapiszcie ćwiczenie: I.Czasowniki postaw w czasie teraźniejszym w stronie biernej. 1.Films...................................(watch) every day. 2.My  homework ...................................................(do) by me on time. 3.Lots of materials..................................................(recycle). 4.My bedroom ..............................................(clean) every Saturday. 5.Books.................................................(sell) in this store. 6.Lots of emails.........................................(send) every minute. Z podręcznika zróbcie ćw.7,str.81. Przypominan,że w stronie biernej najpierw stawiamy "am/is/are" (zależy od osoby,"am"-tylko dla "I"),a następnie czasownik w trzeciej formie.Oto mój przykład: This house is built  (build) from wood.-Ten dom jest zbudowany z drewna. Po wykonaniu ćwiczeń prześlijcie mi rozwiązania n

08.05.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:"Giving opinions"-dialogues. Dzień dobry.Przypominam o systematycznej pracy!!!Otwórzcie podręczniki na str.87. Zapiszcie słowa: compulsory[kompalsory]-obowiązkowy , np. compulsory subiect-obowiązkowy przedmiot optional-opcjonalny( do wyboru) GCSE-to skrót nazwy egzaminu w brytyjskich szkołach(odpowiednik naszego egzaminu ósmoklasisty). Przeczytajcie tekst wybierając słowa: 1.subiects,2.do,3.best,4.know,5.better. Po przeczytaniu proszę pisemnie zrobić ćw.6,str.87.Należy dopasować zdania w j.polskim do zdań z tekstu,które są zaznaczone na niebiesko. Te zwroty musicie umieć na pamięć.

8.05 piątek klasa 2 religia

Temat: Jezus zmartwychwstały karmi swoim Ciałem. posłuchaj dwóch opowiadań z płyty dołączonej do podręcznika   możesz skorzystać z obrazu płyty , obraz płyty trzeba pobrać na dysk i trzeba otworzyć w darmowym programie DAEMON Tools Lite, który trzeba zainstalować na dysku wykonaj zadania ze str. 84 i 85 przyglądnij się str. 85 i opowiedz jak powstaje chleb posłuchaj i naucz się piosenki - jeden chleb

08.05.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: "Can I hold the hamster,please?" Dzień dobry wszystkim.Czy pamiętacie wiersz "My pet Cando"? W nim pojawił się czasownik "can" w znaczeniu "umieć,móc".Na dzisiejszej lekcji przeczytacie tekst ze strony 88,ćw. 1.W tym tekście nasz czasownik pojawia się jako wyrażenie prośby i pozwolenia aby moc coś zrobić.Zapiszcie pod tematem: request[rikłest]-prośba permission[pe:miszyn]-pozwolenie Can I...-Czy mogę...-proszę o pozwolenie.Np. Can I hold the hamster?-Czy mogę potrzymać chomika?  Can you...-Czy możesz...-prosisz kogoś .Np. Can you clean the cage?-Czy możesz wyczyścić klatkę?  Zapisz słowa :  checklist-lista zadań, cage[keidż]-klatka, wash[łosz]-myć,prać, bowl-miska, feth[fecz]-przynieść, fill-napełnić, bottle[botyl]-butelka Przeczytaj uważnie tekst,obrazki pomagają w zrozumieniu. Co możesz powiedzieć o Kenie?Pisemnie zrób w zeszycie ćw.4 i 11 ze strony 89.Przypominam o opisie zwierzątka,jeszcze raz podaję maila e

8 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Jak powstaje film? 1.Zaloguj się do portalu epodręczniki. 2.Zapoznaj się z zamieszczonym tam materiałem dotyczącym powstawania filmu( temat udostępniony). 3. Wykonaj ćw. 3., 5., 6., 9., 10., 12. Sprawdzę wykonanie ćwiczeń.

8 maja, język polski, kl.VII

Temat: Co ludzkość zawdzięcza rozumowi? Cz. Miłosz "Zaklęcie" 1.Zapisz znaczenie podanych związków frazeologicznych: Zjeść wszystkie rozumy .............................................................. Trafić komuś do rozumu .......................................................... Ogarnąć coś rozumem .............................................................. Postradać rozum .......................................................... Pójść po rozum do głowy ................................................ Nauczyć kogoś rozumu................................................. W razie kłopotów skorzystaj ze słownika frazeologicznego. 2.Przeczytaj wiersz, podr. s.243-244. 3. Wyjaśnij, jak rozumiesz argumenty, którymi poeta popiera tezę: Piękny jest ludzki rozum  i niezwyciężony. ROZUM PIĘKNY ponad to, co jest, wynosi, co być powinno- Ludzie ciągle dążą do czegoś nowego, podejmują nowe wyzwania nieprzyjaciel rozpaczy- ......................................

8 maja, język polski, kl. VI

Temat: Pisownia przedrostków. 1.Zapisz w zeszycie. Przedrostek to cząstka, którą dodajemy na początku wyrazu, aby powstał nowy wyraz, np. pisać - dodajemy za- i powstaje wyraz zapisać . 2.Wykonaj pol. 1., 2., s.278. 3.Wykonaj pol. 3., s. 279(spółgłoski dźwięczne i bezdźwięczne- podr. s.9). 4. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , podr. s.279. 5.Wykonaj 3 dowolne ćw. w zeszycie ćwiczeń, s.150-154.

8 maja, język polski, kl.V

Temat: Pisownia końcówek -ę, -em, -ą, -om. 1.Przeczytaj i przeanalizuj informacje z ramki Przypomnij sobie! (podręcznik do gramatyki), s.227. 2.Wykonaj pol. 2., s.226. Przykład : struny( co zrobiły?) brzdęknęły- pamiętaj, że przed ł piszemy ę, chociaż mówimy e,                  dyrygent( co zrobił?) machnął-  piszemy ą przed ł, mówimy o- musisz o tym pamiętać, żeby nie robić błędów ortograficznych ( reguła dotyczy czasowników w czasie przeszłym). 3.Wykonaj pol. 3., s. 227. Przykład: ogłoszą(oni) 3. os., lm.                 myślę( ja) 1. os., lp. 4.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s. 228 oraz 229. Dokładnie je przeanalizuj i postaraj się coś zapamiętać. 5.Wykonaj pol. 9., s. 229.

8 maja, język polski, kl. IV

Temat: Zdanie pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

8.05 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pole rombu. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (11.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

8.05 piątek klasa 3 zajęcia zintegrowane.

Obraz
 Dzień dobry!😀 Edukacja przyrodnicza Temat: Rybołówstwo morskie w Polsce. Podręcznik s. 16-17. Obejrzyjcie  również zdjęcia w podręczniku, przeczytajcie tekst.  Zastanówcie się do czego człowiek wykorzystuje ryby? Ryby są wykorzystywane na całym świecie w celach:  - konsumpcyjnych (pożywienie), - przemysłowych (w przemyśle farmaceutycznym,  do produkcji nawozów, klejów, karmy dla zwierząt), - poznawczych (stanowią obiekt badań naukowców, są prezentowane w wielkich akwariach np. w zoo, hodowane w akwariach domowych, prywatnych), - rekreacyjnych (wędkarstwo to popularny na całym świecie rodzaj hobby i sportu).   Spróbuj odpowiedzieć na pytania  - podręcznik s. 17. Zeszyt ćwiczeń s. 12. Wykonaj zadania na podanej wyżej stronie.  Zapraszam na krótką przerwę! Edukacja plastyczna  Temat: Praca plastyczna Podwodny świat. Zapraszam Was dzisiaj do cudownego podwodnego świata  KLIKNIJ .  Wykonaj pracę plastyczną pt. Podwodny świat.   Tec

8.05 piatek klasa 7 religia

Temat: Dziedzictwo świętego Tomasza. zobacz film o  św. Tomaszu   posłuchaj również jednego z dzieł Tomasza -  urywek Summa Teologiczna   na podstawie filmu oraz podręcznika str. 133-134 napisz w zeszycie CV/ życiorys św. Tomasza uwzględniając w nim  m.in. dzieła, poglądy oraz jego inną działalność.

08.05.2020 r. - kl. 7 - HISTORIA

    Kl. 7 – HISTORIA   - 08.05.2020 r.     Temat: Europa i świat po I wojnie światowej – zadania powtórzeniowe.       Lekcja z aplikacją zoom (godz.10.20-11.00) oraz zadania do wykonania. 1      1.  Przypomnij poznaną wiedzę i umiejętności – przeczytaj podsumowanie wiadomości  o          o  dwudziestoleciu międzywojennym – podr. s. 204 – 206. 2      2.  Zapisz w zeszycie uporządkowane wydarzenia: podr. s 206. 3      3.  Wykonaj zadania powtórzeniowe – podręcznik, s. 207-208. Odpowiedzi zapisz            w zeszycie „pełnymi zdaniami”, aby informacje były zrozumiałe dla czytających osób.             Prześlij do oceny. 4      4.  Zadania w ZĆw. s 88-89 – prześlij do oceny. 5      5.  Zadania proszę przesłać do oceny, wg przyjętych zasad.             Dziękuję za dotychczasową pracę, ale nadal proszę przesyłać zadania, także       z zeszytu ćwiczeń na emaila (który przypominam): danszkola123@gmail.com         lub w innej formie.

8.05 piątek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Witajcie, to już  piątek 8 maja! 😀  Edukacja matematyczna  Temat:Dodawanie i odejmowanie liczb.   Tak jak obiecałam wczoraj, wracamy do zadania 3.  Gratulacje dla naszych pięciu klasowych Bystrzaków, którzy rozwiązali to trudne zadanie. Może następnym razem dołączą do Was inne Bystrzaki z naszej klasy. Zachęcam bardzo, bardzo -  wszystkich.  Rozwiązanie zadania 3.  Co ile minut kursuje autobus?  - c o 5 minut Ile minut Ania jedzie na przystanek pod szkołę? -  20 minut Ile jeszcze minut musi przejść od przystanku do szkoły? -  10 minut Wypisz w zeszycie wszystkie godziny kursów autobusów, którymi może pojechać Ania i nie spóźnić się na lekcje. 6.50, 6.55, 7.00, 7.05, 7.10, 7.15, 7.20, 7.25, 7.30, 7.35, 7.40, 7.45, 7.50, 7.55, 8.00. Podręcznik s. 16 Wykonaj zadania 1 - 4 (zadania 2, 4 ustnie) . Zeszyt ćwiczeń s. 13       Oblicz i sprawdź za pomocą odejmowania   68 +  9  = 68 +  2  +  7  = 70 +  7  = 77  77 -  9  = 77 -  7  -  2  = 70 -  2  = 68

08.05.2020 piątek klasa 3 matematyka

Witam Was w ostatni dzień pracy w tym tygodniu. Na początek poćwiczcie tabliczkę mnożenia klikając na link  https://www.tabliczkamnożenia.pl/ masz na to 10 minut. T eraz zapisz w zeszycie datę 8.05.2020 r. oraz Temat: Liczba towaru, cena i koszt. Otwórz podręcznik na str. 21,  zad. 1 przeczytaj treść zadania rozwiązanie zapisz w zeszycie skoro jeden bilet kosztuje 60 zł 50 gr to dwa bilety będą kosztować 60 zł 50 gr. + 60 zł 50 gr = 121zł lub 2 x 60 zł 50 gr = 120 zł + 100 gr ( 1 zł) = 121 zł           Pamiętaj, że 50 gr + 50 gr = 100 gr = 1 zł 121 zł to koszt zakupu Odp. za dwa bilety trzeba zapłacić 121 zł. Teraz  ustnie wykonaj zad. 2 str. 21 Teraz w zeszycie wykonamy zad. 3 str. 21 przeczytaj treść zadania  i zapisz rozwiązanie: Wszystkie znaczki kosztowały 10 zł, jeden kosztował 2 zł. jak obliczymy ile pocztówek kupiono? 10 zł : 2 zł = 5            5 to liczba towaru Odp. Kupiono 5 pocztówek. W podobny sposób ustnie wykonaj zad. 4 str. 21 Wspó

08.05 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was w ostatnim dniu tego tygodnia. 🌸 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00. Edukacja polonistyczna 🌍 Temat: Sylaby: Zia, zia... 1. Podręcznik s.16. Przeczytaj sylaby. Poproś o przeczytanie tekstu "Przygoda Kazika". Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś tekst - wybieraj zdania zgodne z jego treścią (Są pod tekstem. Z każdej pary wybierz jedno). Zapisz te prawdziwe zdania w ćwiczeniach na s. 8 (ćwicz.1). Mają być trzy zdania. Podkreśl wyrazy z zi 2. Zeszyt ćwiczeń s.8 - ćwicz.2. (Słowniczek do tego ćwiczenia znajduje się obok ilustracji na tej stronie - jezioro, zielony, bliziutko). Edukacja matematyczna ⌛ Temat: Dodawanie przy progu dziesiątkowym. 1. Podręcznik s.17 zad.1. Popatrz na wzór. Wykonaj obliczenia w zeszycie. Wcześniej napisz W klasie. Zad.2, 3, 4 ustnie. 2. Obejrzyj i postaraj się zrozumieć. Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=_UvtEajM_hY Edukacja polonistyczna 😊 Temat: Sylaby: aź, eź... 1. Podręcznik s.18. Przec

8.05,piątek, przedszkole, grupa 5,6 latków

Witam Was serdecznie w ten piękny słoneczny dzień.😊 Temat dzisiejszego dnia : „Podróż po Europie” 1.       Ćwiczenia poranne na dobry początek dnia: Zabawa Kto tak potrafi? Potrzebne będą gazety (lub kartka papieru). Spróbujcie przeskoczyć przez rozłożoną gazetę obunóż, skaczcie dookoła gazety na jednej nodze. Zwijajcie gazety w kulki, dmuchajcie na nie tak, aby turlały się po podłodze. Wrzućcie papierowe kule do pojemnika. 2.       Unia Europejska: Poznaj Unię - (Animacja) https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw 3.       Nauka rymowanki. W Europie mieszkam, tak jak ty, kolego.   Że jestem Polakiem – dumny jestem z tego.   • Próba wyjaśnienia przyczyn dumy wynikającej z faktu, że jest się Polakiem. 4.       Obejrzyj i powiedz: http://scholaris.pl/resources/run/id/110262 5.       Poćwicz angielski https://www.youtube.com/watch?v=saF3-f0XWAY&list=PLBFDAC7CD4CD5D44B https://www.youtube.com/watch?v=Uka06rXbUVA&list=PLBFDA