Posty

Wyświetlanie postów z maja 4, 2020

4.05 poniedziałek klasa 7 religia

Temat: Franciszkańska idea ubóstwa. Oglądnij film o -  św. Franciszku    Przeczytaj z podr. str. 130-131 Zapis do zeszytu: Opisz historię życia św. Franciszka dla chętnych na lepszą ocenę: prezentacja przedstawiająca życie  św. Franciszka zadania prześlij: rysiek332@gmail.com

4.05 poniedziałek klasa 4 religia

Temat: Góra Oliwna- zapatrzeni w niebo. Zobacz jak dziś wygląda Góra Oliwna - film Przeczytaj strony w podręczniku 118 i 119 Zapis do zeszytu: 1. Apostołowie byli świadkami wielu wydarzeń z życia Jezusa. Wypisz kilka z nich:  2. zad 1 ze str. 119 podr. zobacz film -  Wniebowstąpienie Jezusa  zadania prześlij: rysiek332@gmail.com

04.05. poniedziałek, przedszkole grupa 3,4 latki

Witam kochane dzieci po długim weekendzie :) Dzisiejszy temat to ,,Poznajemy naszą miejscowość" 1. Zabawa przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs 2. Nauka piosenki ,,Mój dom" https://www.youtube.com/watch?v=fuCnZ4iHmmM 1. Mój dom to dom rodzinny, gdzie wszyscy bliscy są, brat, siostra, mama, tata, to mój prawdziwy dom. Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2 2. Mój drugi dom - przedszkole, gdzie dzieci razem są, tu bawię się wesoło, to jest mój drugi dom. Ref. Mój dom, mój dom,  to właśnie jest mój dom. x 2 3. Mój dom to cała Polska, tam góry, rzeki są, tysiące miast i wiosek, to polskich dzieci dom. Ref. Mój dom, mój dom, to właśnie jest mój dom. x 2 3. Rozmowa na temat mojej miejscowości - Czy wiecie, jak nazywa się miejscowość, w której mieszkacie? - Czy wasza miejscowość to miasto czy wieś? - Co ciekawego można zobaczyć w waszej miejscowości? 4. Zachęcam do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=RKx

04.05.2020r. poniedziałek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:A day out at the seaside. Witam wszystkich serdecznie na kolejnej lekcji.Dzisiaj trochę odpoczniemy od gramatyki i skupimy się na słównictwie.Otwórzcie podręczniki na str.78 i popatrzcie na ćw.1.Zapiszcie do zeszytu: postcards-pocztówki sandcastle-zamek z piasku donkeys-osiołki shade-cień beach-plaża fishermen-rybacy wetsuit-strój do nurkowania cafe-kawiarnia sea-morze Teraz przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi i znajdźcie na nim członków rodziny Gloomów.Co oni robią?-What are they doing?(np.Martha is swimming with dolphins.)Napiszcie co robi Vincent(biegnie),Mandy(na leżaku),Sam i Pam(budują zamek),Vera( w kostiumie nurka).I ostatnie zadanie na dzisiaj.Ćwiczenie 3,str.78.Uzupełnijcie tekst podanymi czasownikami,które są w drugiej formie.   Czasowniki trzeba znać na pamięć!

04.05.2020r. poniedziałek,klasa III,język angielski

Lesson Topic:What do we do at different times? Dzień dobry!Dzisiejsza lekcja w dalszym ciągu dotyczy czynności życia codziennego.Proszę o zapisanie pytania i krótkich odpowiedzi,które są wzorem dla was,aby w ten sposób zadawać pytania o różne czynności wykonywane w różnych godzinach. Do you go to school at 7.30?-Czy idziesz do szkoły o 7.30? -Yes,I do.-Tak. -No,I don't.-Nie. W ten sposób zapytajcie o to,czy jecie lunch w szkole,czy wstajecie o 7,czy kładziecie się spać o 10.Podobne ćwiczenie znajdziecie w podręczniku na str.46,ćw.1 i 3.Wyrażenie "me too" oznacza "ja też". W ćwiczeniach wykonajcie zadania ze str.52,ćw,1 i 2.Powodzenia!

04.05.2020r. poniedziałek,klasa II,język angielski

Lesson Topic:Have you got a cold? Witam klasę drugą!Mam nadzieję,że systematycznie odrabiacie zadane ćwiczenia i uczycie się słownictwa.Aby to sprawdzić to proszę przepiszcie podaną rozsypankę literową i ułóżcie nazwy dolegliwości. -g o c h g- -o c d l- -e s r o    a h o t r t- -o a ch o t h e t- -u c t -y t m u m   ch a e- -e h a ch e d a- Następne zadanie dla was :Przepiszcie pytanie i krótkie odpowiedzi jako wzór,według którego będziecie zadawać pytania i odpowiadać. Have you got an earache?  -Czy boli cię ucho? -Yes, I have.-Tak. -No,I haven't.-Nie. W podręczniku podobne ćwiczenie znajdziecie na str.55,ćw.2. Samodzielnie wykonajcie zadania w ćwiczeniach.Powodzenia!

4.05 poniedziałek klasa 1 religia

Temat: Jezus zmartwychwstały mówi do nas. zobacz prezentacje o Liturgii Słowa -  kliknij   przyglądnij się zdjęciom ze str. 90 i odpowiedz na pytania na dole  podręcznika  Wykonaj zadania ze str. 91 Naucz się gestów pokazanych na rysunkach  

4.05 poniedziałek Klasa 6 Technika

Temat: Odnawialne źródła energii. Na początek obejrzyjcie film podsumowujący informacje na temat prądu: https://www.youtube.com/watch?v=UxtYvah-9eo Kryzys energetyczny w 1973 r., który spowodował skokowy wzrost najpierw ceny ropy naftowej, a następnie wszystkich innych paliw, względy ochrony środowiska oraz rozwój techniki kosmicznej zwiększyły zainteresowanie nowymi, niekonwencjonalnymi źródłami i technologiami wytwarzania energii elektrycznej. Te nowe, niekonwencjonalne źródła energii elektrycznej można podzielić na źródła odnawialne i źródła nieodnawial n e . Jakie znasz odnawialne źródła energii? Wyszukaj jak najwięcej, a 3 dowolne krótko opisz. Powodzenia!

4.05 poniedziałek Klasa 8 Biologia

Temat: Zależności pokarmowe. Materia i energia w ekosystemie. Obejrzyj na kanale YouTube film dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=PvWER2UZ11o Wypisz w zeszycie notatkę według punktów: 1. Poziomy troficzne  to:  a) producenci:(krótka charakterystyka), b) konsumenci: -"- c) destruenci: -"- 2. Łańcuch pokarmowy (troficzny)  to: 3. Łańcuch spasania ma następujące ogniwa: 4. Sieć pokarmowa (troficzna) to: 5. " Materia krąży w przyrodzie, a energia przez niego przepływa " to znaczy, że Przeczytaj "To najważniejsze" str. 128 podręcznik Zadanie domowe: Na podstawie dostępnych źródeł informacji przedstaw sieć pokarmową w jeziorze ( wzoruj się na sieci pokarmowej w lesie, przedstawionej w podręczniku na stronie 122) Wyślij jej zdjęcie na mail: e.gawel99@gmail.com do 10. 05 Owocnej pracy!

4.05 poniedziałek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Zależności między jednostkami pola. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

4.05 poniedziałek Klasa 7 Biologia

Temat: Cykl miesiączkowy kobiety. Moi Drodzy! Ostatnio zapoznaliśmy się z budową układu rozrodczego. Dziś poznamy zagadnienia związane z funkcjonowaniem układu żeńskiego, co jest ściśle związane z gospodarką hormonalną u kobiet. Najpierw zapoznamy się z komórkami rozrodczymi męskimi i żeńskimi. Zapiszcie w zeszycie punkt pierwszy i narysujcie tabelę porównująca plemnika i komórkę jajową -skorzystaj w wiadomości na str. 235 w podręczniku. W punkcie drugim napisz hasło: Cykl miesiączkowy kobiety. Wyjaśnij w nim pojęcia: (str. 236-237) - przekwitanie (menopauza), - miesiączka, - jajeczkowanie (owulacja), - estrogeny, - progesteron Kolej na punkt trzeci : Zapłodnienie. Napisz, gdzie do niego dochodzi (w którym żeńskim narządzie płciowym) i na czym polega. Na dzisiaj to wszystko. Bądźcie zdrowi!

4.05 poniedziałek klasa 7 fizyka

Temat lekcji: Zasada zachowania energii mechanicznej.  Lekcja przez aplikację zoom o godz. 11.15.

4.05 poniedziałek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Notacja wykładnicza. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.20. Jutro lekcja matematyki przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.15.

04.05.poniedziałek, przedszkole, grupa 5,6 latków

  Witam Was Kochani w poniedziałek Temat dzisiejszego dnia „Zakochany w syrence” 1.      Ćwiczenia poranne z muzyką : https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2_ZdOfdGp0a78hL_AFMVbEHIWhzRcmgn7rhIM5Lziycc4_ZbelOi4FlQw ·          Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Sięgnij jak najwyżej.   Dzieci wspinają się na palce, wyciągają ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonują siad klęczny, przyciskają głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę. ·          Ćwiczenie równowagi Kto potrafi? Dzieci dotykają prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymują chwilę w tej pozycji. 2.       Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Zakochany w syrenie. Słuchanie opowiadania. Książka (s. 72–73) dla każdego dziecka. Ada wróciła z tatą z przedszkola i od razu zaczęła opowiadać o wydarzeniach dnia. − Dzisiaj rysowaliśmy Syrenkę – powiedziała. − Taki stary samochód? – zdziwił się Olek, któ

04.05.2020 r.- kl. 8 - HISTORIA

04.05.2020 r. - kl. 8 – HISTORIA Temat: Polska Rzeczpospolita Ludowa – powtórzenie wiadomości. Zadania do wykonania oraz zapowiedziane na dzisiaj powtórzenie   - lekcja z aplikacją zoom. 1.      Przeczytaj podsumowanie najważniejszych wiadomości – podręcznik, s.193 – 195. 2.      Przypomnij wydarzenia – przepisz do zeszytu daty z opisem wydarzeń, podręcznik, s. 195. 3.      Wykonaj zadania z testu: Sprawdź się, podr. s.196-198. Odpowiedzi zadań zapisz w zeszycie (pełnymi zdaniami) i prześlij do oceny-       wg przyjętych zasad- macie tydzień czasu. 4.      W czasie lekcji na zoom –   Wasze wypowiedzi na lekcji powtórzeniowej są ważne. Dziękuję za dotychczasową aktywność. 5.      Przypominam, że przesyłane przez Was zadania oraz aktywność       na lekcjach z aplikacją zoom (jak do tej pory, w każdy poniedziałek,       w godz.11.20-12.00)  będą stanowić ważną podstawę do wystawienia oceny na koniec roku !!!

4.05 poniedziałek Klasa 8 Chemia

Temat: Czego dowiedzieliśmy się o pochodnych węglowodorów?- sprawdźmy. Witam Was po wiosennej Majówce! Mam nadzieję, że odpoczęliście i macie zapas sił do pracy. Zaczynamy wobec tego! Dzisiaj mamy zaplanowaną drugą część powtórzenia. Wykonamy kolejne trzy zadania z podręcznika: str. 188 zad. 4, 5 i 6. Tym razem proszę uczniów chcących się pochwalić swoją pracą  o przesłanie odpowiedzi na mój mail: e.gawel99@gmail.com (termin ostateczny to 11.05) Powodzenia!

4.05 poniedziałek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych - zadania> Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. Jutro lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

4.05 poniedziałek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

Dzień dobry!  Mam nadzieję, że weekend upłynął Wam miło i przyjemnie.  Czas wrócić do lekcji.                                      Zapraszam! 💑 Plan na dziś  religia  e. matematyczna e. przyrodnicza jęz. angielski                                     Edukacja przyrodnicza Temat: Krainy geograficzne Polski. W Polsce wyróżnia się takie krainy geograficzne jak:   - pobrzeża, - pojezierza, - niziny, - wyżyny, - góry. Zapraszam na wędrówkę z mapą -  krajobraz Polski  Film Podręcznik s. 5 Przeczytaj uważnie tekst.  Praca z mapą Polski - wskaż na mapie krainy geograficzne Polski.  Wskaż na mapie Polski region  swojego zamieszkania.  Opisz ustnie wg planu swój region. 1. Położenie. 2. Największe miasta. 3. Najwyższe góry. 4. Charakterystyczna roślinność i zwierzęta. 5. Zajęcia ludności.  Porozmawiaj z rodzicami na temat: Muzyka, przyśpiewki, gwara, zwyczaje, sztuka ludowa naszego regionu. Zeszyt ćwiczeń s. 5 Wykonaj zadania znajdujące 

04.05.2020 r. - kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

4.05.2020 r.- kl.8 - WoS Temat: Organizacje międzynarodowe – poznajemy Organizację Narodów Zjednoczonych. 1      1.    Na podstawie tekstu w podręczniku oraz informacji zaczerpniętych z dostępnych źródeł   przedstaw ( w formie pisemnej): a)      okoliczności powstania ONZ, datę b)      struktury ONZ (w skrócie, „w pigułce”) c)       cele i przykłady działania ONZ (m.in. misje pokojowe ONZ) d)      formy aktywności Polski w pracach ONZ e)      rolę Rady Bezpieczeństwa 2      2.  Proszę o przesłanie zadania – wg przyjętych zasad.          3. Zachęcam do obejrzenia: onz.mp4 -yt                 https://www.youtube.com/watch?v=spNT-IP6PLQ   Są tu wymienione wyżej problemy.                         4. Przypominam, że przesyłane przez Was zadania oraz aktywność na lekcjach z aplikacją zoom ( jak do tej pory, w każdy poniedziałek, w godz.11.20-12.00)   będą stanowić ważną podstawę do wystawienia oceny na koniec roku !!!

4.05 poniedziałek Klasa 5 Biologia

Temat : Budowa i znaczenie paprotników. Witam Was serdecznie!  Jak minęła Majówka? Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi do nowych wyzwań!  Obejrzyj  materiały: https://epodreczniki.pl/a/skrzypy-i-paprocie/DYyGeBjMu Napisz w zeszycie punkty: 1. Gdzie występują paprotniki? 2. Ogólna budowa paprotników. 3. Jak wyglądają paprocie, mchy i widłaki? Czym się od siebie różnią? 4. Znaczenie paprotników w przyrodzie i dla człowieka. Na podstawie podręcznika (str. 121- 128) wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 82-85. Zawsze w przypadku pytań czy wątpliwości czekam na kontakt pod mailem: e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

4.05 poniedziałek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Dzień dobry!  Mam nadzieję, że weekend upłynął Wam miło i przyjemnie.  Czas wrócić do lekcji.                                       Zapraszam! 💑 Tematyka tygodnia: JA I JĘZYK POLSKI Zaczynamy pracę w Podręcznikach i Zeszytach ćwiczeń nr 5. Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie i odejmowanie typu: 58 + 2, 60 - 2. Na początek trochę gimnastyki matematycznej  Licz! Dziś będziemy dodawać do pełnych dziesiątek i odejmować od pełnych dziesiątek. Dzisiejsze zadania traktujemy jako zadania utrwalające i sprawdzające  bo takie obliczenia wykonywaliśmy już wiele razy.  Podręcznik s. 4.   Wykonaj zadanie 1,2,3 w pamięci korzystając z tabel i zbiorów. Zadanie 4 i 5 również wykonaj ustnie.  Zeszyt ćwiczeń s. 5. Wykonaj zadania znajdujące się na tej stronie. Przypominajka:  Suma to wynik w dodawaniu liczb.  Różnica to wynik w odejmowaniu liczb. Obwód prostokąta to suma długości wszystkich jego boków (aby obliczyć obwód prostokąta należy dodać do siebie d

04.05.2020r. poniedziałek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:"Home-grown"-reading. Witam wszystkich na kolejnej lekcji.Dzisiaj zajmiemy się czytaniem ze zrozumieniem.Na razie opuszczamy strony 80 i 81,ponieważ dotyczą one dość trudnego materiału gramatycznego,który omówimy na zoomie.Otwórzcie podręczniki na str.82.Zapiszcie: a note-notatka web page-strona internetowa bright[brajt]-jasny cosy[kozi]=przytulny space[spejs]-przestrzeń chores[czo:z]-obowiązki domowe Do zeszytu :ćw.2(wybierz właściwą odpowiedż) i ćw.3(odpowiedz pełnym zdaniem na pytania),str.82.Oba ćwiczenia proszę mi przesłać do sprawdzenia na messengera lub na maila.  Mój adres to ewaczado66@gmail.com                                                                      

4 maja, język polski, kl. VIII

Temat: O sztuce interpretacji. K. Biedrzycki "Interpretacja- szkoła rozumienia" 1.Przeczytaj tekst, podr. s.293-294. 2. Wybierz 4 dowolne pol. spośród pierwszych dziewięciu i wykonaj je w zeszycie- sprawdzę we wtorek - lekcja przez Zoom.

4 maja, język polski, kl. VII

Temat: Mitologiczne inspiracje. A. Christie " Dwanaście prac Herkulesa"-fragm. 1.Przypomnij sobie mit o Herkulesie. 2. Uporządkuj informacje o herosie we właściwej kolejności. Herkules: w szaleństwie zamordował swoją żonę i dzieci, nienawidziła go Hera, musiał wykonać dwanaście prac, brat Ifiklesa, w wieku dziesięciu miesięcy pokonał dwa węże, syn Dzeusa i Alkmeny. 3.Przeczytaj informacje z ramki Mam pojęcie, s. 229. 4. Przeczytaj tekst, s.228- 242. Efekty pracy sprawdzę we wtorek.

4 maja, język polski, kl. VI

Temat: Wyrazy wieloznaczne. 1.Wykonaj pol. 1., 2., 3., s.200( książka do gramatyki)- ustnie-sprawdzę we wtorek. 2. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s.201. 3.Wykonaj pol.1., 2., s. 91; pol.3., s.92 (zeszyt ćwiczeń)- sprawdzę we wtorek.

4 maja, język polski, kl. V

Temat: Odmiany polszczyzny. 1. Wykonaj pol.1., s.162 (podręcznik do gramatyki)- ustnie. 2. Wykonaj pol. 2., s. 162- ustnie. 3.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s.163. 4.Wykonaj pol. 4., 5., s. 164- do zeszytu.

4 maja, język polski, kl. IV

Obraz
Temat: " Tajemniczy ogród" opowieścią o przyjaźni. 1.Rozwiąż rebus. 2.Odpowiedz na pytania dotyczące treści lektury. 3.Rozwiąż krzyżówkę. Odpowiedzi wyślij mailem.

04.05.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

04.05.2020    r. – kl. 6 – HISTORIA     Temat: I Rzeczpospolita w XVIII wieku – powtórzenie wiadomości.         I.    Przypomnij, jakie przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne spowodowały upadek        państwa polskiego (polsko – litewskiego) w XVIII wieku.         II. Zapisz temat lekcji oraz punkty: 1.      Rzeczpospolita w czasach saskich – dalszy kryzys państwa a)      August II i August III Sas – od 1697 do 1763 z przerwami b)      Stanisław Leszczyński –(1704-1709) i (1733-1736) c)      1700-1721- wojna północna d)      1717 – Sejm Niemy e)      1732 – traktat trzech czarnych orłów 2.      Rządy ostatniego króla Polski Stanisława Augusta Poniatowskiego: a)      1764 – elekcja b)      1768 -1772 – konfederacja barska c)      1772 – I rozbiór Polski d)      1788 – 1792 – Sejm Wielki e)      3.05.1791 r.- Konstytucja f)        1792 – konfederacja targowicka i wojna z Rosją g)      1793 – II rozbiór Polski h)      1794 – Powstanie Kościuszkowskie

4.05 poniedziałek Klasa 7 Chemia

Temat: Prawo zachowania masy. Witajcie po Majówce! Mam nadzieję, że odpoczęliście. A teraz wracamy do pracy. Dzisiaj zapoznamy się z prawem chemicznym zachowania masy. Zapiszcie jego definicję na kolorowo w zeszycie : Masa substratów jest równa masie produktów reakcji chemicznej. Teraz obejrzyjcie uważnie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ck2aCqHxSFU  w nim wytłumaczone zostało, jak wykonać zadanie 1, 2 i 3 ze str. 150 w podręczniku. Zapiszcie do zeszytu te rozwiązania. A teraz spróbujmy wykonać zadanie na tym samym schemacie, jak zadanie pierwsze z filmu : W wyniku spalenia 12,7 g miedzi w tlenie otrzymano 15,9 g tlenku miedzi (II) CuO. Oblicz, ile gramów tlenu wzięło udział w tej reakcji chemicznej. Mam nadzieję, że doskonale odtworzycie rozwiązanie. To tyle na dzisiaj. Pozdrawiam Was serdecznie!

04.05.2020 poniedziałek klasa 3 matematyka

Witam Was cieplutko! mam nadzieję, że zadania zostały wszystkie dobrze odrobione. Dziś w dalszym ciągu będziemy liczyć na pieniążkach tylko tym razem na monetach. Zapisz w zeszycie datę: 4.05.2020 r.   oraz Temat: Nominały polskich monet. Otwórz podręcznik na str. 5 przeczytaj informację u góry i spójrz na monety. Zapisz w zeszycie  jako przypomnienie    Nominały polskich monet: 1 gr, 2 gr, 5 gr, 10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł. - Wykonaj ustnie zad. 1 str. 5 podręcznik: wymień banknoty których  nie widać w całości Jest to : 10 zł, 10 zł, 100 zł, 200 zł, 200 zł.  Tak samo /ustnie/ wykonaj zad. 2,3,4 i 5 z podręcznika str. 5 masz na to około 5 lub 7 minut. Otwórz ćwiczenia na str. 4 i wykonaj zad. 1 podpowiem pierwszy przykład ma być 95 zł - pięć banknotów i jedna moneta  piszemy 95 zł = 20 zł + 20 zł + 20 zł + 20 zł + 10 zł + 5 zł dalsze przykłady wykonajcie sami. To wszystko na dziś życzę miłego popołudnia. 😊

4.05 poniedziałek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych - jednostki masy. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. Jutro lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

04.05 poniedziałek klasa 2 edukacja muzyczna i wychowanie fizyczne

Witam Was serdecznie. 👩👨 Edukacja muzyczna Temat: Nauka piosenki "Tropiciele słów". 1. Zeszyt ćwiczeń s.2 (część 5.) - przeczytaj słowa piosenki "Tropiciele słów". Zanuć na dowolną melodię. 2. Przeczytaj informację o słowach i wyrazach. 3. Wykonaj ćwicz. 2 i 3 s.2. Wychowanie fizyczne Moje propozycje na ten tydzień: 1.  https://wordwall.net/pl/resource/1499130/w-f/w-f-w-domu 2.  https://wordwall.net/pl/resource/920571/wf-w-domu 3.  https://www.youtube.com/watch?v=goHIMoj57Pw 4.  https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc Wybieraj to, co Cię interesuje i ćwicz. Miłej zabawy.

04.05 poniedziałek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie po dłuższym odpoczynku. 👩👱 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00. Edukacja społeczna 🌳 Temat: Czytanie "Legendy o Lechu, Czechu i Rusie". 1. Przeczytaj informację o legendzie. Legenda to opowieść z elementami fantastycznymi, najczęściej o postaciach lub wydarzeniach historycznych, np. o powstaniu jakiegoś państwa. 2. Podręcznik (część 5.) s.4. Przeczytaj (lub poproś o przeczytanie) "Legendę o Lechu, Czechu i Rusie". Odpowiedz ustnie na pytania: a) O jakich czasach jest mowa w legendzie? b) Jakie postacie występują? c) Jakie zwierzę napotkali bracia? d) kto gonił jelenia? e) Gdzie Lech zdecydował rozbić swój obóz? f) Co się stało po przebudzeniu? g) Co Lech postanowił zrobić? h) Jak Lech nazwał swój gród? 3. Zeszyt ćwiczeń s.2. 4. Opowiedz legendę na podstawie obrazków i przyklejonych zdań. 5. W zeszycie w linie napisz W klasie. Zapisz: Gniezno to pierwsza stolica Polski. Narysuj dąb i gniazdo z orłem.

04.05.2020 r.- kl. 4 - PRZYRODA

      0           04. 05.2020 r. – kl. 4 – PRZYRODA        Temat:   Rośliny uprawne . 1.       Przypomnij, czym charakteryzują się łąki i jakie jest ich znaczenie. 2.       Jakie rośliny rosną najbliżej Twojego domu? Czy są to rośliny jednoroczne,        czy byliny? Jaką rolę spełniają? 3.       Zapisz temat lekcji i zapoznaj się z tekstem w podręczniku (s. 176 – 180). 4.       Odpowiedz na pytania: a)      Co to jest pole uprawne? b)      Jakich zabiegów wymaga? c)       Wymień rośliny zbożowe uprawiane w Polsce i powiedz, do czego są wykorzystywane. d)      Podaj przykłady roślin oleistych i określ, do produkcji czego się ich używa. e)      Podaj przykłady warzyw o jadalnych częściach zarówno podziemnych, jak       i nadziemnych. f)       Czy znasz rośliny okopowe i włókniste? Podaj przykłady i określ ich wykorzystanie. 5.     Zachęcam do obejrzenia: Rośliny uprawne yt, 2:56 min. https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM 6.      Wykonaj zadania w