Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 2, 2020

3 czerwca, język polski, kl.VI

Temat: Zdanie podrzędnie złożone. 1.Wykonaj pol. 1., 2., s.156- podręcznik do gramatyki. 2. Przeczytaj informacje z ramki  Zapamiętaj!, s.157. 3.Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. W piątek proszę przynieść do szkoły podręcznik do gramatyki i zeszyt ćwiczeń.

02.06. wtorek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam maluszki we wtorek :) Dzisiejszy nasz temat to ,,Dbam o aktywność fizyczną" 1. Ćwicz razem z Kubusiem  Kubuś przesłał kolejną wskazówkę, jak stać się Kubusiowym Przyjacielem Natury. Spróbujcie teraz poćwiczyć razem z nim. https://www.youtube.com/watch?v=yUSNJlErIfI Czy domyślacie się jaka to wskazówka? Kolejna wskazówka to: Dbaj o aktywność fizyczną. 2. Dbaj o aktywność fizyczną i aktywne spędzanie czasu. Co to znaczy? Jak rozumiecie tę wskazówkę? Podajcie przykłady aktywności ruchowych i aktywnego spędzania czasu. 3. Wycieczka do lasu Posłuchajcie opowiadania i wykonujcie odpowiednie ruchy. 4. Jak ruch wpływa na mój organizm? Gdy skończycie ćwiczyć to usiądźcie po turecku z zamkniętymi oczami. Spróbujcie się wyciszyć i wsłuchać w swój organizm. Czy zauważyliście co stało się z Waszym oddechem? Oddychacie szybciej czy wolniej? Tak, oddychamy szybciej i dzięki temu więcej powietrza dostaje się do naszych płuc, a nasz organizm bardziej się dotlenia. Pos

02.06.2020 r. - kl. 7 - historia

          02.06.2020 r. - kl. 7 – HISTORIA Temat: Dorobek naukowy i kulturalny polskiego dwudziestolecia. 1.       Omów przemiany gospodarcze, które zaszły w Polsce w okresie międzywojennym. Wymień sukcesy i porażki. 2.       Zapisz temat lekcji, zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s.236 – 241. 3.       Przypomnij politykę kulturalną i oświatową zaborców wobec Polaków. 4.       W jaki sposób państwo polskie upowszechniało i ujednolicało edukację? Omów sposoby walki z analfabetyzmem. 5.       Wypisz (można wykonać tabelę – pisemnie): a)        nazwiska wybitnych polskich uczonych tego okresu i dziedziny, w których oni zasłynęli. b)      nazwiska twórców literatury, sztuki, teatru i kina – i ich twórczości, dzieł (najważniejsze). c)       nazwiska i osiągnięcia polskich sportowców w dwudziestoleciu międzywojennym. 6.       Wykonaj zadania w Z. Ćw., s. 100-101. Zadania z p. 5 i z ZĆw. proszę przesłać do oceny ( danszkola123@gmail.com lub w innej formie).

2.06 wtorek klasa 5 religia

Temat: Nieugięty przewodnik narodu- kardynał Stefan Wyszyński. przeczytaj historię Prymasa kard. Stefana Wyszyńskiego podr. str. 136- 137 oglądnij historię  jego życia   zeszyt: napisz dlaczego kardynała Stefana Wyszyńskiego możemy uznać  za nieugiętego  przewodnika narodu.

2.06 wtorek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - przekształcenia algebraiczne, równana. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 12.00.

02.06.2020r. wtorek,klasa I,język angielski

Lesson Topic: "The missing skateboard"-a story. Dzień dobry.Czy pamiętacie nazwy zabawek?otwórzcie podręczniki na str.61 i jeszcze raz przeczytajcie napisy pod obrazkami.Teraz zakryjcie napisy i nazwijcie zabawki z pamięci.Na dzisiejszej lekcji macie do posłuchania historyjkę ze str.62.nie możecie jej wysłuchać,dlatego opowiem wam ją w skrócie.Jay chce pojeździć na deskorolce ale nie może jej znaleźć. Szukają więc z siostrą,zaglądając w różne miejsca. W końcu okazuje się,że deskorolkę zabrał Tygrysek.A teraz najważniejsza rzecz z tej historyjki to trzy słówka,określające miejsce : zapiszcie: IN- W ON- NA UNDER - POD   Przykłady:  A kite is under the table.-Latawiec jest pod stołem.                     A car is on the shelf.-Samochód jest na półce.                     A bike is in the wardrobe.-Rower jest w szafie. Patrząc na obrazki w historyjce,powiedzcie podobne zdania o pozostałych zabawkach.W ćwiczeniach zróbcie zadania ze strony 61(tylko

02.06.2020 r. - kl. 5 - wychowanie dożycia w rodzinie

02. 06.2020 r. – kl. 5 – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Znaczenie higieny w okresie dojrzewania. „Higiena to dział medycyny zajmujący się wpływem środowiska na zdrowie człowieka. Zasady higieny mają na celu eliminację czynników niekorzystnych i wprowadzenie elementów sprzyjających ochronie zdrowia. Przestrzeganie tych zasad jest warunkiem pełnego rozwoju fizycznego i psychicznego. W okresie dojrzewania higiena ma szczególne znaczenie. (…)    W czasie dojrzewania hormony pobudzają obecne w skórze gruczoły łojowe i potowe do wzmożonej produkcji substancji tłuszczowych oraz potu. Skóra staje się bardziej tłusta, nastolatek więcej się poci, a pot w niektórych partiach ciała – pod pachami, na stopach, w okolicach narządów płciowych – zmienia zapach. Pocenie się jest zjawiskiem naturalnym i ważnym, gdyż zapobiega przegrzaniu organizmu. Jednak nadmiernie wydzielany pot zalegający na skórze sprzyja namnażaniu bakterii, które powodują, że zapach potu staje się nieprzyj

02.06.2020 r. - kl. 4- wychowanie do życia w rodzinie

02. 06.2020 r. – kl. 4  – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Znaczenie higieny w okresie dojrzewania. „Higiena to dział medycyny zajmujący się wpływem środowiska na zdrowie człowieka. Zasady higieny mają na celu eliminację czynników niekorzystnych i wprowadzenie elementów sprzyjających ochronie zdrowia. Przestrzeganie tych zasad jest warunkiem pełnego rozwoju fizycznego i psychicznego. W okresie dojrzewania higiena ma szczególne znaczenie. (…)    W czasie dojrzewania hormony pobudzają obecne w skórze gruczoły łojowe i potowe do wzmożonej produkcji substancji tłuszczowych oraz potu. Skóra staje się bardziej tłusta, nastolatek więcej się poci, a pot w niektórych partiach ciała – pod pachami, na stopach, w okolicach narządów płciowych – zmienia zapach. Pocenie się jest zjawiskiem naturalnym i ważnym, gdyż zapobiega przegrzaniu organizmu. Jednak nadmiernie wydzielany pot zalegający na skórze sprzyja namnażaniu bakterii, które powodują, że zapach potu staje się nieprzy

2.06 wtorek klasa 8 informatyka

Wejdź na stronę:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68  .    Otwórz podręcznik na stronie 40.     Sprawdzimy działanie polecenia warunkowego  jeżeli  w pełnej wersji.     Na stronie 40 znajduje się ćwiczenie 4. Przeczytaj dokładnie polecenia z tego ćwiczenia i wykonaj je. W wykonaniu tego ćwiczenia pomoże rysunek 8b - dokładnie go obejrzyj. Wyniki swojej pracy zapisz w folderze w swoim komputerze. Zapisany plik prześlij na mój adres. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres  -  jolantalepianka95@gmail.com

2.06 wtorek klasa 1 religia

Temat: Serce Jezusa źródłem miłości i dobroci. wykonaj zadanie str. 112 ogladnij film  Św Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego    tak jak Jezus jest dobry dla każdego człowieka, również i my  mamy być dla siebie dobrzy. opowiedz historię Janka ze str. 113 i dokończ kolorowankę Narysuj co tobie udało sie zrobić dobrego dla kogoś z twojej  rodziny . rysunek prześlij na rysiek332@gmail.com  

2.06 wtorek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Wyrażenia algebraiczne i równania - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

02.06.2020r. wtorek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic: My English File-speaking. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.10.00.

02.06.2020r. wtorek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: The nature-reading and language functions. Dzień dobry.Kontynuujemy pracę z rozdziałem " Świat przyrody."Pisemnie robimy ćw.3,str.114(reading) oraz ćw.5,6, str.115. W ćwiczeniach zadania ze str.50.

2.06 wtorek klasa 6 informatyka

Wejdź na stronę internetową:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 .          Otwórz podręcznik na stronie  50 i uważnie przeczytaj informacje tutaj umieszczone.  W trybie Budowanie można tworzyć sceny i umieszczać je w programie. Przed dodaniem nowej sceny należy wyczyścić ekran stosując odpowiednie polecenie (ikonka z czarnym ekranem). Na ekranie pozostaną tylko animowane przedmioty i Baltie. Przed wyświetleniem na nowej  scenie obrazu należy wyłączyć przeźroczystość. Możemy dodać do programu plik graficzny i przykryć scenę obrazem (zdjęciem lub rysunkiem) w całości lub częściowo.      Wykonaj ćwiczenie 6 ze strony 50 (dokładnie czytaj i wykonuj polecenia tutaj zapisane). Wykorzystaj wskazówkę zapisaną pod ćwiczeniem. W wykonaniu ćwiczenia pomoże rysunek 3a umieszczony na tej samej stronie.     Efekty swojej pracy zapisz na swoim komputerze w utworzonym specjalnie do tego tematu folderze, a następnie prześlij to ćwiczenie na mój adres.     Jeśli masz problem z rozwiązanie

2.06 wtorek klasa 4 informatyka

Wejdź na stronę:     https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 .          O twórz podręcznik na stronie 105 a następnie przeczytaj temat "Stosujemy listy numerowane i wypunktowane".       W edytorze tekstu można automatycznie tworzyć listy wypunktowane lub numerowane. Tekst jest wtedy bardziej czytelny i przejrzysty.     Po przeczytaniu treści umieszczonych pod tematem   zrób ćwiczenie 6 ze strony 105  (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij na mój adres     jolantalepianka95@gmail.com .        Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com .  

02.06.wtorek wych. fiz.kl.7-8

Ćw. na dziś:zaczynamy od pajacyka,wymachy ramion w przód i w tył z wymachem kolejno w przód,gdy ramiona idą w tył, podskokiem przysiad w wykroku,kolejno lewą i prawą nogą,  postawa w rozkroku-chwyt bioder i rytmiczne skłony tułowia w przód-wyprost,to samo z chwytem rękami pod kolana i przyciągnieciem tułowia,to samo z chwytem za kostki; w postawie rozkrocznej,ramiona w górę-krążenie tułowia w lewo i w prawo; klęk jednonóż-powoli waga przodem w klęku.Powodzenia

02.06.wtorek, przedszkole, grupa 5,6 latków

Obraz
Witam Was serdecznie       Temat dzisiejszego dnia : „DBAM O AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ” 1.       Wprowadzenie: Kubuś przesłał kolejną wskazówkę, jak stać się Kubusiowym Przyjacielem Natury. Kubuś prosi Was abyście wstali i naśladowali jego ruchy:                    Ćwicz z Kubusiem: https://www.youtube.com/watch?v=yUSNJlErIfI Już na pewno się domyślacie że kolejna wskazówka to: Dbaj o aktywność fizyczną . 2.       Dbaj o aktywność fizyczną i aktywnie spędzaj czas. Co to w ogóle znaczy? Jak Wy rozumiecie te wskazówkę ? Podajcie przykłady aktywności ruchowych i aktywnego spędzania czasu. 3.       Wycieczka do lasu. Słuchajcie opowiadania i wykonujcie odpowiednie ruchy, 4.       Jak ruch wpływa na mój organizm ? Usiądźcie po turecku i zamknijcie oczy. Proszę Was abyście się wyciszyli i wsłuchali w swój organizm. Czy zauważyliście co stało się z Waszym oddechem? Oddychacie szybciej czy wolniej? Tak, oddychamy szybciej i dzięki temu więcej

2.06 wtorek klasa 2 religia

Temat: Trójca Święta- " W imię Ojca, Syna i Ducha Świętego".   przeczytaj tekst o Trójcy Świętej ze str. 98    posłuchaj o Trójcy Świętej i zobacz  wykonaj zadania ze str. 98 i 99 naucz się modlitwy: Chwała Ojcu str. 99

02.06 wtorek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie do zeszytu z datą 02.06.2020r. Thema: Grammatik kompakt! ( Utrwalenie zagadnień gramatycznych. ) Proszę przeczytać materiał gramatyczny ze strony 81./ Zaimek zwrotny w celowniku./Konstrukcje bezokolicznikowe z zu. /Czas przyszły Futur I./ Obejrzyjcie krótkie filmiki utrwalające gramatykę: https://youtu.be/mYbgnh5nHns       -    zaimki zwrotne https://youtu.be/xmrbOPJxZDY        - konstrukcje z zu https://youtu.be/3b4EKmOROcI       - Futur I Pozdrawiam E.Kmieć

02.06 wtorek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie z datą 02.06.2020r. Thema: Gute Reise! ( Dobrej podróży. ) Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z nazwami środków lokomocji. Proszę przepisać do zeszytu: das Auto- samochód    /    mit dem Auto- samochodem der Bus- autobus    /    mit dem Bus- autobusem der Zug- pociąg    /    mit dem Zug- pociągiem das Flugzeug- samolot    /    mit dem Flugzeug- samolotem das Schiff- statek    /    mit dem Schiff- statkiem das Fahrrad- rower    /    mit dem Fahrrad- rowerem die U-Bahn- metro    /    mit der U-Bahn- metrem die Strassenbahn- tramwaj    /    mit der Strassenbahn- tramwajem Womit f ä hrst du zur Schule?    /   Czym jedziesz do szkoły? Ich fahre mit dem Bus. Und du?    /    Jadę autobusem . A ty? Ich fahre nicht mit dem Bus. Ich gehe zu Fuss.    /   Ja nie jadę autobusem. Idę na piechotę. Womit kann man in die Ferien fahren?   /   Czym można jechać na wakacje? Man kann mit dem Auto in die Ferien fahren.    /    Na

2.06 wtorek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Pola figur - powtórzenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

02.06.,wtorek,klasa 6,muzyka

 Temat: Wędrówki muzyczne. Piosenka "Błękitny czas". Polecenia do lekcji: Posłuchaj piosenki -str.117. Zaśpiewaj sobie kilka razy,by zapoznać się z melodią ,rytmem i słowami https://www.youtube.com/watch?v=wQKWsxgMEco Wędrówki muzyczne prowadzą nas do Anglii (na str. 118 masz słowa i ruchy do zabawy- kanonu "To stop the train") https://www.youtube.com/watch?v=0m4dhU_NCB0 spróbuj się pobawić  z okazji Dnia Dziecka.

02.06.2020r. wtorek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: "Dinner's ready." Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.9.00.

02.06.,wtorek,klasa 5 ,plastyka

Temat lekcji: Temat lekcji:Poznawanie  i poczucie piękna w różnych epokach.                                                                         W Dniu Dziecka proponuję zostać badaczem piękna otaczającego świata kształtów,kolorów,blasków i cieni.Nawet słońce w tym dniu jest łaskawsze.Wyjdźcie sobie na spacerek i delektujcie się naturą. Życzę Wam w tym szczególnym dniu dużo zdrowia i radości. Dzisiaj nie przesyłamy żadnych informacji na e-maila.Do zobaczenia.

2.06 wtorek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Działania na pierwiastkach. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15. W środę (2.06) lekcja matematyki i fizyki w szkole. Spotykamy się o godz. 8.00.

2 czerwca, język polski, kl. VII

Temat: Z kim i o co tak naprawdę walczył Santiago? " Stary człowiek i morze" 1. Uporządkuj etapy wyprawy Santiaga. Do każdego z nich przyporządkuj informacje o samopoczuciu fizycznym i psychicznym bohatera. ETAP WYPRAWY SANTIAGA                    SAMOPOCZUCIE FIZYCZNE I PSYCHICZNE Marlin ciągnie Santiaga w głąb morza.               zmęczenie, znużenie, zawziętość Atak stada rekinów.                                          ....................................................... Wielka ryba łapie przynętę.                               ........................................................... Atak rekina.                                                        ........................................................... Wypłynięcie wczesnym rankiem na połów.        ............................................................. Powrót do portu.                                                  .............................................................. Złowienie delf

2 czerwca, język polski, kl.VI

Temat: Analiza zdania pojedynczego. 1. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! , podręcznik do gramatyki s.151. 2. Wykonaj pol. 7., s.153 oraz 2 dowolne przykłady z pol. 8.- do zeszytu.

2 czerwca, język polski, kl. V

Temat: Co to jest dopełnienie? 1.Wykonaj pol. 1., s. 112- podręcznik do gramatyki. np. obudził ( kogo?) Sykstusa               ↓                          ↓     czasownik               określenie    pomogła (komu?) chłopcu             ↓                        ↓     czasownik            określenie Określenia informują nas, kto lub co jest obiektem czynności; odpowiadają na pytania przypadków, oprócz mianownika; odnoszą się do czasownika. Takie określenia to ................................................. Uzupełnij notatkę na podstawie informacji z ramki Zapamiętaj!, s.113. 2.Wykonaj pol. 3., s.112. Zacznij od znalezienia czasownika, a następnie odszukaj wyrazy, które go określają i odpowiadają na pytania przypadków. Dopełnienia podkreśl linią falistą. np. zawdzięcza(komu?) Grekom

02.06,wtorek,klasa 4,muzyka

 TEMAT LEKCJI:  NA PODHALAŃSKĄ NUTĘ. Region podhalański. polecenia do lekcji: 1.Zapoznaj się z tekstem o Podhalu na str.123. 2.Posłuchaj charakterystycznych przyśpiewek góralskich. https://www.youtube.com/results?search_query=w+murowanej+piwnicy+spiew+g%C3%B3rali 3.Zobacz jak wygląda taniec regionalny https://www.youtube.com/watch?v=eLuTzTYoeyY 4.Możesz spróbować tańca góralskiego krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=vQL5-kbddfI Z okazji Dnia Dziecka,nie musicie dzisiaj wysyłać notatki. Życzę wam samych radosnych i spokojnych dni.

2.06 wtorek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja polonistyczno/społeczna Temat: Konwencja o prawach dziecka. Podręcznik  s. 58 - 59. Przeczytaj uważnie tekst. Odpowiedz ustnie na ostatnie  zdanie opowiadania oraz na pytania 1 - 3. Zapamiętaj  i zapisz w zeszycie! Tolerancja to uznanie cudzych uczuć, przekonań, poglądów, nawet jeśli są odmienne od naszych, pod warunkiem, że nie zagrażają one życiu, bezpieczeństwu i zdrowiu innych ludzi.  Wykonaj zadanie Sprawdź się! Podręcznik s. 60 - 61. Przeczytajcie swoje prawa i zastanówcie się, czy wszystkie są w waszym przypadku przestrzegane. Obejrzyjcie zdjęcia na s. 61.  Co przedstawiają, i które prawa dzieci są łamane.  Co by było, gdyby ludzie mieli tylko prawa? Co jest przeciwwagą dla praw?  Jakie wy macie obowiązki? Zapisz do zeszytu: W Polsce działają m. in. Komitet Ochrony Praw Dziecka, Rzecznik Praw Dziecka. Gdy dziecku dzieję się krzywda, może się tam zwrócić o pomoc.