Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 5, 2020

05.06. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam przedszkolaczki :) Dzisiejszy temat to ,,Dbam o segregację śmieci i tworzę z nich coś nowego" 1. Ćwicz z Kubusiem https://www.youtube.com/watch?v=coh3NO6K1oo 2. Skąd się biorą śmieci? Skąd się biorą śmieci? Kto wytwarza śmieci? Śmieci wytwarza każdy z nas.  Każdego dnia, wszyscy wyrzucamy niepotrzebne rzeczy. W ciągu całego roku, każdy z nas wytwarza ok. 300 kg śmieci – to tyle ile waży ok. 10 telewizorów! To ogromna góra śmieci! Śmieci zalegają w środowisku, zanieczyszczają morza i oceany, lasy, glebę, szkodzą roślinom, zwierzętom oraz zdrowiu każdego z nas!  Każdy z nas może sprawić, żeby góra śmieci była mniejsza, żeby świat był czystszy! Z foliowych siatek, plastikowych butelek, szklanych słoików, puszek, kubków, kartek i gazet można zrobić coś nowego. To recykling! Żeby to było możliwe, śmieci muszą najpierw trafić do specjalnych koszy! https://www.youtube.com/watch?v=BGnBQTE3oqU 3. Wiem jak sortować śmieci Spróbujcie posegregować śmieci do odpowiednich k

5.06 piątek klasa 7 informatyka

Wejdź na stronę:      https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67      P rzeczytaj temat: ”Sytuacje warunkowe” - strony 111 - 112.      Z sytuacjami warunkowymi spotykamy się w każdej dziedzinie wiedzy a także w życiu codziennym. To, czy wychodząc z domu zabierzemy parasolkę zależy od stanu pogody. W sytuacji warunkowej wynik lub dalsze działanie zależy od spelnienia jakiegoś warunku.   Po przeczytaniu tematów przeanalizuj schemat blokowy algorytmu zapisany w ćwiczeniu 2 ze strony 112. Następnie wykonaj ćwiczenie 3 z tej samej strony  (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij na mój adres     jolantalepianka95@gmail.com .        Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com .  

5.06 piatek klasa 4 religia

Temat: Świątynia Opatrzności Bożej- wotum wdzięczności. przeczytaj tekst z podr. str. 136- 137 napisz w zeszycie: Dlaczego została wybudowana Świątynia Opatrzności Bożej? zobacz jak dziś wygląda  Świątynia Opatrzności Bożej  

05.06.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

                                      05. 06. 2020 r. – kl. 5 – Historia  Temat: Monarchia stanowa w Polsce .      1.    Przypomnij, dlaczego państwo polskie za czasów pierwszych Piastów było monarchią patrymonialną. Wyjaśnij, czym była monarchia patrymonialna.      2. Na podstawie tekstu w podręczniku oraz   ilustracji i tabeli, s. 205 – 209, odpowiedz: a)      Wyjaśnij pojęcie: monarchia stanowa. b)      Wskaż okoliczności, które pozwalały polskiej szlachcie na uzyskanie kolejnych przywilejów. c)       Jakie przywileje uzyskała polska szlachta w XIV i XV wieku, kosztem mieszczan        i chłopów? d)      W jaki sposób był zorganizowany sejm walny Królestwa Polskiego? Co oznacza określenie: trzy stany sejmujące?      3.    Na pyt. 2.a) i 2.d) daj odpowiedź pisemną. 4   4.  Wykonaj zadania w Z.Ćw. – s. 92 – 93.      5.    Zadania proszę przesłać do oceny wg znanych zasad   (przypominam: danszkola123@gmail.com )      6.   Można skorzystać: a)      His

5.06 piątek klasa 8 fizyka

Witam Was na lekcji fizyki. Na dzisiejszej lekcji poznacie rodzaje soczewek oraz ich cechy.    Napiszcie temat lekcji z datą 5.06: Temat lekcji: Rodzaje soczewek.    Dzisiaj nowość, lekcja w telewizji. Klikając na poniższy link obejrzysz lekcję o rodzajach soczewek: https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,fizyka-lekcja-1-30042020,47735252 Zrób krótką notatkę z obejrzanej lekcji, w której opiszesz: - rodzaje soczewek i ich cechy charakterystyczne, - jak powstaje ognisko soczewki skupiającej, - co to jest ognisko pozorne soczewki rozpraszającej. Możesz skorzystać z podręcznika; strony 254 – 258. Zrób zdjęcie napisanej w zeszycie notatce i prześlij na mój adres:  jolantalepianka95@gmail.com Nie zapomnijcie napisać czyja to praca (imię, nazwisko, klasa)! W razie pytań, wątpliwości, kłopotów piszcie na ten sam adres. Do zobaczenia!

05.06.2020 r. - kl. 7 - HISTORIA

                                  05.06.2020 r. – kl. 7 – historia Temat: Polska polityka zagraniczna w latach 1918 – 1930. Zoom 1.       Oceń dorobek gospodarczy i kulturalny II Rzeczypospolitej. 2.       Zapisz temat, zapoznaj się z tekstem podręcznika, s. 242 – 246 i odpowiedz na zagadnienia: a)      Omów relacje Polski z sąsiadami na początku lat 20-tych XX wieku. b)      Scharakteryzuj politykę zagraniczną marszałka Józefa Piłsudskiego. c)       Opisz  sytuację międzynarodową Polski w 1938 i 1939 roku. d)      Wymień zagrożenia dla Polski wynikające z faktu zawarcia paktu Ribbentrop - Mołotow. 3.       Wyjaśnij znaczenie dat: 1921, 1925, 1929, 1932, 1934, 23. sierpień 1939. 4.       Zapoznaj się z tekstem źródłowym – s. 246 i odpowiedz pisemnie na pytania pod tekstem. 5.       ZADANIA z p. 3 i 4 oraz zadania z Z. Ćw. s 102- 103  prześlij do oceny (przypominam email: danszkola123@gmail.com ). 6.       Przygotuj się do powtórzenia wiadomości: Polska w d

5.06 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - Zastosowanie matematyki. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. We wtorek (9.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

5.06 piatek klasa 6 religia

Temat: Boże Ciało- odwiedziny Boga. oglądnij film Historia Bożego Ciała przeczytaj tekst z podr. str. 150- 151  na podstawie filmu i tekstu z podręcznika napisz w zeszycie: jak kształtowała się historia ustanowienia  Uroczystości Bożego Ciała. zadanie prześlij na adres rysiek332@gmail.com  

05.06.piątek.przedszkole grupa 5,6 latków

Obraz
Witam Was serdecznie😀 Temat dzisiejszego dnia :   „DBAM O SEGREGACJĘ ŚMIECI I TWORZĘ Z NICH COŚ NOWEGO” 1.       Ćwicz z Kubusiem : https://www.youtube.com/watch?v=_Wy2HGntKD4 2.       Wprowadzenie: Informuje Was, że Kubuś przekazał Wam kolejną wskazówkę, jak stać się „Kubusiowym Przyjacielem Natury”. Wskazówka ta to: Segreguj śmieci. 3.       Skąd się biorą śmieci ? Skąd się biorą śmieci? Kto wytwarza śmieci? Tak właśnie każdy z nas to robi! Każdego dnia, wszyscy wyrzucamy niepotrzebne rzeczy. W ciągu całego roku, każdy z nas wytwarza ok. 300 kg śmieci – to tyle ile waży ok. 10 telewizorów! To ogromna góra śmieci! Śmieci zalegają w środowisku, zanieczyszczają morza i oceany, lasy, glebę, szkodzą roślinom, zwierzętom oraz zdrowiu każdego z nas! https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ Każdy z nas może sprawić, żeby góra śmieci była mniejsza, żeby świat był czystszy! Z foliowych siatek, plastikowych butelek, szklanych słoików, puszek, kubków, kart

05.06.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: The world of nature-a test. Temat realizowany na konsultacjach w szkole dnia 5.06.2020r. o godz.9.40.

5.06 piątek klasa 5 informatyka

Wejdź na stronę:    https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65      Następnie przeczytaj temat „Wirusy i inne zagrożenia związane z internetem” - str. 63.  Każdy z was wie, że komputer jest narażony na działanie wirusów komputerowych. Są to programy, które mogą rozprzestrzeniać się za pomocą internetu. Ich celem jest niszczenie danych z komputera lub wykradanie.    Najlepszą metodą ochrony komputera przed wirusami komputerowymi jest stosowanie oprogramowania antywirusowego. Programy antywirusowe mogą być płatne lub można je pobrać z internetu bezpłatnie.       Otwórz podręcznik na stronie 65 i zrób zadanie 4   (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij odpowiedz na podany adres (napisz imię, nazwisko, klasę i temat lekcji). W razie pytań pisz:     jolantalepianka95@gmail.com

5.06 piatek klasa 2 religia

Temat: Dobre serce Jezusa otwarte dla nas.   przeczytaj fragment ewangelii str.102 wykonaj zadanie ze str. 102 oglądnij film  Św Maria Małgorzata i nabożeństwo do Serca Jezusowego przeczytaj tekst ze str. 103 i wykonaj zadania

05.06.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: Module 6-grammar exercises. Dzień dobry.Zapiszcie kilka ćwiczeń,które pozwolą wam utrwalić gramatykę wprowadzoną w rozdziale 6. Ćw. I  Czasowniki postaw w Present Continuous. 1. I...................................(go) to church now. 2.We...................................(read) comics at the moment. 3.Look! She.............................(dance) with Mark. 4.He can't hear you! He.......................................(have) a shower. 5.They.......................................(play) board games now. Ćw. II    Z rozsypanki ułóż pytania i daj krótką odpowiedź. 1.eating/now/a sandwich/are/you/? 2.a car/is/now/dad/washing/? 3.at the moment/children/singing/are/a song/? 4.waiting/are/bus/they/for/? 5.your cat/sleeping/is/now/? Ćw.III  Przetłumacz słowa w nawiasach. 1.The bird is.................(na) the tree. 2.I'm coming...................(w dół). 3.Your bag is ..................(pod) the table. 4.The ship is swimming .

5 czerwca, język polski, kl.VIII

Temat: Piszemy recenzję. 1.Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl 2. Zapoznaj się z treścią udostępnionego materiału. 3. Wykonaj ćw. 1., 3., 5.

05.06.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

  05.06.2020 r . – kl. 6 – HISTORIA Konsultacje Temat:   Europa i świat w XVI wieku – powtarzamy wiadomości.      1. Powtarzamy – tekst w podręczniku, s. 25 – 41: a)      Humanizm w Europie i przewrót kopernikański b)      Reformacja c)       Reforma katolicka      2. Wyjaśnij pojęcia i nazwy: odrodzenie, humanizm, przewrót kopernikański, reformacja, protestantyzm i nowe wyznania religijne,   sobór trydencki, reforma katolicka…      3. Kim byli: Mikołaj Kopernik, Erazm z Rotterdamu, Jan Kalwin, Marcin Luter, Henryk VIII, Ignacy Loyola…      4. Co oznaczają daty: 1450 r., 1517 r., 1534 r., 1545 -1563,      5.    ZADANIA: a)      Wyjaśnij znaczenie dat: 1450, 1492, 1498, 1519 -1522, 1517, 1545 – 1563. b)      Wyjaśnij pojęcia i nazwy: nowożytność, odrodzenie (renesans), humanizm, reformacja c)       Narysuj schemat podziału chrześcijaństwa (patrz: podręcznik, s. 44) Zadania wykonaj pisemnie i prześlij w ciągu tygodnia do oceny (przypominam emaila: dans

5 czerwca, język polski, kl. VII

Temat: Grzeczność językowa. 1. Przeczytaj informacje, podręcznik s.322. 2.Wykonaj pol.3., 6., s.323 oraz pol. 16., s. 325.

5 czerwca, język polski, kl. VI

Temat: Zdania współrzędnie i podrzędnie złożone. 1.Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! , podręcznik do gramatyki s.162. 2. Wykonaj pol. 3., s.161. 3.Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, s. 72-73.

5 czerwca, język polski, kl. V

Temat: Analiza zdania pojedynczego. 1. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! , podręcznik do gramatyki s.120. 2. Zapisz w zeszycie zdanie: Indiańscy bogowie stworzyli potem piąty świat. Przerysuj do zeszytu wykres tego zdania znajdujący się w ramce. 3. Wykonaj pol. 5., 6., s. 121.

5 czerwca, język polski, kl. IV

Temat: Wysyłamy pozdrowienia. Lekcja przez Zoom o godzinie 11.00.

5.06 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Liczby całkowite - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (8.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

5.06 piątek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Tematyka tygodnia: JAK ŻYĆ W ŚWIECIE MEDIÓW? Edukacja społeczna Zastanowimy się dzisiaj - jak właściwie korzystać z telefonu? Podręcznik s.70 - 71. Spróbuj odpowiedzieć na wszystkie pytania znajdujące się pod tekstem. Wykonaj zadanie Sprawdź się! Jaki stosunek do telefonu panuje w twoim domu? Do czego służy wam telefon? Jak dużo czasu spędzacie z telefonem? Zwracajcie uwagę na zachowanie proporcji między czasem spędzonym z telefonem  a czasem przeznaczonym na ruch!  🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 🏃 (chyba już  wszyscy) Zeszyt ćwiczeń s. 55 Wykonaj zadanie 1 - 4.  Edukacja polonistyczna  Ćwiczenia ortograficzne - pisownia liczebników! Przypominamy wiadomości o  liczebnikach!  Zeszyt ćwiczeń s. 54.  Wykonaj zadnie 1 - 2.  POWODZENIA!                                                                                                       Do poniedziałku!🙋

5.05 piątek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja matematyczna Proponuję Wam dzisiaj rozwiązywanie zadań nietypowych. Podręcznik s. 56 - 57. Przeczytaj tekst o kaczątkach. Przeczytaj poszczególne zagadki.  Rozwiąż te, które potrafisz!  Przedstaw rozwiązania na liczmanach lub na rysunkach. (Jedna wybrana zagadka, obowiązkowo dla wszystkich)  POWODZENIA! Edukacja polonistyczna  Powtarzamy wiadomości o rzeczownikach! Zeszyt ćwiczeń s. 53.  Przypomnij sobie wiadomości o rzeczowniku!  Wykonaj zadnie 1 - 3. Dla chętnych:  Rzeczownik - ćwiczenia:  KLIKNIJ                                                                   Do poniedziałku! 🙋

5.06 piatek klasa 7 religia

Temat: Kardynał Stefan Wyszyński- prymas Tysiąclecia. Historia nadała Słudze Bożemu kar. Stefanowi Wyszyńskiemu tytuł Prymas Tysiąclecia. W tym roku w czerwcu miała być jego beatyfikacja, jednak z  powodu pandemii została odwołana. oglądnij film  Kardynał Stefan Wyszyński - Prymas Tysiąclecia   pomyśl: dlaczego nadano taki tytuł Prymasowi Kard. Stefanowi Wyszyńskiemu.   

05.06.2020 r. - kl. 8 - HISTORIA

                05.06.2020 r.   – kl. 8 – HISTORIA Temat:   Prehistoria i starożytność – bilans wiadomości.      1.    Wyjaśnij: prehistoria, starożytność.      2. Wyjaśnij znaczenie dat: ok. 10 000 p.n.e. Początek rewolucji neolitycznej ok. 3500 p.n.e. ok. 3100 p.n.e. XVIII w p.n.e. XI –X w p.n.e. VIII w p.n.e. Powstawanie państw- miast greckich 776 p.n.e. V w p.n.e. 753 p.n.e. 509 p.n.e. 30 p.n.e. 313 395 476      3.    Zastanów się, co nam zostało z tych lat? Co zostało po czasach starożytnych ( z kultury chińskiej, cywilizacji z doliny Indusu, Izraela, Grecji, Rzymu) w naszej kulturze? Możesz wykonać zadanie w formie pisemnej. Porozmawiamy na ten temat w czasie lekcji na zoom (planowana 15.06.).

05.06.2020 piątek klasa 3 matematyka

Witam Was ciepło w ostatnim dniu nauki w tym tygodniu!😃😃 Dziś przed Wami zadania nietypowe, wymagające dużej uwagi.  Otwórz podręcznik na str. 69 i wykonaj zad. 1, następnie 2  Otwórz zeszyt zapisz datę 5.06.2020 r. oraz Temat: Zadania nietypowe. Wykonamy wspólnie zad. 3 str. 69 Zapisz w zeszycie zadania, oblicz je i zapisz odpowiedź. Jest 2 domy niebieskie, 2 różowe, 1 zielony i 1 żółty. Ile domów jest razem? Oblicz...………. Odp...……………………... Na łące pasło się 5 kóz. Dwie kozy uciekły. Ile kóz pasie się na łące? Oblicz ………………... Odp. ………………………….. Na łące rosło w dwóch miejscach po 3 brzozy. Ile razem brzóz rosło na łące? Oblicz ………………………... Odp. ……………………………. Piętnaście kwiatów posadzono w 3 miejscach po tyle samo. Ile kwiatów posadzono w jednym miejscu? Oblicz ……………………….. Odp.    ………………………. Jeśli zakończysz przepisywanie i obliczanie zadań, otwórz ćwiczenia na str. 52 i 53 wykonaj zad. 1,2,3,4,5 i 6. Zadania nie są zbyt trudne jeśli sprawią Ci trudność poszu