Posty

Wyświetlanie postów z maja 6, 2020

06.05. wych fiz kl4,5

Myślę, że bardzo się wam nudzi i chętnie zagralibyście już w jakąś grę drużynową.Na razie jeszcze to nie bardzo jest możliwe,ale możecie wykorzystać rower, rolki,przy ładnej pogodzie badminton.Nie siedzcie tylko przy komputerze !Na dworze zrobiło się ładnie(nie dzisiaj,dziś ćw. w domu) więc można pospacerować np. do lasu,w pole .Możecie już zagrać w piłkę z kolegą.

06.05.wych. fiz.kl7-8

Myślę,że dbacie o swoją formę i wykonujecie proste ćw. i zabawy.Teraz możecie już ćwiczyć i grać na boisku(oczywiscie z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa(maksymalnie 6 osób) Uważać w drodze do i z powrotem!Polecam rolki,jazdę na rowerze,koszykówkę.Na taką pogodę jak dziś proste ćw.,skakanka,hantle.Pamiętaj-"W zdrowym ciele-zdrowy duch".Ruch na świeżym powietrzu jest wam teraz szczególnie wskazany w czasie nauki przed egzaminami.

6.05 środa klasa 5 religia

Temat: Duch Święty- Przewodnik, Pocieszyciel i Obrońca.  zobacz film - Zesłanie Ducha Świętego Przeczytaj podr. str.122-123 oraz oglądnij prezentację -  zobacz    Zapis do zeszytu: zadania1,2,3 z prezentacji  prześlij na adres: rysiek332@gmail.com ze str. 120 sprawdź swoją wiedzę rozwiązania pytań 1- 14

06.05. środa plastyka kl.7

T:,,Zycie w krajobrazie z odpadów-miasto, rośliny,zwierzęta,, lub ,,Ochrona ginących gatunków,, Praca plastyczna w formie przestrzennej lub płaskiej nawiązująca do ochrony środowiska,ginących gatunków,zagrożeń,jakie niesie ze sobą postęp technologiczny i cywilizacyjny.Czy my ludzie i otaczające nas środowisko możemy żyć w zgodzie nie zagrażając sobie nawzajem? Ważne:proszę przysłać zdjęcia prac wcześniej zadanych do oceny na adres  piotrgolec63@wp.pl

06.05. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam przedszkolaczki :) Dzisiejszy temat to ,,Na wsi i w mieście" 1.Ćwiczenia  na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc 2.Słuchanie piosenki ,,Bo na wsi" https://www.youtube.com/watch?v=9KdueuWIu3g 3. Oglądanie zdjęć przedstawiających wieś i miasto - Jak myślicie, które z powyższych zdjęć przedstawia wieś, a które miasto? - Czym się różni wieś od miasta? Karty pracy s.42 (czterolatki) 4. Zachęcam do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=ENT1KBet7Uw Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

06.05.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic:A song" My day." Dzień dobry! Na dzisiejszej lekcji mamy do przeczytania piosenkę,którą znajdziecie w podręczniku na str.47,ćw.2.Przeczytajcie tekst i dopasujcie obrazki obok, do czynności zaznaczonych na żółto.Np.get up-c.Następnie napiszcie w zeszytach 3 zdania na temat swojego dnia.W ćwiczeniach proszę zrobić zadania ze str.52,ćw.2 oraz str.58,ćw.1.Najważniejsza rzecz to nauka na pamięć czynności dnia codziennego.

06.05.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic:Keep healthy. Dzień dobry!Na dzisiejszej lekcji wprowadzdzę wam nowe słowa związane ze zdrowym stylem życia.Zapiszcie pod tematem lekcji: drink water[drink łote:]-pić wodę wash[łosz]-myć np.wash your hands-myj ręce do exercise[du eksysajz]-ćwicz,wykonuj ćwiczenia eat well[it łel]-dobrze się odżywiaj play-baw się,graj sleep well[slip łel]-wysypiaj się,śpij dobrze Otwórzcie podręczniki na str.56 i popatrzcie na ćw.1.Widzicie zdjęcia przedstawiające czynności zapisanych w zeszycie.Powinniśmy je wykonywać regularnie jeśli chcemy być zdrowi.Nauczcie się na pamięć podane słówka.Pomogą wam w tym wasze ćwiczenia.Zróbcie zadania z tematu "Keep healthy"-bądź zdrowy.Powodzenia!

6.05 środa Klasa 5 Technika

Temat: Zdrowie na talerzu. Witajcie! Zapewne wiecie, jak bardzo dieta wpływa na nasze samopoczucie i zdrowie. Dziś chciałam Wam zaproponować wykonanie pysznej i zdrowej przekąski - tortilli. Przepis w załączniku. Możecie go modyfikować pod kątem własnych preferencji. Pamiętaj, by warzywa umyć przed przygotowaniem z nich dań. No i najważniejsze- mycie rąk przed przystąpieniem do przygotowań!!! Ale zapewne ta czynność weszła Wam już w nawyk😊. Zatem do pracy i smacznego! http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Technika_Jak_to_dziala%5Bkl_5%5D%5Bpr_2018%5D/#p=35

6.05 środa klasa 7 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie.   Napiszcie temat lekcji z datą 6.05: Temat lekcji: Zasada zachowania energii mechanicznej - zadania. Poniższą notatkę wraz z rysunkami przepisz do zeszytu .    Energia kinetyczna, potencjalna grawitacji i potencjalna sprężystości to różne formy energii zwanej energią mechaniczną .    Określona ilość energii jednego rodzaju może zostać zamieniona w równą ilość energii innego rodzaju.    Przeanalizujmy następującą sytuację (piłka spada z określonej wysokości):    Podczas swobodnego spadania ciała (np. piłki) z pewnej wysokości energia potencjalna grawitacji E p tego ciała maleje (ponieważ wysokość maleje), ale jednocześnie rośnie jego energia kinetyczna E k (ponieważ rośnie prędkość – piłka przyspiesza). Całkowita energia mechaniczna E m nie ulega zmianie, ponieważ energia potencjalna zamienia się w energię kinetyczną.    Aby lepiej zrozumieć na czym polega zasada zachowania energii obejrzyj film, w którym pokazano kilka sy

6.05 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Rozwój zarodkowy i płodowy. Dzisiaj zapoznamy się z tym, co dzieje się od momentu powstania nowego życia do chwili, gdy dziecko wydostanie się poza organizm matki w czasie porodu. Na początek przypomnij sobie z ostatniej lekcji: Co to jest zapłodnienie i gdzie ma miejsce? Zapoznaj się z materiałami dostępnymi pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/rozwoj-zarodkowy-i-plodowy-czlowieka/D1B8G14kZ Następnie w zeszycie napisz: 1. Rozwój zarodkowy - wytłumacz, do kiedy trwa i krótko napisz, co się wtedy dzieje 2. Rozwój płodowy - napisz, kiedy ma miejsce i jakie zachodzą wówczas zmiany Proszę byś w notatce użył haseł: implantacja, błony płodowe, łożysko, sznur pępowinowy Możesz również skorzystać z podręcznika- str. 239-243 Na koniec- w czterominutowym przyspieszeniu-od poczęcia do narodzin https://www.youtube.com/watch?v=nL2cjZiHRR4 Do poniedziałku!

6.05 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Symetrie- powtórzenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (7.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

6.05 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Zapisywanie liczb w notacji wykładniczej - rozwiązywanie zadań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.20. Jutro (7.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.15.

6.05 środa Klasa 4 Technika

Temat: Manewry na drodze. Witam Was po tygodniowej przerwie!😊 Dzisiaj poznamy MANEWRY drogowe. Co Wy na to? Zaczynamy! Zapisz w zeszycie punkt i zasady z nim związane 1. Włączanie się do ruchu : - ustąp pierwszeństwa pojazdom, - sprawdź czy możesz wykonać ten manewr, - zasygnalizuj przez wyciągnięcie odpowiedniej ręki, że włączasz się do ruchu 2. Zmiana kierunku jazdy : - sprawdź, czy nie utrudnisz nikomu ruchu, - zasygnalizuj skręt wyciągnięciem ręki, 3. Wymijanie- przejeżdżanie obok uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku (zachowaj bezpieczną odległość) Omijanie- przejechanie obok stojących przeszkód lub pojazdów Wyprzedzanie- związane z poruszaniem się z większą szybkością niż inny uczestnik ruchu. Zawracanie - zmiana kierunku ruchu na przeciwny niż dotychczas Wykonaj zadania pojawiające się w tym temacie- odpowiedzi zapisuj w zeszycie. Na dzisiaj to wszystko. W wolnych chwilach ćwicz znajomość znaków drogowych.

06.05.środa, przedszkole, grupa 5, 6 latków

Obraz
Dzień dobry. Witam Was serdecznie w środę. Nasz dzisiejszy temat to „Warszawska Syrenka” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia. Rytmiczna rozgrzewka : https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo 2. Wyjaśnienie pojęcia Warszawa – stolica Polski. (stolica– pojęcie oznaczające miasto, w którym znajdują się najważniejsze urzędy państwowe będące siedzibą władz) Zwróćcie uwagę na najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i ich rolę dla całego kraju (np.: budynek Sejmu, Pałac Prezydencki). Czy wiecie jak nazywa się nasz prezydent Polski? 3. Prawda czy fałsz?”   Oceńcie prawdziwość zdań. Jeśli zdanie jest prawdziwe klaśnijcie w ręce, jeśli fałszywe – tupnijcie nogą. • Czy Warszawa leży nad rzeką Odrą? • Czy Warszawa jest małym miasteczkiem? • Czy przez Warszawę przepływa Wisła? • Czy herbem Warszawy jest złota rybka? • Czy syrenka Warszawska trzyma w dłoniach tarczę i miecz? • Czy zamek w Warszawie nazywa się Wawel? • Czy Warszawa jest st

6.05 środa Klasa 8 Chemia

Temat:Budowa, właściwości i zastosowania tłuszczów. Witam Was serdecznie! Zaczynamy dzisiaj ostatni dział chemiczny przewidziany w szkole podstawowej! Słowem zbliża się powoli koniec... Dział biologiczno-chemiczny, gdyż będziemy się w nim uczyć o chemicznej stronie podstawowych składników żywności i ich roli w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zaczynamy od TŁUSZCZÓW. Zapiszcie w zeszycie: 1. Tłuszcze chemicznie- to ESTRY wyższych kwasów karboksylowych (już wiecie wobec tego, skąd nazwa "kwasy tłuszczowe") oraz glicerolu (pamiętacie ten alkohol z trzema grupami hydroksylowymi?). 2. Otrzymywanie tłuszczów: Powstają w reakcji estryfikacji : glicerol+ kwasy tłuszczowe=tłuszcz (ester)+woda Teraz spójrzcie na konkretny przykład na str. 190 w podręczniku- zwróćcie uwagę na grupy estrowe! 3. Ogólny wzór tłuszczów: przepisz ze str. 191 u góry 4. Pochodzenie (występowanie) tłuszczów: a) roślinne: b) zwierzęce: podaj przykłady 5. Podział tłuszczów ze względu na

6.05 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, mam nadzieję, że jesteście zdrowi.    Z dzisiejszej lekcji dowiecie się, w jaki sposób powstają obrazy w zwierciadłach płaskich.    Napiszcie temat lekcji z datą 6.05: Temat lekcji: Obrazy w zwierciadłach płaskich. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .    Zgodnie z prawem odbicia promienie świetlne odbijają się od powierzchni zwierciadła. Odbite promienie docierają do naszych oczu. Jeśli zostaną przedłużone po drugiej stronie zwierciadła (linie przerywane).    Aby wyznaczyć konstrukcyjnie obraz punktu w zwierciadle płaskim, musisz skorzystać minimum z dwóch promieni świetlnych wychodzących z punktu leżącego przed zwierciadłem. Pierwszy prostopadły do powierzchni zwierciadła odbija się od zwierciadła i powraca taką samą drogą, jaką przybył. Jego przedłużenie pozwoli ci na wyznaczenie prostej, na której powinien znaleźć się obraz. Drugi zostaje wysłany pod pewnym kątem do powierzchni zwierciadła i zgodnie z prawami fizyk

6.05 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Zapisywanie równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

6.05 środa klasa 3 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie w środę 6 maja!🌞 Edukacja przyrodnicza Temat: Pobrzeże Bałtyku. Zapraszam Was dzisiaj na teren Polski rozciągający się wzdłuż Morza Bałtyckiego.        To są pobrzeża Bałtyku ( zobacz - mapa podręcznik s. 6). Zalicza się do nich między innymi: Pobrzeże Szczecińskie, Pobrzeże Koszalińskie, Pobrzeże Gdańskie. Podręcznik s. 12-14 Przeczytajcie uważnie informacje i oglądnijcie zdjęcia pobrzeży.  Sprawdź się! Spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem i zdjęciami. Utrwalamy zdobyte wiadomości w Zeszycie ćwiczeń s. 11. Wykonaj starannie i samodzielnie zadania na podanej stronie.  Dla chętnych: Morze Bałtyckie - FILM                                                Do jutra!🙋

6.05 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Latające kręgowce- ptaki. Witajcie ponownie!😀 Tydzień temu prosiłam, byście wysyłali mi opisy ptaków, które spotykacie podczas wiosennych spacerów. Niektóre prace już dotarły, na inne oczekuję! W takim razie dzisiaj ostatni temat z ptaków, który podsumuje wiadomości przez nas zdobyte. Zacznijmy od przeczytania krótkich informacji pod hasłem: " To najważniejsze "- podręcznik str. 130. A teraz postarajcie się rozwiązać zadania w zeszycie ćwiczeń, dotyczące tego tematu. Powodzenia! W razie pytań/wątpliwości- piszcie e.gawel99@gmail.com

06.05.2020r.środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Passive voice. Witam!Zgodnie z umową dzisiaj zajmujemy się gramatyką."Passive voice" to strona bierna.Na razie poznacie stronę bierną w czasie teraźniejszym prostym.Zapiszcie: Czasownik w stronie biernej: is +trzecia forma czasownika (dla liczby pojedynczej)                                                    are + trzecia forma czasownika(dla liczby mnogiej) Przykłady:Bread is bought by us every day. -Chleb jest kupowany przez nas codziennie.                     Vegetables are grown on this farm.-Warzywa są uprawiane na tej farmie. Otwórzcie podręczniki na str.80.W ćwiczeniu 3 widzicie tekst,który musicie uzupełnić wyrazami z ramki.Czytając ,zwróćcie uwagę na zdania w stronie biernej.Wybrałąm 4 z nich i proszę je przetłumaczyć. Fifteen million tonnes of rubbish are thrown away every year in Britain. Lots of things are reused. The houses are specially designed. Kitchens and laundry rooms are shared. Jak zauważyliście,w stronie podm

5 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Z Guliwerem w krainie mądrych koni. "Przygody Guliwera"- fragm. 1.Zapisz, co człowiek potrafi dzięki rozumowi. np.  dokonywać wyborów, ............................................................. 2.Przeczytaj tekst, podr. s. 165-167. 3.Wykonaj zadania. Nazwij wartości ważne dla Houyhnhnmów. Ustal, co konie osiągnęły dzięki rozumowi. Czego ludzie mogliby się nauczyć od nich. 4.Za pomocą przymiotników określ, jaki jest świat stworzony przez konie. 5.Przeczytaj informacje z ramki Mam pojęcie,  s.168. 6.Rozważ problem, w jakim celu autor zestawił utopijny świat koni ze światem ludzi.

5 maja, język polski, kl. VII

Temat: Potęga rozumu. " Dwanaście prac Herkulesa"- fragm. 1. Wykonaj pol. 1.,s.242.- do zeszytu. 2. Wciel się w rolę bohaterów opowiadania "Hydra lernejska" i wykonaj zadania. Jako detektyw zgromadź informacje na temat osób związanych ze sprawą, ich miejsca zamieszkania oraz łączących je relacji( czy podane osoby się znały, co je łączyło). Przygotuj informacje zebrane przez policję na temat udziału poszczególnych osób w podsycaniu nienawiści do doktora Oldfielda, szerzeniu plotek na jego temat. Opracuj wypowiedź detektywa Poirota zawierającą informacje o sposobie zdemaskowania mordercy pani Olfield.

5 maja, język polski, kl. VI

Temat: Wyrazy nacechowane emocjonalnie. 1.Wykonaj pol. 2., s.202- wpisz do zeszytu( podręcznik do gramatyki). 2.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s.202. 3. Wykonaj 4 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, s.(93-94).

5 maja, język polski, kl. V

Temat: Pisownia zakończeń -i, -ii, -ji. 1. Wykonaj pol.1., 2., s.222-ustnie(podręcznik do gramatyki). 2.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, 222. 3. Wykonaj pol.5., s.223. 4.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s.223. 5.Wykonaj pol. 8., s.225.

6 maja, język polski, kl. IV

Temat: Elementy świata przedstawionego w powieści " Tajemniczy ogród". 1.Uzupełnij na podstawie tekstu lektury. Czas akcji ............................................................ Miejsce akcji ....................................................... Bohaterowie ........................................................ 2. Uporządkuj wydarzenia we właściwej kolejności. Wpisz je do zeszytu. Płacz w korytarzu. Odkrycie tajemnicy przez ogrodnika Bena. Pierwsze spotkanie Mary z Dickiem. Chłodne powitanie w nowym domu. Skakanka prezentem od Marty. Zapoznanie się Mary z Martą. Pierwszy spacer Colina i jego przemiana. List do pana Cravena. Mary w tajemniczym ogrodzie. Wizyta Dicka w pokoju Colina. Zakup narzędzi i nasion. Tajemnica zamkniętego ogrodu. Wizyta matki Dicka w orodzie. Odnalezienie furtki do ogrodu. Odnalezienie Colina- syna lorda Cravena. Wyjazd osieroconej Mary do Anglii. 

06.05.2020 środa klasa3 matematyka

Witam Was, cieszę się że dzielnie rozwiązujecie zadania z matematyki. kilka osób już przesłało zadania do oceny, pozostałe osoby mogą przesłać zadania jeszcze dziś do godz. 20. na początku obliczymy sobie kilka przykładów na dodawanie i kilka na odejmowanie: 27 zł 35 gr + 14 zł 76 gr = 27 zł + 14 zł + 35 gr + 76 gr = 41 zł + 1 zł 11 gr = 42 zł 11 gr                                                     ↓                        ↓                                                41 zł                      111 gr = 1 zł 11 gr 33 zł 19 gr + 65 zł 82 gr = 33 zł + 65 zł + 19 gr + 82 gr = 98 zł 101 gr = 99 zł 1 gr 101 gr = 1 zł 1 gr 75 zł 30 gr - 24 zł 55 gr = 75 zł - 24 zł + (30 gr - 55 gr) =  50 zł 75 gr                                                   ↓                        ↓                                                 51 zł       aby to obliczyć musimy z 51 zł   zabrać 1 zł i zamienić na                                                            

6.05 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Obliczenia stechiometryczne. Obejrzyj film od minuty 2:12! https://www.youtube.com/watch?v=ugK8DWl4R8I W czasie prezentacji filmu zapisuj w zeszycie kolejne kroki służące rozwiązaniu dwóch przedstawionych w materiale zadań. A teraz postaraj się rozwiązać samodzielnie zadanie bardzo podobne do zadania pierwszego z prezentacji. Zapisz jego treść: (zapisz ją i rozwiązanie w zeszycie) Oblicz, ile gramów tlenku węgla (IV) powstanie w reakcji 24 gramów węgla z tlenem. Pamiętaj, że tlen należy do pierwiastków występujących w stanie wolnym w formie dwuatomowych cząsteczek (O 2 ). Jeśli miałbyś z tym problem- napisz na mój mail e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

6.05 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Różne zapisy tego samego ułamka dziesiętnego. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Przeczytaj informacje zamieszczone na stronach 191-192 w podręczniku. 3. Wykonaj w zeszycie zad 1,3,4 ze stron 192-193 w podręczniku. 4. Wykonaj ćwiczenia ze strony 79 w zeszycie ćwiczeń.

6.05 środa klasa 2 zajęcia zintegrowane

 Witam Was w środę 6 maja!💑 Edukacja matematyczna Temat: Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.   Dziś nadal będziemy dodawać i odejmować liczby (dopełniając do pełnych dziesiątek oraz odejmować ).   Podręcznik s.10 Wykonaj zadania 1 i 4  - napisz obliczenia w zeszycie według podanego wzoru.  Zadanie 1, 3, 5, 6 wykonaj ustnie. Wiem, że niektórzy z Was chcą również zapisywać te zadania w zeszycie - bardzo proszę i zachęcam! Zadania utrwalające - Zeszyt ćwiczeń s.9.  Wykonaj zadanie 1 i 2.  Pamiętajcie  o przerwie! Edukacja polonistyczna Temat: Błędy językowe. Dzisiaj zajmiemy się błędami językowymi.   Co to takiego dowiecie się, gdy przeczytacie wiersz Agnieszki Frączek Seter w swetrze -    Podręcznik s. 8. Przeczytajcie pary wyróżnionych wyrazów.  Poprawne wyrazy zapisane są kolorem czerwonym.   Przeczytaj najczęściej popełniane błędy językowe - Podręcznik s. 9 Zapamiętaj zdania zapisane poprawnie! Utrwalamy wiadomości - Zeszyt ćwiczeń s.

6.05 środa, klasa 8, edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Porażenie prądem elektrycznym 1.  Zapisz  temat lekcji w zeszycie. 2.  Zaloguj  się na platformę epodreczniki.pl 3.  Uważnie przeczytaj udostępniony temat. 4. Wykonaj ćwiczenia    1-6.         Wykonanie ćwiczeń będzie  oceniane.      System automatycznie zapisuje wyniki Twojej pracy.     Na wykonanie ćwiczeń masz czas do   11.05.2020 do godziny 23:00. 4     Z przykrością muszę stwierdzić, że tylko część z Was podeszła poważnie do przedmiotu.       Osoby, które nie wykonały poprzednich zadań otrzymują oceny niedostateczne. Proszę                o  większe zaangażowanie z Waszej strony. Pozdrawiam, Paweł Napieralski

6.05 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Zależności między jednostkami pola - ćwiczenia. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj ćwiczenia ze strony 94 z zeszytu ćwiczeń.

06.05 środa klasa 2 edukacja plastyczna

Obraz
Witajcie na kolejnych zajęciach. Edukacja plastyczna 🎨 Temat: Rysowanie obrazków do wyrazów wieloznacznych. 1. Poszukaj w różnych źródłach wyrazów wieloznacznych. Wybierz takie, które można zilustrować. Skorzystaj z wiadomości z edukacji polonistycznej. 2. Wybierz dwa wyrazy i zilustruj ich znaczenie - każde znaczenie inną techniką plastyczną (rysowanie, malowanie, wyklejanka, kolaż...). 3. Starannie napisz wyraz, który został zilustrowany. 4. Zobacz przykładowe prace. Poproś o zrobienie zdjęcia i wysłanie na mój adres: mal_sowa@o2.pl Czekam też na plakat (dziś mija termin) - jak na razie otrzymałam 5 prac. Nie odkładaj wykonania zadania na później, lepiej zrób od razu. Miłego dnia.

06.05 środa klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie. Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00. Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie wewnątrz drugiej dziesiątki. 1. Podręcznik s.10 zad.1 i 3 w zeszycie do matematyki. Proszę zrobić zdjęcie i przesłać na mój adres. Zad. 2 ustnie. Edukacja polonistyczna Temat: Wprowadzenie sylab: aś, eś... 1. Podręcznik s.12-13. Przeczytaj sylaby, wyrazy i zdania ze s.12. Poproś o przeczytanie tekstu "Co to za kraj?" s.12-13 . Odpowiedz ustnie na pytania 1-7 s.13.   2. Zeszyt ćwiczeń s.7 ćwicz.1, 2, 3.  Proszę zrobić zdjęcie i przesłać na mój adres. Edukacja muzyczna Temat: Nauka hymnu Polski. 1. Podręcznik s.9 . Przypomnij sobie słowa fragmentu hymnu. 2. Wysłuchaj całego hymnu. Przyjmij postawę "na baczność". Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=mTx45S-dQmQ 3. Spróbuj zaśpiewać do podkładu. Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=VIsFOEMErAU 4. Na koniec posłuchaj "Piosenki młodego patrioty". Kliknij:  h

06.05.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

06.05.2020 r.- kl. 5 – HISTORIA Temat: Rozbicie dzielnicowe i jego skutki.              Realizacja tematu lekcji oraz dodatkowa lekcja z aplikacją zoom . Powtarzamy i utrwalamy wiadomości o Polsce za czasów Bolesława Krzywoustego, w nawiązaniu do decyzji politycznych jego przodków – spotkanie na zoom. 1.       Przypomnienie zasad statutu Bolesława Krzywoustego i podziału Polski na dzielnice – praca z mapą. Przypomnienie zasady senioratu. 2.       Zapisz temat lekcji i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na s. 178 -181. 3.       Szukamy odpowiedzi na pytanie : Jakie były skutki rozbicia dzielnicowego dla państwa polskiego? Uzasadniamy stwierdzenie, że podział na dzielnice osłabiał znaczenie Polski, także na forum europejskim . 4.       Wykonaj zad. w ZĆw. s. 80-81 i prześlij do oceny, wg ustalonych zasad. Przypominam emaila: danszkola123@gmail.com lub w każdej innej formie. 5.       Epodreczniki-szkoła podstawowa – historia- Temat: Piastowie między Cesarstwem