Posty

Wyświetlanie postów z maja 13, 2020

13.05.2020 r. - kl. 4 - PRZYRODA

  11.05.2020 r – kl. 4 – PRZYRODA Temat: Warunki życia w   wodzie. 1   1.   Przypomnij :       1)    Jak dzielimy wody śródlądowe?       2) Podaj przykłady wód stojących i płynących.       3) Wymień przykłady naturalnych i sztucznych zbiorników wodnych.       4) Jakie czynniki wpływają na ilość wód powierzchniowych?       5) Jak gospodarczo i rekreacyjnie wykorzystuje się rzeki i jeziora? 2  2.  Zapisz temat nowej lekcji i zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s.185 – 188. 3  3.  Odpowiedz: a)      Czym różnią się warunki życia w wodzie od warunków życia na lądzie? b)      Jak ryby w budowie wewnętrznej i zewnętrznej przystosowały się do życia w wodzie? 4  4.    Zapisz: a)      PRZYSTOSOWANIA RYB DO ŻYCIA W WODZIE W BUDOWIE ZEWNĘTRZNEJ: - opływowy kształt ciała zmniejszający opór wody, - pokrycie ciała łuskami (funkcja ochronna) i śluzem (zmniejsza opór wody), - rola płetw parzystych (piersiowe i brzuszne) i nieparzystych (ogonowa, grzbietowa, odbytow

13.05. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Mieszkańcy łąki" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI 2. Rozwiązywanie zagadek Kiedy jest początek lata, z płatka na płatek lata. Dzięki jej pracowitości miodek w domu mam dla gości. (pszczoła) Latem mnie spotykaliście, lubię jadać różne liście. Kiedy boję się lub śpię, do muszelki chowam się. (ślimak) Choć nie widzi wcale, radzi sobie doskonale. Przed swym wrogiem w obawie, ukrywa się pod kopcem w trawie. (kret) Jestem mała i zielona, w trawie całkiem zanurzona. Moim hobby jest pływanie - - stylem moim pływają panie. Lubię także rechotanie - tego   już nie lubią panie. (żaba) Skrzydła piękne ma we wzory, wszystkie na nich są kolory. Kiedy nastają dni gorące, dzieci biegają za nim po łące. (motyl) Ich kryjówką bywa kwiatek, ile kropek - tyle latek. Ich skrzydełka są w kropeczki, to są właśnie...(biedroneczki) Zimą cz

13.05 środa klasa 5 religia

Temat: Z Ewangelią do pogan- św. Paweł. oglądnij krótką historię życia św. Pawła - film   przeczytaj podręcznik str.126-127 Zapis do zeszytu: 1. Napisz w czym chciałbyś naśladować św. Pawła.  2. zadanie 1 z podręcznika str.127  

13.05 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, zapraszam na fizykę. Bardzo się cieszę, że tak solidnie pracujecie w domu. Dziękuję za systematyczne wysyłanie zadań domowych. Proszę, aby spóźnialscy dosłali zaległe zadania.    Z dzisiejszej lekcji dowiecie się, czym charakteryzują się zwierciadła sferyczne wypukłe.    Napiszcie temat lekcji z datą 13.05: Temat lekcji: Zwierciadła sferyczne wypukłe. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .    Zwierciadło sferyczne wypukłe stanowi zewnętrzną powierzchnie sfery. Gdy skierujemy na nie wiązkę promieni równoległych możemy stwierdzić, że: - przedłużenia promieni świetlnych przecinają się w punkcie F’ zwanym ogniskiem pozornym zwierciadła, a długość odcinka AF’=AF=f (  Ognisko  jest punktem, który w przypadku zwierciadła wypukłego znajduje się po przeciwnej stronie powierzchni odbijającej niż przedmiot – jest to tzw.  ognisko pozorne ) - odległość AO i AO’ jest równa długości promienia sfery (z której “wycięto” zwierciadło) –

13.05.2020r.środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic:Unit 5-revision.Ciąg dalszy powtórzenia. Witam was serdecznie.W dalszym ciągu powtarzamy unit 5.Pod tematem ułóżcie zdania z rozsypanek. 1.a cold / I /got / have/. 2.my /wash /I /hands /. 3.ill / feeling / I'm /. 4.you / Have / a cut / got / ? 5.be / scared / Don't /. 6.I /got / a headache / have /. 7.well /I / sleep/ . 8.exercises/ do / I /. W ćwiczeniach proszę zrobić wszystkie ćwiczenia z unitu 5 oraz słowniczek z naklejkami.Przypominam o przesłaniu dz mnie zadania z poprzedniej lekcji.Do usłyszenia.

13.05.2020r.środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic: In the UK. Witajcie.Otwórzcie podręczniki na stronie 49.Przed wami lekcja o tym,jak wygląda typowy dzień ucznia z Anglii.W ćw.1 musicie przeczytać 3  zdania oznaczone kropkami i na ich podstawie napisać o dzieciach w Polsce.Np.w tekście jest napisane,że dzieci w Anglii zaczynają szkołę o 9.A wy musicie napisać ,że dzieci w Polsce zaczynają szkołę o 8.Oczywiście piszemy w j.angielskim. Kolejne zadanie będzie ustne.Przeczytajcie tekst z ćw.2.Na podstawie tego tekstu opowiadajcie o swoim dniu(kiedy wstajecie,co robicie rano,kiedy idziecie do szkoły i tak dalej).Jako zadanie domowe zróbcie w ćwiczeniach str.55.Przypominam o zadaniu,które macie mi wysłać do sprawdzenia.Do usłyszenia!

13.05 środa Klasa 5 Techika

Temat: Zdrowie na talerzu. Witajcie po tygodniowej przerwie! Jak smakowały tortille? Dwie osoby wysłały mi zdjęcia- wyglądały niezwykle apetycznie :) Dzisiaj nadal kontynuujemy tematykę związaną ze zdrowym żywieniem. Korzystając z materiałów pod linkiem: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Technika_Jak_to_dziala%5Bkl_5%5D%5Bpr_2018%5D/#p=31 oraz  http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Technika_Jak_to_dziala%5Bkl_5%5D%5Bpr_2018%5D/#p=32 wykonaj ćwiczenia 1-4 na kartce. Powodzenia! W razie pytań/wątpliwości- pisz e.gawel99@gmail.com

13.05 środa klasa 7 fizyka

Witam Was serdecznie, zapraszam na fizykę. Bardzo się cieszę, że niektórzy solidnie pracują w domu. Dziękuję za systematyczne wysyłanie zadań domowych. Proszę, aby spóźnialscy dosłali zaległe zadania.    Na dzisiejszej lekcji utrwalimy poznane na ostatnich lekcjach podstawowe wiadomości z aktualnie omawianego działu.    Napiszcie temat lekcji z datą 13.05: Temat lekcji: Test powtórzeniowy z działu „Praca, moc, energia”.    Otwórzcie podręcznik na stronie 219. Tutaj znajdziecie wszystkie najważniejsze wiadomości poznane w tym dziale. Przeczytajcie je uważnie, zwróćcie uwagę na wzory zapisane w ramkach i symbole w nich zastosowane.    Następnie otwórzcie podręcznik na następnej stronie (220) i rozwiążcie test 1 (To trzeba umieć). Ø W zadaniu 1i 5 przepiszcie uzupełnione zdanie. Ø W zadaniach 2 i 4 podstawcie do odpowiedniego wzoru podane wielkości (minuty zamieniamy na sekundy) i wykonajcie obliczenia. Ø W zadaniu 6 opisz przemiany energii jakie zachodz

13.05 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Choroby przenoszone drogą płciową oraz zasady ich profilaktyki. Dzisiaj zajmiemy się chorobami, którymi można się zarazić podczas kontaktu płciowego. Proszę wykonać notatkę (korzystając z podręcznika- str.249-251) w formie tabelki:  Nazwa choroby  Czynnik chorobotwórczy (grupa- wirus, bakteria, pierwotniak i nazwa)  Objawy  Skutki Następnie napisz, jakie są zasady profilaktyki zmniejszające rozprzestrzenianie się chorób przenoszonych drogą płciową. Powodzenia! W razie pytań/wątpliwości- piszcie e.gawel99@gmail.com

13.05 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Wzajemne położenie dwóch okręgów.  Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (14.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

13.05 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Działania na potęgach - pisemny sprawdzian wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 10.20. Jutro (14.05) lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15.

13.05 środa Klasa 4 Technika

Temat: Rowerem przez skrzyżowanie. Witajcie Czwartoklasiści! Poznamy dzisiaj rodzaje skrzyżowań oraz organizację ruchu na skrzyżowaniach. Zapiszmy: 1. Rodzaje skrzyżowań: - bez znaków ( obowiązuje tu reguła prawej ręki - pojazdy nadjeżdżające z prawej strony mają pierwszeństwo), - ze znakami drogowymi (one wyznaczają kolejność przejazdu), - z sygnalizacją świetlną. Proszę teraz wyszukać, co to takiego "pojazdy uprzywilejowane" i napisać w zeszycie. Są bardzo ważne i należy ustąpić im pierwszeństwa. A teraz wykonaj ćw. 1- odpowiedź zapisz w zeszycie. Zdarza się, że ze względu na wyjątkową sytuację (np. wypadek drogowy), kierowanie ruchem na skrzyżowaniu przejmuje uprawniona do tego osoba ( najczęściej policjant). Wykonaj pracę z infografiką - odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. Notatkę z odpowiedziami do zadań wyślij mi w formie zdjęcia do oceny- adres: e.gawel99@gmail.com, termin- do 20.05 Miłej pracy!

13.05. środa, przedszkole, grupa 5,6 latków

Dzień dobry. Witam Was w środę. Nasz dzisiejszy temat to „Wiosna na łące” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w 2. Zabawy z sześcianem. • Przypomnijcie sobie cechy kwadratu. − Nakreślcie sobie w powietrzu kształt kwadratu. − Jakie są boki kwadratu? • Zapoznanie z sześcianem. Karta pracy, cz. 4, s. 40. Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu. 3. Zabawy z sześcianem – kostką do gry. Podrzućcie kostką i wykonajcie tyle czynności, ile oczek wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki… Ostatnie ćwiczenie. Rzućcie kostką i podajcie liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie przypomnijmy, kształt jakiej bryły ma kostka. 4. Ćwiczenia w określ

13.05.2020 r.- kl. 4 - HISTORIA

        13.05.2020 r. – kl. 4 – HISTORIA Lekcja z aplikacją zoom.     Zgodnie z przekazanymi informacjami dzisiaj przypomnimy i utrwalamy wiadomości o odzyskaniu niepodległości przez Polskę po latach zaborów, tworzeniu się II Rzeczypospolitej i roli dwóch polityków: Józefa Piłsudskiego  oraz Romana Dmowskiego.    Wprowadzona zostanie tematyka: Bitwa Warszawska .  W tym roku  przypada setna rocznica Bitwy Warszawskiej – „Cudu nad Wisłą”,  15 sierpnia 1920 r. - dlatego pragniemy uczcić pamięć tych, którzy  za wolną Ojczyznę oddali życie. Informacje o Bitwie Warszawskiej są także w podręczniku – zachęcam do przeczytania tekstu oraz wykonania zadań dodatkowych w ZĆw.- s. 64. 1.       Zapisz temat: Bitwa Warszawska. 2.       Zapisz notatkę: 1)      Odzyskanie niepodległości przez Polskę – 11 listopada 1918 r. 2)      Wojna polsko – bolszewicka (z Rosją Sowiecką) w latach 1919 – 1920. 3)      Bitwa Warszawska w sierpniu 1920 r. – 15 sierpnia „Cud nad Wisłą”-

13.05 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Poznajemy białka. Witajcie na kolejnej lekcji chemii! :) Dzisiaj poznamy od strony chemicznej kolejne  związki  występujące w naszych organizmach-białka. Pamiętacie jak ważne biologicznie odgrywały role? Zapiszmy je sobie dla utrwalenia w zeszycie. 1. Rola białek : - budulcowa, - enzymatyczna, - regulująca, - transportowa, - sygnałowa, - odpornościowa... Może przypominacie sobie jeszcze inne?- dopiszcie! A teraz zadanie- napisz w punkcie 2. Z czego białka są zbudowane? - odpowiedź znajdziecie na str. 197 Przed nami punkt 3. Podział białek - napisz na jakie dwie grupy się dzielą zważając na ich budowę chemiczną (str. 196) Na koniec rozwiąż zad. 1 i 2 ze str. 201 To wszystko na dzisiaj.  Kolejna lekcja w poniedziałek!

13.05 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

13.05 Klasa 6 Biologia

Temat: Ssaki- kręgowce, które karmią młode mlekiem. Witajcie! Dzisiaj mamy temat wprowadzający nas do świata ssaków. Chciałabym, byście w ramach dzisiejszej lekcji obejrzeli materiał dostępny na platformie TVP vod. Miłego odbioru! https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-6,biologia-lekcja-1-05052020,47907472 Jako notatkę zapisz 3 ciekawostki o ssakach, które poznałeś w czasie tej lekcji.

13.05 środa klasa 3 edukacja przyrodnicza

Obraz
Witajcie w środę !🌞 Edukacja przyrodnicza Temat: Wyżyny W Polsce. Podręcznik s. 26 - 27.  Przeczytaj uważnie tekst charakteryzujący wyżyny - ukształtowanie terenu, klimat, rośliny i zwierzęta.  Zapisz i zapamiętaj! Wyżyny to obszary wzniesione ponad 300 metrów nad poziomem morza. Oznacza się je na mapach kolorem żółtym. Południową i południowo - wschodnią cześć Polski zajmują wyżyny: Wyżyna Lubelska : stolica Lublin. Wyżyna Małopolska : stolica Kraków. Wyżyna Śląska ; stolica Katowice. Zeszyt ćwiczeń s.20  Wykonaj zadania 1 - 3. Jeśli masz ochotę na czekoladę to zapraszam   KLIKNIJ!    To wszystko, co przygotowałam na dzisiaj.  Trzymajcie się i do juta! 🙋                                                  

13.05 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Zapoznaj się ze wstępem do tego tematu w podręczniku str. 198-199. 3. Obejrzyj filmy https://youtu.be/14vMyird3vo,  htt ps://youtu.be/JhsRo2EdyQw. 4. Wykonaj ćwiczenia  ze stron 81-82 w zeszycie ćwiczeń. Jutro (14.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

13.05.2020r.środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Passive voice-Strona bierna.Utrwalenie. Witam.Dzisiaj już właściwe powtórzenie z rozdziału 6.Za pomyłkę przepraszam,oczywiście jeśli ktoś jeszcze raz powtórzył leksykę z modułu 5,to na pewno mu to nie zaszkodzi.A dzisiaj skupiamy się na stronie biernej.Ccę wam pokazać,jak zamieniamy stronę czynną na bierną w czasie teraźniejszym.A oto przykład: Students do the homework.-Uczniowie odrabiają zadanie domowe.(strona czynna). The howework is done by students.-Zadanie jest odrabiane przez studentów.(strona bierna). My dad washes our car.-Mój tata myje nasz samochód.(strona czynna). Our car is washed by my dad.-Nasz samochód jest myty przez tatę.(strona bierna). Ważne jest,żeby nie zapominać o "is/are"oraz o tym,że czasownik stawiamy w 3 formie.Zamień na stronę bierną: 1.We read books. 2.People send lots of emails. 3.They feed the pets. 4.We recycle paper at school. 5.I make my bed. Prześlijcie mi zdania zamienione na str.bierną do spraw

13 maja, język polski, kl. VIII

Temat: " Chce się żyć"- film cd. Obejrzyj dalszą część filmu.

13 maja, język polski, kl. VII

Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości ze słowotwórstwa. 1. Wykonaj ćwiczenia utrwalające w zeszycie ćwiczeń, s.133-135 lub s.137-141, lub wszystkie na podanych stronach( dla ambitnych). Rozwiązania może  sprawdzić, ale dopiero po wykonaniu poleceń. Za tydzień sprawdzian.

13 maja, język polski, kl. VI

Temat: Nauka, technika i... zjawiska nadprzyrodzone. Rafał Kosik " Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" 1. Zapisz w zeszycie. Przygody ukazane w książce R. Kosika to fikcja literacka. Świat przedstawiony składa się z elementów rzeczywistych, np. Warszawa; prawdopodobnych( takich, które mogłyby się zdarzyć), np. wyjazd uczniów na wycieczkę w góry oraz fantastycznych(takich, których w naszym świecie nie spotykamy), np. przybycie Świętego Mikołaja saniami zaprzęgniętymi w mówiące renifery. 2.Wykonaj plakat reklamujący książkę( na arkuszu A 4). Umieść na nim: tytuł, autora, ilustracje, hasło reklamowe. Zrób zdjęcie wykonanej pracy i wyślij mailem.

13 maja, język polski, kl. V

Temat: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach. 1. Wykonaj pol. 1., 2., s. 100- ustnie. 2.Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! , s. 102. 3.Wykonaj pol. 7., s.102- ustnie. 4. Wykonaj pol. 10., s.103- do zeszytu.

13 maja, język polski, kl. IV

Obraz
Temat: Jaką rolę w życiu trójki dzieci odegrał tajemniczy ogród? 1. Na podstawie wskazanych fragm. lektury zapisz informacje, jak wyglądał tajemniczy ogród, kiedy Mary weszła tam po raz pierwszy? ( od początku rozdziału 9.) zaczęły w nim rosnąć rośliny? (początek rozdziału 23. od słów:  Istotnie czarami zdawać się mogły miesiące następne...) 2. Jaką rolę odegrał ogród w życiu bohaterów? Uporządkuj rozsypankę wyrazową, aby powstały logiczne zdania. w siebie. , Mary, wiarę, i, Colinowi, Przywrócił im, Pomógł, życia. , utraconą, odzyskać, radość zrozumieć, naprawdę, jest, im, życiu., w, Pozwolił, ważne, co się, stali, kontaktowi, radośni, , Dzięki, życia., przyrodą, z, zadowoleni, i  3.Podpisz ilustracje.

13.05.2020, środa, klasa 8, edukacja dla bezpieczeństwa

Obraz
Temat: Załamanie lodu i pomoc osobom tonącym 1.       1. Zapisz   temat lekcji w zeszycie. 2.       2. Z dostępnych źródeł wykonaj notatkę: a.       Najczęstsze przyczyny utonięć. b.       Pierwsza pomoc tonącym. c.        Zasady bezpiecznego korzystania z kąpieliska. d.       Zasady   pomocy osobie, pod którą załamał się lód. 3. Zadanie domowe: Na wykonanie zadania masz czas do 19.05.2020 do godziny 19:00.                                                                                     Pozdrawiam, Paweł Napieralski  

13.05 środa Klasa 7 Chemia

Temat:  Tlenki metali i niemetali. Obejrzyj materiały zgromadzone pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/tlen-i-tlenki/DeoaBkF4n (skup się na wiadomościach od punktu 4-"Spalanie pierwiastków w tlenie") Obejrzyj film "Tworzenie nazw tlenków" (jest to przypomnienie wiadomości, które już poznałeś- pamiętasz?) Zapisz w zeszycie punkt 1. Zastosowania tlenków. Podaj zastosowania 3 dowolnych tlenków metali oraz niemetali- w e-materiałach zgromadzonych pod linkiem również znajdziesz informacje, ale możesz także skorzystać z podręcznika- str.198-199) Zapiszcie teraz: 2. Wiązania w tlenkach- wykonajcie króciutką notatkę (pomoże Ci str. 200 w podręczniku). 3. W jaki sposób otrzymuje się tlenki?- wypisz dwa sposoby ( str. 200) 4. Co to jest katalizator? (zapisz poniższą definicję) Substancja, która nie bierze udziału w reakcji (nie jest substratem, ani produktem), ale przyspiesza jej zajście.  A teraz wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ze str. 201 (1-5). Wyślij ich rozwiązania na

13.05.2020 środa klasa 3 matematyka

Witam Was mam nadzieję, że wczorajsze zadania nie sprawiły Wam trudności.  Dziś zajmiemy się jednostkami czasu. Zapisz w zeszycie datę 13.05.2020 r. oraz Temat: Jednostki czasu. Pod tematem jako przypomnienie zapisz Jednostki czasu i ich skróty: sekunda - s, minuta- min, godzina - godz.                                                1 godz. = 60 min                                                  1 min = 60 s                                                 kwadrans = 15 min Ile to minut: 1 godz. 45 min = 60 min. + 45 min = 105 min półtorej godziny = 60 min. + 30 min = 90 min Ile to sekund: 10 min = 600 s 2 min = 120 s Ile to godzin i minut: 125 min = 2 godz. 5 min 75 min = 1 godz. 15 min Otwórz podręcznik na str. 28 wykonaj ustnie zad. 4 i 5. W ćwiczeniach na str. 21 wykonaj ćw. 1,2,3,4 i 5.  To wszystko na dziś pozdrawiam Was cieplutko. 🌞

13.05 środa klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
                      Witajcie w środę !   💑 Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb. Podręcznik s. 22 Wykonaj zadanie 1  (cztery wybrane przykłady zapisz w zeszycie) . Wykonaj zadanie 3 ( cztery wybrane przykłady zapisz w zeszycie). Zadanie 2,4,5 wykonaj ustnie. Zeszyt ćwiczeń s. 19 Wykonaj zadania 1- 4. Oblicz sumy i różnice  - wiem, że potrafisz!!! Jeśli masz ochotę na czekoladę to zapraszam   KLIKNIJ!    Edukacja polonistyczno/społeczna Będziemy dzisiaj szukać skutecznych sposobów rozwiązywania konfliktów. Podręcznik s. 24 - 25. Przeczytaj z uwagą wiersz Kłótnia. Spróbuj odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem. Temat: Rozwiązywanie konfliktów (zapisz do zeszytu) . Zapisz i zapamiętaj! Kompromis to wzajemne ustępstwa, które łagodzą spór. ( Wniosek do pytania 6 zapisz w zeszycie): Będę się starać szukać rozwiązania problemu, a nie kłócić się, płakać, wrzeszczeć czy nawet bić. Najlepiej jest pokojowo rozwiązywać