Posty

Wyświetlanie postów z maja 27, 2020

27.05 środa klasa 5 religia

Temat: Troskliwa królowa św. Jadwiga. oglądnij film o  św. Jadwidze   przeczytaj tekst z podręcznika str. 134- 135 Zapis do zeszytu: Napisz w jaki sposób Jadwiga troszczyła się o sprawy Polski i  sprawy poddanych. zadanie wyślij: rysiek332@gmail.com

27.05 środa klasa 7 fizyka

Obraz
Witam Was na dzisiejszej lekcji. Na dzisiejszej lekcji zaczynamy nowy dział „Termodynamika”. Będzie trochę o cieple, temperaturze, zmianach stanów skupienia.    Napiszcie temat lekcji z datą 27.05: Temat lekcji: Energia wewnętrzna i temperatura.     Cząsteczki i atomy każdego ciała są w bezustannym ruchu. Każda taka cząstka posiada energię kinetyczną. Miarą średniej energii kinetycznej jest temperatura.    Suma energii cząsteczek będzie większa w przypadku ciała o większej masie. Energię związaną z ruchem i wzajemnym położeniem cząsteczek nazywać będziemy energią wewnętrzną. Poniższą notatkę przepisz do zeszytu . Energia wewnętrzna – suma energii kinetycznych i potencjalnych wszystkich atomów oraz cząsteczek tworzących dane ciało. Wartość energii wewnętrznej zależy od trzech czynników: liczby atomów i cząsteczek tworzących to ciało – więcej cząsteczek to więcej składników sumy; temperatury ciała – wyższa temperatura to większa w

27.05.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic: "An adventure story". Dzień dobry.Mam nadzieję,że wszyscy pięknie się nauczyli na pamięć ostatnio podawane wyrażenia.Dzisiaj przeczytacie historyjkę na str.52. Obrazki pomogą wam zrozumieć tekst, ale dodatkowo zapiszcie jeszcze kilka słów: shark-rekin amazing[emeizing]-zadziwiający,niesamowity suddenly[sadenli]-nagle shadow[szedoł]-cień towards[toła:dz]- w kierunku appear[epije:]-pojawić się scare[ske:]-straszyć save[sej v]-ocalić,uratować protect-chronić Przeczytajcie tekst,przetłumaczcie go na j.polski .Czytając,proszę zwrócić uwagę na wyrażenia z ostatniej lekcji (te zakończone na -ing).W tekście to już nie są rzeczowniki typu"pływanie" lecz są to czasowniki w czasie teraźniejszym ciągłym,ponieważ poprzedzone są one czasownikiem "am/are/is".Na przykład :I'm making a sandcastle.-Buduję zamek z piasku.  The dolphins are making noises.-Delfiny robią hałas. Ten czas opisuje czynności,które dzieją się teraz,w ch

27.05.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic: Summer holiday. Witam wszystkich serdecznie.Rozpoczynamy ostatni rozdział naszego podręcznika,który mówi o wakacjach.I dzisiaj poznamy nazwy ciekawych miejsc,które odwiedzacie w czasie letnich wakacji.Zapiszcie pod tematem : beach[bi:cz]-plaża water park-park wodny(aqua park) zoo[zu:]-ogród zoologiczny funfair[fanfe:]-wesołe miasteczko aquarium[akłarium]-oceanarium(ogromne akwaria) park-park ice rink[ajs rink]-lodowisko swimming pool-basen pływacki Otwórzcie podręczniki na str.61.Patrzcie na obrazki,czytajcie słowa i zapamiętujcie zarówno wymowę jak i pisownię.Jako utrwalenie nowych słów wykonajcie zadania w waszych ćwiczeniach.Znajdźcie właściwą stronę zatytułowaną "On holiday".

27.05 środa Klasa 5 Technika

Temat: Wokół metali. Witam Was serdecznie! Dzisiaj na lekcji poznacie rodzaje metali oraz dowiecie się, co to są stopy . Zaczynamy od metali.Obejrzyjcie filmiki pod linkami: Film 1 Film 2 Wikipedia Notatka  (zapisz na kartce): Metale powstają z surowców mineralnych wydobywanych z głębi Ziemi. Zwykle występują w postaci rud, czyli skał zawierających domieszkę innych substancji. Zapoznaj się z informacjami na temat stopów: Wikipedia- stopy metali Zapoznaj się z narzędziami do obróbki metali: Narzędzia Na zadanie zapisz na kartce nazwy narzędzi, które należy użyć, by z aluminiowej puszki zrobić piórnik na przybory do pisania. Zapisz w punktach kolejne czynności, które trzeba wykonać. Na dzisiaj to wszystko! 🙋

27.05 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na lekcji fizyki. Na dzisiejszej lekcji poznamy zjawisko załamania światła.    Napiszcie temat lekcji z datą 27.05: Temat lekcji: Zjawisko załamania światła.     Gdy obserwujesz łyżeczkę przez boczną ściankę szklanki z herbatą, masz wrażenie, że jest ona większa i w górnej części jakby złamana. Próbując wyłowić leżący na dnie basenu przedmiot, zwykle nie znajdujesz go dokładnie tam, gdzie tego oczekiwałeś. Są to przykłady, w których spotykasz się ze zjawiskiem załamania światła. Ołówek w szklance z wodą. Poniższą notatkę wraz z rysunkami przepisz do zeszytu . Zjawisko zmiany kierunku rozchodzenia się światła na granicy dwóch ośrodków przezroczystych nazywamy załamaniem światła.    Kąt pomiędzy kierunkiem promienia padającego a prostą prostopadłą do powierzchni (normalną) w punkcie padania nazywamy kątem padania.    Kąt załamania to kąt pomiędzy prostą prostopadłą do powierzchni (normalną) w punkcie załamania światła a kierunkiem promienia

27.05 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Zdrowie i choroba. Na dzisiejszej lekcji skorzystamy z materiałów w e-podręczniku. Notatkę zapiszemy według punktów zamieszczonych w linku: https://epodreczniki.pl/a/zdrowie-i-choroby/D19gvfhe1 1. Etapy życia człowieka: Od pauz wypisz 10 etapów z z zamieszczonego materiału. 2. Choroby: Podaj podział zastosowany w drugim punkcie ( 8 grup) Następnie pojawiają się polecenia. Jest ich 16. Proszę, byś przeczytał je sobie i przemyślał, a dał odpowiedzi w zeszycie na następujące: 2, 3, 8, 10, 16. To wszystko na dzisiaj. Kolejna lekcja w  poniedziałek.

27.05 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Iloraz pierwiastków. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 10.20. W czwartek (28.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 9.15.

27.05 wych. fiz. kl.7-8

Ćw.na dziś:bieg w miejscu z klaśnięciem dłonmi pod kolanem,podskoki w miejscu z obrotem stóp raz w prawo, raz w lewo,z postawy skrzyżowanie nóg i siad skrzyżny przez przysiad-powstanie bez pomocy rąk,z przysiadu podpartego marsz rękami w przód do podporu leżąc przodem-marsz rękami w tył do przysiadu, w klęku obunóż-lewa ręka na biodrze prawa na karku skłony w bok,deska,10 pompek.Powodzenia.

27.05 wych fiz.kl.3-4,5-6

Cw. na dziś:luzny bieg w miejscu, podskoki w miejscu,w leżeniu tyłem skurcze kolejno nóg z dotknięciem kolanem czoła.to samo ze skurczem obydwu nóg,a także z przyciągnięciem kolan do głowy,w siadzie skrzyżnym sięganie raz prawą, raz lewą ręką daleko za siebie z oparciem rąk na podłożu po stronie skrętu,w podporze przodem-wymach ręką wyprostowaną w łokciu  raz prawą raz lewą w górę,kl.5,6 kilka pompek z leżenia przodem,kl.3,4 to samo w klęku podpartym,na koniec ćw rozciągające:foczka i mostek.Powodzenia.     

27.05. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam maluszki :) Dzisiejszy temat to ,,Zabawy w liczenie" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=lZULC8M3ZBk 2. Słuchanie piosenki ,,Jesteśmy dziećmi" https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ 1. Czy jesteś z Afryki, Czy też z Ameryki, Nie jest ważne gdzie mieszkamy, Bo jesteśmy tacy sami. Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości! Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości! Chcemy by często tulono nas I żeby miło płynął nam czas. 2. Czy mówisz po polsku, Czy też po japońsku, Wszyscy dobrze rozumiemy, Czego tak naprawdę chcemy. Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości! Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości! Chcemy by często tulono nas I żeby miło płynął nam czas.  3. Oglądanie obrazka przedstawiającego dzieci i ich domy z różnych stron świata Spróbujcie doprowadzić dzieci mieszkające w różnych krajach do ich domów. 4. Karty pracy s. 56. Dzieci:  − oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą,   − mówią, w co ubrane są dzieci z r

27.05 środa Klasa 4 Technika

Temat: Skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Witam Was po tygodniowej przerwie. Kontynuujemy tematy związane z pierwszeństwem przejazdu przez skrzyżowania. Dzisiaj zajmiemy się skrzyżowaniami, gdzie znajdują się znaki regulujące kolejność przejazdu. Pamiętasz te znaki? Jeśli nie, wróć do tematu "Bezpieczna droga ze znakami" i je sobie przypomnij. A teraz wykonamy ćwiczenie 3 i 4 z tematu " Rowerem przez skrzyżowanie": http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Jak-to-dziala-4/#p=57 Wykonaj to zadanie w zeszycie. Obejrzyj teraz poniższy materiał, utrwal poznane wiadomości: http://www.sp2ozarowmaz.szkolnastrona.pl/download/Karta%20pracy%20klasa%20IV%20%20%20%20TEMAT%20-%20Rowerem%20przez%20skrzyzowanie%20rownorzedne.pdf Teraz poćwiczymy korzystając z zasobów internetowych. Obejrzyj filmiki zwracając uwagę na kolejność przejazdu pojazdów: film1 film2 film3 film4 film5 film6 film7 film8 film9 film10 To wszystko na dzisiaj!🙋

27.05 środa plastyka kl.7

T:Film.Rodzaje filmu, film animowany.Wymyślamy postacie i uczymy je poruszania się w wymyślonym świecie. -film fabularny, dokumentalny,oświatowy,animowany -animacja -reżyser -film długometrażowy -film krótkometrażowy -zdjęcia filmowe -animacja poklatkowa
Dzień dobry! Temat: Zasady zachowania w okresie pandemii COVID-19 - LAPBOOK – projekt edukacyjny. 1.       Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.       Wyszukaj w dostępnych źródłach informacje na temat zasad zachowania w okresie pandemii COVID-19. 3.       Zebrane informacje zaprezentuj w postaci lapbooka. 4.    Pamiętaj: wszystkie informacje, rysunki, schematy wykonaj odręcznie. Nie używaj drukarki! 5.       Informacje jak wykonać lapbooka znajdziesz w linkach: https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw https://www.youtube.com/watch?v=8dQ69uXYuos&t=710s 6.       Na realizację projektu masz określony termin: 27.05 – 10.06.2020 r. 7.       Zdjęcia prezentujące wykonane zadanie prześlij na adres pawel_napieralski@interia.pl   w dniu 10.06.2020 roku.

27.05 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Glukoza i fruktoza- przedstawiciele monosacharydów. Witam Was serdecznie! Dzisiaj poznamy przedstawicieli najprościej zbudowanych sacharydów- tzw. monosacharydów. Są nimi glukoza i fruktoza. Na początek zapiszmy 1. Wzory sumaryczne : C 6 H 12 O 6 Zastanawiacie się pewnie, gdzie drugi wzór. Otóż te 2 cukry mają te same wzory sumaryczne, gdyż  są izomerami . Znajdź teraz, co znaczy to pojęcie i zapisz je na kolorowo w zeszycie oraz zamieść definicję. 2. Jak powstaje glukoza? Przeczytaj tekst ze str. 204 i podaj w zeszycie krótką odpowiedź. 3. Jakie znaczenie dla organizm u ma glukoza? Zapewne pamiętacie z biologii, że jest to podstawowy substrat energetyczny potrzebny do procesu oddychania komórkowego. Zapisz reakcje biologicznego utleniania glukozy. (str. 205) 4. Jakie właściwości ma glukoza i fruktoza? Wypisz od pauz 5. Do czego wykorzystywana jest glukoza i fruktoza? Poszukaj w dostępnych źródłach. Owocnej pracy!✋

27.05 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - porównywanie liczb. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Przypomnij wiadomości z podręcznika ze stron 20-26. Temat: Przed egzaminem - działania na liczbach. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Przypomnij wiadomości z podręcznika ze stron 27-33. W piątek (28.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

27.05 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie ssaków. Witajcie na kolejnej biologii! 👩 Na początek zapraszam Was na krótkie filmy o stekowcach- prymitywnych ssakach, które rozmnażają się znosząc jaja. https://www.youtube.com/watch?v=QeKNZhyfT6I https://www.youtube.com/watch?v=oeDqzafoZfo A teraz przechodzimy już do lekcji. Dziś zajmiemy się różnorodnością w świecie ssaków oraz znaczeniem tych zwierząt. W lekcji pomoże Ci podręcznik- str. 136-142 Zapiszmy punkty: 1. Zróżnicowanie budowy ssaków. Wyjaśnij, dlaczego ssaki mają różny kształt ciała i różną budowę kończyn. Zapiszcie przykłady ssaków zajmujących różne środowiska: słonowodne, słodkowodne, latające, żyjące pod ziemią, nadrzewne oraz po jednym przystosowaniu do życia w tym środowisku. 2. Zęby a pokarm. Porównaj zęby roślinożercy i drapieżnika. 3. Znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka- podaj przynajmniej po 3 trzy przykłady. 4. Wyjaśnij, co zagraża ssakom i jak możemy je chronić. Dziś poproszę o wysłanie na mojego maila zd

27.05.2020 r. - kl. 5 - historia

                   27.05.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Temat:  Stosunki polsko – krzyżackie na przełomie XIV - XV wieku. Lekcja z aplikacją zoom. Przypomnimy i utrwalimy wiadomości, pojęcia, nazwy, daty. Ujmiemy wydarzenia w kategoriach przyczynowo – skutkowych. Dokonamy analizy mapy, materiału infograficznego.      1. Sprowadzenie Krzyżaków na ziemie polskie przez Konrada Mazowieckiego – 1226 r. 2   2.  Utworzenie przez nich państwa pruskiego – drogą podbojów.      3.    Zajęcie Pomorza Gdańskiego przez Krzyżaków w 1308 r.      4. Próba odzyskania utraconych ziem przez Władysława Łokietka; bitwa pod Płowcami 1331 r.; Krzyżacy zajmują Kujawy w 1332 r.      5.    Rokowania polsko – krzyżackie za Kazimierza Wielkiego i zawarcie pokoju w Kaliszu w 1343 roku. Krzyżacy oddali Polsce Kujawy i ziemię dobrzyńską, ale zatrzymali Pomorze Gdańskie.      6.    Wielka wojna z Krzyżakami 1409 - 1411: a)       Bitwa pod Grunwaldem 15 lipca 1410 r. b)       Pokój w Toruniu

27.05.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic: Rules."Must/mustn't-exercises. Witam wszystkich na kolejnej lekcji.Dzisiaj musimy poćwiczyć wyrażenia poznane na ostatniej lekcji,a mianowicie "musieć-must i nie wolno-mustn't".Proszę pisemnie zrobić ćw.11,str.91(podręcznik). Należy uzupełnić zdania słowami "must/mustn't". Kolejne zadanie :przetłumaczcie wyrażenia z ćwiczenia 4 i 7,str.91.( Te,które są w niebieskich ramkach.)Na zoomie w piątek będę pytać tłumaczenia zdań z użyciem w/w wyrażeń.Dlatego proszę,żeby wszyscy mieli w zeszytach ładnie wypisane wszystkie słówka!!! Przykładowe zdania do tłumaczenia:  1.Ty musisz skręcić w lewo. 2.Wam nie wolno spacerować po pasie (ścieżce) rowerowym. 3.My musimy przechodzić przez ulicę na przejściu dla pieszych.

27 maja, język polski, kl. VII

Temat: Cytaty i cytowanie. 1.Przeczytaj informacje z podręcznika, s.326. 2. Wykonaj pol. 1., s.153- zeszyt ćwiczeń- pol. 2., s.154, pol. 5., s.156.

27 maja, język polski, kl. VI

Temat: Przydawka. 1. Wykonaj pol. 1., s. 133, podręcznik do gramatyki, 3 przykłady wpisz do zeszytu. 2.Wykonaj pol. 3., s.135- ustnie. 3. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie!,  s. 136 oraz Zapamiętaj!, s. 137. 4.Wykonaj 3 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, s. 58-60.

27 maja, język polski kl. IV

Temat: Jak napisać notatkę? 1. Wykonaj pol. 4., s.263. 2. Przeczytaj Rady dla piszących notatkę , s.263. 3. Wykonaj pol. 6., s.264. Zrób tabelę, w której wpiszesz nagłówki: Kraj, Forma nietypowej biblioteki,  a następnie ją uzupełnij, np. Polska i inne kraje europejskie                 bibliobusy( autobusy wożące książki)

27.05 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj zadania 2-7 z podręcznika strona 205. 3. Wykonane zadania prześlij na Messengera. Jutro (28.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

27.05 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Jednostki pola. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2.Obejrzyj film https://youtu.be/YGDlvFFJS7Y 3.Przeczytaj z podręcznika wiadomości na str. 210 4. Najważniejsze informacje zapisz w zeszycie. Jutro (28.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

27.05 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Wodorotlenek sodu i potasu. Na początek poćwiczmy materiał z poniedziałku: https://wordwall.net/pl/resource/1639867/symbole-pierwiastk%C3%B3w-i-ich-warto%C5%9Bciowo%C5%9Bci -wartościowości sprawdzaj w naszej kserówce https://wordwall.net/pl/resource/2344586/chemia/symbole-i-wzory-chemiczne https://wordwall.net/pl/resource/2206210/chemia/tlenki-nazwy-i-wzory https://wordwall.net/pl/resource/1921394/tlenki-metali-i-niemetali https://wordwall.net/pl/resource/945178/chemia/wodorotlenki-podstawowe https://wordwall.net/pl/resource/1559114/chemia/wzory-i-nazwy-wybranych-wodorotlenk%c3%b3w Jak poszło? Mam nadzieję, że dobrze. A teraz przejdźmy do właściwej lekcji. Poznamy dziś dwóch przedstawicieli wodorotlenków- sodu i potasu. Na podstawie podręcznika str. 221- 215 wykonaj w tabelce porównanie wodorotlenku sodu i potasu według punktów: 1. Wzór sumaryczny. 2. Reakcje otrzymywania. (2 sposoby) 3. Właściwości. 4. Zastosowania. Notatkę prześlij do 31.05 na mail: e.gawel9

27.03 środa klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
    Edukacja matematyczna Temat: Powtarzamy i sprawdzamy zdobyte wiadomości.  Dziś będziemy pracować w Ćwiczeniach dodatkowych do klasy 2  - Myślę i liczę. Wykonaj zadania na s. 75. Poćwicz tabliczkę dzielenia w zakresie 50  Kliknij .                            Czas na krótka przerwę! 🍓🍒 Edukacja polonistyczna  Temat: Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne - powtarzamy i utrwalamy zdobyte wiadomości. Ćwiczenia dodatkowe dla klasy 2 Czytam i piszę. Wykonaj zadania na s. 70 -71. Zeszyt ćwiczeń. 40  Rozwiąż zagadki i wpisz brakujące litery.  (Spotkanie na S kype w czwartek o godzinie 10.00)                                                              Do jutra!🙋

27.05.2020 środa klasa 3 edukacja polonistyczna

Obraz
                                             Edukacja polonistyczna Temat: Powtarzamy i utrwalamy zdobyte wiadomości i                    umiejętności.      Ćwiczenia dodatkowe dla klasy 3   Czytam i piszę. Wykonaj zadania na s.66 - 67 Ćwiczenia  gramatyczne   Kliknij  ( ć wicz 5 - 7 minut)                                                                     Do jutra!🙋

27.05 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Liczby ujemne. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Obejrzyj filmy: https://youtu.be/zitTB3GOuuE , https://youtu.be/O1PoQzlZK80 , https://youtu.be/88_lpDJSbN8 3.Zapoznaj się z wiadomościami z podręcznika ze stron 206-208. 4. Najważniejsze informacje zapisz w zeszycie. Jutro (28.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

27.05.2020 środa klasa 3 matematyka

Witam Was. Dziś na zajęciach postarajcie się pracować samodzielnie! Do zeszytu przepisz tylko to co jest zapisane kolorem niebieskim. Zapiszcie w zeszycie datę: 27.05.2020 r. oraz Temat : Powtarzamy  i utrwalamy swoje wiadomości. Przepisz do zeszytu podane zadania i oblicz je: Zad. 1 Napisz wielokrotności liczby 8 ( do 100): ….. Zad. 2 Napisz wszystkie liczby podzielne przez 40: … ……... Zad. 3 Oblicz / pamiętaj o kolejności wykonywania działań:            1000 - 600 =             200 + 400 =             8 x 7 - 13 =             49 : 7 + 56 =              81 : 9 + ( 12 - 6) = Zad. 3 Oblicz obwód prostokąta, którego krótszy bok ma 5 cm długości, a dłuższy 10 cm.   Na zakończenie wykonaj zad. 1,2 i 3 str. 74 w ćwiczeniach dodatkowych. To wszystko na dziś. Proszę, aby rodzice przesłali wykonane zadania do 28.05.2020 r. do godz. 18.00 na emaila: hektor17@vp.pl   Dziękuję, życzę miłego popołudnia. 😏

27.05.2020 r. - kl.4 - przyroda

        27.05.2020 r. – kl. 4 – PRZYRODA TEMAT:   Krajobraz wsi i miasta. Lekcja z aplikacją zoom. 1.       Przypomnij: a)       Co to jest krajobraz? Wymień składniki krajobrazu. b)      Jakie znasz typy krajobrazów? c)       Jak człowiek wpływa na krajobraz? d)      Jakie są skutki pozytywne i negatywne zmian w krajobrazie naturalnym wprowadzonych przez człowieka? 2.       Porównamy dzisiaj krajobraz wsi i miasta. Zwrócimy uwagę na to, w jakim stopniu człowiek oddziaływał i oddziałuje na jego zmiany. 3.       Proszę zapisać temat lekcji i zapoznać się z tekstem w podręczniku, s.202- 204. 4.       Zapisz w   zeszycie odpowiedzi na pytania: WIEŚ 1)      Jaki odsetek ludności w Polsce mieszka na wsi? 2)      Jakie są zajęcia mieszkańców wsi? 3)      Wymień naturalne składniki krajobrazu oraz stworzone przez człowieka. 4)      Dlaczego krajobraz wsi jest nazwany krajobrazem rolniczym ? MIASTO 1)      Wymień charakterystyczne cechy krajobrazu mie