Posty

Wyświetlanie postów z maja 28, 2020

28.05.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Rules.Must/mustn't-exercises. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.10.00.

28.05 czwartek klasa 6 religia

Temat: Fast food- na co wydaję zaoszczędzony czas. pomyśl jak spędzasz każdy swój dzień, czy przedmioty, których  używasz nie absorbują więcej czasu niż czas poświęcany swoim bliskim. przeczytaj podręcznik str. 144- 145 następnie zapisz w zeszycie odpowiedź na 2 zagadnienia i jedno  pytanie: 1. Urządzenia techniczne, które pozwalają zaoszczędzić czas. 2. Urządzenia techniczne, które zabierają dużo czasu.  Pytanie: dlaczego na spotkania z Bogiem i ludźmi powinniśmy  poświęcać jak najwięcej czasu?

28.05.2020 r.- kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

    28.05. 2020 r. – kl. 8 – wiedza o społeczeństwie Temat: Wybrane problemy współczesnego świata. 1.       Niedobory wody. 2.       Rosnąca skala migracji. 3.       Konflikty zbrojne. 4.       Terroryzm. 5.       Pandemie. 6.       Zagłada tropikalnych lasów. 7.       Dziura ozonowa. 8.       Kwaśne deszcze. 9.       Globalne ocieplenie. i  inne    Na kolejną lekcję z aplikacją zoom ( 08.06.2020 r.) planujemy omówienie tych problemów. Proszę przygotować się do wypowiedzi i prowadzenia dyskusji. Proponuję, żeby ustalić pracę w grupach. Polecam:      a)    Globalizacja- szansa czy zagrożenie dla współczesnego świata – epodreczniki- https://epodreczniki.pl/b/globalizacja---szansa-czy-zagrozenie-dla-wspolczesnego-swiata/Pmrq0dgF8      b)    Globalna wioska w obliczu zagrożeń –epodreczniki – https://epodreczniki.pl/a/globalna-wioska-w-obliczu-zagrozen/Dvh06IC4E      c)    Konflikty zbrojne we współczesnym świecie – epodreczniki – https://ep

28.05.2020r. czwartek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Listening skills before exam. Temat realizowany na konsultacjach,które odbędą się w szkole,29.05. o godz.9.00.

28.05 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. W poniedziałek (1.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

28.05.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

    28.05. 2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat:   Epoka napoleońska – powtórzenie wiadomości. Lekcja z aplikacją zoom.    Dzisiaj powtarzamy wiadomości o czasach napoleońskich. Problemy do omówienia były podawane na każdej lekcji, należy więc skorzystać z notatek i materiałów znajdujących się w podręczniku.    Na podstawie posiadanej wiedzy i dostępnych źródeł wykonaj pisemnie zadania: a)      Wymień działania Napoleona, które sprawiły, że Francja stała się potęgą polityczną, militarną, gospodarczą i kulturalną   w Europie. b)      Wymień przyczyny, które zadecydowały o upadku Napoleona.     O zasadach napisania zadań i sposobie ich ocenienia porozmawiamy dzisiaj na lekcji z aplikacją zoom. Zadania proszę przesłać: danszkola123@gmail.com.

28.05.2020r.,czwartek,kl.V,muzyka

Temat lekcji: Witajcie letnie przygody. polecenia: zapoznaj się z melodią i słowami piosenki ze str.122. https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0 Pozdrawiam.

28.05.2020r.,czwartek,kl.VII,muzyka

Temat lekcji: Kabaret - muzyka rozśmiesza. Zapraszam całą klasę na koncert: 1. https://www.youtube.com/watch?v=2xlKRtF9FkE 2. https://www.youtube.com/watch?v=qu7Y-Ww6s0w 3. https://www.youtube.com/watch?v=GNbOldNU6yQ repertuar do zagrania:WESOŁE JEST ŻYCIE STARUSZKA (na ocenę  6). Informuję,że spotykamy się na teemsach jutro-28.05. o godz. 12.00-12.30. W miarę możliwości postarajcie się zalogować punktualnie. Do miłego zobaczenia. :-)

28.05. czwartek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam maluszki w czwartek :) Dzisiejszy temat to ,,Zabawy dzieci z różnych stron świata" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=IvWtsvfZGDI 2.  Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej ,,Dzieci na Ziemi" Na kuli ziemskiej bawią się dzieci, cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci, a księżyc mruga oczkiem na niebie do wszystkich ludzi, również do ciebie. Zulu z Afryki chodzi po drzewach, a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa. Eskimos Bubu gra w piłkę z foką, na słoniu jeździ Hindus Namoko. Dzieci się różnią kolorem skóry, jednak są dumne ze swej kultury i choć w dziwacznych mówią językach, pragną się bawić, tańczyć i brykać! Inka i Zulu, Bubu, Namoko – chcą być kochane, śmiać się szeroko, jeść smakołyki, dbać o zwierzęta, a zamiast wojen mieć tylko święta! Niech wam się spełnią wszystkie marzenia – tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.  Rozmowa na podstawie wiersza: − O jakim święcie była mowa? −

28.05 czwartek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie z datą 28.05.2020r. Thema: Fokus – Wiederholung.( Powtórzenie wiadomości. ) Dzisiejsza lekcja utrwala słownictwo i gramatykę z rozdziału 6. Proszę przeczytać słownictwo ze strony 82 oraz zagadnienia gramatyczne ze strony 81, a następnie wykonać zadanie 2 / 80. Zadanie jest na ocenę. Termin wykonania : do 31.05. Przesyłacie zadanie tak, jak do tej pory. Pozdrawiam E.Kmieć

28.05 czwartek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Temat dzisiejszej lekcji wpisujecie z datą 28.05.2020r. Thema: Was machst du in den Ferien?( Co robisz na wakacjach? ) Dzisiaj zapoznacie się ze słownictwem na temat spędzania czasu wolnego na feriach czy wakacjach. Proszę przepisać do zeszytu notatkę. Nazwy czynności, które są związane ze spędzaniem czasu: sich sonnen – opalać się sich langweilen – nudzić się schwimmen – pływać klettern – wspinać się reiten – jeździć konno angeln – wędkować segeln – żeglować reisen – podróżować Boot fahren – pływać łódką Ski fahren – jeździć na nartach Schlittschuh laufen – jeździć na łyżwach Was machst du in den Ferien?/ Co robisz na wakacjach? Ich sonne mich.( Opalam się ) Ich langweile mich. ( Nudzę się ) Ich schwimme.( Pływam ) Ich wandere und klettere. ( Wędruję i wspinam się. ) Ich fahre Boot.( Pływam łódką ) Ich laufe Schlittschuh. ( Jeżdżę na łyżwach ) Proszę utrwalić nowo poznane słownictwo i przeczytać stronę 77 w podręczniku.

28.05 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Liczby ujemne - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. Jutro (29.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

28.05.2020 r. - kl. 4 - HISTORIA

    28.05.2020 r. – kl. 4 – HISTORIA Temat : Żołnierze Niezłomni. 1.       Powtarzajcie poznaną do tej pory tematykę: pojęcia, nazwy, daty, wydarzenia, postacie. Pamiętajcie o pracy z tekstem, mapą oraz materiałem infograficznym. Starajcie się umiejscawiać wydarzenia  w określonym czasie historycznym. 2.       Zapiszcie temat lekcji: temat nr 23 w podręczniku. 3.       Zapoznajcie się z tekstem podręcznika i odpowiedzcie na pytania: 1)       Kto objął rządy w Polsce po II wojnie światowej? 2)       Kto narzucił siłą nową władzę w Polsce? 3)       Jakie służby utworzyli komuniści do zwalczania przeciwników politycznych? 4)       Kogo władze komunistyczne w Polsce nazywały Żołnierzami Wyklętymi?                                                                                                                                                                                             5)       Jak służby komunistyczne traktowały byłych żołnierzy Armii Krajowej i inny

28.05.2020r. czwartek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: Present Continuous Tense. Dzień dobry.Mam nadzieję,że świetnie opanowaliście leksykę(czyli słówka związane z pogodą i ubraniami) .Dzisiaj zajmiemy się gramatyką,a dokładnie poznamy czas teraźniejszy ciągły.Zapiszcie: Present Continuous-czas teraźniejszy ciągły. Używamy go do mówienia o tym,co się dzieje teraz , w chwili mówienia . Stąd typowe określenia czasu to słowa "now" i" at the moment". Czasownik w tym czasie zawsze ma dwie części: czasownik be w formie osobowej(czyli am,are,is ) oraz czasownik główny z końcówką -ing. Przykłady zdań twierdzących: I am watching TV now.-Ja oglądam TV teraz. She is cooking soup now.-Ona gotuje zupę teraz. We are learnin g  English at the moment.-My się uczymy angielskiego teraz. Aby utworzyć zdania przeczące należy do AM/ARE/IS dodać "not". I' m not wathing tv now.-Ja nie oglądam tv teraz. She isn't cooking soup now.-Ona nie gotuje zupy teraz. We aren't lea

28.05.2020r. czwartek,klasa V,język angielski

Lesson Topic: Holiday plans. Dzień dobry.Czas zacząć ostatni rozdział naszego podęcznika,który mówi o planach na wakacje.Dlatego zapiszcie takie wyrażenie: be going to...-mieć zamiar.... . Jest to zwrot , którego używamy,gdy mówimy o przyszłości zaplanowanej,pewnej.Oczywiście "be"musimy zamienić na AM,ARE lub IS,dodac going to i dopiero postawić konkretny czasownik.Zapiszcie przykłady: I am going to buy a new bike.-Ja mam zamiar kupić nowy rower. He is going to read this book.-On ma zamiar przeczytać tę książkę. They are going to go on a trip.-Oni mają zamiar jechac na wycieczkę. Aby ułożyć pytanie należy przestawić AM/ARE/IS. Np. Are they going to go on a trip? -Czy oni mają zamiar jechac na wycieczkę? Aby powstało zdanie przeczące,do AM/ARE/IS dodajemy "not".Przykład: He isn't going to read this book .-On nie zamierza czytać tej książki. Po zapisaniu notatki,otwórzcie podręczniki na str.90 i przeczytajcie pytania.Dajcie krótką odp

28 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Przed egzaminem.Jak napisać rozprawkę? 1. Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl/ 2. Zapoznaj się z treścią udostępnionego materiału. 3. Wykonaj ćwiczenie 2. Masz czas do poniedziałku. Na konsultacjach będziemy omawiać Wasze rozprawki.

28 maja, język polski, kl.V

Temat: Jacy? Którzy? Czyi? Przydawka. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

28 maja, język polski, kl. IV

Temat: Detektywistyczne zagadki w utworze " Detektyw Kefirek na tropie kościotrupa"-fragm. 1.Przeczytaj tekst, podręcznik s.266-270. 2.Ułóż 4 pytania dotyczące treści poznanego fragmentu powieści. Zapisz w zeszycie. 3.Wyobraź sobie, że Teoś rozwiązał zagadkę kościotrupa i dzwoni do dyrektora, żeby go o tym poinformować. Zastanów się, jak wyglądałaby taka rozmowa. Skorzystaj z Rad  dla rozmawiających przez telefon,  s.270.

28.05 czwartek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Wyłączanie czynnika przed znak pierwiastka. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15. W poniedziałek (1.06) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 10.20.

28.05 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Pole prostokąta. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (1.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00.

28.05.2020 czwartek klasa 3 matematyka

Witam Was. Cieszę się, że wczoraj pięknie rozwiązaliście zadania. Kilka osób już przesłało swoje prace, na pozostałe czekam dziś do 18.00. Na początku naszej lekcji zapiszcie  w zeszycie datę 28.05.2020 r. oraz Temat: Zadania rozmaite.  Otwórz podręcznik str. 54 i przeczytaj polecenia do zad. 1 Odczytaj liczby parzyste od największej do najmniejszej: 1000, 900, 800, 700, 600, 500, 400,  a teraz liczby nieparzyste od najmniejszej do największej: 9, 15,21,27,33,55,101,999 odczytaj i zapisz w zeszycie hasło: ............................................................................................ Ponieważ nie jesteśmy w szkole zadania musisz rozwiązać samodzielnie lub z kimś starszym w domu. Ustnie wykonaj zad. 2 i 3 str. 54 Ułóż i zapisz w zeszycie zagadkę o liczbie. W ćwiczeniach na str. 43 wykonaj zad. 1 i 2. To wszystko na dziś.  Życzę miłego popołudnia😏☀ W poniedziałek o godz. 9.10 w szkole klasa III będzie miała religię.

28.05 czwartek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Dzień dobry w czwartek 28 maja!💑 Edukacja polonistyczno /społeczna Temat: Rozmowa o tym jak to jest być dzieckiem. Dzień Dziecka został ustanowiony w 1949 roku. Obchodzony jest na całym świecie. To święto ma przypominać dorosłym o prawach dzieci do szczęśliwego, bezpiecznego, godnego dzieciństwa, a dzieciom - dawać radość.   Dzień Dziecka w Polsce obchodzony jest 1 czerwca.   Podręcznik s. 47. Wykonaj zadanie 1 i 2. Edukacja matematyczna ( ta lekcja odbędzie się na Skype) Temat: Rozwiązywanie zadań związanych z obliczaniem masy.     Przypomnienie poznanych jednostek masy, ich skrótów i związków między nimi.  Zeszyt ćwiczeń s. 44 Do zobaczenia!🙋 B. Tryniecka

28.05 czwartek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Dzień dobry w czwartek 28 maja!💑 Edukacja przyrodnicza  Temat: Utrwalamy i powtarzamy zdobyte wiadomości.  Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.  1. Wymień warstwy lasu.  2. Wymień krainy geograficzne występujące w Polsce (ogólnie). Jakimi kolorami znaczone są na mapie.  Wykonaj zadania na s. 69 (opisz grzyba według podanego planu)   w Ćwiczeniach dodatkowych dla klasy 3 - Czytam i piszę.   Edukacja polonistyczna Tematyka tygodnia: O DZIECIACH! Temat: Wielkie pytanie: Kim jestem? Spróbuj samodzielnie odpowiedzieć na moje pytania (ustnie): Kto to jest dziecko? (według prawa- osoba do 18 roku życia) Jakie obowiązki macie jako dzieci? Jakie prawa macie jako dzieci? Kto z was chciałby już być dorosłym?  Kto z was chce być dzieckiem? Dlaczego?  Podręcznik s. 52 - 53. Przeczytaj uważnie wiersz i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się na s. 53. Ten wiersz pozwala wam pofilozofować na temat, co jest dla was ważne w życiu, kim chcielib

28.05czwartek wych. fiz. kl3-4,5-6

Ćw. na dziś:siad skrzyżny,ręce na kolanach-kolejne wznoszenie i opuszczanie lewego barku, prawego barku,obu barków,ściągnięcia barków w przód i w tył,krążenie barkami ,siad prosty-ręce oparte  o podłogę za sobą, unoszenie bioder,przesuwanie się nogami po obwodzie koła,chód w miejscu na palcach,piętach, zewnętrznych krawędziach stóp,stojąc jednonóż-kilkakrotny ruch krzesania-energiczne kopnięcia w tył i w przód,skrętoskłony w lekkim rozkroku.

28.05.czwartek, przedszkole, grupa 5,6 latki

Obraz
Witam Was serdecznie. Temat dzisiejszego dnia : „Wokół mamy i taty” 1.Przypomnienie sobie zasad higieny: https://www.youtube.com/watch?v=1Lrf99HLXdw https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI https://www.youtube.com/watch?v=mvF3qy6777E 2.Zabawy ruchowe z pokazywaniem : https://www.youtube.com/watch?v=qhvS9qq8_g8 3.Podawanie rymów do słów: mama, tata. Mama – rama, gama, tama, dama, lama… Tata – wata, data, chata, łata, mata… 4. Karta pracy, cz. 4, s. 51, 52 Odwzorowanie kwiatków dla mamy. Rysowanie po śladach rysunków róż. Oglądanie obrazków. Odszukiwanie i zaznaczanie 10 różnic miedzy nimi. 5. Liczenie słów w wybranych zdaniach. Poproście rodziców aby odczytali zdania, a Waszym zadaniem będzie przeliczenie w nich słów i podanie ich liczby. Np.: Mama to mój największy skarb. (5) Niech tata żyje sto lat! (5) Życzę mamie i tacie, aby byli zdrowi, szczęśliwi. (8) Mamo, tato kocham was. (4)  6. Obrazek z konwaliami dla taty

28.05 czwartek klasa 2 wychowanie fizyczne

Obraz
Witam Was serdecznie i zachęcam do aktywności fizycznej. Ćwiczenia na dziś: 1.   https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA 2.  https://wordwall.net/pl/resource/908096/wf/wf-kl1-sp-zabawy-na%c5%9bladowcze Miłej zabawy.

28.05 czwartek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 11.00 Edukacja polonistyczna Temat: "Jak nasza mama zreperowała księżyc". 1. Odpowiedz ustnie na pytania: - Dlaczego mama obudziła się w nocy? - Co usłyszała? - Dlaczego księżyc płakał? - Jaką radę wymyśliła mama na jego zmartwienie? 2. Zeszyt ćwiczeń s.28 - ćwicz.1. Przeczytaj informację w żółtej ramce. Wybierz jedną ilustrację i ułóż do niej dialog między mamą a księżycem (ustnie). 3. W zeszycie w linie napisz W klasie i zapisz: Dialog M.: Dlaczego płaczesz, księżycu? K.: Obtłukłem sobie rożek o najwyższą wieżę w mieście. M.: Połóż się na leżaku, zaraz coś wymyślę. K.: Dziękuję bardzo, zaczekam. M.: Ulepię ci rożek z ciasta. K.: Będę uratowany! M.: Przylepię ten rożek pomarańczowymi skórkami. K.: Hura! Jestem cały! Dziękuję! M. oznacza mama, a K. księżyc. Edukacja przyrodnicza Temat: Czy księżyc naprawdę zmienia swój kształt? 1. Przeczytaj informację o Księżycu - zesz

28.05 czwartek, klasa 7, Geografia

Obraz
Geografia klasa VII – 28 maja 2020r. DZIEŃ   DOBRY!   OGŁOSZENIA: 1) Przypomnienie o zadaniach   na OCENĘ: ·        Odpowiedzi do poleceń z   tematu   2 (1,2,3 str. 177) i   3 (2,3,4, str. 180) ·        Test powtórzeniowy. ·        Relacje między elementami środowiska geograficznego – test. (do 7 maja) ·        Usługi, zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski – test online (do 12 maja) ·        Prezentacja o atrakcjach turystycznych województwa podkarpackiego lub powiatu   łańcuckiego lub gminy Czarna – do 26 maja !!! Jeśli ktoś nie może jej zrobić w Power Poincie - to   może być w Wordzie – wtedy każda strona będzie odpowiadać jednemu slajdowi!  ·        Herb miejscowości (rysunek) – do 28 maja!!!  ·        Zadanie z mapy Polski – do 1 czerwca !!! 2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia. 3) Bardzo cieszą mnie osoby systematyczne i terminowe J 4) Zbliża się