Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 2, 2020

03.04.2020 r.- kl.8 - HISTORIA

                    Kl. 8 - HISTORIA – 3.04. 2020 r. T: PRL pod rządami Edwarda Gierka – sytuacja polityczna. 1   1.  Edward Gierek był I sekretarzem KC PZPR w latach 1970 – 1980. 2.      Zapisz notatkę dotyczącą polityki zagranicznej i wewnętrznej PRL za „dekady gierkowskiej”, na podstawie podrozdziałów: „Otwarcie PRL na Zachód” i „Partia umacnia swoją władzę” (s.178-179.). Można poszerzyć ją o dodatkowe informacje ze stron internetowych ( z informacją, z jakich) – do przesłania. 3.      ZAD. DOM . Proszę przygotowywać się do wykonania prezentacji o wydarzeniach 1956 r., 1968 r., 1970 r. i 1976 r. w Polsce. Przedstawić: okoliczności wydarzeń (przyczyny), przebieg wydarzeń, miejsca oraz ich następstwa ( skutki, zmiany). Proszę o krótką, zwięzłą treść zapisów, ewent. postacie, np. ówczesnych przywódców PZPR, kilka zdjęć – dołączyć bibliografię, czyli zestaw źródeł. Po dwie osoby na jedno wydarzenie – proszę się podzielić. Do 15 slajdów. Termin: dwa - tygodnie . Prze

03.04.2020 r.- kl.7 - HISTORIA

Temat ukazuje się 02.04. z tego względu, że jutro będziemy powtarzać wiadomości o I wojnie światowej i rewolucji w Rosji. Jest więc możliwość powtórzenia pewnych wiadzomości. Uczniowie mają przygotować odpowiedzi na przesłane wcześniej pytania - każde dziecko ma 4 min. na odpowiedź, która będzie oceniona. Na kolejne spotkanie będziemy powtarzać tematykę dotyczącą ziem polskich w czasie I wojny swiatowej, sprawy polskiej w czasie tej wojny - proszę więc powoli powtarzać.

02.04.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:Modal verbs-could/should. 1.Czasownik could to czas przeszły od"can". I could -ja mogłam/ja umiałam, I couldn't- ja nie mogłam/nie umiałam, Could you -czy ty mogłaś/umiałaś? 2.Czasownik should to czas przeszły od "shall". I should -ja powinienem. I shouldn't -ja nie powinienem. Should you?-czy powinieneś? 2. Oba czasowniki mają jedną formę dla wszystkich osób.Po nich zawsze stoi czasownik w formie podstawowej. 3.Do zeszytu ćw.2 i 6 ze str.73 pisemnie.Ustnie ćw.3,str73. 4.W ćwiczeniach:Language focus 2.  

2.04 czwartek klasa 6 Religia

Temat: Kielich i patena- poświęcone naczynia. Oglądnij prezentację - prezentacja Na podstawie podręcznika i prezentacji opisz naczynia liturgiczne:  patenę, kielich i monstrancję / zadanie wykonaj w zeszycie/

02.04.2020r. czwartek,klasaVIII,język angielski

Lesson Topic:Sport-vocabulary. 1.Zapoznać się z leksyką "sport".Ustnie wykonać ćw.1 i 3 ze str.84. 2.W zeszycie wykonać ćwiczenia:2/84 ,4,5,8 ze str.85.

02.04.2020r. czwartek,klasa I,język angielski

Lesson Topic:"Ten fat sausages"-a song. 1.Na "you tube"proszę wpisać tytuł piosenki "Ten fat sausages"i posłuchać.Tekst znajduje się w ćwiczeniach na str.90. 2.W ćwiczeniach wykonać zadania ze str.45.

2.04 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych - zadania z treścią. Lekcja przez aplikację zoom.

2.04 czwartek, klasa VIII -MATEMATYKA

Temat: Odcinki w ostrosłupach. Lekcja przez aplikację zoom.

2.04. czwartek,kl.V, muzyka

Temat lekcji: Jan Sebastian Bach -mistrz z Eisenach. Polecenia: Po wysłuchaniu na YOU TUBE Koncertu brandenburskiego nr4 G-dur,spróbuj rozpoznać grające instrumenty,po barwie dźwięku,wypisz je pod tematem lekcji. Następnie wysłuchaj utworu: Toccata d-moll i rozwiąż muzyczny supełek na str.84 Przyglądnij się jak zbudowane są organy i odpowiedz na pierwsze dwa zdania w poleceniu 5.(str.86 w podręczniku) Napisz krótką notatkę ( 4 zdania).Pozdrawiam.!!!!

2.04.czwartek kl.VII muzyka

Temat lekcji: Muzyczne Oscary dla polskich twórców. Polecenia: Wysłuchaj utworów: W.Kilar "Moving to the ghetto "z filmu Pianista. Polscy kompozytorzy oscarowi. B.Kaper i Jan A.P,Kaczmarek. Napisz krótką notatkę na temat : sylwetka Wojciecha Kilara i jego największe osiągnięcia w tworzeniu muzyki filmowej i współczesnej. Dla zainteresowanych: odsłuchać i zaśpiewać sobie piosenkę CZERWONY AUTOBUS na rozluźnienie.( tekst w podręczniku do muzyki).Pozdrawiam.

02.04 czwartek klasa 7 Język niemiecki

Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Mam nadzieję , że przyswoiliście sobie materiał z ostatniej lekcji   i nie było większych problemów z wykonaniem zadania. Dzisiejszy temat lekcji proszę wpisać do zeszytu z datą 02.04.2020r. Thema: An der Imbissbude.( W budce z jedzeniem). Proszę zapoznać się słownictwem ze strony 70(Składam zamówienie w barze szybkiej obsługi) a następnie wypisać słownictwo do zeszytu. Na stronie 67 zapoznajcie się z nieregularną odmianą czasownika: nehmen(brać) i nauczcie się go odmieniać. Polecam też filmiki na youtube- Deutsch lernen-Essen und Trinken. W razie pytań czy trudności proszę o kontakt . Kontakt do mnie: e-mail ( ewuniakmiec@gmail.com ) / lub komunikator Messenger(Ewa Kmieć). Pozdrawiam. E. Kmieć

2.04 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki niewłaściwe - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom.

02.04.2020r. czwartek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic:Are you a good friend? 1.Adverbs of frequency-przysłówki częstotliwości. always,usually,often,sometimes,never UWAGA! Stiją zawsze po osobie,a przed czasownikiem.Wyjątek :po am,are,is. Na przykład:I often go to the cinema. I am never late . 2.Przeczytaj tekst str.72,ćw. 1  3. Pisemnie do zeszytu ćw.11,str.73. 4 .W ćwiczeniach uzupełnić  wszystko do tematu "Classroom rap".

02.04.2020 r.- kl.8- WIEDZA o SPOŁ.

          Kl. 8 - WoS – czw.,2.04.2020 r. T: Poznajemy organizacje pozarządowe. 1.      Wyjaśnij pojęcia: organizacja pozarządowa, stowarzyszenie, fundacja, wolontariat. (pisemnie) 2.      Poznaj cele i przykłady działań wybranych organizacji pozarządowych.     3 .W  jaki sposób wpływają one na kształtowanie społeczeństwa obywatelskiego? 4.      Jakie jest znaczenie wolontariatu we współczesnym świecie?  Zaloguj się na epodreczniki.pl- szk. podst. – wos – Temat: Współpraca, działanie, rozwój – człowiek w życiu publicznym .

2 kwietnia, język polski, kl.VII

Obraz
Temat: "Tych dwóch ludzi-ogień,woda".Porównanie głównych bohaterów "Zemsty". Wykonaj poniższe polecenie. Porównaj dwóch głównych bohaterów komedii.

2 kwietnia, język polski,kl.VIII

Temat: Jak umierali Alek, Rudy i Zośka? ("Kamienie na szaniec"). 1.Znajdź w lekturze fragmenty dotyczące okoliczności śmierci bohaterów. 2.Napisz, jak zginęli, w jakich okolicznościach. 3.Czy tak wielka ofiara Rudego, Alka i Zośki była potrzebna? Zajmij stanowisko i sformułuj dwa uzasadniające je argumenty.

2 kwietnia, język polski, kl.VI

Temat: Na polowaniu(A. Mickiewicz "Pan Tadeusz"-fragmenty). 1.Przeczytaj 2 razy(uważnie, korzystając z przypisów z prawej strony) tekst, podr. s.225-228. 2.Wykonaj polecenie 1. , s. 228(dla chętnych); pol. 2. , s.229. 3.Uzupełnij tekst. Wojski Hreczecha ................................... myśliwym, kierował przebiegiem ...........................,  po zabiciu ............................................. obwieścił jego ......................................, zagrał triumfalny .......................................... . Przed koncertem ..............................., skupił się, wciągnął do płuc powietrze i ............................................ .Po zakończeniu gry był .................................... i zmęczony spojrzał w stronę słuchaczy, którzy zaczęli ...................................... . Wykorzystaj wyrazy i wyrażenia: koniec, niedźwiedzia, wiwatować, polowania, zamilkł, koncert  na rogu, przewodził, zagrał,wzruszony.

2 kwietnia, język polski, kl.V

Temat:Przyimki i wyrażenia przyimkowe. Lekcja przy użyciu aplikacji Zoom.

2 kwietnia, język polski, kl.IV

Temat: Poznajemy epitet. 1.Wśród przymiotników wypisanych(na poprzedniej lekcji) z wiersza"Kosze pełne snów" jednym kolorem podkreśl te, które informują, innym-te, które oceniają. 2.Przeczytaj wiersz, opuszczając przymiotniki określające sny. Zastanów się, która wersja wiersza jest ładniejsza; z przymiotnikami czy bez. 3.Przeczytaj informacje z ramki "Zapamiętaj", s.223. 4.Uzupełnij tekst podanymi wyrażeniami:  rozbudza wyobraźnię; dokładniej określa przedmiot, postać,; ładniejsze, ciekawsze; bogaci treść; rzeczownik; przymiotnik. Epitet jest to wyraz, który w wierszu określa ................................................ .Epitetem najczęściej jest ............................................... .Epitet w poezji pełni ważną funkcję: .................................................. ........................................................ ......................................................... Dzięki epitetom wiersze są ..............................

02.04 czwartek klasa 8 Język niemiecki

Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Mam nadzieję, że ostatni   temat   został przez Was opanowany. Dzisiejszy temat lekcji proszę wpisać do zeszytu z datą 02.04.2020r. Thema: Wie komme ich zum Bahnhof?( Jak dojdę do dworca?).   Proszę zapoznać się słownictwem ze strony 70( Nazywam miejsca i środki lokomocji oraz: Wskazuję kierunek i drogę w mieście). Nowych słówek proszę nauczyć się na pamięć. W zeszycie,   jako zadanie domowe przetłumaczcie następujące zdania na j. niemiecki: 1.Idę obok kościoła. 2.Przepraszam, jak dojdę do cukierni? 3.Proszę jechać prosto aż do skrzyżowania a potem w lewo. 4.Idę przez most. 5.Gdzie znajduje się tutaj apteka? W razie pytań czy trudności proszę o kontakt .Podpisane zadanie (w formie zdjęcia lub skanu z zeszytu ) proszę przesłać do mnie wybierając jeden z poniższych adresów termin do 09 kwietnia Kontakt do mnie: e-mail ( ewuniakmiec@gmail.com ) / lub komunikator Messenger(Ewa Kmieć). Pozdrawiam. E. Kmieć

02.04.2020 r.- kl.6 - HISTORIA

   KL.6 - 02.04.2020 r. HISTORIA  Temat: Sejm Wielki i jego rola w ratowaniu Rzeczypospolitej. 1    1.  Podr. s. 184 ( i 185). 2     2.  Odpowiedz: a)      Co to jest Sejm? b)      W jakiej sytuacji politycznej zebrał się Sejm, zwany Wielkim i w jakich latach obradował? c)      Dlaczego zawiązano go w konfederację? (był skonfederowany)? d)      Jaki program głosili zwolennicy obozu patriotycznego na czele z marszałkiem Stanisławem Małachowskim, jaki obóz dworski skupiony wokół króla, a jaki obóz hetmański? 3.      PISEMNIE. Sejm Czteroletni obradujący w latach 1788-1792 nazwano Wielkim, ze względu na podwojoną liczbę posłów po dwóch latach obrad, a także ze względu na doniosłe zmiany (reformy) , które starał się wprowadzić w Rzeczypospolitej. Były to reformy: skarbowa, wojskowa, uchwalenie Konstytucji 3 Maja 1791 r., i prawo o miastach.         Napisz, czego dotyczyła reforma wojskowa i skarbowa. (podr. s.184 i inne źródła) –     proszę o przesłanie wg ustal

2.04 czwartek klasa 7 matematyka

Napisz w zeszycie temat lekcji z datą 2.04.20r.  Temat: Test "Przed klasówką".     Otwórz podręcznik do matematyki na str. 212. Rozwiąż zadania znajdujące się tutaj . Są to zadania powtórzeniowe z działu, który właśnie omawiamy. Rozwiązania zapisz w zeszycie. Jeśli z jakimś zadaniem będziesz miał problem napisz na moją pocztę. Następnie otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 90 i rozwiąż zadania znajdujące się tutaj.  Zrób zdjęcie rozwiązanym zadaniom w ćwiczeniach i prześlij do oceny na adres (zapisz imię, nazwisko i klasę): jolantalepianka95@gmail.com

02.04 czwartek klasa 3 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie 😀😀😀 Edukacja informatyczna Temat Nauka programowania. Nadal ćwicz programowanie na stronie Code.org pokonując kolejne etapy. Pamiętaj o limicie czasu (30 minut). Powodzenia!

02.04 czwartek klasa 2 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie. 👩👨 Edukacja informatyczna Temat: Nauka programowania. Nadal ćwicz programowanie na stronie Code.org pokonując kolejne etapy. Powodzenia! Pamiętaj o ograniczonym czasie (30 minut).

2.04 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Dodawanie, odejmowanie i porównywanie ułamków zwykłych i dziesiętnych - powtórzenie. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Przypomnij sobie jak dodajemy, odejmujemy i porównujemy ułamki oglądając filmy: https://youtu.be/2BtFTM7mCxg , https://youtu.be/DzrvbAciY6k , https://youtu.be/i782x6tSBe0 https://youtu.be/cjKHa2CG6vM , https://youtu.be/L_VFi3Toh6s 3. Zrób notatkę zapisując najważniejsze informacje.

2.04.2020 czwartek klasa 3 matematyka

Witam! Mam nadzieję, że wczoraj spędziliście przyjemnie dzień. Zapraszam na krotką lekcję matematyki. Na początku otwórz ćwiczenia dodatkowe na str. 56 wykonaj ćw. 1 i 3 postaraj się obliczać samodzielnie, masz na to 10 min. /Nie musisz rozpisywać pamiętaj jedności dodajemy do jedności, dziesiątki do dziesiątek, setki do setek.    Zapisz teraz datę 1.04.2020r.                       Temat: Dodawanie liczb - jednocyfrowej do trzycyfrowej. Otwórz podręcznik na str. 58 Wykonaj ustnie zad. 1 126 + 3 /pamiętaj 3 to jedność więc dodajemy do rzędu jedności czyli do 6/ = 129 189 + 1= /tutaj 9 + 1 daje już dziesiątkę/ 190 Wykonaj w zeszycie zad. 3  str. 58 wykonaj w zeszycie zad. 4 str. 58 przyjrzyj się uważnie liczbom np. liczba 351 ma trzy cyfry a liczba 98 tylko dwie to która jest większa? /na pewno ta która ma trzy cyfry/ . To wszystko na dziś.  zapraszam na jutro!

02.04 czwartek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie. 😊😊😊 Edukacja polonistyczna Temat: Poznajemy losy czwartej skarpetki. 1. Wysłuchaj kolejnego rozdziału naszej lektury. Kliknij w link  https://www.youtube.com/watch?v=Q0soA8Dl5cI&t=3s 2. Napisz w zeszycie w linie W klasie i narysuj czwartą skarpetkę zgodnie z usłyszanym opisem. Podpisz:  To jest czwarta skarpetka, która nie ma swojej pary. Staraj się pisać jak najpiękniej potrafisz. 3. Wykonaj ćwiczenia na s.37 - zeszyt ćwiczeń. Edukacja matematyczna Temat: Liczba 14. 1. Otwórz podręcznik na s.40. Wykonaj ustnie zadania od 1 do 6. 2. W zeszycie do matematyki napisz W klasie. Narysuj dwa zbiory i ich złączenie (tak, jak przy liczbie 13). W pierwszym zbiorze narysuj 10 elementów, a w drugim 4. Podpisz te zbiory liczbami. Zapisz działania i oblicz: 10 + 4 =             14 - 4 =         14 -10 = 3. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na s.40. Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku. Posłuchaj  kolejnego rozdziału lektury  https://

02.04.2020 r - kl.4 - HISTORIA

          02.04.2020 r. – kl. 4 – HISTORIA Temat: Powstańcy styczniowi i podziemne państwo. 1.       Zapoznaj się z informacjami na s. 128-133.(podr.   Temat 18). 2    2.  Znajdź na mapie Królestwo Polskie, które było częścią Cesarstwa Rosyjskiego.       3.    Odpowiedz na pytania: a)      Dlaczego Polacy w Królestwie Polskim buntowali się przeciw władzy rosyjskiej, władzy caratu? Do czego dążyli? b)      Jaka była bezpośrednia przyczyna wybuchu Powstania Styczniowego? (branka ). c)       Podaj datę jego wybuchu. d)      Na czym polegał partyzancki charakter walki Polaków z wojskami rosyjskimi? Czym to było spowodowane? e)      Co to było polskie państwo podziemne ? Jak ono działało w czasie powstania? f)        Dlaczego walka Polaków o niepodległość zakończyła się klęską i jak władze rosyjskie potraktowały uczestników powstania i Polaków w Królestwie Polskim? Proszę obejrzeć na podsumowanie: https://www.youtube.com/watch?v=Wc4szyACY8Q 4-minutowy fi

2.04 czwartek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

Witajcie kochani w drugim dniu kwietnia! Mam nadzieje, że wszystko u Was dobrze! Zapraszam na dzisiejsze zajęcia. 😀    Plan lekcji: e. matematyczna e. polonistyczna e.  przyrodnicza e. informatyczna                                                        Edukacja polonistyczna Temat lekcji: Rozwijanie zdań  - ćwiczenia. Dzisiaj będziemy uczyć się o zdaniach. 1. Podręcznik s. 64 i zeszyt. 2. Przeczytaj uważnie i napisz w zeszycie informację naszego przyjaciela ORTOGRAFKA.   P ostaraj się ją zapamiętać! 3. Przeczytaj, najpiękniej jak potrafisz, wiersz  " Kto? Co? Gdzie?"   Grażyny Lech ( wyobraź sobie, że słucha Cię cała Twoja klasa! Ja też!).  Brawo dla wszystkich starających się! 4. Odpowiedz ustnie na pytania 1 - 5 zamieszczone pod tekstem. Słowa - wypowiadamy i słyszymy, wyrazy piszemy i widzimy  ( przypomnienie do zadania 2 !)  5. Zadanie 6 - zapisz do zeszytu. Rozwiń jeszcze zdanie Dzieci czytają.  Przypomnijmy sobie wspólnie poznane części mowy.  WIEM,

2.04 czwartek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

Witajcie kochani w drugim dniu kwietnia! Mam nadzieje, że wszystko u Was dobrze! Zapraszam na dzisiejsze zajęcia. 😀 Plan lekcji: e. informatyczna e. matematyczna e. polonistyczna                                                     Edukacja matematyczna Temat lekcji: Mnożymy i dzielimy przez 4 i 9 -  zadania tekstowe.       Zeszyt ćwiczeń s. 55 (dzisiaj pracujemy w ćwiczeniach). Wykonaj zad.1 jako gimnastykę matematyczną (tabelka: liczba większa 4 razy czyli trzeba dana liczbę pomnożyć przez 4 ).  Wiem, że poradzicie sobie doskonale! Staraj się czytać uważnie kolejne polecenia i samodzielnie wykonać zad. 2, 3, 4.  Na zakończenie jeszcze trochę gimnastyki matematycznej (tabelka: liczba mniejsza 4 razy czyli trzeba daną liczbę podzielić przez 4) .      Koniecznie zrób sobie chwilkę przerwy!  Wykonaj np. jedno      z ćwiczeń ruchowych przygotowanych dla Was na ten tydzień.                              Edukacja polonistyczna Temat lekcji: Pisownia z dwuznakiem ch na k

02.04 czwartek klasa 7 Geografia

Obraz
Geografia   klasa VII – 2 kwietnia 2020r. WITAJCIE! Dziś relaksujące podsumowanie – z tematów 1,2, 3,4,5 1) Zapisz w zeszycie temat – Relacje między elementami środowiska ( cz. I) – utrwalenie wiadomości. 2) Powtórz ważne pojęcia – strefa podmiejska, współczynnik salda migracji, saldo migracji, gospodarka rynkowa, gospodarka centralnie sterowana, restrukturyzacja przemysłu, aglomeracja, konurbacja . 3) Dla chętnych (czyli wszystkich!)   proponuję obejrzenie tematycznych filmików na kanale YouTube : - Migracje ( https://www.youtube.com/watch?v=TALSUFVVBVU ) – ok. 5 min. - Geografia Nie tylko za chlebem Migracje wewnętrzne i zewnętrzne Wiedza ( https://www.youtube.com/watch?v=q5LKpKbf2YY ) – ok. 5 min. 4) Możesz również zapoznać się z materiałami na stronie geografia epodręczniki: - Zmiany w przemyśle Polski – (https://epodreczniki.pl/a/zmiany-w-przemysle-polski/DLz32IjBw)     5) Rozwiąż poniższy test – odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie   lub n