Posty

Wyświetlanie postów z marca 26, 2020

27 .03.2020 r.-kl.5 - HISTORIA -OK

Obraz
27.03.2020 r.- kl.5 – HISTORIA Temat: Mieszko I przyjmuje chrzest. I.                     Przypomnij: a)      W jaki sposób tworzyło się państwo polskie? W jakim czasie historycznym? b)      Jaką rolę odegrała dynastia (rodzina panująca) Piastów? c)      Kto był pierwszym historycznym  (potwierdzonym dokumentacją historyczną) władcą państwa Polan? II.                  Przeczytaj tekst w podr. s.156- 157 i odpowiedz na pytania: a)      Dlaczego Mieszko I zdecydował się przyjąć chrzest i przeprowadzić chrystianizację kraju? (przyczyny) b)      Kiedy to się stało? Podaj rok wydarzenia. c)      Skąd przyjął chrzest, za pośrednictwem jakiego państwa? Jaką role odegrała Dobrawa? d)      Jakie było znaczenie chrztu dla władcy i państwa polskiego? Skutki przyjęcia chrztu: - teraz panowie niemieccy nie mogli już pod pozorem nawracania na chrześcijaństwo najeżdżać na ziemie polskie, - na wzór europejski w państwie Piastów stworzona została nowa orga

27.03.2020 r.- kl.VII - HISTORIA

          27.03.2020 r. – HISTORIA – KL.7 Temat: Sprawa niepodległości Polski w polityce wielkich mocarstw. Powtarzamy i systematyzujemy wiadomości. Zapisz punkty: 1.Umiędzynarodowienie sprawy polskiej – Akt 5 listopada 1916 r . a) przypomnij, na podstawie podr. s. 154- 155 i tekstu źródłowego- s. 155 b) Odpowiedz: - Kto wydał ten dokument, w jakich okolicznościach, w jakim celu, - odpowiedz na pytania do tekstu źródłowego. 2. Stanowisko mocarstw zachodnich wobec sprawy polskiej (podr. s.155-156) a) deklaracja prezydenta USA   (Thomas Woodrow Wilson)–p.13 orędzia potwierdza konieczność utworzenia państwa polskiego (podr. s.158) b) poparcie Francji, Anglii, Włoch 3. Sprawa polska na konferencji paryskiej (od 18.01.1919 r. do 21.01.1920 r.) – podr. s.164 a) Jakie były postanowienia traktatu wersalskiego w sprawie Polski ? ZAD. DOM. ZĆ- s. 72-73.

27.03.2020 r. -kl.8- HISTORIA

Obraz
27.03.2020 r. – kl. 8 – HISTORIA Temat: Wiosenna burza – polski Marzec 1968 roku. 1  1.    Przypomnij wydarzenia 1956 r.( Poznański Czerwiec) – s. 162 – 163. (przyczyny, przebieg, skutki, zmiany polityczne…) 2   2.    Zapoznaj się z tekstem w podręczniku – s.171 – 172. (łącznie z podtematem: Represje) 3   3.  Odpowiedz: a)      Kto sprzeciwił się polityce władz komunistycznych wiosną 1968 roku? Jaka grupa społeczna? b)      Jakie były przyczyny buntu studentów: pośrednie (długo trwające w czasie)    i bezpośrednia („impuls”)? Czego się domagali? c)      Opisz przebieg wydarzeń w marcu 1968 roku. d)      Jak zakończył się bunt studentów? Kto został wykorzystany przez władze komunistyczne do jego stłumienia? (patrz: ilustr. S. 171) e)      Jakie były następstwa tych wydarzeń, szczególnie dla ich uczestników? 4   4.  ZAD. DOM. a)      Wykonaj schemat przyczynowo – skutkowy   wydarzeń Marca 1968 r. (np.   PRZYCZYNY ………………………………………………../SKUTKI

26.03 czwartek klasa 7 plastyka

Temat lekcji: Projekt centrum handlowego, szkoły przyszłości, itp.-forma przestrzenna. Przypominam o konkursie o Janie Pawle II

26.03 czwartek klasa 7 Język niemiecki

Temat lekcji: Das ist fuer ihn (zaimki osobowe w celowniku i bierniku) Proszę zapoznać się z zaimkami osobowymi ze strony 65 i 69 oraz zrobić krótką notatkę w zeszycie

26.03 czwartek klasa 8 język niemiecki

Język niemiecki Klasa8 Temat:Wohin soll ich das tun?(Gdzie powinienem to położyć?) Proszę o zapoznanie się z przyimkami w bierniku i celowniku ze strony 69 oraz wykonać krótką notatkę w zeszycie.

26.03.2020r., czwartek, klasa VII, język angielski

Lesson Topic: Adjectives- compartives and superlatives. comparatives- stopień wyższy  superlatives- stopień najwyższy  1)Przymiotniki krótkie:stopień wyższy - do stopnia równego dodajemy - er long - longer big - big g er  heav y - heav i er W zdaniu stopień wyższy pojawia sie przed słowem "than"- niż/od  np. I am older than you. Jestem starszy od ciebie.  Stopień najwyższy -końcówka - est the longest the biggest the heaviest 2) Przymiotniki długie : - w stopniu wyższym dodajemy "more"- bardziej - w stopniu najwyższym "the most"- najbardziej np. difficult- more difficult - the most difficult  Wyjątki: good- better- the best bad-worse- the worst Z podręcznika ćw.2 str. 70 do zeszytu .    

26.03 czwartek klasa 6 Religia

Obraz
Temat: Noc zdrady - z Jezusem w Getsemani. Zobacz fragment filmu modlitwy Jezusa w Ogrodzie Oliwnym - film   Przeczytaj Ewangelię św. Mateusza str. 102 Zapis do zeszytu: Wykonaj zadanie 1 w zeszycie