Posty

Wyświetlanie postów z maja 25, 2020

25. 05.2020 r. - kl. 8 - wiedza o społeczeństwie (zoom)

      25.05. 2020 r. – kl. 8 – wiedza o społeczeństwie (zoom) Temat:   Unia Europejska. Polska w strukturach Unii Europejskiej. Lekcja z aplikacją zoom Zgodnie z   ustaleniami z ubiegłego tygodnia - dzisiejszą lekcję z aplikacją zoom poświęcimy powtórzeniu i poszerzeniu wiadomości o UE, roli Polski w strukturach UE, programach unijnych.

25.05 poniedziałek klasa 7 i 8 WDŻ dziewczyny

Temat: Metody rozpoznawania płodności. Oglądnij prezentację  ppt   pomyśl: 1. Czym jest odpowiedzialne rodzicielstwo? 2. Co to jest NPR? 3. Co jest ważne w metodzie NPR, aby była skuteczna? 4. Jakie są zalety NPR?

25.05.2020 r. - kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

25.05.2020 r. – kl. 8 – wiedza o społeczeństwie Temat:   Świat stał się „globalną wioską”. Zadania do realizacji przez uczniów.      1. Wyjaśnienie pojęć: globalizacja, państwa globalnego Południa i Północy, pomoc humanitarna. ZAPISZ: a)      Globalna wioska – „świat, w którym za sprawą środków masowego przekazu (w szczególności telewizji i internetu) ludzie komunikują się i jednocześnie przeżywają to samo w skali globalnej. W ten sposób przypominają mieszkańców tradycyjnej wioski, którzy przez cały czas się obserwują, porozumiewają i współdziałają.” b)      Globalizacja –„proces zwiększania się zależności i powiązań politycznych, gospodarczych, kulturowych między państwami i społeczeństwami, w wyniku czego dochodzi do wszechstronnej integracji (łączenia) w skali całego globu.” ( WoS 2, Operon, 2010, s.51, 52) 2    2.  Globalizacja: gospodarcza, polityczna, produkcji, kulturowa. 3    3.  Zalety i wady globalizacji. 4    4.  Proszę wyjaśnić pozostałe poję

25.05 poniedziałek kalsa 7 religia

Temat: Św. Stanisław- patron Polski. przeczytaj tekst o św. Stanisławie biskupie ze str. 142 oglądnij film  o św. Stanisławie   Zapis do zeszytu: Na podstawie podręcznika i filmu  napisz co najbardziej spodobało się tobie w postawie św. Stanisława.

25.05.2020 r. - kl. 8 - HISTORIA

  25.05.2020 r. - kl. 8 – HISTORIA Temat: III Rzeczpospolita.                Zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s. 218-221 i odpowiedz na pytania pod tekstem, s 221.  Proponuję: Historia RP NP Lekcja 40 Narodziny III Rzeczypospolitej - Polska  u schyłku XX wieku, 22:52 yt, https://www.youtube.com/watch?v=ISRuzA3pMI0- Zastanów się, jakie dostrzegasz pozytywne i negatywne zmiany polityczne w III RP? 2       Zapisz 1).   Zmiany, które wprowadził rząd Tadeusza Mazowieckiego od września 1989 r. a) koalicyjny charakter rządu – współudział komunistów. 2). Sytuacja gospodarcza:   hiperinflacja i bezrobocie. 3). Nowelizacja konstytucji – 29.12. 1989 r.: - przywrócenie nazwy Rzeczpospolita Polska, przywrócenie korony orłowi w herbie Polski, zniesienie zapisu o kierowniczej roli PZPR - ustanowienie zasady pluralizmu politycznego - wprowadzenie zasad gospodarki wolnorynkowej: program prywatyzacji, zmiana systemu podatkowego i systemu ubezpieczeń społecznych. 4).

25.05 poniedziałek klasa 4 religia

Temat: Na rozstaju dróg- przydrożne krzyże i kapliczki.  Przeczytaj tekst z podr. str. 128-129 oglądnij film polskie kapliczki wykonaj w zeszycie zadanie ze str. 129 i prześlij na rysiek332@gmail.com

25.05.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

      25.05. 2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat : Upadek Napoleona I. Macie już bogatą wiedzę o karierze i dokonaniach Napoleona I   w sferze politycznej, gospodarczej, prawnej, społecznej. Próbowaliście oceniać jego postawę wobec Polaków i sprawy polskiej. Dzisiaj poznacie wydarzenia, które doprowadziły do klęski Francji, Napoleona i dużych zmian politycznych w Europie. 1.       Tekst w podręczniku, s. 215- 219. Odpowiedz na pytania pod tekstem. 2.       Zapisz kolejne ważne wydarzenia z dziejów Francji związane z osobą Napoleona Bonaparte. ROK WYDARZENIE 1804-1809 Napoleon podporządkowuje sobie prawie całą Europę, z wyjątkiem Anglii, Szwecji i Rosji 1806-07 W bitwie pod PUŁTUSKIEM, IŁAWĄ PRUSKĄ rozbił niedobitki armii pruskiej, a wojska rosyjskie musiały się wycofać. 1807 Utworzenie Księstwa Warszawskiego 1808 Bitwy: SAMOSIERRA, SARAGOSSA – kolejne etapy zajmowania His

25.05.2020r. poniedziałek,klasa III,język angielski

Lesson Topic: At the beach. Dzień dobry.Dzisiaj rozpoczynamy ostatni rozdział z naszego podręcznika,który mówi o letnim wypoczynku.Otwórzcie podręczniki na str.51 i popatrzcie na ćw.1.Macie tam przedstawione na obrazkach 10 czynności,które można robić na plaży.Zapiszcie je w zeszytach: collecting shells [kolektin szels]-zbieranie muszelek making a sandcastle[mejkin e sandkesyl]-budowanie zamku z piasku playing volleyball-granie w siatkówkę ( uwaga obrazek 4,5,6 to są wyrazy znane więc nie zapisuję wam) fishing-wędkowanie snorkelling-nurkowanie(z maską ) putting on sun cream-nakładanie kremu do opalania flying a kite [flain e kajt ]-puszczanie latawca Te wyrażenia musicie nauczyć się na pamięć.Proszę zwrócić uwagę na wyrazy zakończone na -ing. W tłumaczeniu na język polski one kończą się na -nie. Są to rzeczowniki,które powstały od czasowników,np pływać-pływanie,a po angielsku swim-swimming. Aby utrwalić nowe słówka zróbcie ustnie ćw.4,str.51,a następnie przej

25.05 poniedziałek klasa 1 religia

Temat: Wyrażam miłość do mojej mamy. Pomyśl za co kochasz swoją mamę i zaznacz to na rysunku str.110 zaś na str. 111 narysuj dla mamy piękny bukiet kwiatów. Oglądnij film  Życzenia na Dzień Mamy   Nie zapomnij też złożyć życzeń swojej mamie i za nią się pomodlić.

25.05 poniedziałek Klasa 6 Technika

Temat: Budowa i właściwości elementów elektronicznych- rezystory, kondensatory. Witam Was! Chciałam Wam dzisiaj zaproponować temat do opracowania z wykorzystaniem materiałów dostępnych w zasobach internetowych.  Te elementy pojawiają się w projekcie "Owad". Rezystory i kondensatory- cóż to takiego? Do czego służy? W czym jest wykorzystywane? Pamiętaj o  trzech  poleceniach w temacie. Odpowiedzi mają być jak najmniej skomplikowane, zważając, że Wasza wiedza fizyczna jest jeszcze bardzo niewielka.  W razie potrzeby pisz na mojego maila: e.gawel99@gmail.com Życzę Wam wielu ciekawych odkryć. Pozdrawiam!

25.05 poniedziałek klasa 7 fizyka

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z działu "Praca, moc, energia". Lekcja przez aplikację zoom o godz. 11.15.

25.05 poniedziałek Klasa 8 Biologia

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną. Tydzień temu poznałeś wiadomości o różnorodności biologicznej. Okazuje się, że pod wpływem działalności człowieka jest ona zagrożona. Jakie zachowania człowieka przyczyniają się do zmniejszenia bioróżnorodności? Jakie są przyczyny eliminowania organizmów? Wypisz je w zeszycie- własne pomysły skonfrontuj z informacjami na str. 143 w podręczniku. Zapewne pamiętasz z lekcji chemii, że człowiek zanieczyszcza środowisko- przyczynia się do powstawania kwaśnych opadów, dziury ozonowej, smogu, podwyższenia temperatury na Ziemi. Przypomnij sobie skąd się biorą te tragiczne w skutkach zjawiska. Przejdźmy do zanieczyszczeń wód. Wypisz w zeszycie, czym zostają zanieczyszczone wody? (str. 146 podręcznik) Wreszcie degradacja gleb- co się przyczynia do tego zjawiska?- wypisz ze str. 147 Człowiek niszczy także siedliska organizmów oraz wprowadza obce gatunki na tereny, gdzie ich nigdy nie było- to powoduje często wyparcie rodzimych gatunków,

25.05 poniedziałek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pola wielokątów - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

25.05. poniedziałek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam maluszki po weekendzie :) Dzisiejszy temat to ,,Dzieci takie jak my" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia  https://www.youtube.com/watch?v=BSGResC1RYE 2. Słuchanie opowiadania  Agaty Widzowskiej ,,Język migowy" Od samego rana Ada przygotowywała się na spotkanie z nową koleżanką, Kasią. Okazało się, że tata Kasi jest bardzo zdolnym architektem i będzie pracował w tym samym biurze co tata Ady i Olka. Obie rodziny umówiły się w małej kawiarence w galerii, tuż obok bawialni dla dzieci. Ada bardzo lubiła poznawać nowe osoby i rozmawiać z nimi o tym, w co lubią się bawić. Tym razem Ada była szczególnie przejęta spotkaniem, bo dowiedziała się od rodziców, że Kasia nie słyszy. – Na żadne ucho? – dopytywała się Ada. – Ani troszeczkę? – Ani troszeczkę. – To jak my się będziemy bawić? – Jestem pewna, że znajdziecie na to sposób – uśmiechnęła się mama. Ada próbowała zatykać sobie uszy i prosiła Olka, żeby coś do niej mówił. – Mam fajną siostrę – powiedział Olek. – Co mówisz?

25.05 poniedziałek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Pierwiastki na osi liczbowej. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 10.20. We wtorek (26.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 9.15.

25.05 poniedziałek Klasa 7 Biologia

Temat: Choroby jako efekt zaburzenia homeostazy. Przeczytaj fragment ze strony 263- 265 i odpowiedz w zeszycie na pytania: I. Zdrowie a choroba. 1. Czym jest choroba? 2. Kiedy mówimy, że organizm jest zdrowy? 3. Na jakich trzech poziomach można rozważać poczucie stanu zdrowia? II. Choroby zakaźne . Napisz: 1. Jakie czynniki zakaźne mogą je wywołać? 2. W jaki sposób mogą być przenoszone? III. Przebieg choroby zakaźnej. Wytłumacz: 1. Co nazywamy okresem wylęgania? 2. Czym są objawy ogólne, a czym charakterystyczne? IV. Choroby niezakaźne. V. Badania diagnostyczne. Wymień 3 przykłady badań stosowanych w diagnostyce. Na koniec obejrzyj krótki film na temat pasożytów człowieka. https://www.youtube.com/watch?v=zZiCE7si9gk W razie pytań/ wątpliwości pisz: e.gawel99@gmail.com

25.05.poniedziałek klasa 3 edukacja polonistyczna

Witam Was w poniedziałek 25 maja!💑 Edukacja polonistyczna Temat: Piszemy opowiadanie na podstawie historyjki                           Wyprawa profesora Zaradnego. Podręcznik s. 50 Oglądnij komiks Wyprawa profesora Zaradnego. Podaj przyczynę i skutek tej przygody.  Opowiedz tę historię tak, jakby to opowiadał profesor Zaradny: Wybieram się ze swoim szczurkiem na wyprawę... Zapisz to opowiadanie w zeszycie.  Pamiętaj o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu.                                        Powodzenia! Życzę miłego dnia! 🙋

25.05 poniedziałek Klasa 8 Chemia

Temat:  Podział sacharydów. Witam Klasę Ósmą!👩 Na dzisiejszej lekcji utrwalimy ogólne wiadomości o sacharydach🍬. 1. Na początek ćwiczenie, w którym należy wybrać i zapisać do zeszytu poprawne informacje. Sacharydy, nazywane inaczej cukrami / węglowodorami , są związkami nieorganicznymi / organicznymi . W ich skład wchodzą C i H / C, O i H . Przykładem monosacharydu jest fruktoza/ sacharoza . Występująca w mleku 🍼 laktoza należy do monosacharydów / disacharydów . 2. Nazwy podanych poniżej sacharydów podziel na proste i złożone. Odpowiedź umieść w zeszycie. fruktoza, sacharoza, glukoza, skrobia, celuloza 3. Na podstawie doświadczenia prezentowanego na filmie napisz obserwacje i sformułuj wniosek .   https://www.dlanauczyciela.pl/3234,film-26-badanie-skladu-pierwiastkowego-sacharydow-mp4 Następnie wykonaj w zeszycie zadania 4-6 ze strony 203 w podręczniku. W razie pytań/ wątpliwości pisz: e.gawel99@gmail.com Do środy!☺

25.05 poniedziałek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. Jutro (26.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

25.05.2020 r. - kl. 4 - PRZYRODA

            25.05.2020 r. – kl. 4 – PRZYRODA Temat: Wpływ działalności człowieka na krajobraz. 1.       Dziękuję za systematyczną pracę i wszystkie zadania, które przesyłacie do oceny, jak również za aktywność na lekcjach z aplikacją zoom. 2.       Dzisiaj przypomnimy, co to jest krajobraz oraz poznacie typy krajobrazu. Zastanowimy się, jak działalność człowieka wpływa na zmianę krajobrazu i jakie dostrzegamy skutki tych zmian. 3.       Zapiszcie temat lekcji i zapoznajcie się z tekstem podręcznika, s. 198 – 201. 4.       Proszę zapisać: 1) 2) 3) 1)      Krajobraz to wygląd poszczególnych obszarów Ziemi, który charakteryzuje się określonymi cechami i jest ukształtowany naturalnie - przez siły przyrody lub przez działalność człowieka. 2)      W opisie krajobrazu zwraca się uwagę na takie składniki jak ukształtowanie powierzchni, skały, wody powierzchniowe, charakterystyczną roślinność i zwierzęta, wytwory działalności człowieka. 3)      Wyróżnia się typy kr

25.05 poniedziałek Klasa 5 Biologia

Temat : Rośliny nagonasienne- rozmnażanie i przegląd. Dzień dobry! Witam Was na kolejnej lekcji biologii 😊 Zapraszam Was na początek do obejrzenia fragmentu lekcji z platformy TVP vod- proszę obejrzeć tylko fragment od 4:30 do 13:27 ! https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-1-05052020,47793219 Na podstawie tego materiału oraz schematu w podręczniku, napisz w zeszycie krótką notatkę (może być to na przykład schemat) pod hasłem: 1. Rozmnażanie się roślin nagonasiennych. W notatce użyj terminów: kwiatostan męski i kwiatostan żeński, ziarno pyłku, zalążek, zapylenie, łagiewka pyłkowa, zapłodnienie W notatce pomogą Ci także materiały z e- podręcznika- obejrzyj koniecznie materiały pod hasłem "Rozmnażanie sosny" i "Sosna jako roślina wiatropylna i wiatrosiewna"-filmik https://epodreczniki.pl/a/nagonasienne/D16NWszUV Zapisz następnie punkt: 2. Rola nagonasiennych w przyrodzie i dla człowieka. A teraz poznajmy przedstawicieli nagonasien

25.05 poniedziałek wych.fiz.kl.3-4,5-6

Ćw. na dziś: marsz w miejscu z wysokim unoszeniem nóg do poziomu,postawa-przysiad podparty-postawa, to samo podskokiem, siad prosty; chwyt oburącz stopy nogi ugiętej i prostowanie nogi w kolanie - to samo drugą nogą, z przysiadu podpartego koci grzbiet , w siadzie skrzyżnym, prostym zapinanie guzika na plecach, przysiad podparty, jedna noga w tył - podskokami zmiana nóg. Powodzenia.

25.05.2020r. poniedzałek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic: Travelling.Rules of the road. Dzień dobry.Rozpoczynamy ostatni rozdział.Nasz temat lekcji to zasady na drodze,a jeżeli mówimy o regułach czy zasadach,to potrzebne nam są dwa wyrażenia :" you must"- ty musisz i you mustn't- tobie nie wolno. Zapiszcie  te zwroty w zeszytach.Zapiszcie też słowa :" obligation-nakaz " i "prohibition-zakaz ". Otwórzcie podręczniki na str.90,przeczytajcie zasady drogowe z ramki i dopasujcie je do odpowiednich obrazków. Słowo" pavement "oznacza "chodnik dla pieszych".Pozostałe słowa powinniście rozumieć.Pisemnie zróbcie ćw. 3,str.91. Należy ułożyć zdania zaczynając od "You must/You mustn't.."do podanych znaków drogowych.Pamiętajcie o ćwiczeniach,uzupełniajcie na bieżąco.

25 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Analizujemy i rozwiązujemy przykładowy test ósmoklasisty. Wykonaj test, podr. s. 305, zadania 1.- 13.

25 maja, język polski, kl. VII

Temat: Elementy aktu komunikacji. 1.Przeczytaj informacje z ramki, podr. s.315. 2. Przerysuj do zeszytu schemat komunikacji językowej znajdujący się pod ramką. 3.Wykonaj 3 dowolne ćwiczenia, podr. s. 317-318 lub zeszyt ćw. s.174-176.

25 maja, język polski, kl. VI

Obraz
Temat: " Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"- lekcja podsumowująca. Wykonaj poniższe polecenia. Odpowiedzi z testu prześlij mailem. Oznacz odpowiedzi A B C D  i pisz, np. 1 B.

25 maja, język polski, kl. V

Obraz
Temat: Dlaczego utwór H. Sienkiewicza " W pustyni i w puszczy" jest powieścią? Wykonaj poniższe polecenia.

25 maja, język polski, kl. IV

Temat: O książkach, czytaniu i niezwykłych bibliotekach. Notatka. 1.Napisz w zeszycie tytuł swojej ulubionej książki z dzieciństwa. Jeśli pamiętasz, dodaj autora. 2.Przeczytaj z podręcznika informacje na temat dziejów książki, s.260. 3.Wykonaj pol. 1., s.261. 4. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s.261. 5. Wykonaj  pol. 2., s.261.

25.05 poniedziałek Klasa 7 Chemia

Temat:  Wodorotlenki- poćwiczmy! Witam Was na początku ostatniego tygodnia maja! 😊 W środę uczyliśmy się pisania wzorów i poprawnego nazywania wodorotlenków. Dziś dodatkowe ćwiczenia w tym zakresie, żeby ugruntować naszą wiedzę w tym zakresie. Zaczynamy! Pod linkami znajdują się zabawy. Mam nadzieję, że się Wam spodobają. https://wordwall.net/pl/resource/1051944/chemia/wodorotlenki Jak poszło? Łatwe? Wobec tego zadanie kolejne! https://wordwall.net/pl/resource/1564504/chemia/ilu-warto%c5%9bciowa-jest-grupa-hydroksylowa A teraz ćwiczymy coś, co mogliście zapomnieć, gdyż nie używamy ich póki co w dużej ilości- SYMBOLE! Przydadzą się do kolejnej lekcji, na której poznamy pierwsze wodorotlenki. Gotowi? https://wordwall.net/pl/resource/928752/chemia/pierwiastki-chemiczne-i-ich-symbole Mam nadzieję, że nie było dużo pomyłek. Czekam na Was na kolejnej chemii w środę!✋ Gdybyście potrzebowali pomocy, mieli jakiekolwiek pytania, piszcie na mojego maila: e.gawel99@gmail.com

25.05 poniedziałek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki dziesiętne - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. Jutro (26.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

25.05.2020 poniedziałek matematyka klasa 3

Witam Was w kolejnym tygodniu nauki na odległość.😉 Na początku otwórz zeszyt i zapisz datę 25.05. 2020 r. oraz Temat: Ćwiczymy liczenie.  Teraz kliknij na link https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje  następnie kliknij na Plan lekcji dla szkół podstawowych, wybierz klasę 3, następnie Plan Lekcji 25 - 29.05.2020 wybierz dzień 4 i poćwicz liczenie / masz 15 min czasu/.  Teraz otwórz ćwiczenia dodatkowe na str. 70 i wykonaj zad. 1,2 i 3. To wszystko na dziś życzę miłego popołudnia. ☀🌞

25.05 poniedziałek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Witajcie w poniedziałek 25 maja! 💑 Edukacja matematyczna Temat: Układanie i rozwiązywanie zadań. Utrwalamy zdobyte wiadomości.  Zabawa Ile krasnoludków? Czytaj kolejne zadania, zapisz rozwiązanie i odpowiedź do każdego zadania. Możesz wykonać rysunek. zad.1  Do pracy przy zbieraniu ptasiego puchu wysłano 4 krasnoludki. Ile butów włożyły krasnoludki? zad. 2 Do pracy przy zbieraniu rosy z kwiatów wyszło pięć trójek krasnoludków. Ile to krasnoludków? zad. 3 Do zamiatania ścieżek z kwiatowego pyłku wysłano 2 pięcioosobowe grupy krasnoludków. Ile to krasnoludków. zad. 4 Do malowania płatków kwiatków wysłano 10 par krasnoludków. Ile to krasnoludków? zad. 5 Do naprawiania uszkodzonych mrowisk wysłano 25 krasnoludków, które podzielono na 5 równolicznych zespołów. Ile krasnoludków było w jednym zespole? Ułóż, rozwiąż i zapisz swoje zadanie do podanych przykładów o krasnoludkach. 3 x 6 = 24 : 3 = Bardzo proszę poćwicz tabliczkę mnożenia i dzielenia     

25.05 poniedziałek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 11.00 Edukacja społeczna Temat: Piknik rodzinny. 1. Podręcznik s.46 . Przeczytaj wiersz "Piknik rodzinny". Odpowiedz ustnie na pytania: - Kto bierze udział w pikniku? - Jakie konkurencje odbywają się w czasie pikniku? 2. W zeszycie w linie napisz W klasie. Ułóż zdania z rozsypanych wyrazów (są pod obrazkami) i zapisz w zeszycie (zad.4 s.46 podręcznik). 3. Przeczytaj zaproszenie (obok pierwszego obrazka). Powiedz głośno, jakie informacje musi zawierać. 4. Sprawdź, czy o wszystkim pamiętałeś: - Kiedy? (data) - O której godzinie? - Gdzie? - Co ma się odbyć? - Kto zaprasza? 5. Poszukaj w zaproszeniu odpowiedzi na te pytania. Edukacja polonistyczna Temat: Wprowadzenie sylab: adź, edź. 1. Podręcznik s.47 zad.1-3. 2. Zeszyt ćwiczeń s.22 . Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku.  Jutro jest Dzień Mamy . Masz ochotę, to zrób śliczną laurkę i zapisz życzenia. Skorzystaj z ćwicze

25.05.poniedziałek,przedszkole,grupa 5, 6 latków

Witam Was serdecznie w poniedziałek Temat dzisiejszego dnia : „Mama i tata” 1. Ćwiczenia poranne na dobry początek dnia: https://www.youtube.com/watch?v=Hd1y9YYoWAU 2.Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest… Dokończcie zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych) 3.Słuchanie wiersza. Mama i Tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały, to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce. To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca oraz cierpliwość co nie ma końca. Kochana Mamo, Kochany Tato dzisiaj dziękować chcemy Wam za to, że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie. Rozmowa na temat wiersza.   − Kim dla Was jest mama i tata? − Za co dzieci dziękujecie rodzicom? • Nauczcie się tego wiersza na pamięć 4.Karta pracy, cz. 4, s. 44–45. Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla m