Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 4, 2020

05.06. piątek wych. fiz, kl3-4,5-6

Zabawa ze skakanką:przeskoki naprzemiannóż,obunóż,jednonóż w przód i w tył w miejscu i w ruchu;trzymając oburącz-krążenie skakanką raz przed sobą,raz za sobą;chód na palcach,piętach,zewnetrznych krawędziach stóp,krążenie barkami w przód i w tył; zabawy na świeżym powietrzu wg. własnej inwencji.

05.06.piątek wych. fiz. kl.7-8

Zaczynamy od przysiadów;skłony w przód i na boki;krążenie ramion i tułowia;wypady nogą prawą w przód i przeniesienie ciężaru ciała na tę nogę,to samo drugą nogą;na trzepaku podciągnięcia na rękach na wysokość brody;rekreacja wg. własnego pomysłu(piłka,, rower,hulajnoga itp.)

05.06.piątek plastyka kl.4

T:Rysunkowe powtórzenie wiadomości.  -kreska,kontur -grafika, odbitka graficzna -frotaż -barwy podstawowe, barwy pochodne -barwy ciepłe,barwy zimne -wąska gama barwna,szeroka gama kolorystyczna -akcent kolorystyczny -zasada równowagi w kompozycji -sztuka ludowa -podręcznik -reprodukcje ćw.plastyczne:szkice rysunkowe

04.06.czwartek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam przedszkolaczki :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Dbam o zasoby naturalne (powietrze, wodę i energię) 1. Ćwicz z Kubusiem https://www.youtube.com/watch?v=mOOW7T3LnzQ 2. Wprowadzenie Dzisiaj porozmawiamy o powietrzu, wodzie i energii elektrycznej, czyli zasobach naturalnych, z których korzystamy na co dzień i bez których trudno byłoby nam funkcjonować. 3. Oddychanie Z czym kojarzy wam się powietrze? Do czego potrzebne jest powietrze? (do oddychania) Teraz wykonamy sobie kilka ćwiczeń oddechowych: •Wciągnijcie powietrze przez nos. Czujecie? Klatka piersiowa się podnosi, to znak, że do naszych płuc trafiło powietrze. A teraz powoli wypuśćcie je ustami. Świetnie! • Wąż – długi wdech nosem i wydech przez zaciśnięte zęby • Pies – krótkie wdechy i wydechy ustami • Balon – wdech i długi wydech ustami tak, jakby chciało się napompować wielki balon Czy powietrze widać i czy powietrze ma zapach?  Powietrze jest bezwonne i bezbarwne. Jednak są sytuacje, kiedy powietrze ma zapach

04. 06.2020 r.- kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

             04.06.2020 r. – kl. 8 – wiedza o społeczeństwie Temat: Sprawy międzynarodowe – powtórzenie wiadomości.       1. Powtarzamy wiadomości z działu, wg problematyki:        a)    Organizacje międzynarodowe        b) Unia Europejska. Polska w Unii Europejskiej.        c) Globalizacja.        d) Wybrane problemy współczesnego świata.       2.    Proszę wykonać zadania – Test na s. 197 i przesłać zadanie wg przyjętych zasad (Odpowiedzi – pełnymi zdaniami).    

04.06.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Unit 8-test practice.Language functions. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom.

4.06 czwartek klasa 6 religia

Temat; Pozdrowienie Chrystusa- okazywanie religijności. przeczytaj teks Pisma św. str. 194. pomyśl jak witasz z innymi: kolegami, przyjaciółmi, znajomymi członkami rodziny przeczytaj tekst z podr. str.  194- 195 następnie w zeszycie wypisz pozdrowienia chrześcijańskie  dopisując do nich odpowiedzi. zadanie wyślij rysiek3322gmail.com

05.06.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Unit 8- self check. Temat realizowany na konsultacjach w szkole dnia 5.06.2020r. o godz. 8.00.

04.06.2020r. czwartek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Modal verbs-revision. Temat realizowany na konsultacjach w szkole dnia 05.06.2020r. o godz.9.00.

04.06.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

04. 06. 2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat: Europa i świat w XVI wieku – powtarzamy wiadomości . 1.       Proszę powtórzyć – tekst w podręczniku od s. 6 – 24. a)      Wielkie odkrycia geograficzne. b)      Kultura włoskiego odrodzenia. 2.       Wykonaj oś czasu, na której zaznaczysz najważniejsze wydarzenia z XVI wieku ( można skorzystać z informacji na s. 5). 3.       Wykonaj schemat przyczynowo- skutkowy wielkich odkryć geograficznych   Przyczyny                           wydarzenie                  skutki (dla Starego i Nowego Świata) 4.       Przypomnij pojęcia i nazwy: odrodzenie (renesans), humanizm, mecenat, człowiek renesansu… 5.       Wymień twórców włoskiego renesansu i przykłady ich dzieł.

4.06 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Prostopadłościany i sześciany. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. W poniedziałek (8.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00

04.06.,czwartek,kl.V,muzyka

Temat lekcji: Na Kaszubach. podręcznik str.119. 1.Zajrzyj również na stronę internetową muzeum poświęconego folklorowi Kaszub www.muzeum-wdzydze.gda.pl. 2.Posłuchaj słynnej kaszubskiej piosenki,w której usłyszysz miejscową gwarę. Postaraj się śledzić słowa w podręczniku na str.119.(Uważaj ,bo słowa piosenki czyta się jakby wstecz.) https://www.youtube.com/watch?v=4CVNx_9IRZ4 3. Posłuchaj i obejrzyj instrumenty ludowe tego wyjątkowego regionu na północy kraju. BURCZYBAS: https://www.youtube.com/watch?v=kSgxD_1UoI4 SKRZYPCE DIABELSKIE: https://www.youtube.com/watch?v=wZglHZ_y6tk BAZUNA: https://www.youtube.com/watch?v=Kqb_wTECblo Zapamiętaj jak najwięcej informacji o tym regionie,bo jest on wyjątkowy i niepowtarzalny. Do zobaczenia.

04.06,czwartek,kl.VII,muzyka

Temat lekcji: Wycieczka na Czarny Ląd. Utwory do słuchania: 1.AYELEVI-tradycyjna piosenka z GHANY. https://www.youtube.com/watch?v=qaWL6mgsPxY 2.Do tej piosenki można zastosować tzw. BODY PERCUSSION. Poznaj sposoby wykonywania. https://www.youtube.com/watch?v=sb-2VsE2y-U 3.Muzyka relaksacyjna Afryki(tradycyjne instrumenty) https://www.youtube.com/watch?v=PtmmlOQnTXM&list=PLBEJ5m5y3xRdS2-K0d5e4-fnp1Hv90UdM https://www.youtube.com/watch?v=rQnFWAmJuHI 4.Dla zainteresowanych możliwość śpiewu na dwa głosy,głos drugi prezentowany w filmiku to głos kobiety,głos podstawowy to głos dzieci. Powodzenia.

4.06 czwartek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Działania na pierwiastkach - powtórzenie. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 11.00. W poniedziałek (8.06) lekcja matematyki przez  aplikację zoom o godz. 10.20. Lekcja fizyki przez  aplikację zoom o godz. 11.15 .

04.06.czwartek, przedszkole, grupa 5,6 latków

Obraz
Witam Was serdecznie😀 Temat dzisiejszego dnia :  „DBAM O ZASOBY NATURALNE (POWIETRZE, WODĘ I ENERGIĘ)” 1.       Ćwicz z Kubusiem : https://www.youtube.com/watch?v=HyNxfTcCkCQ 2.       Wprowadzenie: Dzisiaj porozmawiamy o powietrzu, wodzie i energii elektrycznej, czyli zasobach naturalnych, z których korzystamy na co dzień i bez których trudno byłoby nam funkcjonować 3.       Oddychanie. Z czym kojarzy się Wam hasło powietrze? Do czego potrzebne jest powietrze? (powietrze potrzebne jest nam do oddychania) Teraz zrobimy sobie proste ćwiczenie: wciągnijcie powietrze przez nos. Czujecie? Klatka piersiowa się podnosi, to znak, że do naszych płuc trafiło powietrze. A teraz powoli wypuśćcie je ustami. Świetnie! A teraz wykonamy kilka zabawnych ćwiczeń: • Wąż – długi wdech nosem i wydech przez zaciśnięte zęby • Pies – krótkie wdechy i wydechy ustami • Balon – wdech i długi wydech ustami tak, jakby chciało się napompować wielki balon Czy powietrze wida

04.06.2020 r. - kl. 4 - przyroda

                              04. 06. 2020 r. – kl. 4 – PRZYRODA Konsultacje Temat: Człowiek i krajobraz. 1.       Przypomnienie: a)       Zmiany zachodzące w naszym otoczeniu od wieków (etapy wpływu człowieka na krajobraz) na podstawie zdjęć i ilustracji. b)      Co to jest krajobraz? c)       Jakie są jego elementy? d)      Jakie są typy krajobrazów? e)       Jak człowiek zmienia naturalne elementy krajobrazu? f)       Cechy krajobrazu miejskiego i wiejskiego g)      Krajobraz antropogeniczny h)      Zmiany w krajobrazie najbliższej okolicy i)        Pozytywne i negatywne skutki zmian wprowadzonych przez człowieka.

4.06 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Liczby całkowite - powtórzenie. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. Jutro (5.06) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 9.00.

04.06 czwartek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji wpisujecie do zeszytu z datą 04.06.2020r. Thema: Fokus – Wiederholung. ( Powtórzenie wiadomości. ) Dzisiejsza lekcja ma na celu utrwalenie wiadomości z rozdziału 6. ( Die Welt um mich herum. ) Proszę przeczytać z podręcznika ze strony 82 słownictwo z tego działu a następnie wykonać zadania ze strony 80. Zadanie 4/80 wpiszcie do zeszytu i odeślijcie do mnie na znane Wam już adresy do 07.06. Pozdrawiam E.Kmieć

04.06 czwartek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Temat lekcji zapisujecie z datą 04.06.2020r. Thema: Grammatik kompakt! ( Utrwalenie zagadnień gramatycznych. ) Na dzisiejszej lekcji będziecie utrwalać gramatykę.   1.     Zaimek dzierżawczy.   https://youtu.be/d2ppD9-pKq8    2.         Liczebniki porządkowe. https://youtu.be/jRGNGHHtO0E     3.        Przyimki.   https://youtu.be/6SFBa9mBCvk    4.        Czasowniki zwrotne.   https://youtu.be/ERSLRCLipsw Przeczytajcie sobie też zagadnienia gramatyczne z podręcznika ze strony 81. Pozdrawiam E.Kmieć

04.06.2020 r. - kl. 4 - HISTORIA

                                          04. 06. 2020 r. – kl. 4 – Historia Konsultacje. Temat: Ważne wydarzenia i postaci z historii Polski w XX wieku – powtórzenie poznanych wiadomości.      1. Przypomnij, jaką rolę w historii Polski odegrały osoby: Józef Piłsudski, Roman Dmowski, ks. Ignacy Skorupka, Eugeniusz Kwiatkowski, harcerze z Szarych Szeregów, Żołnierze Niezłomni ( Danuta Siedzikówna – Inka, rotmistrz Witold Pilecki).      2.    Z jakimi wydarzeniami i czasem historycznym połączysz te postacie: II wojna światowa, Powstanie Warszawskie, I wojna światowa, odzyskanie niepodległości przez Polskę, czasy komunizmu w Polsce, okres międzywojenny. 3   3.    Wyjaśnij znaczenie dat: 1914 -1918, 11.11.1918 r., 15. 08.1920 r., 1918 – 1939, 1936-1939, 01.09.1939 r., 17.09.1939 r.,1943 r., 01.08.- 02.10.1944 r. 4   4.    Co oznaczają pojęcia i nazwy: a)      oddziały strzeleckie, Legiony Polskie, wojna światowa, Błękitna Armia, naczelnik państwa, niepodległość, b)   

04.05.2020r. czwartek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: "Home time". Witam Was na dzisiejszej lekcji.Tak jak poprzednio,nadal ćwiczymy czas present continuous.Otwórzcie podręczniki na str.102.Zapiszcie słówka do tekstu: text-pisać smsa be in hurry-spieszyć się go back-iść spowrotem flavour-smak (np.lodów czy czipsów)  Przeczytajcie uważnie dialog z ćw.1.Zwróćcie uwagę na zastosowanie czasu terażniejszego ciągłego.Pisemnie zróbcie ćw.3,str.102 .    Następnie zapiszcie w zeszycie wszystkie przyimki z ćw.4,str.103 i przetłumaczcie na j. polski.Są to przyimki : miejsca-(place) : in (w) , on (na) , under (pod) , behind (za) , in front of (przed) ruchu-(movement): across (przez) , into (do) , out of (z) , up (w górę) , down (w dół) Ustnie wykonujemy ćwiczenia: 6 i 11 na str.103.  

04.06. wych. fiz. kl.3-4,5-6

Dzisiaj zajęcia rekreacyjne.Na polu zapowiada się dość ładna pogoda więc ćw. przenosimy na swieże powietrze.Zaczynamy jak zwykle od rozgrzewki(mały,spokojny bieg w miejscu lub trucht na odc.15,20m,przysiady, skręty tułowia w rozkroku,skłony.Po takiej małej rozgrzewce można się juz bawić:skoki na trampolinie,rolki,zabawy z piłką,ze skakanką,badminton itp.Powodzenia.

04.06.2020r. czwartek,klasa V,język angielski

Lesson Topic: "A trip to New York". Reading. Dzień dobry.Dzisiaj mam dla was czytanie ze zrozumieniem.Zapiszcie kilka słów z tekstu: a cruise[kru:z]-rejs statkiem harbour[ha:be:]-port,nabrzeże stadium-stadion avenue[avenju]-aleja,ulica Przeczytajcie tekst na str.93,dopasujcie zaznaczone w tekście nazwy miejsc z właściwymi obrazkami( ćw,2).Następnie wybierzcie sobie jedno miejsce wymienione w tekście i znajdźcie kilka dodatkowych informacji na dany temat (po polsku,około 5-6 zdań).Zapiszcie w zeszytach.

04.06.2020 r. - kl. 5 - historia

  04.06.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Konsultacje Temat: Polska dzielnicowa i zjednoczona – powtórzenie wiadomości .       1.    Powtarzamy nadal i utrwalamy wiadomości i umiejętności.       2. Wymień w kolejności sprawowania rządów w Polsce władców: Kazimierz Jagiellończyk, Kazimierz Wielki, Władysław Jagiełło, Władysław Łokietek, Jadwiga, Władysław Warneńczyk, Ludwik Andegaweński.       3.    Co oznaczają daty (rok):   1138, 1226, 1241, 1295, 1300, 1308, 1320 , 1343, 1364, 1385, 1410, 1411, 1444, 1454-1466, 1466… 4    4.  Wyjaśnij znaczenie pojęć i nazw: rozbicie dzielnicowe, zasada senioratu, Krzyżacy, Mongołowie, lokowanie miast i wsi, Akademia Krakowska, uczta u Wierzynka, unia, unia personalna, unia w Krewie, wielka wojna z Krzyżakami, Turcy osmańscy, Związek Pruski,   wojna 13-letnia…       5. W tym rozdziale podręcznika jest wiele tekstów źródłowych. Który z polskich   kronikarzy średniowiecznych jest najczęściej przytaczany (cytowany)?

4 czerwca, język polski, kl. VIII

Temat: Czytamy teksty urzędowe. 1. Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl 2. Zapoznaj się z treścią udostępnionego materiału. 3. Wykonaj ćw. 1., 2., 3., 4. Powtórz! ożywienie, personifikacja, homonimy, antonimy, wyrazy pokrewne, wyraz podstawowy, pochodny, rodzaje literackie,  podmiot, orzeczenie, okolicznik, przydawka, dopełnienie, zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie, pisownia nie redagowanie ogłoszenia. Uczniowie, którzy piszą test, przychodzą na godz. 9.00(poniedziałek), pozostali na godz. 9.45.

4 czerwca, język polski, kl. V

Temat: Co to jest okolicznik? Lekcja przez Zoom o godzinie 11.00.

4 czerwca, język polski, kl. IV

Temat: W poszukiwaniu przygód." Przygody Tomka Sawyera"(fragm.) 1.Przeczytaj tekst, podr. s.271-274. 2.Przedstaw swoje wrażenia po przeczytaniu utworu. Wybierz jedno z podanych niżej sformułowań lub napisz swoje- do zeszytu. Tekst bardzo mnie zainteresował, zaciekawił, zaintrygował, wciągnął, zachwycił. Tekst mnie znudził, znużył, zdenerwował. Tekst nie podobał mi się, nie zwrócił mojej uwagi, był mi obojętny. 3.Zrób alfabetyczny spis przedmiotów, które chłopcy wzięli ze sobą na wyprawę. 4. Wykonaj pol. 3., s. 274. Zadanie dodatkowe dla chętnych 5. Na podstawie poniższego ogłoszenia wyślij do mnie SMS(666321512) z informacją o spotkaniu organizacyjnym. Wcześniej zapoznaj się z Radami dla wysyłających SMS-y , podr. s.275. Uwaga Miłośnicy przygód!       Wszystkich chętnych do wzięcia udziału w wyprawie "Śladami Tomka Sawyera" zapraszamy na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się 20 maja bieżącego roku o godzinie 15.00 w Szkole Podstawowej w Zalesiu w

4.06 czwartek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja  społeczna  Temat: Czy łatwo jest być dzieckiem. Podręcznik s. 66 - 67. Przeczytajcie wiersz Krzyknij NIE!!!  Jakie są zalety bycia dzieckiem?  Jakie są wady bycia dzieckiem? Dbajcie o swoje bezpieczeństwo! Zapisz i zapamiętaj to ważne! Wszelkie zagrożenia ze strony dorosłych i starszych dzieci powinny być zgłaszane rodzicom, opiekunom lub nauczycielom, bo dzieci same sobie z nimi nie poradzą! Zagrożenia ze strony rówieśników dzieci powinny próbować rozwiązywać samodzielnie. Kiedy to się nie uda, muszą się zwrócić o pomoc do opiekunów.  Wykonaj zadanie Sprawdź się!  Ułóż zdania  z 3 zapisanymi wyrazami.  🙆 Czas na krótką przerwę  Ćwicz   🙌 (Wybierz jedno z ćwiczeń) Edukacja polonistyczna Temat: Ćwiczenia ortograficzne - pisownia nie z różnymi częściami mowy. Zeszyt ćwiczeń s. 50. Wykonaj zadania 1 - 3. Ćwiczenie  dla chętnych:  Pisownia nie z różnymi częściami mowy  KLIKNIJ .                                                

4.06 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Pola figur - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 12.00. W poniedziałek (8.06) lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00.

4.06 czwartek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja matematyczna Temat: Rozwiązywanie zadań złożonych. Przypominajka!  Pamiętaj, mnożenie i dzielenie wykonujemy według kolejności zapisu w przykładzie. Zeszyt ćwiczeń s. 52. Wykonaj zadanie 1 - 4; zadanie 5 dla chętnych. Zadanie dodatkowe dla chętnych: Ćwiczymy tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50.  Zegar:  KLIKNIJ                Moja propozycja na krótką przerwę   Kliknij   (wybierz jedno ćwiczenie) Edukacja polonistyczno/społeczna Temat: Dlaczego rodzice boją się  o dzieci? Podręcznik  s. 54 - 55.  Przeczytaj tekst na s. 54 i obejrzyj z uwagą ilustracje na        s. 55.  Przeczytajcie pytania 1 - 4.  Odszukajcie w opowiadaniu fragmenty, które będą odpowiedziami na te pytania. Przeczytaj odszukane fragmenty.  Zastanów się co powinny odpowiedzieć dzieci przedstawione na obrazkach? TO BARDZO WAŻNE! Przepisz do zeszytu pierwszy fragment tekstu napisany czerwonym kolorem.  (Nie wolno....o zgodę.) s. 54.  Pozostałe zasady, których dz

04.06.2020 czwartek klasa 3 matematyka

Witam Was na kolejnej lekcji matematyki. Otwórz zeszyt, zapisz datę: 4.06.2020 r. oraz Temat: Liczby i ich nazwy. Spróbuj głośno wymienić wszystkie liczby od 235 do 250, ………... Teraz wymień pełne setki od 900 do 200 …………………………. Otwórz podręcznik na str. 68 wykonamy zad. 1  - przeczytaj głośno otrzymane wyrazy np. miasto, ciasto...……….. - policzymy teraz ile wynosi suma liczb użytych w zadaniu  8 x 100 + 7 x 3 = 800 + 21 = 821 Zad. 2 str. 68 Odszukaj liczby ukryte w zdaniach i oblicz ich sumę / liczb powinno być 11/. Masz na to 3 min.  Otwórz ćwiczenia na str. 51 w zad. 1 przepisz starannie i dokładnie liczby słownie 963- dziewięćset sześćdziesiąt trzy 845 - osiemset czterdzieści pięć 301 - trzysta jeden Samodzielnie wykonaj zad. 2,3 i 4 str. 51 Na zakończenie zapisz w zeszycie słownie liczby: 256 - 471 - 985 - To wszystko na dziś. Życzę miłego popołudnia ☀⚽