Posty

Wyświetlanie postów z maja 15, 2020

15.04 piątek klasa 7 informatyka

  Wejdź na stronę:      https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67      P rzeczytaj temat ”Budowanie schematu blokowego przedstawiającego prosty algorytm” - strony 104 - 106.      Sposób rozwiązywania zadania, czyli algorytm można przedstawić graficznie, używając figur geometrycznych (mówimy wtedy, że jest to schemat blokowy). Tabela 1 na stronie 105 przestawia figury geometryczne,które stosowane są w graficznym przedstawianiu algorytmów.      Uważnie przeczytaj zasady, których należy przestrzegać podczas zapisywania schematu blokowego (strona 106).       Przeanalizuj schemat blokowy algorytmu obliczania pola powierzchni trójkąta.  Na podstawie tego przykładu wykonaj zadanie 3 ze strony 107 (wykorzystaj wskazówki zapisane pod ćwiczeniem 2 na str.106).     Wykonane zadanie prześlij na podany adres (napisz imię, nazwisko, klasę i temat lekcji):     jolantalepianka95@gmail.com

15.05 piątek klasa 4 religia

Temat: po krańce ziemi- apostolska misja. posłuchaj i oglądnij film o  życiu św Pawła   przeczytaj tekst z podręcznika 122- 123 pomyśl co cię zachwyciło w postawie św. Pawła, w czym chciałbyś  go  naśladować jako uczeń Pana Jezusa następnie wykonaj w zeszycie zadanie str.123

15.05 piątek klasa 8 fizyka

Witam Was serdecznie, zapraszam na fizykę.    Na dzisiejszej lekcji utrwalimy poznane na ostatnich lekcjach podstawowe wiadomości o rodzajach i budowie zwierciadeł.    Napiszcie temat lekcji z datą 15.05: Temat lekcji: Rodzaje zwierciadeł - ćwiczenia.    Otwórzcie podręcznik na stronie 229. Żeby usystematyzować sobie poznane wiadomości o zwierciadłach przeczytajcie cały temat „Zwierciadła”. Szczególną uwagę zwróćcie na informacje zapisane pogrubionym drukiem, w ramkach na kolorowym tle . Przeanalizujcie także rysunki z tego tematu.    Na stronie 235 znajduje si ę notatka „To najwa ż niejsze” – tutaj znajdziecie zebrane najwa ż niejsze informacje o zwierciad ł ach .    Po przeczytaniu tych wiadomości rozwiąż zadania: 1, 5, 6, 7 (dla chętnych zad. 8) ze stron 236-237. ·       W zad. 1 przepisz poprawnie ułożone zdania. ·       W zad. 5 przepisz poprawnie uzupełnione zdania. ·       W zad. 6 przerysuj rysunki do zeszytu i zaznacz na nich promienie krzywi

15.05. piątek, przedszkole, grupa 5, 6 latków

Obraz
Witam Was moi drodzy. Nasz dzisiejszy temat to „Wiosenna łąka” 1.       Ćwiczenia na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg 2.       Ćwiczenia na świeżym powietrzu Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na dmuchawiec (mniszek pospolity). Dmuchajcie mocno, aż do braku powietrza. 3.       Oglądanie obrazków roślin łąkowych https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk 4.       Zachęcam Was abyście wspólnie z rodzicami wybrali się na pobliską łąkę .   • Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika.             • Robienie bukietów z kwiatów. 5.         Założenie pierwszej karty zielnika. Wykonanie przez każde dziecko pierwszej strony własnego zielnika. Wykonajcie następujące czynności:  • Połóżcie roślinę na kartce.  • Przyklejcie ją do kartki za pomocą taśmy klejącej. Z roślin zielnych robimy   syropy, kremy, a z suszonych zioła na herbatę (np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy… 6.  

15.05. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam przedszkolaczki :) Dzisiejszy temat to ,,Odgłosy dochodzące z łąki" 1. Zabawy ruchowe z piosenką  https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4&t=13s 2. Nauka piosenki ,,Mała biedroneczka" https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E Mała Biedroneczka  siedem kropek miała, Na zielonej łące wesoło fruwała. Złapał ją pajączek w swoją pajęczynę – uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Biedroneczko leć do nieba. Mała Biedroneczka  siedem kropek miała, Na zielonej łące wesoło fruwała. Złapał ją wróbelek niesie tę kruszynę – uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Biedroneczko leć do nieba. Mała Biedroneczka  siedem kropek miała, Na zielonej łące wesoło fruwała. Złapała ją żaba i po wodzie płynie – uratuję Cię Biedronko, a ty mi coś przynieś. Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Biedroneczk

15.05 piatek klasa 6 religia

Obraz
Temat: Służyć wspólnocie- małżonkowie. zobacz i posłuchaj czym jest małżeństwo? przeczytaj tekst w podręczniku str. 138- 139  Zapis do zeszytu: zad 1- narysuj 2 krzyżujące się obrączki / jak na obrazku/ i wpisz w te obrączki co ślubują sobie małżonkowie w w sakramencie małżeństwa. zad 2 - ułóż modlitwę za swoich rodziców zad 2 prześlij na adres: rysiek332@gmail.com  

15.05.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

                 15.05.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Temat: Odbudowa Królestwa Polskiego. Koniec rozbicia dzielnicowego. 1    1.    Proszę przypomnieć okoliczności podziału Polski na dzielnice i jego skutki. 2    2.    Zapisać temat lekcji. Korzystamy z tekstu podręcznika, s. 186 – 189.       3.    Pracujemy wg planu: a)       Komu zależało na zjednoczeniu ziem polskich? Dlaczego? b)       Kto podejmował próby zjednoczenia państwa?   c)       W jaki sposób Władysław Łokietek dokonał zjednoczenia ziem polskich? Jakie dzielnice złączył? Jakie wydarzenie jest symbolem zakończenia podziału Polski na dzielnice? 4    4.  Odpowiedzi: ZAPISZ a)       Zjednoczenia ziem polskich pragnęli niektórzy książęta piastowscy, chłopi, mieszczanie – kupcy i rzemieślnicy, rycerstwo, a przede wszystkim duchowieństwo. Kościół na ziemiach polskich stanowił jedną prowincję, podległa prymasowi w Gnieźnie. b)       Próby zjednoczenia państwa podejmowali: - książęta śląscy : Henryk I Brod

15.05 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Długość okręgu - zadania. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. We wtorek (19.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

15.05 piątek klasa 5 informatyka

Wejdź na stronę:    https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65    Następnie przeczytaj temat „Piszemy, wysyłamy i odbieramy listy elektroniczne oraz na nie odpowiadamy” - str. 56-60. Jest to temat chyba bardzo aktualny. Wysyłacie zadania właśnie korzystając z poczty elektronicznej. Mam nadzieję, że opanowaliście tą umiejętność perfekcyjnie. Obejrzyjcie schemat wysyłania poczty elektronicznej przedstawiony na rysunku 3.     Wyślij do kolegi lub koleżanki wiadomość, w której napiszesz co dzisiaj robiłeś, zapytaj co robi kolega lub koleżanka. Pamiętaj o zasadach netykiedy - o kulturalnym i prawidłowym korzystaniu z internetu (strona 59). Możesz użyć emotikony, ale ich nie nadużywaj.    W razie pytań pisz:   jolantalepianka95@gmail.com

15.05.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Reported speech.-Mowa zależna. Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z mową zależną w j. angielskim.Używamy jej,gdy relacjonujemy czyjąś wypowiedź,zamiast cytować ją dosłownie.Dlatego zdania w mowie zależnej najczęściej zaczynamy od słów: He /She said...-On/Ona powiedział.....Jak widzicie,wypowiedź zaczęliśmy od czasu przeszłego,dlatego musimy zastosować tzw. następstwo czasów.O co dokładnie chodzi wytłumaczę na przykładzie. "I am hungry."-Jestem głodny.-To jest mowa niezależna. A teraz powiem tak: John said he was hungry.-John powiedział,że jest głodny.Zauważcie,że "am" w mowie zależnej zamieniło się na "was".To jest właśnie "następstwo czasów",którego nie ma w j.polskim,jest natomiast w angielskim.Otwórzcie teraz podręczniki na str.166 i przepiszcie do zeszytów zamianę czasów w mowie zależnej.Na razie ćwiczyć będziemy tylko zdania twierdzące i przeczące,pytania zostawimy na później.A teraz spróbujcie zamienić podane z

15.05.2020r. piątek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Module 6-Test Practice. Lekcja prowadzona przez aplikację ZOOM o godz.9.40.

15.05 piątek klasa 2 religia

Temat: Z Jezusem modlę się do naszego Ojca. oglądnij film  Ojcze nasz   posłuchaj modlitwy  Ojcze nasz   przypomnij sobie jej słowa, naucz się jej na pamięć i odmawiaj  codziennie w czasie pacierza  pomyśl o co modlimy się w tej modlitwie uzupełnij zadania w podręczniku str. 88- 89

15.05.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:Unit 8-Types of Transport. Witam serdecznie na kolejnej lekcji.Zaczynamy nowy rozdział,w którym pojawią się dwa tematy leksykalne:transport oraz zdrowie.Materiał gramatyczy to czasowniki modalne(must/mustn't), wyrażenia "be going to" i "would like to"oraz zaimki typu"ktoś/coś...".Dzisiaj zaczynamy od wprowadzenia leksyki"vocabulary 1".Otwórzcie podręczniki na str.92 i przepiszcie do zeszytu słówka z ćw.1,przetłumaczcie na j. polski korzystając ze słowniczka.Następnie zapiszcie do zeszytu ćw.2,str.92(należy dopasować środek transportu do opisu).Kolejna rzecz to wyrażenia z czasownikiem "get ".Zapiszcie : get on-wsiadać do ...(the bus,train) get off-wysiadać z...(the bus,train) get into-wsiadać do...(the car,taxi) get out off-wysiadać z...(the car,taxi) W ćwiczeniach proszę zrobić zadania dotyczące transportu.(słownictwo).

15.05.2020 r. - kl. 7 - HISTORIA

      15.05.2020 r. – kl. 7 – HISTORIA Temat: Walki o granice państwa polskiego – ustalenie granicy wschodniej z Rosją Sowiecką. Lekcja z aplikacją zoom. 1   1.    Przypomnij, jak przebiegało ustalanie granic Polski z Niemcami     i Czechosłowacją po I wojnie światowej. 2   2.    Realizacja nowego tematu lekcji. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku     s.210-215 (łącznie z „Zajęcie Wileńszczyzny”) 3   3.  USTALENIE GRANICY WSCHODNIEJ – Z ROSJĄ SOWIECKĄ a)      Walki o Lwów   z Ukraińcami (Orlęta Lwowskie)   oraz o Przemyśl –        listopad 1918 r. b)      Wojna polsko – bolszewicka 1919- 1920 r. - Wkroczenie dwóch armii bolszewickich na ziemie polskie. - BITWA WARSZAWSKA – CUD NAD WISŁĄ - 15 sierpnia 1920 r .    i odparcie Rosjan.   - zawarcie pokoju w Rydze 18.03.1921 r. i ustalenie granicy wschodniej.  Nie udało się stworzyć na wschodniej granicy Polski niepodległych państw, które oddzielałyby nasze państwo od Rosji i współpracowałyby z Polską

15.05. piątek plastyka kl.6

T:Grafika użytkowa.Projekty okładek książkowych.Okładki i opakowania reklamują swoją zawartość. -podręcznik:rynek sztuki,s.91 Grafika użytkowa, s.91-94 Znaki złożone, s.63 Znaki plastyczne w plakatach s.64-65 -grafika użytkowa -reklama -ilustracje -złożony znak plastyczny -plakat,billboard -ulotka -wybrane zdjęcia okładek książkowych -opakowania z bogatą grafiką Cwiczenie plastyczne-prace techniką mieszaną rysunkową z elementami kolażu.

15.05.2020 piątek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Dzień dobry w piątek 15 maja!👦👩 Edukacja przyrodnicza   🌄 Temat: Poznanie krajobrazu górskiego Polski. Podręcznik s. 30 - 31.  Przeczytaj uważnie tekst charakteryzujący góry - ukształtowanie terenu, klimat.  Zapisz i zapamiętaj! Góry to rozległe obszary Ziemi, wznoszące się ponad otaczającym je terenem. Na mapach oznaczone są kolorem brązowym.  W Polsce występują między innymi, takie góry jak:   Sudety,  Karpaty,  Tatry,  Beskidy,  Pieniny, Bieszczady,  Karkonosze,  Góry Świętokrzyskie... Podręcznik  s. 32 Przeczytaj część tekstu charakteryzującego główne zajęcia ludności zamieszkującej góry. Czym zajmują się ludzie mieszkający w górach? Zeszyt ćwiczeń s. 24 Oglądnij góralski strój ludowy.  Posłuchaj góralskiej piosenki W murowanej piwnicy   Kliknij . Zwróć uwagę na gwarę góralską. Edukacja polonistyczna Temat: Ćwiczenia ortograficzne i stylistyczne. Zeszyt ćwiczeń s. 20.   Wykonaj zadanie 1 - 3.    Trzymajcie się zdrowo! Życzę

15.05 piątek plastyka kl.4

T:Uroki akwareli.Odbicia w wodzie. -podręcznik: uroki akwareli s.33-34 -reprodukcje z podręcznika -techniki malarskie(farby plakatowe, akwarela) -ćwiczenie plastyczne: kompozycja techniką akwareli

15.05.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: What do you know about. ?..-Writing. Dzień dobry.Głównym celem naszej lekcji jest pisanie.Wróćmy do ćwiczenia 5 na stronie91.Na podstawie podanych pytań odpowiedzi powinniście umieć opowiadać o gorylach.Np.Gorillas live in Africa.They live in family groups.They eat plants and meat. I tak dalej.Zadanie na dzisiaj to  ćwiczenie 8,str.91.Wybierzcie sobie dowolne zwierzę i wykorzystując jako wzór "Writing Tip",opiszcie je pod tematem lekcji.We wtorek, na lekcji prowadzonej przez zoom, wszyscy przeczytacie mi swoje opisy.Powodzenia!

15 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Przed egzaminem ósmoklasisty-powtórka z lektur. Przypomnij sobie treść lektur obowiązkowych, korzystając z ćwiczeń interaktywnych  pod linkiem  lektur y(wybierz kl. 8).

15 maja, język polski, kl. VII

Temat: Słownictwo o ograniczonym zasięgu. 1. Przeczytaj informacje z ramki, podr. s. 302. 2. Wykonaj 3 dowolne ćwiczenia, podr. s.302-303. W razie problemów skorzystaj z internetu lub skontaktuj się ze mną  za pomocą poczty internetowej.

15 maja, język polski, kl. VI

Temat: Bohaterowie lektury " Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi". 1.Na podstawie informacji zgromadzonych poniżej uzupełnij profil internetowy jednego z trojga głównych bohaterów powieści. Możesz napisać na komputerze lub przepisać do zeszytu. Duże, zielone oczy, lekko zadarty nos, piegi, rude włosy; srebrna spinka z zielonym oczkiem odziedziczona po mamie i babci; oryginalne ubranie z lumpeksu, wypastowane martensy, poprzecierana, stara torba, powycierane spodnie lub spódniczki, ładna dziewczyna Czytanie książek; uczennica klasy Ia Gimnazjum im. prof. Stefana Kuszmiń skiego w Warszawie ; ceni niezależność i uczciwość, zaradna, samodzielna, odpowiedzialna,umie szybko działać i wykazać się odwagą; potrafi przesuwać przedmioty bez ich dotykania i przewidywać przyszłość; przyjaciele to Felix Polon i Net Bielecki; Warszawa,  skromne mieszkanie w kamienicy na Pradze;sierota Nie lubi się uczyć ani przemęczać; komputery nie mają przed nim tajemnic; stworzył pr

15 maja, język polski, kl. V

Obraz
Temat: Czy uważnie przeczytaliśmy utwór Henryka Sienkiewicza " W pustyni i w puszczy"? 1. Rozwiąż krzyżówkę, korzystając z  https://pl.wikipedia.org/wiki/Henryk_Sienkiewicz  . 2. Odpowiedz na poniższe pytania dotyczące treści lektury. Odpowiedzi prześlij mailem.

15 maja, język polski, kl. IV

Temat:Grupa podmiotu i grupa orzeczenia. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

15.05 piątek klasa 7 religia

Temat: Chrystianizacja Polski. oglądnij film o początkach państwa polskiego zobacz jakie konsekwencje przyniosły Polsce przyjęcie chrztu oglądnij prezentację   Zadanie do zeszytu: na podstawie prezentacji oraz treści w podręczniku napisz jakie skutki dla Polski miało przyjęcie chrześcijaństwa. zadanie wyślij: rysiek332@gmail.com

15.05 piątek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Witajcie  w piątek 15 maja!👦👩 Tak jak obiecałam wczoraj, podaję rozwiązanie do zadania 4 podręcznik s. 29. 1,2,3,5,8,13,21,34,55,89 (trzecia liczba jest sumą dwóch poprzednich liczb).  Gratulacje dla wszystkich klasowych Bystrzaków , którzy rozwiązali prawidłowo zadanie i przesłali odpowiedź! 😀 Edukacja matematyczna Temat: Zadania celowo źle sformułowane. Kontynuujemy wczorajszy temat.  Zeszyt ćwiczeń s. 24 Wykonaj zadanie 1,2,3,4. Przeczytaj uważnie zadania i przekreśl w nich zbędne informacje.  Rozwiąż zadania i napisz odpowiedzi. Analiza treści zadań.  - Co jest dane w zadaniach? - Co jest niewiadome?  - Których informacji jest za dużo?  Powodzenia! Czas na krótką przerwę: 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃                  Edukacja polonistyczno/społeczna Pytanie na dziś: Z jakimi zagrożeniami mogą się spotkać dzieci ze strony innych dzieci? Podręcznik s. 30 - 31. Przeczytaj z uwagą wiersz Dryblasy. Spróbuj odpowiedzieć na pytania znajdu

15.05 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pole trapezu. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (18.05) lekcja przez aplikację odbędzie się o godzinie 11.00.

15.05 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie w ostatnim dniu tego tygodnia. 😃 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00 Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie do 8 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. 1. Podręcznik s.35 - zad.1 w zeszycie. Wcześniej napisz W klasie. zad.2 - 4 ustnie. Edukacja polonistyczna  Temat: Czytanie "Legendy o warszawskim Bazyliszku". 1. Podręcznik s.36. Poproś o przeczytanie legendy. Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem. Zapisz w zeszycie w linie W klasie i zdanie: Warszawa to obecna stolica Polski. 2. Zeszyt ćwiczeń s.16 . Spróbuj zrobić samodzielnie, a potem sprawdź. Pytania: 1)  Gdzie żył Bazyliszek? Co żyło w podziemiach Starego Rynku w Warszawie? 2) Jaka poczwara zamieniała śmiałków w kamienie? Co robiła okrutna poczwara? 3) Co zrobił Wojtek? Jak Wojtek niósł lustro? 4) Co stało się z Bazyliszkiem? Dlaczego Bazyliszek skamieniał? Edukacja plastyczna Temat: Zilustrowanie wybranej legendy. Narysuj na kartce z bloku