Posty

Wyświetlanie postów z maja 29, 2020

29.05 piatek klasa 4 religia

Temat: Częstochowa- niezwykła wycieczka. zobacz film Historia Jasnej Góry i obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej przeczytaj podręcznik str. 130- 131 następnie w zeszycie napisz krótką historię  Jasnej Góry oraz wykonaj zadnie z podręcznika str. 131

29.05 piątek klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na dzisiejszej lekcji. Na dzisiejszej lekcji dowiecie się, w jaki sposób można rozszczepić światło na poszczególne barwy.    Napiszcie temat lekcji z datą 29.05: Temat lekcji: Załamanie światła i pryzmat. Rozszczepienie światła.    Zjawisko załamania światła można wykorzystać do jego rozszczepienia, czyli uzyskania światła w kolorach tęczy ze światła białego.    Na pewno obserwowaliście już zjawisko powstawania na niebie wielobarwnego łuku – tęczy. Jeśli nie, to może widzieliście, jak mienią się barwami krople rosy w słoneczny poranek. Postawcie szklankę gazowanej wody mineralnej, tak aby oświetlały ją promienie słoneczne. Zaobserwujecie wówczas, że pęcherzyki gazu w szklance zmieniają swoją barwę i połysk. Wszystkie te zjawiska są przejawem rozszczepienia (dyspersji) światła .    Fizykiem, który jako pierwszy udowodnił, że światło białe jest mieszaniną różnych barw, był znany nam już odkrywca prawa powszechnego ciążenia Isaac Newton . Właśn

29.05 piątek klasa 7 informatyka

Wejdź na stronę:      https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67      P rzeczytaj tematy ”Środowiska programowania. Program źródłowy i program wynikowy.” - strony 109 - 110.      Aby tworzyć programy możemy korzystać z wyspecjalizowanych pakietów programistycznych, zawierających zwykle edytor kodu źródłowego, a także kompilator i inne narzędzia wspomagające programowanie. W prostszych programach zwykle upraszcza się sposób wprowadzania poleceń  (instrukcji języka programowania). Najczęściej stosuje się elementy graficzne.   Po przeczytaniu tematów odpowiedz pisemnie na pytanie 5 ze strony 115 ,   (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij na mój adres     jolantalepianka95@gmail.com .        Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com .  

29.05 piatek klasa 6 religia

Temat: Liturgia- dla Boga i dla człowieka. znajdź w podręczniku i napisz w zeszycie co to jest liturgia? najważniejsze jest, by nie zapominać o liturgii Mszy św. niedzielnej pomyśl i zapisz w zeszycie: co daje ci udział we Mszy św.?  zobacz film  Co to jest Eucharystia?

29.05 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - działania na potęgach i pierwiastkach. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. We wtorek (2.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

29.05.2020 r.- kl. 7 - HISTORIA

               29.05.2020 r. – kl. 7 – HISTORIA Temat: Przemiany gospodarcze w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym. Lekcja z aplikacją zoom 1. Przypomnij: a)      Jakie zmiany polityczne, ustrojowe, dokonały się w Polsce w latach 1918-1939? b)      Omów zmiany społeczne w tych latach.      2.    Zapisz temat lekcji. W trakcie realizacji tematu będziemy szukać odpowiedzi na pytania: a) Jaki wpływ na gospodarkę polską miały sytuacja gospodarcza i wydarzenia polityczne w Europie i na świecie oraz sytuacja polityczna w kraju? b) W jakich etapach następował rozwój polskiej gospodarki? c) Jakie mieliśmy sukcesy gospodarcze w tym trudnym dwudziestoleciu      międzywojennym?      3.    Korzystamy z podręcznika, s. 231-235 oraz innych źródeł.      4. Wykonujecie systematycznie zadania w Zeszycie Ćwiczeń i przesyłacie do oceny.      5. ZADANIE (pisemne):  Przedstaw najważniejsze sukcesy gospodarcze Polski w okresie międzywojennym, ze szczególn

29.05.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Reported speech-exercises. Lekcja prowadzona na konsultacjach w szkole o godz.9.45.

29.05.2020r. piątek,klasa VI,języt angielski

Lesson Topic: "My secret identity". Present Perfect with since/for. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.10.50.  

29.05. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki w piątek. Dzisiejszy temat to ,,Na placu zabaw" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI 2. Słuchanie  wiersza Jadwigi Koczanowskiej ,,Podwórko" Na naszym podwórku wspaniała zabawa, jest ławka, huśtawka i zielona trawa. Jest piasek, łopatka i wiele foremek, są piłki, skakanki, czerwony rowerek. Tutaj się bawimy, zapraszamy gości, bo wspólna zabawa to mnóstwo radości. Rozmowa na podstawie wiersza: − Jakie zabawki znajdują się na podwórku? − Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa? 3. Karty pracy s.57 − słuchają rymowanki i imion dzieci. − łączą obrazki dzieci z obrazkami sprzętów, z których korzystały podczas pobytu na placu zabaw. − rysują po śladach rysunków i mówią, co one przedstawiają,  − mówią, z czego lubią korzystać podczas pobytu na placu zabaw. 4. Zabawy na świeżym powietrzu Jest dziś piękna pogoda, zachęcam do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Pozdrawiam i życzę miłego w

29.05 piątek klasa 5 informatyka

Wejdź na stronę:    https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65      Następnie przeczytaj temat „Korzystamy z książki adresowej” - str. 62.  List elektroniczny można wysłać do wielu odbiorców jednocześnie. W polu adresata wiadomości należy wpisać adresy  e - mail wszystkich adresatów oddzielając je znakiem średnika.    Jeżeli często do kogoś piszemy, warto zapisać jego adres e-mail w KSIĄŻCE ADRESOWEJ . Aby dowiedzieć się jak to zrobić przeczytaj uważnie przykład 4 i 5 ze strony 62. Następnie stwórz swoją książkę adresową, wykonując ćwiczenia 4 i 5 z tej samej strony.     Jeśli nie chcemy, aby adresaci widzieli adresy pozostałych osób, do których wysyłamy list należy wpisać adresy odbiorców w polu KOPIA UKRYTA   i nie podawać adresata głównego w polu DO .   W razie pytań pisz:     jolantalepianka95@gmail.com

29.05 piątek plastyka kl.6

T:Wielkie poruszenie,wielkie zamieszanie.Bogactwo,przepych,dekoracyjność form. -sztuka barokowa -rzezba barokowa -architektura barokowa -malarstwo barokowe,malarstwo iluzjonistyczne -światłocień -kontrasty form -kompozycja dynamiczna

29.05.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

                    29.05.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Temat: Jagiellonowie w Europie Środkowej. I.                     Przypominamy wiadomości: -   o warunkach unii polsko- litewskiej w Krewie zawartej w 1385 roku (przyczynach     i skutkach), -   nowej dynastii Jagiellonów, -   panowaniu Władysława Jagiełły ( wielki książę Litwy i król Polski 1386- 1433)             II.    Zapisz temat.   I.                     Dlaczego mówimy o potędze państwa polsko - litewskiego za panowania                            Jagiellonów ?                           - szukaj odpowiedzi w tekście podręcznika s.200-204.             IV. Zapisz notatkę:        1.   Rządy WŁADYSŁAWA WARNEŃCZYKA – starszego syna Władysława Jagiełły             - król Polski w latach   1434 -1444, król Czech i król Węgier (1440-1444) i książę litewski                (król Dalmacji, Chorwacji, Bułgarii)             - zginął w bitwie pod Warną nad M. Czarnym w 1444 r.-z Turkami osmańskimi.

29.05. plastyka kl.4

T:Uważny obserwator-piękno otoczenia,pejzaże,rośliny najbliższej okolicy. robimy zdjęcia, szkicujemy. Ćw. plastyczne:zdjęcia,szkice rysunkowe uzupełnione kolażem.

29.05 piątek wych. fiz. kl.7-8

Dzisiaj rekreacja,a więc ruch na świeżym powietrzu wg.własnego pomysłu.Pamiętajcie o rozgrzewce!Żeby nie było tak całkiem miło,to mam dla was zadanie: -Wymień najczęstsze przyczyny wypadków i urazów w czasie zajęć ruchowych ,omów sposoby zapobiegania im.   Czekam na odpowiedz.

29.05.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: "Giving advice travellers-writing. Dzień dobry.Wasze zadanie na dzisiaj to napisanie maila (ćw.1,str.98).Zanim to zrobicie proszę zapisać takie wyrażenia: too -oznacza "też,również" . Stawiamy go na końcu zdania."Too" ma jeszcze drugie znaczenie "zbyt",np. too expensive-zbyt drogi. also -podobnie jak "too" oznacza " też,również "ale stawiamy go w środku zdania(przed czasownikiem zwykłym ale po modalnym).Przykłady: I often drink coffee.I also drink tea.Lub :I often drink coffee.I drink tea too.Obie wersje tłumaczymy tak samo.Ja piję kawę.Ja również piję herbatę. Przeczytajcie teksty z w.1,str.98,zróbcie pisemnie ćw.2.Zadanie testujące nr.1,str.98 napiszecie na 4.06. i prześlecie mi do sprawdzenia.

29.05 klasa 2 religia

Temat: Duch Święty- pierwszy dar uwielbionego Jezusa. oglądnij film o  Duchu Świętym przeczytaj tekst z Pisma św. str.96 oraz pozostały tekst z  podręcznika  str. 96- 97 i wykonaj zadania z tych stron w podręczniku naucz się piosenki do  Ducha Świętego

29.05. wych.fiz.kl5-6

Nowe zadanie: Zasady i metody hartowania organizmu. Czekam na odp.

29.05.piątek wych.fiz. kl4

Nowe zadanie na ocenę:Jaka jest różnica między ,,olimpiadą"a ,,igrzyskami olimpijskimi".Czekam na odpowiedz.

29.05.piątek wych. fiz. kl3-4,5-6

Dzisiaj piątek,a więc rekreacja.Po małym rozruszaniu nóg(lekki trucht, obroty stopą nogi prawej i lewej w stawie skokowym,kolanach,paru skłonach i przysiadach zabawy na świeżym powietrzu wg. własnego pomysłu(może zabawa w berka z siostrą,bratem,zabawa w chowanego, mała wycieczka rowerowa,zabawa w klasy,w gumę,itp.Wy macie dużo pomysłów.

29.05.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: My favourite season. Dzień dobry.Dzisiaj zaczniemy krótkim ćwiczeniem gramatycznym i przejdziemy do leksyki.Zapiszcie ćwiczenie 1.    Wstaw : am,are,is. 1. We .......... cleaning the kitchen. 2. I ....... listening to music now. 3.My dad ......... reading the newspaper. 4. Children ......... playing in the garden. 5.She ........ writing an email. 6. .......... you watching TV ? A teraz otwórzcie podręczniki na str.99 i popatrzcie na ćw.6 (vocabulary). Macie tam zapisane cztery pory roku.Pisemnie zróbcie ćw. 7,a mianowicie napiszcie (według wzoru) po jednym zdaniu o każdej porze roku w Polsce.następnie wpiszcie do zeszytu ćw. 13 i 14,str.99.Na zoomie we wtorek będę pytać słówek(pogoda i ubrania). W waszych ćwiczeniach uzupełniajcie zadania po kolei z modułu 7.Do usłyszenia.

29 maja, język polski, kl. VII

Temat: O intencjach wypowiedzi. 1. Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl/ Po zalogowaniu się wystarczy kliknąć na  ikonkę za teczką znajdującą się w prawym górnym rogu. Po kliknięciu zostaniesz przekierowany do panelu użytkownika. Tutaj w zakładce " udostępnione  dla mnie" znajdziesz materiały udostępnione przez nauczyciela. Kliknij na udostępniony materiał. 2. Zapoznaj się z treścią udostępnionego materiału. 3. Wykonaj ćw. 1., 3., 5. Sprawdzę! Powodzenia!

29 maja, język polski, kl. VI

Temat: Dopełnienia. 1.Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie!, podręcznik do gramatyki, s.140. 2.Wykonaj pol.1., s.139- ustnie. 3.Wykonaj pol.5., s.141- do zeszytu. 4. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!,  s. 141. 5. Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

29 maja, język polski, kl. V

Temat: Śledztwo w nadmorskiej miejscowości. " Kapelusz za 100 tysięcy"- fragm. 1.Wykonaj pol. 1., s.299. 2.Przeczytaj tekst, s.295-298. 3.Wykonaj pol. 3., s.299- do zeszytu. 4.Wykonaj pol.4., s.299- ustnie. 5.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s.300. 6. Zastanów się, kim jest narrator.Czy jest to narrator trzecioosobowy(obiektywny) czy pierwszoosobowy(subiektywny)? Wyjaśnienie słów podanych w nawiasach znajdź w internecie. Narrator uczestniczy w opisywanych wydarzeniach, czy nie uczestniczy?

29 maja, język polski, kl. IV

Temat: Związki wyrazowe- wykresy zdań. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

29.05 piątek klasa 7 religia

Temat: Uroczystość Zesłania Ducha Świętego. zobacz film  Zesłanie Ducha Świętego   pomyśl o tym wydarzeniu, które oglądnąłeś: co to przyjęcie Ducha  Świętego dało apostołom kim dla ciebie jest Duch Święty niech w tym pomoże ci krótki  film   przypomnij sobie dary Ducha Świętego  zadanie: znajdź i naucz się wybranej modlitwy do Ducha Świętego zapisz ją w zeszycie  i wyślij rysiek332@gmail.com  

29.05 piątek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Witajcie w piątek 29 maja!🌞 Edukacja matematyczna Temat: Rozwiązywanie zadań związanych z miarami długości. Przypomnimy sobie dzisiaj, nazwy poznanych w tym roku miar długości, ich skrótów i związków między nimi.                      Podręcznik s. 49 Wykonaj zadania 1 - 5. Zeszyt ćwiczeń s. 46 Wykonaj zadanie 1 - 4.    Edukacja polonistyczna Temat: Jaka albo jaki będę za 20 lat? Podręcznik s. 48. Przeczytaj wiersz Będę dorosły.  Napisz w zeszycie kilka zdań o tym, kim chcesz zostać, kiedy dorośniesz. Uzasadnij swoją wypowiedź.  Zeszyt ćwiczeń s. 45 Wykonaj zadanie 1. To już wszystko na ten tydzień! Trzymajcie się zdrowo, dbajcie o siebie i swoich bliskich! Pozdrawiam B. Tryniecka 🙋🌞

29.05 piątek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Dzień dobry w piątek 29 maja! 👩👦 Edukacja społeczna Temat: Opowiadanie Grażyny Lech Hulajnoga. Podręcznik s. 56 - 57. Przeczytaj opowiadanie Hulajnoga. Poproś kogoś z domowników o przeczytanie opowiadania                z podziałem na role. Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem.  Wykonaj zadanie Sprawdź się! Wyrazy zapisz do zeszytu.  Ułóż zdania z zapisanymi wyrazami.  Edukacja polonistyczna Temat: Ćwiczenia ortograficzne i gramatyczne. Utrwalamy poznane części mowy. Zeszyt ćwiczeń. s 45. Wykonaj zadania 1- 4.  To już wszystko na ten tydzień! Trzymajcie się zdrowo, dbajcie o siebie i swoich bliskich! Pozdrawiam B. Tryniecka 🙋🌞

29.05 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (1.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

29.05.2020 r.- kl. 8 - HISTORIA

           29.05.2020 r. – kl. 8 - HISTORIA Temat: Przemiany gospodarczo – społeczne w Polsce po 1989 r.        1. Przypomnij najważniejsze przemiany polityczne, które dokonały się w III RP.        2.    Zapisz temat lekcji. Zapoznaj się z tekstem podręcznika (s.222- 225), zwracając uwagę              na następujące problemy: a)      Opisz sytuację gospodarczą w chwili przejęcia rządów przez gabinet Tadeusza Mazowieckiego. b)      Na czym polegał plan Balcerowicza – szokowa terapia gospodarki?        Jak przebiegała przebudowa polskiej gospodarki z modelu komunistycznego, centralnego planowania, na „model rynkowy”? c)       Podaj przykłady pozytywnych i negatywnych zmian w życiu Polaków po 1989 roku?       3. Proszę dać pisemną odpowiedź na pytanie 2c) – i przesłać do oceny, wg znanych zasad ( danszkola123@gmail.com ) – do 05.05.2020 r. 4. Transformacja gospodarcza i ustrojowa. Początki III RP - epodreczniki.pl https://epodreczniki.pl/a/transformacja-go

29.05.2020 piątek klasa 3 matematyka

Witam trzecią klasę na ostatniej lekcji w tym tygodniu.  Na początek poćwicz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100. Kliknij na link https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/kregi-tematyczne-03 wybierz dzień 4 "O zawodzie pisarza" , kliknij na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 dopasuj wynik. poćwicz liczenie masz na to ok 10 min.  Zapisz w zeszycie datę 29.05.2020 r. oraz Temat: Obliczenia zegarowe.  Otwórz podręcznik na str. 55 przeczytaj zad. 1 i ustnie wskaż o których zegarach mówią matematyczki. Prawidłowe odpowiedzi: pierwszy  - zegar pomarańczowy, drugi - zegar zielony, trzeci -  zegar żółty, a czwarty - zegar niebieski. Wykonaj również ustnie zad. 2 poproś kogoś starszego aby sprawdził czy poprawnie udzielasz odpowiedzi. Teraz wykonaj zad. 1 w ćwiczeniach na str. 44 To wszystko na dziś. Życzę miłego wypoczynku. Spotkamy się w poniedziałek.😃🌲🌳⚽

29.05 piątek klasa 2 wychowanie fizyczne

Witam Was serdecznie i zapraszam do zabawy na świeżym powietrzu. 🏀⚾⚽ Wychowanie fizyczne Temat: Zabawy i ćwiczenia z piłką. 1. Zrób rozgrzewkę  https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A 2. Weź piłkę i wyjdź na podwórko. Poćwicz rzuty i chwyty. Prowadź piłkę nogą po wyznaczonym torze. Celuj piłką do koszyka lub pudełka (żeby wpadła do środka). Licz sobie punkty. Baw się bezpiecznie. Jeżeli masz rodzeństwo, zaproś je do wspólnej zabawy.

29.05 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 11.00 Edukacja społeczna 🐉 Temat: "Jak nasza mama hodowała potwora". 1. Odpowiedz ustnie na pytania: - Co się stało pewnego wieczoru w Makowicach? - Jak zachowywali się ludzie? - Dlaczego się tak zachowywali? - Kto bronił zwierzęcia? - Co powiedział o tym zwierzęciu pan od przyrody? - Czym się żywił dinozaur? - Jak nazywamy zwierzęta, które jedzą tylko rośliny? - Czy były tylko roślinożerne dinozaury? - Jak skończyła się ta historia? - Czy możemy dzisiaj spotkać dinozaura? - Czy inny znaczy zły? Ciekawostka : Od dinozaurów pochodzą ptaki. 2. Zeszyt ćwiczeń s.30.  - Ćwicz.1- Mama była: odważna, opiekuńcza, pomysłowa, wytrwała, stanowcza, energiczna. - Ćwicz.2. Zapisz wypowiedzi w dymkach. Dinozaur: Nie bójcie się mnie. Jestem roślinożerny . Mama: Jest inny, ale to nie znaczy, że jest zły. Edukacja przyrodnicza  Temat: Czytanie informacji o dinozaurach. 1. Zeszyt ćwiczeń s. 3

29.05.piątek,przedszkole,grupa 5, 6 latków

Dzień dobry. Witam Was w piątek. Nasz dzisiejszy temat to „Festyn” 1.Zabawy z pokazywaniem: https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA 2. Karta pracy, cz. 4, s. 53. Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach rysunków. Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych misiów – na różowo 3. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn. • Rozmowa na temat festynu:   − Co to jest festyn?   − Z jakiej okazji organizuje się festyn? • Słuchanie opowiadania. Książka (s. 78–81) Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były