Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 10, 2020

10.06 środa klasa 5 religia

Temat: Uroczystość Bożego Ciała.  posłuchaj o historii Uroczystości Bożego Ciała czym powinna być ta uroczystość dla każdego chrześcijanina, jak ją przeżywać  zobacz film Uroczystość Bożego Ciała - katecheza dla wszystkich uczniów  

10.06 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na lekcji fizyki. Na dzisiejszej lekcji poznacie rodzaje obrazów powstających w soczewek oraz ich cechy.    Napiszcie temat lekcji z datą 10.06: Temat lekcji: Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek.    Dokładna konstrukcja powstawania obrazów w soczewkach przedstawiona została w filmie na kanale Youtube:    https://www.youtube.com/watch?v=ODLGnvTGVxg    Podstawowym zadaniem soczewek w układach optycznych jest symetryczne względem ich  osi optycznej  skupianie bądź też rozpraszanie padających na nie promieni światła.     Zestawienie położenia obrazu w zależności od położenia przedmiotu oraz cech powstających obrazów znajduje się w poniższej tabelce.                   Cechy obrazu powstałego w soczewce skupiającej Położenie przedmiotu x Położenie obrazu y Cechy obrazu x > 2f f < y < 2f odwrócony, rzeczywisty, pomniejszony x = 2f

10.06.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic: A holiday postcard. Dzień dobry.Zaczniemy od sprawdzenia ćw.3,str.56.  1.False(they are small pools), 2.False(wear shoes), 3.True , 4.False(hiding from the waves), 5.True.Dzisiaj macie do przeczytania trzy krótkie teksty ze str.57.W ćw.1 macie informacje,co dzieci w Anglii robią będąc nad morzem.Waszym zadaniem jest napisać jedno zdanie o tym,co dzieci w Polsce robią nad morzem. Możecie wykorzystać słowa: ambers -bursztyny, shells -muszelki czy sandcastle -zamek z piasku.Aby zrozumieć tekst z ćw. 2 musicie zapisać w zeszytach słowa: bed and breakfast-rodzaj noclegu ze śniadaniem w cenie cloudy-pochmurno a search and rescue centre-centrum ratowników. Ostatni tekst to "Tiger street tales" czyli przygody sroki,lisa i  wiewiórki,tym razem z latawcem.W ćwiczeniach zróbcie zadania na str.69.

10.06.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic: Road safety.-Bezpieczeństwo na drodze. Dzień dobry.Czy pamiętacie nazwy ciekawych miejsc,które można odwiedzić w czasie wakacji? Powtórzcie takie nazwy jak: wesołe miasteczko,plaża,zoo,lodowisko,park wodny.Na dzisiejszej lekcji pomówimy o bezpiecznym poruszaniu się na drodze. Zapiszcie pod tematem: stop-zatrzymaj się stand on the pavement[stend on the pejvment]-stój na chodniku look left-popatrz w lewo look right-popatrz w prawo listen-słuchaj cross the road-przejdź przez jezdnię Popatrz na historyjkę z ćw.2,str.66.Czy Ping i Pong bezpiecznie przechodzą przez jezdnię?Otwórzcie ćwiczenia,znajdźcie zadania dotyczące naszego tematu i wykonajcie.Słówka uczymy się na pamięć.

10.06.2020 r. - kl. 6 - historia

                                  10.06.2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat: Rzeczpospolita w XVI wieku – bilans wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom 1.       Kontynuujemy powtórzenie, włączając treści znajdujące się w podręczniku         na s. 61 – 80.                   Do wydarzeń politycznych za ostatnich Jagiellonów i pierwszych królów                     elekcyjnych dołączymy powtórzenie wiadomości o gospodarce, kulturze                        oraz przemianach społecznych. 2.       Przypominamy: Zygmunta Starego, Zygmunta Augusta, Henryka Walezego, Stefana Batorego, Jana Kochanowskiego, Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Mikołaja Reja, Jana Zamoyskiego 3.       Posługujemy się pojęciami i nazwami: bezkrólewie, wolna elekcja, prymas, artykuły henrykowskie, pacta conventa, piechota wybraniecka, Akademia Wileńska, folwark szlachecki, pańszczyzna, unia brzeska, tolerancja religijna, „złoty wiek” kultury polskiej. 4.       Wyjaśniamy daty: 1573, 1574, 1576, 1579 -15

10.06 środa Klasa 5 Technika

Temat: Materiały kompozytowe. Zapoznaj się z informacjami na temat materiałów kompozytowych. Materiał kompozytowy (kompozyt) – materiał o strukturze niejednorodnej, złożony z dwóch lub więcej komponentów  o różnych właściwościach. Właściwości kompozytów nigdy nie są sumą czy średnią właściwości jego składników. Najczęściej jeden z komponentów stanowi lepiszcze, które gwarantuje jego spójność, twardość i elastyczność, a drugi, tzw. komponent konstrukcyjny zapewnia odporność na ściskanie/rozciąganie. Materiały kompozytowe znane są ludzkości od tysięcy lat, np. tradycyjna, chińska laka, służąca do wyrobu naczyń i mebli otrzymywana przez przesycanie wielu cienkich warstw papieru i tkanin żywicznym „samoutwardzalnym” sokiem z sumaka rhus, była stosowana od co najmniej V w. p.n.e. Równie starym i powszechnie stosowanym od wieków kompozytem jest drewniana sklejka. Kompozyty mają zastosowanie jako materiały konstrukcyjne w wielu dziedzinach techniki, m.in. w budownictwie (

10.06.2020 r. - kl. 4 - przyroda

                        10.06. 2020 r. – kl. 4 – przyroda Temat: Krajobraz najbliższej okolicy – powtórzenie wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom. 1.       Powtórzenie – w oparciu o podsumowanie wiadomości oraz polecenia do działu - podręcznik, s.218 – 221. 2.       Proszę wykonać zadania w Z. Ćw. s. 112 – 113 i przekazać do oceny, wg znanych zasad. 3.       Sprawdzian z przyrody kl. 4 dział 6 – Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy – Tajemnice przyrody - https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-przyrody-klasa-4-dzial-6-poznajemy-krajobraz-najblizszej-okolicy-tajemnice-przyrody   - proszę o wykonanie tych zadań. 4.       Zachęcam do utrwalenia wiadomości: Jak ludzie zmieniają krajobraz – epodreczniki - https://epodreczniki.pl/a/jak-ludzie-zmieniaja-krajobraz/Dnvuuigme 5.       Proszę na 15.06.2020 r. powtórzyć treści z działu: 1, 2, 5.

10.06. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam przedszkolaczki :) Temat dnia to ,,Planujemy wakacje" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs 2. Oglądanie obrazka Spróbujcie nazwać przedmioty na obrazku i powiedzcie co zabralibyście ze sobą na wakacje? 3. Karta pracy, s. 58   Dzieci: − oglądają obrazek,  − wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu, − przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda, − liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,  − rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami, − w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej. 4. Kolorowanka  https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/lato-kolorowanka-29/

10.06 środa Klasa 4 Technika

Temat: Skrzyżowania o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną. Poćwicz korzystając z poniższych linków: Przy wchodzeniu na strony od razu przechodź do rozwiązywania testów- pomijaj reklamy i gry! http://www.spkurow.pl/karta/skrzyzowania/pierwsz/pierwsz.htm http://brd.cwdt.pl/index.php/skrzyzowania/skrzyzowania-rownorzedne http://brd.cwdt.pl/index.php/skrzyzowania/skrzyzowania-ze-znakami http://brd.cwdt.pl/index.php/skrzyzowania/skrzyzowania-z-sygnalizacja http://brd.cwdt.pl/index.php/skrzyzowania/skrzyzowania-typu-rondo Prosty test wiedzy i część na placu manewrowym odbędzie się po wakacjach, ze względu na sytuację pandemiczną. Pozdrawiam Was serdecznie!

10.06 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Substancje psychoaktywne. Jedną z substancji psychoaktywnych jest alkohol. Na podstawie poniższych informacji zapisz notatkę o wpływie alkoholu na organizm człowieka. Słowo  alkohol  kojarzy się z dostępnymi w sklepach napojami alkoholowymi. Piwo, wino, wódka i spirytus różnią się procentową zawartością alkoholu etylowego. Jednak każdy z tych napojów działa podobnie na organizm człowieka i  przy nadmiernym spożyciu może być dla niego groźny. Spożywany w niewielkich ilościach, powoduje złudne uczucie ciepła – przyspiesza krążenie krwi, co w efekcie prowadzi do szybszego wychłodzenia ciała. W zimie często ofiarami mrozów są osoby, które wcześniej piły alkohol. Uzależnienia od alkoholu to choroba zwana  alkoholizmem . Z alkoholizmem mamy do czynienia wtedy, gdy około 25% kalorii dostarczanych do organizmu w ciągu tygodnia pochodzi ze spożywania alkoholu. Gdy ilość kalorii pochodzących od alkoholu jest większa niż 80% na tydzień, mówimy wówczas o skrajnym alkoholizmie. Alkoho

10.06 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Skrobia i celuloza- przedstawiciele polisacharydów. Dzień dobry! Przed nami ostatnia grupa cukrów- polisacharydy . Wejdźcie na stronę o następującym linku: https://epodreczniki.pl/a/cukry---skrobia-i-celuloza/Dnjv6UFEt Na podstawie tych materiałów wykonaj notatkę według punktów: 1. Wzór ogólny polisacharydów. 2. Występowanie skrobi. 3. Występowanie celulozy. 4. Występowanie glikogenu. 5. Właściwości skrobi i celulozy. 6. Zastosowania skrobi i celulozy. Wykonaj ćwiczenia interaktywne dostępne pod e-lekcją. Do poniedziałku!

10.06 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Pole powierzchni prostopadłościanu. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika str. 233-234. 3. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 94-95. W poniedziałek (15.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

10.06.środa wych. fiz.kl7-8

Ćw. na dziś:klęk podparty-kolejne wyciąganie raz lewego ramienia do przodu i prawej nogi w tył(noga w kolanie prosta),raz prawego(na krzyż); skłony w przód w staniu skrzyżnym(prawa stopa przed lewą);stojąc -wymachy prawą nogą ugiętą w kolanie(zataczamy koła),to samo lewa noga;w staniu skrzyżnym przysiady z dotknięciem pięty raz prawej, raz lewej(tułów prosty);stanie w rozkroku-skłony tułowia w bok; siad prosty ręce oparte z boku-kołysanie się z biodra na biodro;zabawy na świeżym powietrzu.Powodzenia

10.06.2020 r. - kl. 5 - historia

                      10.06.2020 r. środa – kl. 5 - HISTORIA Temat: Prehistoria i starożytność – bilans wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom.       1. Korzystamy z podręcznika: s. 9 – 90.       2. Wyjaśnij znaczenie nazw: prehistoria, starożytność. Jakie umowne daty i wydarzenia zaczynają te epoki, a jakie kończą?       3.Przerysuj do zeszytu oś czasu z podręcznika ze str. 9, kolejną ze str. 38 oraz ze str. 65. Utrwal najważniejsze wydarzenia z czasów prehistorycznych i starożytnych.       4. Przypomnij postacie historyczne, które odegrały ważną rolę w tych czasach i powiedz, z jaką cywilizacją je kojarzysz.       5. Zastanów się i wyszukaj informacje w podręczniku na temat najważniejszych osiągnięć cywilizacyjnych starożytnych ludów. Przyporządkuj je do właściwej cywilizacji.       6.    W piątek, 19.06.2020 r. powtarzamy wiadomości o średniowiecznej Europie.

10.06.2020 środa klasa3 matematyka

Witam Was w ostatnim dniu nauki w tym tygodniu. 😉😉 Otwórz zeszyt zapisz datę: 10.06.2020 r. oraz Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych. Otwórz podręcznik na str. 82  wspólnie obliczymy  zad. 1, które trzeba przepisać do zeszytu. Przeczytaj zadanie....... Oblicz gdzie dziecko spędziło więcej czasu i o ile? 1100 godzin - 720 godz. = 380 godz.  Odp. Dziecko spędziło o 380 godzin więcej przed ekranem niż  w szkole.  Przeczytaj zad. 2 i 3 str. 82 porozmawiaj na temat tych zadań  w kimś z dorosłych. Nie zapisuj odpowiedzi.  Zad. 4 Str. 82 - Przeczytaj zadanie. Rozwiązanie zapisz w zeszycie. 18.25 - 17.50 = 17. 85 - 17.50 = 35 min  1godz. = 60 min Pamiętaj aby wykonać odejmowanie należało jedną godzinę zamienić na minuty tj. 18.25 = 17.85 Spójrz na tabelę w zad. 2 i zapisz odpowiedź. Odp. Ewelina ............................................. w limicie czasu przeznaczonym na korzystanie z komputera. Zad. 5 Str. 82 - Przeczytaj zadanie. rozwiązanie zapisz w zeszyc

10.06 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Objętość graniastosłupa - zadania. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Przypomnij sobie jak liczymy objętość graniastosłupa, oraz jednostki objętości ( podręcznik str.226-227). 3. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 108-109. W poniedziałek (15.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

10.06 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Zwierzęta stałocieplne- powtórzenie wiadomości. Dzień dobry! Tym sposobem zamykamy ostatni dział z biologii w klasie 6. Proszę na początek przeczytać sobie uważnie wiadomości zawarte w podsumowaniu na str. 143-144. Są tam zebrane najważniejsze informacje z działu V. Przejdźmy do zadań zgromadzonych na str. 145 pod hasłem: "Wiesz czy nie wiesz?"- odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym. Następnie przejdź do zadań powtórzeniowych w zeszycie ćwiczeń. Za 2 tygodnia ostatnia lekcja biologii.

10.06.środa wych.fiz. kl.4,5-6

Ćw. na dziś:czworakowanie przodem i w podporze tyłem;klęk podparty-z wychyleniem barkami w przód uginanie i wyprosty ramion; stanie rozkroczne:ugięcie lewej nogi  z przeniesieniem ciężaru ciała(prawa noga wyprostowana w kolanie -skłon z dotknięciem dłonią stopy),to samo z drugą nogą; chód gąsienicy(pamiętać o wyprostowanych nogach w kolanach); krązenie bioder,kolan, stóp w stawie skokowym,zabawy na świeżym powietrzu wg. własnej inwencji.

10.06.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Module 7-vocabulary revision. Dzień dobry.Zaczynamy powtórzenie modułu 7 od słownictwa.Pod tematem zróbcie Cwiczenia z podręcznika: 2/98 , 3/98 ,3/99(czytanie) oraz 5/100(testing spot).Powodzenia!

10 czerwca, język polski, kl. VII

Temat: " Poza horyzonty"(fragm.). Opowieść Jaśka Meli. 1. Obejrzyj zwiastun filmu " Mój biegun"  https://www.youtube.com/watch?v=QfJuP34uKKo 2.Przedstaw informacje na temat głównego bohatera- w zeszycie. 3.Przeczytaj notkę biograficzną o Jaśku Meli, podr. s.221. 4.Przeczytaj tekst, podr. s.221-223. 5.Wyjaśnij pisemnie, jakie symboliczne znaczenie może mieć zdobycie przez bohatera bieguna. 6. Przeczytaj jeszcze raz fragment z dziennika bohatera i zacytuj zdanie, które można uznać za życiową wskazówkę. Dziennik→ patrz, podr. s.223, ramka.

10 czerwca, język polski, kl. VI

Temat: Zdanie podrzędne okolicznikowe. 1. Przypomnij sobie, na jakie pytania odpowiada okolicznik, podręcznik do gramatyki s.145-146. 2. Wykonaj pol. 1., s. 171- ustnie. 3. Wykonaj pol. 2., s.171, 2 przykłady wpisz do zeszytu. 4. Przeczytaj uważnie informacje z ramki Zapamiętaj, s.173. 5. Wykonaj pol. 5., s.173.

10 czerwca, język polski, kl.IV

Temat: O planach filmowych. 1. Przeczytaj, co to jest kadr i plan filmowy- Słowniczek , podręcznik s.290. 2. Zapisz w zeszycie definicję planu filmowego oraz jego rodzaje. Rodzaje planów filmowych znajdziesz na pasku Wiem więcej , s.291. 3. Wykonaj pol. 7., s.291.

10.06 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - Jak rozwiązywać zadania zamknięte? Analiza przykładowych testów egzaminacyjnych. Temat: Przed egzaminem - Jak rozwiązywać zadania otwarte? Analiza przykładowych testów egzaminacyjnych. W piątek (19.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

10.06 środa klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Witajcie w środę 10 czerwca!👦💕👩 Będziemy dzisiaj rozwiązywać zadania złożone na dzielenie        i dodawanie. Przypominajka! Pamiętaj, że najpierw dzielimy, potem dodajemy. Zeszyt ćwiczeń s. 62. Wykonaj zadanie 1 i 2. Rozwijanie uwagi, spostrzegawczości i czytanie ze zrozumieniem! Podręcznik s.  62. Przeczytajcie bardzo uważnie list. Poszukajcie ukrytych w nim informacji. Kto do kogo pisze? Do jakiego miasta wybiera się autor listu? Jaka jest data i jaki dzień tygodnia jego przyjazdu? O której godzinie przyjedzie? Jakim środkiem lokomocji przyjedzie? Zeszyt ćwiczeń s. 60. Rozwiąż rebusy. Dla chętnych! Podręcznik s. 64 - 65. Zeszyt ćwiczeń s. 63. Zapraszam Was na spotkanie przy użyciu Skype'a - dzisiaj o godzinie 9.00                         Do poniedziałku! 🙋                                 Pozdrawiam B. Tryniecka

10.06 środa Klasa 7 Chemia

Temat:  Sposoby otrzymywania wodorotlenków praktycznie nierozpuszczalnych w wodzie. Dzień dobry! Dzisiejszą lekcję zaczniemy od wyjaśnienia pojęcia "zasady". Zapiszmy, co w chemii nosi takie miano. 1. Zasady- wodorotlenki rozpuszczalne w wodzie. Te wodorotlenki, które omówiliśmy- sodu, potasu i wapnia są zasadami. Skąd wiadomo wobec tego czy wodorotlenek jest zasadą czy też nie? Można się tego dowiedzieć z tabeli rozpuszczalności soli i wodorotlenków w wodzie. Znajduje się ona na końcu podręcznika, na drugiej stronie układu okresowego pierwiastków chemicznych. Spójrz na str. 219 do podręcznika i zapoznaj się jak odczytywać informacje z tabeli rozpuszczalności. A teraz przejdziemy do otrzymywania wodorotlenków nierozpuszczalnych w wodzie. Obejrzyj film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=88-u-OdOij8 2. Otrzymywanie wodorotlenku miedzi (II) i wodorotlenku glinu z odpowiednich chlorków i wodorotlenku sodu. Wykonaj ćw. 1, 2 na str. 221 oraz poszukaj

10.06 środa klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Witajcie w środę 10 czerwca!👦💕👩 Edukacja społeczno/polonistyczna Pytanie na dziś: Jakie są zalety i zagrożenia korzystania z internetu? Podręcznik  s. 80 - 81. Przeczytajcie po cichu opowiadanie Krystyny Drzewieckiej Wróg czyha w sieci. O czym piszą ludzie na blogach i czatach? Do czego służy internet? Czy można mieć pewność, że osoba, z którą rozmawiacie przez internet, jest godna zaufania? Co wasi rodzice mówią o zagrożeniach związanych z internetem? Wykonaj zadanie Sprawdź się! Zeszyt ćwiczeń s. 61. Przeczytajcie informacje co to jest e - mail i jak go napisać? Wykonaj zadanie 1.  Zadanie 2 dla chętnych.                         Do poniedziałku! 🙋                             Pozdrawiam B. Tryniecka 

10.06 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Siatki graniastosłupów prostych. Pole powierzchni graniastosłupa prostego. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika ze stron 229 i 231. 3.Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń ze stron 116-117 i 119. W poniedziałek (15.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

10.06 środa klasa 7 fizyka

Obraz
Temat lekcji: Topnienie i krzepnięcie. Lekcja w szkole o godz. 8.45.