Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 17, 2020

17.04 piątek klasa 4 religia

Temat: Grób Jezusa - sobotnie czuwanie. Zobacz film -  grób Jezusa   Przeczytaj podr. str  108 i 109 Następnie ułóż w zeszycie plan wydarzeń dotyczący pogrzebu  Jezusa: / zapisz poniższy nagłówek oraz pkt. 1 pozostałe napisz  sam/ Pogrzeb Jezusa: 1. Ciało Jezusa owinięte w płótno  / to płótno, w które owinięty był Jezus to dziś Całun Turyński,  zobacz film o tej szczególnej relikwii - film zadanie wyślij : rysiek332@gmail.com

17.04 piątek klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie! Napiszcie temat lekcji z datą 17.04. Temat: Zaćmienie Słońca i Księżyca.   Znając mechanizm powstawania cienia i półcienia, można wytłumaczyć zjawiska zaćmienia Słońca i zaćmienia Księżyca. Poniższą notatkę przepisz do zeszytu: ZAĆMIENIE KSIĘŻYCA •     całkowite •     częściowe ZAĆMIENIE SŁOŃCA    Zachęcam do obejrzenia filmu na kanale Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XKMut_WdQAo . Znajdziecie tutaj piękne zdjęcia z zaćmienia Słońca i Księżyca. W razie pytań, wątpliwości, kłopotów piszcie na adres: jolantalepianka95@gmail.com

17.04 piątek klasa 7 informatyka

   Wejdź na stronę   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67   i przeczytaj temat ”Wstawianie do dokumentu tekstowego "zdjęcia ekranu"” strona 96, następnie wykonaj zadanie 11 ze strony 100, zrobione zadanie (w edytorze tekstu np. word lub openoffice writer) prześlij na podany adres (napisz imię, nazwisko i klasę):  jolantalepianka95@gmail.com

17.04 piatek klasa 6 religia

Obraz
Temat: Chrzcielnica- zanurzyć się w mękę, śmierć i  zmartwychwstanie Chrystusa. Przeczytaj podręcznik str. 117- 119 i wykonaj z obrazka zadania 3 / pierwsze na górze obrazka bez numeru/ i 4 do zeszytu.  Skan zadania wyślij na adres: rysiek332@gmail.com

17.04 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Graniastosłupy i ostrosłupy - powtórzenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom.

piątek, przedszkole, grupa 5, 6 latki

1. Ćwiczenia poranne dla przedszkolaków na dobry początek dnia  https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ 2. Nauka piosenki ,,Na podwórku’’ https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs I. Na podwórku na wsi jest mieszkańców tyle, że aż gospodyni trudno zliczyć ile. Ref.: Kury, gęsi i perliczki, i indyki, i indyczki. Jest tu kwoka z kurczętami, mama kaczka z kaczętami. Piękny kogut Kukuryk i kot Mruczek, i pies Bryś. Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę, hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul - podwórkowy chór. II. Koń kasztanek w stajni, a w oborze krowa, tam w zagrodzie owce i brodata koza. Ref.: Kury, gęsi i perliczki... III. A tu są króliki i duże, i małe, łaciate i szare, i czarne i białe. Ref.: Kury, gęsi i perliczki.. 3.Rozwiązywanie zagadek  (wg. Iwony Fabiszewskiej). Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię.  (koń) Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka.  (świnia) Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc

17.04.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic:Units 9-10,revision. 1.Powtarzamy leksykę:str.92, ćw.1 -dopasuj słowa do osoby,dodając po jeszcze jednym słowie do każdej osoby, ćw.2 -uzupełnij zdania podanymi słowami, ćw.3 -wybierz właściwą odpowiedz. 2.Powtarzamy gramatykę:str.92, ćw.4 -uzupełnij zdania podanymi słowami, ćw.5 -uzuoełnij zdania właściwą formą słów w nawiasach.Wpisz maksymalnie 3 słowa w każdą lukę. Wszystko sprawdzimy na zoomie,powodzenia!

17.04.2020r. piątek,klasaVI,język angielski

Lesson Topic:Module 5-grammar revision. 1.Powtarzamy: -pierwszy tryb warunkowy -czasownik may ,may not -czasownik   should, shouldn't 2.Pisemnie do zeszytu:str.71,ćw1,2,3,4. 3. Ustnie str.70,ćw.3,4.

17.04 piątek klasa 5 informatyka

   Wejdź na stronę   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65   a następnie przeczytaj temat „Nośniki pamięci masowej.” - od str. 42, następnie odpowiedz pisemnie na pytania: 1, 2, 3, 4; znajdujące się na str. 52 (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij odpowiedzi na podany adres (napisz imię, nazwisko i klasę):   jolantalepianka95@gmail.com

17.04. wych. fiz. kl.7-8

Na nudę i trudy nauki do egzaminu najlepszy jest ruch a teraz,jak zrobiło się ciepło,ruch na świeżym powietrzu.Żeby zadbać o dobrą kondycję, proponuję małe przejażdżki rowerem lub małe przebieżki koło domu(oczywiście z zachowaniem zasad bezpieczeństwa)

17.04 piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

1. Ćwiczenia poranne dla przedszkolaków  https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA 2. Rozwiązywanie zagadek ( wg I. Fabiszewskiej) Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię.  (koń) Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka.  (świnia) Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi . (kura) Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. ( krowa) Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa . (kaczka) 3. Nauka piosenki ,,Na wiejskim podwórku" https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw Na wiejskim podwórku  1. Na podwórku już o świcie  zamieszanie, rwetes, krzyki,   pokłóciły się koguty,   kaczki, gęsi i indyki.  Ref.: Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę!   Gul, gul, gul, gul, kukuryku!   Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku!   O co tyle krzyku?   2. Krowa muczy, świnki kwiczą,  piesek szczeka: hał, hał, hał, hał.  Owce beczą, kozy meczą,  w stajni

17.04 piątek klasa 2 religia

Temat: Wielkanoc - Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego. Oglądnij film o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa  - zobacz Przeczytaj polecenia, a następnie uzupełnij strony w podr. 74-75  Naucz się piosenki, tekst jej masz na str. 75, zaśpiewaj ją razem z  Promyczkami Dobra - piosenka  piosenka również pomoże ci uzupełnić str. 75

17.04.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:Your life story. 1.Powtórzenie unitu 6 dokończymy na zoomie. 2.Wprowadzenie nowej leksyki z unitu 7,str.80. -childhood-dzieciństwo -adult-dorosły -senior citizen-człowiek starszy 3.W zeszycie wykonujemy ćw.1,str.80.(należy uzupełnić i przetłumaczyć wszystkie zwroty.Podpowiedz znajdziecie w słowniczku na str.91.) Wszystkie wyrażenia uczymy się na pamięć! Powodzenia!

17.04 wych. fiz.kl.3-4,5-6

Na dworze jest w miarę ciepło, więc proponuję oprócz prostych ćw., które znacie zabawy podwórkowe,tj.berek, zabawa w chowanego(oczywiście,jak jest z kim),rolki,rower,rzuty do celu np. piłeczką,małym kamykiem do dołka z różnych odległości,gra w prawdziwe kapsle

17.04.2020 r. - kl.5 - HISTORIA

                                            Kl. V – HISTORIA – piątek, 17.04.2020 r. Temat: Bolesław Krzywousty dzieli Polskę na dzielnice. 1.       Podręcznik – zapoznaj się z tekstem: Testament Bol. Krzywoustego i Podział kraju na dzielnice , s. 166 – 167. Praca z mapą s. 167. 2.       Odpowiedz pisemnie na pytania ( wyszukaj dodatkowe informacje w dostępnych źródłach): a)      Dlaczego książę Bolesław III Krzywousty ogłosił w 1138 r. statut (testament, postanowienie, ustawa (prawo))? b)      Jakie dzielnice ( ziemie) otrzymali jego synowie: Władysław II Wygnaniec, Bolesław IV Kędzierzawy, Mieszko III Stary i Henryk Sandomierski? Dlaczego Kazimierz II Sprawiedliwy, najmłodszy syn, nie otrzymał żadnej ziemi? c)       Na czym polegała zasada senioratu ? Czy jej przestrzegano? Jakie ziemie obejmowała dzielnica senioralna i kto ją miał posiadać? ZAPAMIĘTAJ: Statut Bolesława III Krzywoustego zapoczątkował okres rozbicia dzielnicowego Polski, który będzie trwał

17.04.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic:Module 5-revision. 1.Powtórzenie gramatyki. -czas terazniejszy prosty z zastosowaniem przysłówków częstotliwości(always,often,itp...) oraz ich miejsce w zdaniu -tryb rozkazujący(np.open the door,don't wait for me...) -przyimki czasu- in (z rokiem,miesiącem czy porą dnia z wyjątkiem nocy), on (z dniami tygodnia), at (z godzinami oraz z nocą at night ) 2.Wykonujemy ćwiczenia ze str.78,ćw.4-pisemnie,ćw.3 i 5 -ustnie,ze str.81,ćw.1,2,3,4,-pisemnie.

17 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Sztuka dobrego stylu, Środki komunikacji niewerbalnej (pozasłownej). 1.Przeczytaj informacje z ramek( podr. s.298). 2.Wykonaj pol. 1, ( na dole) oraz 2. ( u góry), s.298. 3.Przygotuj krótkie wystąpienie na wybrany temat.

17 kwietnia, język polski, kl. VII

Temat: Sztuka, która burzy mury. 1.Zapisz, jakie symboliczne znaczenie może łączyć się z pojęciem mur (np. podział). 2.Przeczytaj informacje z ramki Mam pojęcie ( podr. s. 148). 3. Obejrzyj obrazy na murze( podr. s.146-147). Który najbardziej przyciąga Twoją uwagę i dlaczego? 4. Zaproponuj tytuły dla tych obrazów. Zapisz w zeszycie. 5.Przeczytaj informacje z Odkrywam sztukę i O autorze ( podr. s.147). 6. Co może być metaforycznym murem między ludźmi?(np. lęk) .Podaj inne przykłady. Jak takie mury można pokonywać? ( np. poprzez rozmowę)

17 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Słowem malowane( "Olejne jabłka"). 1.Uporządkuj podane niżej zdania w takiej kolejności, aby powstał opis obrazu"Martwa natura  z dzbanem i owocami"-podr., s.212. Wpisz do zeszytu. Odbija się w nim słońce. Dzieło zaciekawia odbiorcę. Na pierwszym planie dostrzegamy pomarańcze, jabłka i cytryny. Można odnieść wrażenie, że błękit naczynia rozlewa się na biel serwety. Widać na nim grę światła i cienia- miejscami jest jasny i rozświetlony, a gdzieniegdzie zauważyć można ciemne smugi. Rozłożone są bezładnie na białej serwecie. W centrum obrazu zwraca uwagę sinoniebieski dzban. W głębi po lewej stronie obrazu zwraca uwagę draperia w ciepłym, beżowym kolorze. Pofałdowany materiał tworzy nieregularne zagłębienia. Kompozycja, choć na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie chaosu, wydaje się przemyślana. Na nich też widać plamki światła. Owoce są bajecznie kolorowe- zielone. żółte, czerwone, pomarańczowe. 2. Przeczytaj wiersz- podr. s, 212. 3.Uzupełnij n

17 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Środki poetyckie we fragmencie " Pana Tadeusza". 1.Wykonaj pol.4., s.253- 4 przykłady wpisz do zeszytu. 2.Zbadaj, czy utwór jest rytmiczny. W tym celu: znajdź rymy; wybierz, który zapis będzie odpowiadał układowi rymów w utworze(aabb czy abab); czy są to rymy dokładne, czy niedokładne; męskie czy żeńskie; policz sylaby w wersach; znajdź powtórzenia. Swoje spostrzeżenia zapisz w formie notatki. 3.Wykonaj pol. 7., s.254- po 2 przykłady wpisz do zeszytu. Epitet-określenie, najczęściej rzeczownika. 4. Znajdź w utworze 2 porównania i 2 przenośnie- wpisz do zeszytu. Zrób zdjęcie wykonanych zadań i wyślij mailem.

17 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: Zdania i równoważniki zdań. Lekcja przez Zoom.

17.04 piątek klasa 7 religia

Temat: Rozwój Kościoła w średniowieczu. oglądnij prezentację -  prezentacja i przeczytaj strony w podr. 138- 139 Do zeszytu wykonaj zadanie:  opisz zakony powstałe w średniowieczu oraz ich rolę zadnie prześlij na adres : rysiek332@gmail.com

17.04 piątek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

Witam Was w piątek 17 kwietnia!🌳🌲 Plan na dziś: e. matematyczna e. przyrodnicza e. polonistyczna E dukacja przyrodnicza T emat: Znaczenie lasów dla środowiska przyrodniczego i dla ludzi. Podręcznik s. 74-75                                                                                            P rzeczytaj uważnie informacje na temat znaczenia lasów.  Zapamiętaj i zapisz w zeszycie! L asy to:  płuca Ziemi,  magazyn wody,  miejsce życia wielu gatunków zwierząt i roślin, źródło czystego powietrza, źródło materiałów dla przemysłu,  źródło płodów leśnych, miejsce wypoczynku. P rzypomnij sobie na s zą piosenkę o lesie   Kliknij! E dukacja polonistyczna T emat: Rozwijanie zdań. (nie zapisuj do zeszytu) Zeszyt ćwiczeń s. 57 W ykonaj zadanie 1  (do każdego obrazka napisz po 3 zdania). To już wszystko na ten tydzień! Trzymajcie się dzielnie, d bajcie o Siebie, Swoich bliskich i  okazujcie im

17.04.2020 r. - Kl. 7 - HISTORIA

          kl. 7 – HISTORIA – 17.04.2020 r. Temat: Skutki cywilizacyjne i kulturowe   I wojny światowej. 1    1.    Przypomnij: a)      Jakie zmiany polityczne, w tym na mapie Europy, dokonały się po zakończeniu I wojny światowej? b)      Kto zadecydował i w jakiej formie o nowym ładzie w Europie? Dlaczego jest on określany „ładem wersalskim”? c)       Jaka organizacja miała czuwać nad pokojem na świecie i czy spełniła swą rolę? 2    2.  Zapoznaj się z tekstem podręcznika s. 177 – 182. 3    3.  Odpowiedz na pyt. 1- 4 s.182 ( ustnie). 4    4.  Na podstawie posiadanej wiedzy i dostępnych źródeł napisz, jakie były skutki polityczne, gospodarcze, społeczne i kulturowe I wojny światowej. Można w formie tabelki lub schematów. Wykonane zadanie proszę przesłać na email: danszkola123@gmail.com lub w innej formie, np. zdjęcia (whatsap) – tydzień czasu. 5.       Zćw. s. 78-79. 6.       https://eszkola.pl/historia/i-wojna-swiatowa-skutki-7295.html?strona=2 – za

17.04 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom.

17.04.2020 piątek klasa 3 matematyka

Witam Was 😃! Mam nadzieję, że z zadaniami nie mieliście problemów. Otwórz ćwiczenia dodatkowe na str. 63 i sprawdź swoje odpowiedzi: w pierwszym pytaniu prawidłowa odpowiedź to b , w drugim a ,w trzecim a, w czwartym b i w ostatnim b jeśli masz takie odpowiedzi to zasługujesz na 5. Teraz głośno podaj przykład wagi brutto na przykład: torebka z makaronem                                przykład wagi netto - sam makaron                                przykład wagi tara - pusta torebka Dziś przypomnij sobie jak przelewaliśmy wodę z butelek do szklanek i odwrotnie. Zapisz w zeszycie datę 17.04.2020r. i temat: Jednostki objętości - litr, pół litra, ćwierć litra. pod tematem zapisz: litr - l                                   pół litra - 0,5 l                                   ćwierć litra - 0,25 l                                   1l = 0,5 l + 0,5 l                                   1l = 0,25 l + 0,25 l + 0,25 l + 0,25 l                                   1 pełna szkl

17.04 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie. 🌺🌺🌺 Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie liczb w drugiej dziesiątce. Rozwiązywanie zadań. 1. Podręcznik s.51 - zad. 1-3 ustnie. 2. Zeszyt ćwiczeń s.48 3.   Podręcznik s.52-53 (wszystkie zadania ustnie). 4. Zeszyt ćwiczeń s.49 Edukacja społeczna Temat: Zawody związane z matematyką. 1. Podręcznik s.54  - przeczytaj tekst. Wykonaj zad.1 - 4 ustnie, a 5. w zeszycie w linie. Wcześniej napisz W klasie. Edukacja polonistyczna Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. 1. Podręcznik s.55 - przeczytaj tekst. Zeszyt ćwiczeń s.50 Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku. Kaligrafia - rz, Rz (w wolnych chwilach). Do zobaczenia w poniedziałek. 👩

17.04 piątek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

Witam wszystkich w piątek 17 kwietnia!🌳🌷 Plan na dziś: e. przyrodnicza e. techniczna e. matematyczna religia E dukacja przyrodnicza T emat: Jak się rozmnażają rośliny? (temat zapisz do zeszytu) P odręcznik s. 74-75.                                                             Przeczytaj tekst “Udany spacer” Laury Łącz. Oglądnij  uważnie ilustracje “ Sposoby rozsiewania nasion”. Wykonaj polecenie 1 i 2 ustnie. Polecenie 3 zapisz w zeszycie. E dukacja techniczna T emat: Budowa kwiatu  (zapisz temat na białej kartce z bloku). Z eszyt ćwiczeń s. 60.                                                               Wykonaj zadanie 1 i polecenia z kropkami. Następnie narysuj dowolny kwiat na kartce z tematem Budowa  kwiatu i oznacz wszystkie jego części (płatki, słupek, pręciki,  kielich nasienny, łodyga, liście – pracę zachowaj w teczce) .          Dla chętnych : w wolnym czasie możesz wykonać z dostępnych  materiałów (