Posty

Wyświetlanie postów z marca 31, 2020

01.04.2020 r.- kl.4- PRZYRODA

Kl. 4- PRZYRODA – środa, 1.04. 2020 r. T: Organizmy najbliższej okolicy. 1    1.  Podr. s. 151- 154.       2. Zapisz w tabeli lub na schemacie (lub w formie notatki)   przykłady 5 drzew liściastych i iglastych, krzewów i roślin zielnych występujących w naszej okolicy. Napisz, po czym można je rozpoznać – prześlij zadanie wg ustalonych zasad.       3.    Zad. 4 (s. 154 w podr.) – też proszę przesłać.    Na oba zadania macie termin 6 dni (lub dłużej, jeśli ktos potrzebuje więcej czasu). 4.       ZĆ – s. 82-83.

31.03.2020r. wtorek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:"Nineteen hundred"". 1.Czas przeszły prosty-czasowniki regularne. -Jeżeli czasownik jest regularny to w czasie przeszłym dopisujemy końcówkę - ed .Np.play-played,walk-walked. UWAGA! Czasownika w drugiej formie używamy tylko w zdaniach twierdzących.W pytaniach i zdaniach przeczących pojawia się operator DID ,a czasownik wraca do formy podstawowej. Przykład: We watch ed cartoons.-zdanie twierdzące.                  Did we watch cartoons?-pytanie                  -Yes,we did.-tak.                  -No,we didn't.-nie                We didn't watch cartoons.-zdanie przeczące. 2.Przeczytaj tekst ze str.64.

31.03 wyorek klasa 5 Religia

Temat: Szymon z Cyreny- przypadkowy przechodzień. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 102- 103. Zastanów się nad nim, pomyśl kiedy ty byłeś dla kogoś takim  właśnie Szymonem. Zeszyt: opisz to wydarzenie w zeszycie i prześlij go do oceny  jeżeli będzie problem z tym zadaniem to zrób zadanie 1  z podr. str. 103 / do zeszytu oraz wysłania robimy jedno zadanie/ rysiek332@gmail.com  

1.04 środa, klasa VII - Plastyka

Temat pracy:"Obraz z liter i słów".Szukamy sensu i głębokich treści sztuki współczesnej Całość pracy(łącznie z tłem)  skomponowana za pomocą liter,wyrazów wyciętych z gazet.Tematem kompozycji może być np. abstrakcja,martwa natura itp.Całość zróżnicować za pomocą wielkości liter,jak i gęstości ich rozmieszczenia.

31.03 wtorek klasa 1 Religia

Temat: Modlę się przy grobie Pana Jezusa. Pomyśl o Wielkiej Sobocie, kiedy Pan Jezus był złożony do grobu. W tym roku niestety nie będziesz mógł iść do kościoła, by  nawiedzić ten grób.  Posłuchaj więc audycji o Wielkiej Sobocie - słuchowisko   Poproś rodziców albo starsze rodzeństwo, by pomogli ci stworzyć puzzle przy pomocy programu, a oto link do niego -  kliknij z tego obrazka, który trzeba wcześniej ściągnąć sobie -  obrazek

31.03 wtorek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Objętość ostrosłupa. Lekcja przez aplikację zoom.

31.03 wtorek klasa 8 informatyka

    Wejdź na stronę  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68  , przeczytaj temat „Wstawianie tabel do tekstu” - od str. 14, następnie wykonaj ćwiczenie 12 ze strony 16 ( w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer ), prześlij je na poniżej podany adres      (napisz imię, nazwisko i klasę):  jolantalepianka95@gmail.com     Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres - jolantalepianka95@gmail.com

31.03 wtorek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Liczba przeciwna, wartość bezwzględna - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom.

31.03 wtorek klasa 6 informatyka

    Wejdź na stronę internetową  https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66  , wykonaj zadanie 8 lub 9 ze strony 37 ( jedno! zadanie do wyboru ), następnie prześlij zrobioną prezentację na podany adres (napisz imię, nazwisko i klasę):  jolantalepianka95@gmail.com     Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres -  jolantalepianka95@gmail.com

31.03 wtorek klasa 4 informatyka

     Wejdź na stronę https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64   ,  przeczytaj temat „Tworzymy akapity w edytorze tekstu” - str. 92 - 95, następnie wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij je na podany adres (napisz imię, nazwisko i klasę): jolantalepianka95@gmail.com     Jeśli masz problem z rozwiązaniem któregoś zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres - jolantalepianka95@gmail.com

31.03.wtorek klasa VI muzyka

Witajcie. Temat lekcji: Spotkanie z kompozytorem-Karol Szymanowski.Folklor Podhala. Str.76 polecenie: po wysłuchaniu utworów proponowanych w podręczniku opisz przestrzeń gór,która kompozytor oddaje dźwiękami. Dla zainteresowanych link: https://www.youtube.com/results?search_query=taniec+g%C3%B3ralski+z+podhala Notatkę pod tematem lekcji prześlij na emaila: aga_polak76@interia.pl Powodzenia.

31.03.2020r. wtorek,klasaVIII,język angielski

Lesson Topic:"If I were you... ." 1.Drugi tryb warunkowy-ćwiczenia. -W zeszycie wykonujemy ćwiczenia od 1 do5 ze str.159.

31.03.wtorek V plastyka

Witajcie! Temat lekcji: Rytm i symetria w architekturze. polecenia: Oglądnij krótką lekcję na YOU TUBE .Wejdź w link: https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=matematyka+w+architekturze Miłego dnia. Napisz krótką(3 zdania) notatkę do zeszytu o symetrii w architekturze.  Prześlij zdjęcie tej notatki na emaila: aga_polak76@interia.pl Otrzymasz za to ocenę.

31.03 wtorek klasa 2 Religia

Temat: Wielki Piątek - Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości. Oglądnij adorację krzyża w Wielki Piątek - zobacz Uzupełniając strony w podręczniku 70 i 71 pomyśl: czy robisz znak krzyża bez pospiechu, dokładnie i szacunkiem czy myślisz wtedy o Panu Jezusie, który oddał za ciebie życie, bo bardzo kocha i chce byś był szczęśliwy w niebie. 

31.03 wtorek klasa 7 Język niemiecki

Dzień dobry. Witam serdecznie   klasę VII w nowym tygodniu. Mam nadzieję , że zarówno Wy jak i Wasi rodzice jesteście zdrowi. Dzisiejszy temat lekcji proszę wpisać do zeszytu z datą 31.03.2020r. Thema: Hast du Hunger? (Jesteś głodny?).   Proszę zapoznać się słownictwem ze strony 70.   Następnie przeczytać przykładowy jadłospis ( Fristo Cafe Bistro)i króciutkie dialogi obok . Na podstawie podanego jadłospisu proszę stworzyć własny( na kartce A4) . W razie pytań czy trudności proszę o kontakt . Na jeden z poniższych adresów proszę przesłać zdjęcia lub   skan wykonanego zadania   z waszymi   inicjałami do 09.04.2020r. Kontakt do mnie: e-mail ( ewuniakmiec@gmail.com ) / lub komunikator Messenger(Ewa Kmieć). Pozdrawiam. E. Kmieć

31.03 wtorek klasa 8 Język niemiecki

Dzień dobry. Witam serdecznie   klasę VIII w nowym tygodniu. Mam nadzieję , że zarówno Wy jak i Wasi rodzice jesteście zdrowi. Dzisiejszy temat lekcji proszę wpisać do zeszytu z datą 31.03.2020r. Thema: Wo befindet sich die Apotheke?( Gdzie znajduje się apteka? )   Proszę zapoznać się słownictwem ze strony 62.( Budynki i miejsca).Nowe słówka przetłumaczcie (pracujcie ze słownikiem z podręcznika) a następnie wpiszcie do zeszytu wszystkie rzeczowniki ( najpierw rodzaju żeńskiego, potem rodzaju męskiego i nijakiego).Utrwalajcie nowy materiał w domu.   W razie pytań czy trudności proszę o kontakt . Kontakt do mnie: e-mail ( ewuniakmiec@gmail.com ) / lub komunikator Messenger(Ewa Kmieć). Pozdrawiam. E. Kmieć

31.03 wtorek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom.

31.03 wtorek klasa IV muzyka

Witajcie uczniowie klasy IV Temat lekcji: Wiosenne tradycje. Wykonajcie sobie zabawę "wypędzanie zimy" str.93 Dla zainteresowanych na stronie YOU TUBE wejdź w link: https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ     Można pobawić się w tworzenie własnych melodii.Powodzenia.

31marca, język polski, kl.VIII

Temat: Jak przekształcić mowę niezależną w zależną-utrwalenie wiadomości. Lekcja przy użyciu aplikacji Zoom.

31 marca, język polski, kl.VII

Temat: Budowa słowotwórcza wyrazu. Lekcja przy użyciu aplikacji Zoom.

31.03 wtorek klasa 7 matematyka

Napisz w zeszycie temat lekcji z datą 31.03.20r. Temat: Przekształcanie wzorów.     Otwórz podręcznik do matematyki na str.208 i przeczytaj informacje znajdujące się na stronach 208 i 209. Przeanalizuj przykłady znajdujące się na str. 209.     Następnie przejdź na stronę 210 i rozwiąż zadania znajdujące się tutaj:  1, 2a,b,c,d,e,f, 3, 4, 5 . Rozwiązania zapisz w zeszycie. Zrób zdjęcie rozwiązanym zadaniom i prześlij  do oceny na adres (zapisz imię, nazwisko i klasę): jolantalepianka95@gmail.com Zadanie 7 ze strony 211 jest do rozwiązania dla chętnych. Zachęcam. Zaglądnij także na stronę  https://www.youtube.com/watch?v=zXk4QJGImQs   znajduje się tutaj film, w którym dodatkowo pokazano jak przekształca się wzory.       Jeśli masz problem z rozwiązaniem któregoś zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres - jolantalepianka95@gmail.com

31marca, język polski, kl.V

Temat: Pejzaże słowem malowane(Z. Nienacki " Uroczysko") 1.Korzystając ze słownika wyrazów bliskoznacznych, podaj wyrazy bliskoznaczne do słów zwykły, niezwykły. 2.Przeczytaj tekst, podręcznik, s.255-256. 3.Wykonaj polecenie 1. , s.257.

31.03.2020 klasa 3 matematyka

Witam wszystkich mam nadzieję, że zadania  w ćwiczeniach nie były zbyt trudne. Weź kolorowy długopis do ręki, otwórz ćwiczenia na str. 38 i popatrz czy poprawnie rozwiązałeś zadania jeśli masz błąd przekreśl kolorem i napisz prawidłowo: Zad. 1 Odpowiedzi Bartek - 22, Lena - 28, Natalia 17, Igor 95 Zad. 2  Rozwiązanie: 65 + 65 + 25  = 155 Odp. Do skupu przywieziono 155 worków zboża.  65 + 25 + 20 = 110         200 - 110 = 90 Odp. W skupie brakuje jeszcze 90 worków żyta.       Jeśli masz takie obliczenia to brawo! Otwórz podręcznik na str. 54 wykonaj w pamięci zad. 1 Zapisz w zeszycie datę 31.03.2020 r. Temat: Odejmowanie liczb dwucyfrowych. Wykonaj w zeszycie zad. 3 str. 54 podręcznik Wykonaj zad. 2 str. 54 Przeczytaj uważnie zadanie, pytanie powinno brzmieć: O ile więcej owiec jest w pierwszej zagrodzie?   teraz tylko oblicz............. Wykonaj zad. 4 str. 54 Otwórz ćwiczenia na str. 45 - wspólnie wykonamy zadanie 2: przyjrzyj się uważnie, podane

31 marca, język polski, kl.VI

Temat: Trudne formy liczebników. Lekcja przy użyciu aplikacji Zoom.

31.03.i 3..04.2020 r.-kl.7 - HISTORIA

31.03.2020 r., wtorek – kl. 7- HISTORIA Temat: I wojna światowa (1914-1918) – powtórzenie wiadomości. 1.       Proszę przeczytać   ( i umieć) podstawowe wiadomości – podr. s. 167 (od kropki „W  Europie formowały się dwa wrogie…- 168. 2.            2. Zapisać w zeszycie daty z wyjaśnieniami- s. 168 (umieć je) 3   3.   Na lekcję (zoom),   na piątek, przygotujcie wypowiedzi ustne na zadane tematy (problemy). Będę słuchać Waszych ustnych odpowiedzi i oceniać je – każdy uczeń ma na wypowiedź 4 minuty. Oto pytania: a)      Przedstaw przyczyny pośrednie (długo trwające w czasie, m. in. rywalizacja mocarstw…i 2 bloki państw) i bezpośrednią wybuchu I wojny światowej. b)      Scharakteryzuj orientację proaustriacką (działacze, programy – cele, działania) c)       Scharakteryzuj orientację prorosyjską (działacze, programy – cele, działania) d)      Na czym polegał charakter walk w czasie I wojny światowej. Wyjaśnij: wojna pozycyjna, wojna techniczna e)      Legiony Polsk

31.03 wtorek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

😀Witajcie wszyscy w ostatnim dniu marca 2020 roku!     Plan na dziś: e. matematyczna e. polonistyczna e. przyrodnicza                                                  Edukacja polonistyczna Temat: Czytanie rozdziału O kurczaku Bossego z książki Astrid Lindgren Dzieci z Bullerbyn.                                                                   Podręcznik s. 61 - 62. Przeczytaj tekst po cichu a następnie na głos.  Streść opowiadanie w kilku zdaniach i zapisz streszczenie do zeszytu. Wykonaj ćwiczenie  Sprawdź się! Ułóż i zapisz zdania z 3 wybranymi wyrazami.                                                                                                                                                                      Edukacja przyrodnicza                          Temat:  Rozwój ptaka.                                                                     Podręcznik s. 61                                                            Zapoznaj się z in formacjami na

31.03 wtorek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

😀 Witajcie we wtorek 31 marca! e. matematyczna e. polonistyczna e. techniczna  religia Edukacja matematyczna Temat: Przemienność mnożenia - ćwiczenia. Zeszyt ćwiczeń s.54 Wykonaj zadanie 1. Wykonaj i zapisz w zeszycie działania: 3 * 1 = 3          spr. 3 / 1 = 3 1 * 3 = 3 * 2 = 2 * 3 = 3 * 3 = 3 * 4 =  4 * 3 = 3 * 5 = 5 * 3 = 3 * 6 = 6 * 3 = 3 * 7 = 7 * 3 = 3 * 8 = 8 * 3 = 3 * 9 =               9 * 3 = 3 * 10 = 10 * 3 =   * - oznacza pomnożyć,  / - oznacza podzielić, Wykonane działania  sprawdź za pomocą dzielenia. Ćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie pierwszej, drugiej, trzeciej ćwiartki (do 50), w sposób wybrany przez Ciebie.                                                                E dukacja polonistyczna Temat lekcji: Ćwiczenia ortograficzne z wyrazami z ch po s .  Podręcznik s. 61 Wykonaj zadanie 2. Postaraj się zapamiętać poznaną dzisiaj zasadę ortograficzną:      Dwuznak c

31.03 wtorek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie. Dziś kolejne zadania przed nami. Powodzenia! 👩👨 Edukacja matematyczna Temat: Rozwiązywanie zadań związanych z liczeniem pieniędzy i mierzeniem. 1. Zeszyt ćwiczeń s.31 i 33. Edukacja polonistyczna Temat: Poznajemy przygodę drugiej skarpetki. 1. Kliknij w link  https://www.youtube.com/watch?v=nDbLo8KrW6g   i wysłuchaj II rozdziału naszej lektury. Spróbuj opowiedzieć, co się przydarzyło drugiej skarpetce. 2. Zeszyt ćwiczeń s.30 - ćwicz.1 i 2. Zadanie domowe - zeszyt ćwiczeń s.32. Poproś kogoś o czytanie poleceń, a Ty staraj się wykonać je samodzielnie. Chcę zobaczyć, jak sobie radzisz. Proszę przesłać zdjęcie tego zadania na pocztę  mal_sowa@o2.pl lub mms na numer 726 080 398

31.03 wtorek klasa 7 Geografia

Geografia - klasa VII Dzień dobry we wtorek :)   ZDROWI? Mam nadzieję, że tak. Trochę geografii – Dziś jeszcze kilka dodatkowych informacji o 1989 roku.  Pewne wiadomości o tych czasach   i restrukturyzacji przemysłu były w temacie 4, str. 134 – 137 Przeczytaj   5 temat – Wpływ zmian politycznych i gospodarczych po 1989 roku na strukturę zatrudnienia. (str. 184 – 186) Zapisz temat w zeszycie. W notatce odpowiedz na zadanie z podręcznika – 1,3   str. 186. Zadanie -   Na podstawie wykresu – str. 186 – porównaj strukturę zatrudnienia w konurbacji katowickiej i aglomeracji łódzkiej. Możesz to zrobić w tabelce: Konurbacja katowicka 1988 Aglomeracja łódzka 1988 Konurbacja katowicka 2015 Aglomeracja łódzka 2015 Usługi 35% 42% Przemysł                       i budownictwo Rolnictwo