Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 9, 2020

9.06 wtorek klasa 8 informatyka

Wejdź na stronę:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68  .     Otwórz podręcznik na stronie 41.     Sprawdzimy działanie polecenia powtarzaj aż . Działanie tego polecenia polega na tym, że lista poleceń jest wykonywana aż do spełnienia warunku. Warunek jest sprawdzany na początku instrukcji. Jeżeli jest fałszywy lista poleceń wykonywana jest jeszcze raz, dotąd aż warunek zostanie spełniony. Polecenie "powtarzaj aż" wykorzystane jest w ćwiczeniu 5. Przeanalizuj to ćwiczenie.    Na stronie 50 znajduje się zadanie 4. Przeczytaj dokładnie polecenia z tego zadania i wykonaj je. Wyniki swojej pracy zapisz w folderze w swoim komputerze. Zapisany plik prześlij na mój adres. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres  -  jolantalepianka95@gmail.com

09.06.2020 r.- kl.7 - historia

09.06.2020 r., wtorek, – kl.7 – HISTORIA Temat: Polska w dwudziestoleciu międzywojennym – powtórzenie wiadomości. 1.       Powtarzamy wiadomości ujęte w tematach:                      a) Walka o granice państwa polskiego                      b) Konstytucja marcowa i ustrój II Rzeczypospolitej                      c)    Rządy autorytarne w Polsce w latach 1926 -1939                      d) Społeczeństwo polskie w latach 1918 – 1939                      e)    Przemiany gospodarcze w Polsce f                    f)  Dorobek kulturalny i naukowy polskiego dwudziestolecia                      g)    Polska polityka zagraniczna w latach 1918-1939 2.       Przypomnij podstawowe treści – przeczytaj tekst w podręczniku, s. 247-248.        W czasie kolejnej lekcji z aplikacją zoom – ocenię wypowiedzi ustne. 3.       Zapisz   w zeszycie tabelę z datami – s. 248. 4.       Odpowiedz na pytania testu – s.249-250. Proszę o odpowiedzi „pełnymi zdaniami” i przesłanie (obowi

09.06.2020r. wtorek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Best friends.Vocabulary. Dzień dobry.Dzisiaj zaczynamy ostatni rozdział z podręcznika, w którym poznacie leksykę związana z życiem społecznym,z relacjami międzyludzkimi czy cechami charakteru.Pod tematem lekcji wypiszcie wszystkie wyrażenia z ćw.1,str.104 i przetłumaczcie na j.polski(korzystacie ze słowniczka w podręczniku).A teraz przepiszcie ćw.4,które pomogę wam zrobic(wy nauczycie się wszystkiego na pamięć). argue with someone-kłócić się z kimś worry about something-martwić się o coś laugh at someone-śmiać się z kogoś care about something- ttoszczyć się o coś lub care of someone-zająć się kimś fall out with someone -pokłócić się z kimś break up with someone-zerwać z kimś Jako zadanie domowe zróbcie (również z pomocą słowniczka )ćw.6,str 104 czyli układacie pary słów: verb-czasownik i noun-rzeczownik.  

09.06.2020 r. - kl.5 - wychowanie do życia w rodzinie

09.06.2020 r. – kl. 5 – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Dobre wychowanie.    Pamiętajmy, że zasady dobrego wychowania ułatwiają życie. Dobrych manier należy przestrzegać w domu, szkole i miejscach publicznych. „ Dobre wychowanie to umiejętność kulturalnego i eleganckiego zachowania się w każdej sytuacji. To postawa otwartości   i życzliwości względem drugiego człowieka, ale także bardzo konkretna wiedza: jakie ubranie włożyć na przyjęcie do cioci, jakie zasady obowiązują w teatrze czy też w jaki sposób rozpocząć rozmowę z nowopoznaną osobą.”     Gdy byliście małymi dziećmi rodzice zachęcali Was do stosowania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam. Osoba, która umie się dostosować do właściwych zasad zachowania jest szanowana. Te zasady nazywamy   savoir-vivre”em i obejmują one wszystkie dziedziny życia. Podpowiadają nam, jak zachować się w określonych sytuacjach, aby nie narazić się na krytyczne uwagi, śmieszność, aby nie obrazić innych i być

09.06.2020 r. - kl. 4 - wychowanie do życia w rodzinie

09.06.2020 r. – kl. 4 – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Dobre wychowanie.    Pamiętajmy, że zasady dobrego wychowania ułatwiają życie. Dobrych manier należy przestrzegać w domu, szkole i miejscach publicznych. „ Dobre wychowanie to umiejętność kulturalnego i eleganckiego zachowania się w każdej sytuacji. To postawa otwartości   i życzliwości względem drugiego człowieka, ale także bardzo konkretna wiedza: jakie ubranie włożyć na przyjęcie do cioci, jakie zasady obowiązują w teatrze czy też w jaki sposób rozpocząć rozmowę z nowopoznaną osobą.”     Gdy byliście małymi dziećmi rodzice zachęcali Was do stosowania zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam. Osoba, która umie się dostosować do właściwych zasad zachowania jest szanowana. Te zasady nazywamy   savoir-vivre”em i obejmują one wszystkie dziedziny życia. Podpowiadają nam, jak zachować się w określonych sytuacjach, aby nie narazić się na krytyczne uwagi, śmieszność, aby nie obrazić innych i być

9.06 wtorek klasa 5 religia

Temat: Bóg daje życie. przeczytaj tekst  o Bogu, który daje życie człowiekowi rozwiąż i wykonaj zadania  

9.06 wtorek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - Graniastosłupy i ostrosłupy.

09.06.2020r. wtorek,klasa I,język angielski

Lesson Topic: A song "Where's my skateboard?" Dzień dobry.Na dzisiejszej lekcji powinniście posłuchać piosenki.Ci z was,którzy mają płyty ucznia mogą to zrobić,natomiast pozostali mogą przeczytać tekst piosenki z ćwiczeń,str.90.Zapiszcie pod tematem słowa: keep looking[kip lukin]-szukaj dalej find[fajnd]-znaleźć Piosenka jest o tym,że dzieci szukają deskorolki.Używają przyimków in,on, under ,które wy musicie znać.W ćwiczeniach zróbcie zadania ze strony 62 i 63.

9.06 wtorek klasa 1 religia

Temat: Z Panem Jezusem idziemy przez miasta i wsie- Boże Ciało. posłuchaj o  uroczystości Bożego Ciała   wykonaj zadania i ćwiczenia ze str.96 i 97 z podręcznika

9.06 wtorek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Objętość graniastosłupa. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

9.06 wtorek klasa 6 informatyka

Wejdź na stronę internetową:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 .          Otwórz podręcznik na stronie  51 i uważnie przeczytaj pozostałe tematy do strony 54. Zawarte w tych tematach informacje pomogą w rozwiązaniu zadania.     Wykonaj zadanie 5 ze strony 58 . Wykorzystaj wskazówki zapisane w przeczytanych tematach. W wykonaniu ćwiczenia pomoże rysunek 13 umieszczony na tej samej stronie.     Efekty swojej pracy zapisz na swoim komputerze, a następnie prześlij rozwiązane zadanie na mój adres.  Proszę o przesyłanie zaległych zadań ponieważ zbliża się termin wpisywania ocen na koniec roku!    Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com

9.06 wtorek klasa 4 informatyka

Wejdź na stronę:     https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 .         O twórz podręcznik na stronie 106 a następnie przeczytaj temat "Sztuczki ułatwiające komputerowe pisanie".       W edytorze tekstu można ułatwić sobie wpisywanie i formatowanie tekstu. W tym temacie znajdziesz sześć sztuczek, które pomogą poprawnie, estetycznie i szybko nadać tekstowi odpowiedni wygląd. Zapoznaj się z tymi sztuczkami, a pewno je kiedyś wykorzystasz .       W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na  mój  adres          -     jolantalepianka95@gmail.com .  

09.06.2020r. wtorek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Social life. Dzień dobry.Pracujemy z ostatnim rozdziałem "Życie społeczne". Proszę o wykonanie ćwiczeń leksykalnych z podpunktów: citizenship,volunteering,social problems.Podręcznik strony 120 i 121.Sprawdzimy i omówimy ewentualne błędy na konsultacjach.

09.06.2020r. wtorek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic: Amazing places.Reading and speaking. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.10.00.

09.06. wtorek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam kochane maluszki :) Dzisiejszy nasz temat to ,,Sposób na wakacyjną nudę" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c 2. Zabawa badawcza - Co pływa, a co tonie? Spróbujcie z pomocą rodziców wykonać doświadczenie. Będą potrzebne: miska z wodą, mały kamyk, kartka z zeszytu, plastelina, metalowy klucz, korek, piłeczka do ping-ponga, klocek drewniany, klocek plastikowy, styropian,  piórko, liść, gąbka, moneta. - Które z tych przedmiotów toną, a które pływają? - Dlaczego tak się dzieje?  Wszystko zależy od ciężaru przedmiotów. Ciężkie przedmioty toną, lekkie pływają. 3. Słuchanie piosenki ,,Wsiadam na rower" https://www.youtube.com/watch?v=Ru60fUt4P0E Wsiadam na rower Kierownicę łapię Po co dzień cały Siedzieć na kanapie Przede mną wyzwanie Kask na głowę wkładam Na dwóch kółkach jadę "Patrzcie! Nie upadam!" Ale on jest duży! Na dwóch kółkach jedzie! Na rowerze dzwonek I światło na przedzie! Ale on odważny! Wcale

9.06 wtorek klasa 2 religia

Temat: Boże Ciało- z Panem Jezusem idziemy przez życie. posłuchaj o  Uroczystości Bożego Ciała   przeczytaj tekst ze str.100  wykonaj zadania i ćwiczenia ze str. 100 i 101

9.06 wtorek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Siatki prostopadłościanów. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

09.06.,wtorek,kl.VI,muzyka

Temat lekcji: NA POŁUDNIE EUROPY – AUSTRIA I WŁOCHY. Zapoznaj się z treścią w podręczniku na str.122-124 Wysłuchaj fragmentu muzyki z Austrii: J.Straussa."Nad pięknym ,modrym Dunajem" https://www.youtube.com/watch?v=px40UeHls4g oraz ludowego nawoływania górali w górach: https://www.youtube.com/watch?v=S4u0--qZn5U Wysłuchaj utworu włoskiego,którego słowa znajdziesz na str.123 w podręczniku: Uwaga: Utwór ma pewne utrudnienia w czytaniu tekstu,ale tłumaczenie i wymowa jest po prawej stronie tekstu. Natomiast zwróć dodatkowo uwagę na to ,że kolejny nowy tekst piosenki jest wprowadzony jako kolejny składnik polenty-potrawy włoskiej i wtedy melodia również si e kilkakrotnie powtarza.. https://www.youtube.com/watch?v=u8fm8jAwSIE Na zakończenie koncert słynnego zespołu : Rominy Power i All Bano.i piosenka LIBERTA znaczy               ( wolność) https://www.youtube.com/watch?v=Lo18nv4vE3Y Miłego odbioru.

09.06 wtorek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie z datą 09.06.2020r Thema: Mehr wissen = mehr k ö nnen. ( Materiały dodatkowe. ) Moi drodzy materiał mamy już przerobiony i mam nadzieję utrwalony. Na dzisiejszą lekcję proponuję Wam zadania dodatkowe z podręcznika ze strony 86- 87. Proszę uważnie przeczytać i wykonać ćwiczenia z tych stron w celu utrwalenia słownictwa. W razie pytań czy trudności możecie się ze mną kontaktować tak, jak do tej pory ( ewuniakmiec@gmail.com lub Messenger-Ewa Kmieć) Na koniec chciałabym Wam życzyć powodzenia na egzaminie ósmoklasisty. Ich dr ϋ cke die Daumen!!! / Trzymam za Was kciuki!!! Pozdrawiam E.Kmieć

09.06 wtorek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie z datą 09.06.2020r Thema: Das kann ich schon. ( To już potrafię. ) Zgodnie z tym , co zapowiedziałam, przesyłam Wam zadania do wykonania. Zadania te utrwalają materiał gramatyczny i leksykalny z ostatniego rozdziału: 1.Napisz słownie daty. -Welches Datum ist heute? ( Mo.11.02 )- Heute ist Montag, der elfte Februar. a)        ( Mi. 17.06. )- b)       (Do. 29.12. )- c)        ( Fr. 31.08. )- d)       ( Sa. 03.11. )- 2. Uzupełnij zdania podanymi czasownikami zwrotnymi we właściwej formie. a) Ich………..   …………… am Wochenende.( sich langweilen ) b) Sarah …………. ……………….. auf das Schulende. ( sich freuen ) c) ………………. Ihr……… heute am Strand? ( sich treffen ) d) Wir…………… ………… sehr gern. ( sich sonnen ) e) ………………. Sie…………….. auf den Urlaub? ( sich freuen ) 3. Przetłumacz czasowniki na język niemiecki. Następnie podkreśl czasowniki, które nie są zwrotne w j. niemieckim. a) opalać się- b) wspinać się- c) cieszyć s

09.06.wtorek wych.fiz.kl.7-8

Ćw. na dziś: postawa-wymachy ramion w przód i w tył z klaśnięciem w ręce przed sobą i za sobą;wymachy ramion w przód i w tył na zmianę; w przysiadzie podskoki w miejscu oraz w przód, w bok,w tył i z obrotami; siad rozkroczny-skłon tułowia w przód z sięganiem rękami jak najdalej w przód; leżenie przodem-ramiona w bok- skłon tułowia w tył z wytrzymaniem,to samo z równoczesnym wznoszeniem nóg(można robić nożyce);w podporze przodem skręty tułowia z  wymachem prawej  i lewej ręki(głowa zwraca się za ręką wymachową).Powodzenia.

09.06.2020r. wtorek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: Right clothes for the weather.Speaking. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz. 9.00.

09.06.,wtorek kl.V,plastyka

Temat lekcji: Wybrane zabytki  lub wycieczka – pomniki i zabytki w najbliższej okolicy . polecenia: - znajdź w swojej okolicy lub wyszukaj w internecie zabytki lub pomniki. - skompletuj zdjęcia tych zabytków (4,5 zdjęć) i zrób MAŁY ALBUM ZABYTKÓW W MOJEJ OKOLICY. - Pracę zachowaj do przeglądnięcia po powrocie do szkoły .

9 czerwca, język polski, kl. VII

Temat: Opis przeżyć wewnętrznych. Lekcja przez Zoom o godzinie 12.00.

9 czerwca, język polski, kl. VI

Temat: Zdanie podrzędne dopełnieniowe. 1. Wykonaj pol. 2., s. 168- podręcznik do gramatyki. Wpisz 2 przykłady do zeszytu. Wzór: Nie wiem ,          kto wygra.                   ↓      czego?       ↓ zdanie nadrzędne          zdanie podrzędne 2. Przeczytaj uważnie informacje z ramki Zapamiętaj! , s.169. Napisz w zeszycie notatkę według następujących pytań: Czym jest zdanie podrzędne dopełnieniowe? Jaką funkcję pełni? Na jakie pytania odpowiada? Podpowiedzi szukaj w ramce, s.169. Uwaga! Przypadki zależne to wszystkie przypadki, oprócz mianownika i wołacza. 3. Wykonaj 1 lub 2 ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

9 czerwca, język polski, kl. V

Temat: Zdanie pojedyncze i złożone. 1. Wykonaj pol. 1., s.129- podręcznik do gramatyki. 2 przykłady wpisz do zeszytu. 2. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s. 130. 3. Uzupełnij i zapisz w zeszycie notatkę. Zdanie pojedyncze zawiera ..................................... . Zdanie złożone zawiera  ............................................. . Podpowiedzi znajdziesz w ramce Zapamiętaj! 4. Wykonaj pol. 6., s.131.

9.06 wtorek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Siatki graniastosłupów. Lekcja przez aplikację teams o godz. 9.00. W środę (10.06) lekcja matematyki i fizyki w szkole od godz. 8.00.

9.06 wtorek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja matematyczna Zapraszam Was dziś do  rozwiązywania  zadań na mnożenie           i odejmowanie! Przypominajka! Pamiętaj , że najpierw mnożymy, potem odejmujemy. Zeszyt ćwiczeń s. 59. Wykonaj zadanie 1 - 4. Zadanie 5 dla  chętnych. Dla chętnych: Matematyka przez zabawę  Licz ! Ile to pieniędzy  Kliknij ! Pamiętaj o tabliczce mnożenia i dzielenia w zakresie 50. Edukacja polonistyczna Powtarzamy  dzisiaj wiadomości o częściach mowy! Rzeczowniki  (kto? co?) - nazwy osób, zwierząt, roślin, rzeczy. Czasowniki (co robi?) - oznaczają czynności lub stany. Przymiotniki (jaki? jaka? jakie?) - oznaczają cechy osób, zwierząt, roślin, rzeczy. Przysłówki (jak?) - określają sposób wykonania czynności.  Podręcznik s. 61 Obejrzyj obrazek i ustnie wykonaj polecenia. Zeszyt ćwiczeń s. 58.  Wykonaj zadanie 1- 3.  Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości inspirowane zagadkami Mensy. Podręcznik s. 60. Przeczytajcie informacje o Mensie. Czym j

09.06.,wtorek,kl.IV,muzyka

Temat lekcji : Powtórzenie wiadomości o krakowiaku i polonezie. polecenia do lekcji: wejdź w e-podręczniki.pl ,następnie w :szkoła podstawowa i  w muzyce temat: TAŃCE I CHARAKTERYSTYCZNE RYTMY. Wykonaj sobie tylko te zadania,które tyczą się dwóch tańców wymienionych w temacie lekcji.

9.06 wtorek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja polonistyczno/społeczna 💑 Moje pytanie dla Was na dzisiejsze zajęcia: Jak powinniśmy traktować reklamę telewizyjną? Podręcznik s. 76- 77. Przeczytajcie po cichu opowiadanie Anny Onichimowskiej Reklama. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania 1 - 3.  Czy należy całkowicie ufać reklamom? Dlaczego? Zwróć uwagę na dobre i złe cechy reklamy? Wykonaj zadanie Sprawdź się! Czy reklama może być niebezpieczna dla dzieci? Podręcznik  s. 78 - 79. Przeczytaj tekst Reklama i ty. Zeszyt  ćwiczeń s. 60.  Wykonaj zadanie 1 - 3. PRZYPOMINAJKA! Pisz osobno nie z liczebnikami, np.: nie jeden, nie pierwszy, nie kilka, nie kilkanaście, nie kilkadziesiąt, nie kilkaset, nie dwadzieścia dwa.                                                                                                           Do jutra!🙋🌞

09.06 wtorek klasa 2 wychowanie fizyczne

Obraz
Zapraszam na kolejne zajęcia sportowe.  1. Zrób rozgrzewkę  https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8 2. Wyjdź na podwórko. Wybierz dowolny rodzaj aktywności sportowej. Pamiętaj o bezpieczeństwie. Zaproś do wspólnych ćwiczeń rodzeństwo.

09.06 wtorek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 11.00 Edukacja społeczna Temat: Czym jest troskliwość? 1. Podręcznik s.60. Przeczytaj tekst "Troskliwa Jola". Wykonaj ustnie zad.1-3. Dokończ zdanie z zad.4 i zapisz je w zeszycie w linie. Wcześniej napisz W klasie. 2. W ćwiczeniach do kaligrafii uzupełnij jedną stronę. Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie do 2 i 3 oraz odejmowanie od 17 i 18. 1. Podręcznik s.61 zad. 1-5 pisemnie w zeszycie do matematyki (napisz W klasie ), zad.6 ustnie. 2. Potrenuj: 1)  https://wordwall.net/pl/resource/777113/matematyka/ile-brakuje-do-10-klasa- 1   2)   https://wordwall.net/pl/resource/1481837/matematyka/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-15 Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku. Czytanie - 10 minut. Do zobaczenia jutro na Skypie o godzinie 11.00

09.06 wtorek, klasa 5, Geografia

Obraz
Geografia, klasa V – 9 czerwca 2020r. WITAJCIE – w Dzień Przyjaciela :)   OGŁOSZENIA!   1) Przypomnienie o zadaniach - Do oceny mieliście przesłać: - zadanie – notatka o lasach równikowych i lasach strefy umiarkowanej   z tematu 3. - zadanie   - notatka o sawannie i stepie z tematu 4. - zadanie - notatka o tajdze i tundrze napisana według podanych punktów – do 19 maja. - test sprawdzający z działu Krajobrazy świata (część II) – do 1 czerwca !!! - test sprawdzający z działu Lądy i oceany, krajobrazy świata (część I) – do 6 czerwca!!! 2) Czekam na dzisiejszy test i wystawiam Wam oceny roczne z geografii!!!  3) W sytuacji trudności, problemów, wątpliwości – proszę o kontakt ze mną – postaram się POMÓC! ************************************************************************** Dzisiaj OSTATNI   SPRAWDZIAN – z całego roku szkolnego!!!  Mam nadzieję, że będzie dobrze napisany i sprawnie