Posty

Wyświetlanie postów z maja 21, 2020

21.05. czwartek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam maluszki :) Dzisiejszy temat to ,,Niespodzianki dla rodziców" 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg&t=69s 2. Słuchanie  wiersza Krystyny Datkun-Czerniak ,,Szczęście" Szczęście to: – uśmiech taty i mamy, – spadające z drzew kasztany, – zimne lody w gorący czas, – udany rysunek, – i gdy ktoś pochwali nas. Szczęście to wszystko, co jest dokoła: ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła. Szczęście mam – gdy nie jestem sam! Szczęście, że jestem tu – na ziemi, pomiędzy ludźmi bliskimi.  Rozmowa  na podstawie wiersza.  − Co to jest szczęście? − Co dla dziecka jest szczęściem? − Kto jest dla dziecka najbliższą osobą? 3. Karty pracy s. 54. Dzieci:  − rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom (w niebieskiej ramce – prezent dla taty, a w czerwonej – dla mamy),  − odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą rodzica),  − dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory. Wyprawk

21.05.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Talking about the future.Wyrażenia "be going to i would like to". Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.10.00.

21.05 czwartek klasa 6 religia

Temat: 100-lecie urodzin św. Jana Pawła II. Zobacz film  Jan Paweł II - jakby to było wczoraj...   posłuchaj co powiedział do młodych ludzi na Westerplatte   zobacz film  Zapis do zeszytu:  napisz zdanie lub zadnia św. Jana Pawła II jako przesłanie do  młodych, które twoim zdaniem są ważne szczególnie  dziś /zdanie możesz również znaleźć w internecie lub z wysłuchanych  filmów/

21.05 czwartek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Koła i okręgi - powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 12.00. Jutro (22.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

21.05.2020r. czwartek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Reported speech-mowa zależna.Ćwiczenia. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.11.00.

21.05.2020 r. - kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

21.05. 2020 r. – kl. 8 – wiedza o społeczeństwie Temat: Korzyści wynikające z obecności Polski w UE. 1.       Korzyści wynikające z obecności Polski w UE dla różnych podmiotów (młodych ludzi, przedsiębiorców, pracowników, osób podróżujących). 2.       Sposoby wykorzystania funduszy unijnych dla poprawy funkcjonowania społeczności lokalnej. 3.       Zachęcam do realizacji tematu także w oparciu o:              epodreczniki- historia – Różni razem- Unia Europejska                               https://epodreczniki.pl/b/rozni-razem---unia-europejska/P18dZZdpk 4.       Zainteresuj się: a)      PROGRAMY KRAJOWE: Program Infrastruktura i Środowisko - Program Inteligentny Rozwój -   Programu  Wiedza Edukacja Rozwój  - Program  Polska Cyfrowa - Program Polska Wschodnia - Program Pomoc Techniczna Ponadto w Polsce realizowany jest  Program Rozwoju Obszarów Wiejskich  oraz  Program Rybactwo i Morze   b)      Programy Regionalne. 5.       Polska w UE – za i przeci

21.05.2020 r.,czwartek,kl.V,muzyka

witajcie to znowu ja :-) Nowy temat lekcji,a w zasadzie dalszy ciąg,czyli proszę dopisać dzisiejszą datę i numer kolejny lekcji a przy temacie :WIOSENNE WARIACJE dopisać .c.d. Polecenia: Zagraj na flecie melodię francuską –str.103 w podręczniku. Melodia ta stała się tematem wariacji A. Mozarta. (pomagaj sobie tabela chwytów na str.8)   Posłuchaj utworu A. Mozarta ”Ah, vous dirai-je Maman” https://www.youtube.com/watch?v=DDMvvelPXj0 i odpowiedz co się dzieje z tematem, czyli podstawową melodią ? Ile razy występuje w zmienionej postaci. Może potrafisz powiedzieć na czym polegają zmiany? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Notatkę proszę przesłać w e-meilu. Dla chętnych   spotkanie na Messengerze: gra na flecie. POWODZENIA.

21.05.2020 r.,czwartek,kl.VII,muzyka

Witajcie ,znowu jestem! Temat lekcji:  Barwy muzyki ludowej. Bogactwo kulturalne Śląska i Wielkopolski. Polecenia: Zapoznaj się z następującymi treściami z podręcznika: • Pieśni ludowe: Pytała się matka słowika (wielkopolska), K ajze mi sie podzioł (śląskie); • Słuchamy: H.M. Górecki III część Symfonii Pieśni żałosnych; wejdź w link: https://www.youtube.com/watch?v=YFRpj430Wko • P s. 92–93 ( Rozśpiewana Wielkopolska ), 102–105 ( Kulturalny Śląsk ); Na zakończenie skorzystaj z e-podręcznika: wejdź w :e-podręczniki .pl, następnie poszukaj  kształcenie ogólne , potem szkoła podstawowa , następnie wejdź w muzykę i temat:  CECHY KULTURY LUDOWEJ REGIONÓW POLSKI. W tej lekcji poznasz gwarę, stroje ,tańce i pieśni charakterystyczne dla danego regionu. Dalej przejdź w zadania a w nich wykonaj sobie polecenie 1(ćw.1,2,5,8.)i polecenie 2-opisujesz swój region ,w którym mieszkasz, czyli…….?(w zeszycie) W dalszej kolejności w e-podręczniku jest słownik poję

21.05 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pola wielokątów - podsumowanie. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (22.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

21.05.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

21.05.2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat:   Napoleon u szczytu potęgi. Lekcja z aplikacją zoom. 1.       Powtarzamy wiadomości o czasach napoleońskich.   a)      W jaki sposób Napoleon I Bonaparte umacniał swoją pozycję i pozycję Francji w Europie? Na czym polegał „nowy ład”? b)      W jakim stopniu Napoleon zrealizował marzenia i dążenia popierających go Polaków? 2.       Zapisanie tematu lekcji. 3.       Realizacja. Powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości z kilku ostatnich lekcji. 4.       Przygotujcie się na powtórzenie wiadomości   oraz wykonanie zadań sprawdzających wiedzę i umiejętności – za tydzień,   28.05.2020 r. (zoom)

21.05 czwartek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Obliczanie wartości wyrażeń zawierających pierwiastki. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15. W poniedziałek (25.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 10.20, lekcja fizyki o godz. 11.15.

21.05.2020 r. - kl. 4 - HISTORIA

                             21.05. 2020 r. - kl. 4 - HISTORIA   Temat: Szare Szeregi. 1    1.  Przypomnimy wiadomości z ostatnich lekcji. 2    2.  Dzisiaj dowiecie się, w bardzo dużym skrócie, o II wojnie światowej (1939 -1945 r.), napaści Niemiec i Związku Sowieckiego na Polskę, tragicznym losie Polaków pod okupacją niemiecką i radziecką oraz sposobach przeciwstawiania się okupantom przez Polaków i naszą młodzież. 3   3. Zapiszecie temat lekcji i zapoznacie się z tematem nr 22 w podręczniku – oraz, dla chętnych – z dodatkowymi informacjami zawartymi w tekście: „Powstańcza barykada.”   4   4.  Zapiszecie punkty w zeszycie: 1)      Największa z wojen, druga wojna światowa(1939 – 1945). 2)      Napaść Niemiec - 1. września 1939 r. i ZSRS – 17 września 1939 r. na Polskę i dwie okupacje. 3)      Represje wobec Polaków stosowane przez okupantów: wywożenie w głąb Związku Sowieckiego (Rosji Sowieckiej ) i na roboty do Niemiec, śmierć       i niewolnicza praca w obozach

21.05 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki dziesiętne - powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. W poniedziałek (25.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

21.05 czwartek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Temat dzisiejszej lekcji wpisujecie z datą 21.05.2020r. Thema: Die Schweiz.( Szwajcaria.) Dzisiaj poznacie najważniejsze informacje na temat Szwajcarii. W podręczniku na stronie 76 (1 ) przeczytajcie podstawowe informacje na temat Szwajcarii, obejrzyjcie mapę oraz zdjęcia a następnie odpowiedzcie pisemnie na poniższe pytania: 1. An welche Länder grenzt die Schweiz?( Z jakimi państwami graniczy Szwajcaria?) 2. Wie heisst die Hauptstsdt der Schweiz?( Jak się nazywa stolica Szwajcarii?) 3. Wie gross ist die Schweiz?( Powierzchnia Szwajcarii) 4. Welche Sprachen spricht man in der Schweiz?( Jakimi językami mówi się w Szwajcarii?) 5. Womit zahlt man in der Schweiz?( Czym się płaci w Szwajcarii?/Waluta) 6. Wofϋr ist die Schweiz bekannt?(Z czego słynie Szwajcaria?)  Termin wykonania zadania: do 28.05.2020r. / Przypominam kontakt: ewuniakmiec@gmail.com lub Messenger(Ewa Kmieć) Pozdrawiam

21.05 czwartek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Temat dzisiejszej lekcji zapisujemy z datą 21.05. 2020r. Thema :Feste und Feiertage.( Święta i uroczystości. ) Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z nazwami świąt i uroczystości. Proszę przepisać do zeszytu krótką notatkę: der Geburtstag – urodziny der Namenstag – imieniny der Muttertag – Dzień Matki der Vatertag – Dzień Ojca der Valentinstag – walentynki der Kindertag – Dzień Dziecka Weihnachten – Boże Narodzenie Ostern – Wielkanoc Neujahr – Nowy Rok Pfingsten – Zielone Świątki der Nationalfeiertag – święto narodowe                             wann? – kiedy? am 2. Mai ( am zweiten Mai ) am 19. Juli ( am neunzehnten Juli ) am 1. Mai (am ersten Mai ) am Dienstag ( w czwartek ) am ……………………………………… 1.Wann hast du Geburtstag?(Kiedy masz urodziny?) -Ich habe am 11.02.(elften Februar) Geburtstag. 2. Wann ist Muttertag?( Kiedy jest Dzień Matki? ) -Muttertag ist am 26.05( sechsundzwanzigsten Mai ). 3. Wann ist Kindertag?( Kie

21.05.2020r. czwartek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic :Module 6- vocabulary spot. Witam.Dzisiaj dalszy ciąg powtórzenia.Otwórzcie podręczniki na str.93.Pisemnie wykonajcie ćw. 6.Następnie przeczytajcie tekst z ćw.7 i zapiszcie poprawione zdania z ćw.8.Na zakończenie proszę o zrobienie ćw.4,str.94 oraz ćw.3,str.95.Pamiętamy o pracy z ćwiczeniami.

21.05.czwartek,przedszkole,grupa 5,6 latków

Witam Was moi drodzy. Nasz dzisiejszy temat to „Wszyscy jesteśmy tacy sami, choć każdy z nas jest inny.” 1.       Ćwiczenia na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=JC5OxYBSBNI 2.       Zabawa dydaktyczna : Jak się dziś czujesz ? (dzieci wypowiadają się o własnych emocjach, potrafią też zapytać mamę/tatę o samopoczucie) 3.       Słuchanie wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego. Zwróćcie uwagę, jakie prawa przedstawione są w wierszu „O prawach dziecka” Niech się wreszcie każdy dowie I rozpowie w świecie całym, Że dziecko to także człowiek, Tyle, że jeszcze mały. Dlatego ludzie uczeni, Którym za to należą się brawa, Chcąc wielu dzieci los zmienić, Spisali dla was mądre prawa. Więc je, na co dzień i od święta, Spróbujcie dobrze zapamiętać. Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego, A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego. Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

21.05.wych.fiz.kl.3-4,5-6

Dziś rekreacja.  Na polu ładna pogoda więc dziś  zabawy z piłką .Chłopcy-kopiemy piłką o ścianę:prostym podbiciem, wewnętrzną częścią stopy,do celu(lekko, ale celnie),przyjmujemy odbitą piłkę od ściany na udo,stopę,klatkę.Dziewczyny-odbijamy piłką o ścianę sposobem dolnym i górnym w postawie wysokiej,w klęku, przysiadzie.Pamiętajcie o dobrym ułożeniu palców obu rąk(koszyczek).

21.05.2020r. czwartek,klasa V,język angielski

Lesson Topic: Mini project-"My fantastic day." Dzień dobry.Dzisiaj mam dla was zadanie projektowe.Otwórzcie podręczniki na str.75 i uważnie przeczytajcie projekt Paula.Na podstawie tego ćwiczenia przygotujcie plakat o swoim niezwykłym dniu.Możecie rysować lub wykorzystać obrazki z czasopism.Należy napisać od 5 do 8 zdań.Prześlijcie zdjęcia plakatu na mojego maila.Powodzenia.

21 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Imiesłowy i ich rodzaje- powtórzenie i utrwalenie. 1.Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl/ 2. Zapoznaj się z zamieszczonym tam materiałem dotyczącym imiesłowów, a następnie wykonaj ćwiczenia. Sprawdzę efekty Twojej pracy. Powodzenia!

21 maja, język polski, kl. V

Temat: Podmiot i orzeczenie- główne części zdania. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

21 maja, język polski, kl.IV

Temat: Pisownia wyrazów z " rz,ż". 1.Zacznij od przypomnienia zasad ortograficznych dotyczących pisowni wyraz z "rz", podr., s.91 oraz "ż", s.96. 2.Dopisz do podanych wyrazów wyrazy z " rz" lub " ż", których pisownię można uzasadnić tą samą regułą ortograficzną co napisany już wyraz. np. drzewo- brzeg- "rz" po spółgłosce morze- ................. kolarz- .................  dojrzały- ..............  książka- ................. mosiężny- ................ każę- ..................... wyżej- .................. 3. Wykonaj pol. 3., s.100(podręcznik do gramatyki)- ustnie. 4. Wykonaj pol. 5., s.101- do zeszytu.

21.05.2020 czwartek klasa3 matematyka

Witam Was! Dziś  będziemy dodawać i odejmować liczby. Otwórz zeszyt i zapisz datę 20.05.2020 r. oraz Temat: Dodawanie  i odejmowanie liczb w zakresie 1000.  Zapisz zad. 1 str. 45 i przepisz zdania: (pisz uważnie, aby nie popełnić błędu) Długość granic Polski wynosi trzy tysiące pięćset jedenaście km. Najwyższy szczyt w Polsce to Rysy w Tatrach. Ma on dwa tysiące czterysta dziewięćdziesiąt dziewięć m wysokości. Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła. Ma ona tysiąc czterdzieści siedem km długości. Ustnie wykonaj zad. 2 str. 45 z podręcznika W zeszycie wykonaj zad. 4 i 5 str. 45 podręcznik Na zad. 2,4 i 5 masz ok 7 min.  W ćwiczeniach na str. 37 wykonaj zad. 1,2, 3 i 4. To wszystko na dziś. Życzę miłego popołudnia 😉

21.05 czwartek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
  Edukacja polonistyczno/społeczna  Temat: Moja mama. Podręcznik  s. 42.   Przeczytaj wiersz po cichu a potem na głos.  Ułóż i napisz co najmniej sześć pytań do mamy. Zeszyt ćwiczeń s. 38. Wykonaj zadania na podanej stronie ( zapisz informacje o jednej wybranej mamie). Podręcznik s. 43. Szukamy odpowiedzi na pytanie: Czy jesteś dobrą córką albo dobrym synem? Wybierzcie odpowiedzi na pytania.  Policzcie uzyskane punkty. Co czują rodzice kiedy wypełniacie swoje obowiązki, a co wtedy, kiedy ich nie wypełniacie? Jak to okazują? Jakimi jesteście córkami/synami?  Jak to okazujecie rodzicom? Edukacja matematyczna Temat: Wiadomości praktyczne - kilogramy i dekagramy. Ćwiczenie dla chętnych: Jednostki miary   KLIKNIJ Spotkanie na Skype dziś o godzinie 10.00.  B. Tryniecka

21.05 czwartek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
  Edukacja przyrodnicza Temat: Zwierzęta i rośliny wodne. Podręcznik s. 46. Oglądnijcie zdjęcia zwierząt mieszkających w rzekach            i jeziorach oraz w ich pobliżu. Odszukajcie na zdjęciach, wskazane zwierzęta. Zeszyt ćwiczeń. s 38 - 39 . Wykonaj zadanie 1 - 3.  Podręcznik s. 47. Oglądnijcie zdjęcia polskich rzek i jezior. Odczytajcie nazwy roślin wodnych.   Zapraszam na film Zwierzęta i rośliny wodne   FILM   (dla chętnych). Czas na krótką przerwę🏃 🏀 🎵🎯🏃( wybierz coś dla siebie) ! Edukacja techniczna Temat: Tajemnicze akwarium. Zeszyt ćwiczeń s. 40. Przeczytajcie  uważnie instrukcję wykonania pracy.  Samodzielnie wykonaj pracę według instrukcji. Życzę udanej zabawy!😃        Do widzenia!

21.05 czwartek klasa 2 edukacja komputerowa

Witam Was serdecznie na zajęciach komputerowych. 🌞🌞🌞 Zadania na dzisiejszy dzień (25 minut): 1.  https://wordwall.net/pl/resource/476101/do-20-dodawanie-brak 2.  https://wordwall.net/pl/resource/664656/polska 3.  https://wordwall.net/pl/resource/1309402/angielski/easter-memory 4.  https://wordwall.net/pl/resource/615703/mno%C5%BCenie-przez-4-i-5 5.  https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchowe Miłego dnia.

21.05 czwartek klasa 3 edukacja komputerowa

Witam Was serdecznie na zajęciach komputerowych. 🌞🌞🌞 Zadania na dzisiejszy dzień (25 minut): 1.  https://wordwall.net/pl/resource/1473436/%C5%9Brodki-transportu  - szukaj podanych wyrazów w tabeli i klikaj na nie. 2.  https://wordwall.net/pl/resource/2248701/dodawnie-liczb 3.  https://wordwall.net/pl/resource/1309402/angielski/easter-memory 4.  https://wordwall.net/pl/resource/420757/matematyka/mno%c5%bcenie-w-zakresie-100 Miłego dnia.😀

21.05 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie równań. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronie 100. Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na Messenger. W poniedziałek (25.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

21.05 czwartek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was na kolejnych zajęciach. 😍 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00 Edukacja matematyczna 🌺 Temat: Dodawanie do 7. 1. Podręcznik s.41 - zad.2 i 3 ustnie, zad. 4 w zeszycie do matematyki (wcześniej napisz W klasie ). Licz na liczydełku. Edukacja polonistyczna 🙎 Temat: Jaka jest moja mama? 1. Zeszyt ćwiczeń s.19 - pokoloruj okienka, w których są zdania dotyczące Twojej mamy. Dopisz w liniach jeszcze inne określenia, na przykład: Opiekuje się mną. Pomaga mi odrabiać zadania. Jest kochana. Jest troskliwa. 2. W zeszycie w linie napisz W klasie i przepisz zdania o swojej mamie (z pokolorowanych okienek i te, które dopisałeś). Zacznij na przykład tak:  Moja mama jest szczupła. A teraz przepisuj z ćwiczenia 1 s.19 wybrane zdania. 3. Narysuj pod spodem portret swojej mamy w ramce. Ozdób ramkę kwiatami i serduszkami. 4. Wykonaj ćwicz.2 s.19 . Nie rób na razie ćwicz.3. Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku. Do zobaczenia jutro

21.05 czwartek, klasa 7, Geografia

Obraz
Geografia klasa VII – 21 maja 2020r. WITAJCIE!   OGŁOSZENIA: 1) Przypomnienie o zadaniach   na OCENĘ: ·        Odpowiedzi do poleceń z   tematu   2 (1,2,3 str. 177) i   3 (2,3,4, str. 180) ·        Test powtórzeniowy. ·        Relacje między elementami środowiska geograficznego – test. (do 7 maja) ·        Usługi, zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski – test online (do 12 maja) ·        Prezentacja o atrakcjach turystycznych województwa podkarpackiego lub powiatu   łańcuckiego lub gminy Czarna – do 26 maja !!! Jeśli ktoś nie może jej zrobić w Power Poincie - to   może być w Wordzie – wtedy każda strona będzie odpowiadać jednemu slajdowi!  ·        Herb miejscowości (rysunek) – do 28 maja!!! 2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia. 3) Bardzo cieszą mnie osoby systematyczne i terminowe :) 4) Zbliża się czas wystawiania ocen rocznych na świadectwo szkol