Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 3, 2020

03.06.środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam kochane maluszki :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Dbam o siebie i jem warzywa i owoce" 1. Ćwicz z Kubusiem https://www.youtube.com/watch?v=uU84GWyJy_M 2. Dbaj o siebie i jedz warzywa i owoce. Co to znaczy?  Dbać o siebie, to znaczy aktywnie spędzać czas i ruszać się, jeść dużo warzyw i owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy i składniki mineralne, pomagające nam dobrze się rozwijać. To też odpowiednie nawodnienie i sen, który pozwala nam na regenerację. 3. Odżywcze produkty Dzięki substancjom zawartym w różnych produktach rośniemy, rosną nasze mięśnie, umacniają się kości, a całe nasze ciało dobrze się rozwija. Dlatego należy komponować posiłki, zwracając uwagę na to, ile ma być w nich owoców, warzyw, wyrobów ze zbóż oraz produktów mlecznych i mięsnych. Warzywa i owoce – dostarczają witamin i składników mineralnych. Dzięki nim organizm przeprowadza procesy niezbędne do życia. Można je jeść w postaci: świeżej, surówek, gotowanych dodatków czy też jako soki i musy.

3.06 środa klasa 7 fizyka

Obraz
Witam Was na lekcji fizyki. Na dzisiejszej lekcji dowiecie się, co to jest ciepło właściwe i od czego zależy jego wartość.    Napiszcie temat lekcji z datą 3.06: Temat lekcji: Ciepło właściwe.     W kuchni często mamy do czynienia z podgrzewaniem różnych potraw. W świetle fizyki każda z nich jest jakąś substancją. Czy do zwiększenia temperatury substancji o określoną wartość, na przykład od  20 °C  do  100 °C , zużywamy zawsze taką samą ilość energii? A jeśli nie, to od czego to zależy?    Ile ciepła potrzeba, aby zwiększyć temperaturę ciała? Oczywiście zależy to od tego, jak duży ma być przyrost temperatury , a także od masy ciała . Wiemy z codziennych obserwacji, że ciała o wielkiej masie trudniej podgrzać niż te o małej masie. Równie oczywiste jest, że im większy przyrost temperatury, tym więcej potrzeba ciepła.    Jeśli zapytamy, ile ciepła potrzeba, aby 1 kg substancji ogrzać o  1°C , to odpowiedź również nie będzie jednoznaczna. Jeśli ogrzewamy 1 kg żelaza

3.06 środa klasa 5 religia

Temat: Nauczyciel- przewodnik w drodze. przeczytaj fragmenty tekstów Ewangelii oraz Listu do  Hebrajczyków str. 138- 139  na podstawie przeczytanych tekstów biblijnych zastanów się nad cechami dobrego nauczyciela i dobrego ucznia w razie problemów przeczytaj pozostały tekst z podręcznika, by odpowiedzieć na pytanie. Zapis do zeszytu. wykonaj zadanie 1 z podręcznika str. 139

03.06 plastyka kl.7

T:Architektura współczesna. -architektura współczesna -urbanistyka -architekt -projekt architektoniczny -zespół, kompleks architektoniczny -forma budowli -funkcja budowli

03.06.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

     03.06.2020 r. – kl. 6 – historia Temat: Epoka napoleońska – prezentacja zadań uczniów. Lekcja z aplikacją zoom

03.06.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic: A song "It's summer time". Dzień dobry.Dzisiaj mamy do przeczytania piosenkę(niestety nie macie możliwości posłuchania).Otwórzcie podręczniki na str.55,przeczytajcie piosenkę.Czytając,dopasujcie rysunki do wyrażeń(zielonych).W ćwiczeniach zróbcie zadania ze str.62 i ćw.2,str.63.

03.06.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic: On holiday-a story. Dzień dobry wszystkim! Czy pamiętacie słówka z poprzedniej lekcji?Jak powiemy po angielsku : basen,wesołe miasteczko,lodowisko?Bardzo proszę o powtórzenie wszystkich wyrażeń ze strony 61. Dzisiaj będziecie czytać historyjkę na str.62.Aby lepiej zrozumieć tekst,zapiszcie niektóre wyrażenia: there is-jest,znajduje się Is there....?- czy jest...?Np.Is there a zoo here? -Czy tutaj jest zoo?                                              -Yes,there is.-tak,jest.                                              -No,there isn't.-nie,nie ma.  Let's...-tak wyrażamy propozycję,np.Let's go to  ice rink.-Chodźmy na lodowisko. I want to...-ja chcę.... Przeczytajcie historyjkę,powiedzcie,co wybrały dzieci.W ćwiczeniach zróbcie zadania,które są pod napisem "A story".Do usłyszenia!

03.06 wych. fiz.kl.7-8

Ćw.na dziś:postawa z oparciem o stół,krzesło-wymachy nogą prawą ,lewą; w siadzie z uniesieniem bioder do podporu tyłem-chód w różnych kierunkach,żabki;10 scyzoryków;w leżeniu przerzutnym(świeca) wymachy nóg w różnych kierunkach(pedałowanie jak na rowerze,nożyce itp.)kilka pompek

3.06 środa Klasa 5 Technika

Temat: Planujemy zestawy obiadowe w oparciu o tabele kalorii i wartości odżywczych. Wartość energetyczna produktu spożywczego to informacja, którą można znaleźć na jego opakowaniu, zazwyczaj w tabeli podającej wartość odżywczą. Kaloryczność posiłku czy całodziennej diety oblicza się sumując wartości energetyczne poszczególnych produktów spożywczych, z których składa się posiłek. litery od A do H litery od I do O litery od P do Z Na podstawie powyższych tabeli kalorii i wartości odżywczych przygotuj, w ciekawej formie graficznej, zestaw obiadowy składający się z zupy, drugiego dania, dodatków i deseru. Wartość energetyczna całego obiadu nie może przekroczyć 800 kilokalorii. Praca może być wykonana ręcznie bądź przy pomocy programów komputerowych. Jej zdjęcie prześlij na maila e.gawel99@gmail.com do 7.06

3.06 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na lekcji fizyki. Na dzisiejszej lekcji sprawdzimy w jakim stopniu przyswoiliście sobie wiadomości związane z odbiciem i załamaniem światła.    Napiszcie temat lekcji z datą 3.06: Temat lekcji: Odbicie i załamanie światła – ćwiczenia.      Poniżej znajduje się test. Ci, którzy mają możliwość wydrukowania testu, niech sobie go wydrukują i na tych kartkach zaznaczają poprawne odpowiedzi i rozwiązania zadań. Uczniowie, którzy nie mogą sobie wydrukować testu, rozwiązują go w zeszycie (wyraźnie pisząc numer zadania). Instrukcja rozwiązania testu: Ø W zadaniach 1, 3, 4, 5, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 wybierz i zaznacz poprawne odpowiedzi. Ø W zadaniu 9 wpisz poprawne nazwy elementów. Ø W zadaniach 2, 10 zaznacz czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Ø W zadaniach 6, 7, 8 zapisz pełne obliczenia, wynik podaj z jednostką. Test należy rozwiązać i przesłać od razu w tym samym dniu tj. 3.06 (środa). Zdjęcie rozwiązanego testu prześlij na mój adre

03.06 wych.fiz. kl.3-4,5-6

Ćw. na dziś:w lezeniu tyłem zataczanie małych kół raz lewą,raz prawą nogą, potem obunóż, wznoszenie obu nóg; koń na biegunach-dłonie oparte na podłodze koło klatki piersiowej w leżeniu przodem-z odrywaniem rąk wznoszenie na przemian raz głowy i górnej części tułowia,raz nóg w górę; podskoki na lewej nodze ze wzniesieniem prawej nogi w bok i przeciwnie; w rozkroku skrętoskłony-prawą ręką do lewej stopy po zewnętrznej stronie kostki;przeskoki przez skakankę obunóż,na jednej nodze

3.06 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Drogi szerzenia się i profilaktyka chorób zakaźnych. Kontynuujemy tematy związane ze zdrowiem i chorobami. Dziś poznamy drogi szerzenia się chorób zakaźnych, powiemy, jak zapobiegać takim chorobom (temat ostatnio dobrze znany). Na podstawie podręcznika (str. 266- 270) napisz odpowiedzi do następujących punktów: 1. Wypunktuj drogi szerzenia się chorób zakaźnych. 2. Wymień 3 sposoby zapobiegania tymże chorobom. 3. W jakim celu wprowadzono szczepienia ochronne? Wypisz, na jakie choroby są obowiązkowe szczepienia? 4. W jakiej sytuacji przepisuje się antybiotyki i dlaczego należy ściśle przestrzegać zasad ich dawkowania? Zainteresowanych odsyłam dodatkowo do materiałów pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/choroby-zakazne-i-pasozytnicze/D18LkaAxm

3.06 środa Klasa 4 Technika

Temat: Skrzyżowania o ruchu okrężnym. Witam Was serdecznie! Dzisiaj poćwiczymy krzyżówki, w których znajduje się RONDO. Wytłumacz teraz w zeszycie znaczenie tego słowa. Jakie znaki drogowe mówią nam o tym, że dojeżdżamy do ronda? Przypomnij je sobie i namaluj w zeszycie. Jakie reguły obowiązują, gdy przed rondem jest znak ostrzegawczy "Ustąp pierwszeństwa"? A jakie reguły są, gdy tego znaku nie ma? Odpowiedzi na te 2 pytania umieść w zeszycie. Obejrzyj i przemyśl! Film 1 Film 2 Film 3 Film 4 Film 5 I na koniec krzyżówka - ćwiczenie 5. Odpowiedź wyślij na mojego maila: e.gawel99@gmail.com do 7.06 ✋

03.06.środa, przedszkole, grupa 5,6 latków

Obraz
Witam Was serdecznie       Temat dzisiejszego dnia : DBAM O SIEBIE I JEM WARZYWA I OWOCE „” 1.       Wprowadzenie: DBAM O SIEBIE I JEM WARZYWA I OWOCE Dbać o siebie, to znaczy aktywnie spędzać czas i ruszać się, jeść dużo warzyw i owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy i składniki mineralne, pomagające nam dobrze się rozwijać. To też odpowiednie nawodnienie i sen, który pozwala nam na regenerację.                   Ćwicz z Kubusiem : https://www.youtube.com/watch?v=I06HU_tqLxg 2.       Odżywcze produkty Dzięki substancjom zawartym w różnych produktach rośniemy, rosną nasze mięśnie, umacniają się kości, a całe nasze ciało dobrze się rozwija. Dlatego należy komponować posiłki, zwracając uwagę na to, ile ma być w nich owoców, warzyw, wyrobów ze zbóż oraz produktów mlecznych i mięsnych. Warzywa i owoce – dostarczają witamin i składników mineralnych. Dzięki nim organizm przeprowadza procesy niezbędne do życia. Można je jeść w postaci: świeżej, surówek, go

3 czerwca 2020 r., środa, klasa 8, Edukacja dla bezpieczeństwa

Dzień dobry! Temat: Zasady zachowania w okresie pandemii COVID-19 - LAPBOOK – projekt edukacyjny. 1.       Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.       Dziś kontynuujemy pracę nad lapbookiem. 3.       Przypominam o terminie nadsyłania zadania 10.06.2020 r. 4.      Zdjęcia prezentujące wykonane zadanie prześlij na adres pawel_napieralski@interia.pl            w dniu 10.06.2020 roku. Paweł Napieralski

3.06 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika ze stron 212-215. 3. Zapisz notatkę w zeszycie. 4. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia ze stron 103-104. Jutro (4.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

3.06 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Sacharoza- przedstawiciel disacharydów. Poznamy dzisiaj drugą grupę sacharydów- disacharydy . Napiszmy wspólnie notatkę (pomoże Ci str. 208-211 w podręczniku): 1. Zapiszmy wzór ogólny disacharydów: C 12 H 22 O 11 2. Przedstawicielami są sacharoza, maltoza i laktoza. 3. Sacharoza wchodzi w skład cukru trzcinowego i buraczanego. 4. Wypisz właściwości sacharozy. 5. Wypisz  jej zastosowania. Napisz, gdzie występuje laktoza i maltoza. Notatkę wyślij mi na maila: e.gawel99@gmail.com do 7.06

03. 06. 2020 r. - kl. 4 - HISTORIA

      03. 06. 2020 r. – kl. 4 – HISTORIA Temat: Ważne wydarzenia i postaci z historii Polski w XX wieku –               powtórzenie i utrwalenie poznanych wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom. Powtarzamy i utrwalamy wiedzę z tematów: 1   1.    Miasto z morza. 2   2.  Szare Szeregi. 3   3.    Żołnierze Niezłomni.

03.06.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

                    03.06.2020 r. – kl. 5 – historia Temat: Polska dzielnicowa i zjednoczona – powtarzamy wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom. 1   1.  Na dzisiejszym spotkaniu powtarzamy wiadomości o Polsce ostatnich Piastów,       Andegawenów i pierwszych Jagiellonów – od XII do początku XVI wieku.  Wykonujemy zadania powtórzeniowe. 2   2.    Utrwalimy wiadomości i umiejętności. Przypomnimy wydarzenia, przyczyny   i skutki wydarzeń, postaci historyczne i ich rolę w dziejach Polski, pojęcia, nazwy.    Proszę zapoznać się z podsumowaniem wiadomości w podręczniku, s . 210 – 214. 3   3.  Proszę wykonać test sprawdzający w podręczniku na s. 215 – i przesłać   do oceny oraz zadania w Z.Ćw. s. 94-95 (przypominam: danszkola123@gmail.com ) –    w terminie do tygodnia czasu. 4. Na lekcji 05.06. zapoznacie się jeszcze z tematem: Monarchia stanowa   w Polsce.       5.    Planujemy na 10.06. – powtórzenie o prehistorii i starożytności (bilans)    –( podręczn

3.06 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Ssaki wokół nas. Witajcie! Chciałam Was zaprosić dzisiaj na film o ssakach niezwykłych, bo latających. O nietoperzach. W czasie projekcji usłyszycie wiele ciekawych faktów na ich temat. Zanim przejdziecie do oglądania przeczytajcie kilka pytań, na które odpowiedź znajdziecie w filmie. 1. Ile gatunków nietoperzy żyje w Polsce? 2. Gdzie został nakręcony film? 3. Czym żywi się podkowiec mały? 4. Gdzie jest największa kolonia nocków orzęsionych? 5. Ile młodych rodzi nocek? 6. Co może być zagrożeniem dla nietoperzy?- wymień minimum 3 7. Czy nietoperze są ślepe? 8. W jaki sposób porozumiewają się nietoperze? 9. Do czego wykorzystywane jest guano nietoperzy? https://vod.tvp.pl/video/dzika-polska,rekoskrzydli-bracia,82323 Te odpowiedzi wyślijcie na mojego maila e.gawel99@gmail.com do 7.06 Wykonajcie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tematu: "Przegląd i znaczenie ssaków".

03.06.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:My amazing year. Dzień dobry.Dzisiaj będziecie pracować z tekstem,który znajdziecie na str.94.Zapiszcie słowa: belt-pasek seeds-nasiona pot-dzbanek,garnek,doniczka chords-akordy form a band-założyć zespół plant-roślina,sadzić rośliny Po przeczytaniu tekstu zróbcie pisemnie ćw.3,str.94,ćw.4,str.95.Zadanie dodatkowe: z tekstu wypiszcie 3 zdania :jedno w Present Perfect,jedno w Past Simple i jedno z "be going to".

3 czerwca, język polski, kl. VII

Obraz
Temat: " Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać"- rozprawka. " Stary człowiek i morze" Przygotuj się do napisania rozprawki na temat zamieszczony powyżej.

3 czerwca, język polski, kl.IV

Temat: Pisownia wyrazów z "h". 1. Wykonaj pol.1., s.184- podręcznik do gramatyki. 2. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s.185. 3. Wykonaj pol. 6., 7., 8., s.187.

3.06 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - Proporcje, wielkości wprost proporcjonalne. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Przypomnij wiadomości z podręcznika ze stron 57-63. Temat: Przed egzaminem - Trójkąty, czworokąty, Twierdzenie Pitagorasa. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Przypomnij wiadomości z podręcznika ze stron 72-113. W piątek (5.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00. 

3.06 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Wycinanki i układanki. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Zapoznaj się z wiadomościami ze strony 216 z podręcznika. 3. Wykonaj w zeszycie zadania z podręcznika strony 217-218. 4. Powtórz wiadomości z działu Pola figur. Jutro (4.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

3.06 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Wodorotlenek wapnia- właściwości i zastosowania. Dzień dobry! Dzisiaj poznamy wodorotlenek, który ma w swojej cząsteczce 2 grupy wodorotlenowe OH. Zatem jego wzór sumaryczny to Ca(OH) 2 . Pamiętamy, że wartościowość wapnia wynosi II, a to przekłada się na ilość grup wodorotlenowych. Dlaczego ta grupa tym razem znajduje się w nawiasie?- ponieważ wówczas indeks stechiometryczny 2 odnosi się zarówno do tlenu, jak i wodoru. Zapisz teraz w zeszycie punkt: 1. Otrzymywanie wodorotlenku wapnia Ca(OH) 2 : Zapisz dwie reakcje ze strony 216 z podręcznika 2. Właściwości wodorotlenku wapnia: Wypisz od pauz z tej samej strony. 3. Zastosowania wodorotlenku wapnia: str.- 217- 218 wypisz Na koniec zadanie 1 ze str. 218- zapisz litery z odpowiedzi w zeszycie. Kolejna lekcja chemii w poniedziałek✋

03.06.2020 środa klasa 3 matematyka

Witam Was na kolejnej lekcji matematyki.😃 Zapisz w zeszycie datę 3.06.2020 r. oraz T emat: Rozwiązywanie zadań tekstowych. Otwórz ćwiczenia dodatkowe na str. 72 i wykonaj zad. 1,2 i 3. Teraz otwórz podręcznik na str. 63 i wykonaj  zadania od 1 do 8.  W zeszycie narysuj tabelkę i uzupełnij ją sylabami. Pod tabelą napisz hasło jakie powstało. Zadanie 1 2 3 4 5 6 7 8 Obliczenie Sylaba Hasło:...……………………..... To wszystko na dziś. Baw się dobrze!🏀🎾

3.03 środa klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
             Dzień dobry w środę 3 czerwca! 👦💞👩                    Edukacja polonistyczno/społeczna                                  (lekcja prowadzona przez Skype'a) Temat:  Ćwiczenia gramatyczno - ortograficzne.              Dla kogo jest Order Uśmiechu. Pisownia czasowników zakończonych na  - ą. Podręcznik  s. 51. Zapisz do zeszytu i  zapamiętaj! Czasowniki w liczbie mnogiej maja końcówkę -ą: biegną, czytają, piszą.... Wykonaj zadania 1 - 3. Podręcznik s. 52. Przeczytaj informację na temat Orderu Uśmiechu.  Spróbujcie odpowiedzieć na moje pytania: Kto przyznaje Order Uśmiechu? Komu dzieci przyznają Order Uśmiechu? Za co dzieci przyznają dorosłym ten order?  Jak wygląda Order Uśmiechu.  Napisz w zeszycie kilka zdań na temat: Jaki powinien być człowiek, któremu przyznałbyś Order Uśmiechu? Edukacja matematyczna Temat: Rozwiązywanie zadań związanych z jednostkami                    miary. Zeszyt ćwiczeń s. 49.  Wykonaj zadanie 1 - 2. Dl