Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 24, 2020

24.04 piątek klasa 4 religia

Temat: Droga do Emaus- odkrywcza podróż. Oglądnij film -  Droga do Emaus   Przeczytaj z podr. str.114 Pan Jezus daje nam się poznać w każdej Eucharystii, pomyśl na czym powinien wyglądać dobry udział we Mszy św. i napisz w zeszycie zadanie : " Mój udział we Mszy św. Z podr. str. 115 wykonaj zad. 1  Zobacz film-  cuda eucharystyczne

24.04 piątek klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie. Zapraszam na lekcję fizyki!    Napiszcie temat lekcji z datą 24.04: Temat lekcji: Zjawisko rozproszenia światła.       Od ściany w pokoju światło nie odbija tak samo jak od lustra. Jednak w jakiś sposób musi się odbijać, bo w ogóle ściany byśmy nie widzieli. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .    Światło padając na nierówną, chropowatą powierzchnię (kartka papieru, ściana, blat stołu itp.) odbija się w różnych kierunkach. Jest to zjawisko rozproszenia światła .    Rozproszenie światła następuje również podczas przejścia promienia przez obszar, w którym występują na przykład pyłki kurzu lub kropelki wody (mgła).    Aby lepiej zrozumieć pojęcia związane z rozproszeniem światła zachęcam do obejrzenia filmu na kanale Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=gV_hvE0EfbA    Następnie rozwiąż zadania: 2, 3, 4 ze strony 228 (podręcznik). W zad. 2 przepisz całe uzupełnione zdania. W zad. 4 narysuj uzupełniony

24.04 piątek klasa 7 informatyka

    Wejdź na stronę   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67   i przeczytaj tematy ”Co to jest algorytm. Etapy rozwiązywania problemów.” - strony 102,103. 

24.04. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam kochane dzieci :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Jestem przyjacielem przyrody'' 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464 2. Słuchanie wiersz I. R. Salach ,,Wszędzie czysto'' Czysty dom i czysty ogród, w lesie czysto, w polu też. Czysta rzeka i jezioro, samo zdrowie – wierz mi, wierz. Brudu nie chce widzieć wcale ani morze, ani niebo. Taką cichą mam nadzieję, nie wiecie dlaczego? Bo od kogo to zależy, aby czysty był nasz świat? By ptak śpiewał, strumyk szemrał, by w ogrodzie zakwitł kwiat? Rozmowa  na podstawie wiersza. − W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto? − Od kogo zależy czystość świata? − Jak wygląda świat, kiedy jest czysty? Karty pracy s.40 (czterolatki) 3. Kolorowanka - kwiaty https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/03/13/1340 4. Zachęcam do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=I-b0z5LqhKc Życzę miłego, ciepłego weekendu :) Pozdrawiam.

24.04 piątek klasa 6 religia

Temat: Niedziela- czas na refleksję. Przeczytaj Ewangelię str. 123-124 Pomyśl, dlaczego chrześcijanie święcą niedzielę. Oglądnij film -  świętowanie niedzieli w rodzinie Do zeszytu wykonaj projekt przeżycia niedzieli w twojej rodzinie. Projekt zatytułuj " Przeżyj niedzielę z radością w swojej rodzinie". Wykonaj do zeszytu zad. 1 z podr. str. 126 

24.04 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Oś symetrii figury. Lekcja przez aplikację zoom.

24.04.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic:Talking about health-dialogues. 1.Ćwiczymy funkcje językowe. Proszę zapoznać się ze zwrotami( "phrase box",str.97): -help with this-pomóc w tym.., -could I speak to..-czy mógłbym mówić z... -I'd like to make an appointment-chciałbym umówić się na wizytę 2.W zeszytach uzupełniamy ćw.3,4,5, str.97(oczywiście korzystamy z wyrażeń z "phrase box").

24.04.2020r. piątek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:"What is your home like?"-Reading. Pracujecie z tekstem na str.78.Aby wam pomóc,przetłumaczę kilka słów: -visitors-zwiedzający,goście -peaceful[pisful]-spokojny -view[vju]-widok -stairs-schody -outback[autbek] of Australia-pustynna część Australii -get a bit lonely-być trochę samotnym -quiet-cichy -busy[bizi]-zajęty,ruchliwy Po przeczytaniu tekstu wypiszcie "niebieskie"słowa i przetłumaczcie(obrazki ilustrują te słowa).Zapiszcie w zeszycie ćw.3,str.78 (dopasuj niebieskie słowa do ich definicji).

24.04 piątek klasa 5 informatyka

   Wejdź na stronę   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65   a następnie przeczytaj temat „Jak się kiedyś komunikowano.” - str. 54, następnie odpowiedz pisemnie na pytania: 1, 2; znajdujące się na str. 65 (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij odpowiedzi na podany adres (napisz imię, nazwisko, klasę i temat lekcji):   jolantalepianka95@gmail.com

24.04.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:Recycling materials-vocabulary. Wprowadzamy nowe słownictwo,strona 83,vocabulary 2. COINTAINER-kontener,pojemnik MATERIAL-materiał Materials: glass-szkło, paper-papier, cardboard-tektura, plastic ,wood-drewno, metal Containers:bottle-butelka, jar-słoik,tin-puszya(konserwa) ,can-puszka(np. z napojem),  W zeszycie wykonujemy ćw.3 i 4 ,str.83.Słówka na pamięć!

24.04 piątek klasa 2 religia

Obraz
Temat: Jezu ufam Tobie- Niedziela Miłosierdzia Bożego. Oglądnij film-  św. Faustyna   Przeczytaj strony w podręczniku 78-79 i uzupełnij zadania, poniżej przyglądnij się obrazowi Jezusa Miłosiernego, by wykonac  zadanie ze str. 78 W trudnych chwilach staraj się ufać Jezusowi powtarzając słowa:  Jezu ufam Tobie  

24.04, piątek, grupa 5, 6 latków

Witam w piątek. Nasz dzisiejszy temat to:  „Lis i lornetka ” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE 2. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Lis i lornetka.” • Przypomnienie przez dzieci, jak należy zachowywać się w lesie. − Dlaczego należy tak się zachowywać? • Ćwiczenia oddechowe – Las pachnie żywicą. Dzieci są ustawione w luźnej gromadce naprzeciw otwartego okna. Wykonują długi wdech nosem, a następnie wydech powietrza ustami. • Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Lis i lornetka. Książka (s. 66–69) dla dziecka. Poproście aby rodzic Wam przeczytał tekst a wy śledźcie obrazki i uważnie słuchajcie. Przedszkolaki bardzo lubią wycieczki. Odwiedziły już zoo, ogród botaniczny i Muzeum Lalek. Tym razem grupa Ady wybrała się do lasu na lekcję przyrody, bo nauka w terenie jest znacznie ciekawsza niż zwykłe opowieści. Dzieci koniecznie chciały obejrzeć paśniki dla zwierząt. W świecie zwierząt nastąpiło

24.04.2020r. piątek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic:Mini project-"My dream weekend." Proszę przeczytać tekst-ćw.1,str.83 i odpowiedzieć pełnym zdaniem na pytania: 1.What time does Julia get up on Saturday? 2.What does she do on Saturday afternoon? 3.Where does she go on Saturday evening? 4.What does she have for breakfast on Sunday? 5.Where does she go with her brother and sister? 6.What does do on Sunday evening? 7What time does she go to bed on Sunday? Odpowiadając pamiętajcie o końcówce -s/es w czasowniku.Sprawdzimy na zoomie.

24 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Świat medialny. 1. Kliknij na link  https://epodreczniki.pl/a/swiat-medialny/D1COr3Vfj 2. Zaloguj się. 3.Przeczytaj O dziennikarstwie, Reportaż i jego cechy, Wywiad i jego cechy. 4.Wykonaj ćw. 1.1-1.4 oraz 2., 5.

24 kwietnia, język polski, kl. VII

Temat: Co to znaczy "uczyć się człowieka"? (J. Liebert " Uczę się ciebie, człowieku"). 1. Przeczytaj wiersz, podr. s.210. 2.Wyjaśnij, jak rozumiesz metaforę uczę się ciebie, człowieku. Dokończ wypowiedź. Według mnie uczenie się człowieka to inaczej ........................................................... 3.Jakie jest uczenie się człowieka? Dobierz do określeń odpowiednie fragmenty wiersza. Zapisz w zeszycie. powolne- ......................................................................................... trudne- ................................................................................................ bolesne- ....................................................................................... przynoszące radość- ...................................................................... pełne nadziei- ................................................................................ nieustanne- .....................................................

24 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniach. 1. Kliknij na link  https://epodreczniki.pl/a/wypowiedzenia-i-ich-rodzaje/DkmVVm6ja 2. Zaloguj się. 3. Przeczytaj Co to jest wypowiedzenie. 4. Wykonaj ćw. 1., 2.,3 (1. i 2. rubrykę).

24 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Jak napisać sprawozdanie? 1. Kliknij na link  https://epodreczniki.pl/a/jak-napisac-sprawozdanie/DTlLfoKE1 2. Zaloguj się. 3. Wykonaj ćw. 1., 2., 3. 4.Przeczytaj Zapamiętaj . 5. Wykonaj ćw. 5., 6. 6.Przeczytaj Rady dla piszących sprawozdanie , podr. s. 294.

24 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: Główne części zdania- podmiot i orzeczenie. Lekcja przez Zoom.

24.04.2020 r.- kl. 7 - HISTORIA

Kl. 7 – HISTORIA – 24.04.2020 r. Temat: Narodziny faszyzmu we Włoszech.   1.  Przypomnij wiadomości o ZSRS pod władzą Stalina. Uzasadnij, że było to państwo totalitarne.         2.    Przeczytaj tekst w podręczniku – s.189 – 192.         3.    Zapisz: a)      Dlaczego w latach dwudziestych XX wieku we Włoszech narodził się faszyzm? - niekorzystne decyzje traktatu wersalskiego z 1919 r. - bardzo trudna sytuacja wewnętrzna kraju, - duża liczba inwalidów, żołnierzy – po wojnie, bez pracy (bezrobocie)             b) Czym był faszyzm? - „doktryna polityczna powstała w okresie międzywojennym we Włoszech, sprzeciwiająca się demokracji parlamentarnej, głosząca kult państwa, totalitarne silne przywództwo, terror państwowy i solidaryzm społeczny”. Na czele Związku Kombatantów (od 1919 r.), a następnie Narodowej Partii Faszystowskiej (od. 1921 r.) stała Benito MUSSOLINI. c) W jakich okolicznościach i kiedy faszyści przejęli władzę we Włoszech? - w wyniku „marszu cza

24.04 piątek klasa 7 religia

Temat: Schizma wschodnia. Przeczytaj podr. str.124-125 w oparciu o następujący schemat:  1. Pierwsze podziały wśród chrześcijan. 2. Bolesne rozdarcie. Oglądnij prezentację:  schizma W zeszycie uzupełnij schemat o zdobyte wiadomości -  zadanie następnie napisz co to jest i na czym polega schizma . Ułóż również modlitwę o jedność chrześcijan i prześlij modlitwę  na: rysiek332@gmail.com

24.04 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Ułamki dziesiętne - powtórzenie. Lekcja przez aplikację zoom.

24.04.2020 piątek klasa 3 matematyka

Witam Was w ostatnim dniu tygodnia. Mam dla Was dziś trochę inną lekcję.  Poproście rodziców, aby Wam pomogli: na komputerze w goglach  wpiszcie : gov/zdalnelekcje klasa 3 , po otworzeniu strony kliknij na zapis Kręgi tematyczne następnie odszukaj temat Energia z wiatru i wody , kliknij na poćwicz liczenie , u samego dołu strony jest zapis test sprawdzający kliknij i poćwicz samodzielnie, możesz spróbować nawet dwa razy - zapisz w zeszycie ile zdobyłeś punktów. Powodzenia!  To wszystko na dziś. Pozdrawiam cieplutko. Do usłyszenia w poniedziałek! 

24.04 piątek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

Witajcie w piątek 24 kwietnia! 💑 Plan na dziś: e. przyrodnicza e. polonistyczna e. matematyczna religia Edukacja przyrodnicza🍀🌼🍀 Temat: Skargi Wisły - jak chronić wodę? Podręcznik s. 84 - 85. Wróćmy do naszego wiersza Skargi Wisły. ZAPAMIĘTAJ!!!  Wykorzystanie rzek przez człowieka.    Rzeki są źródłem wody pitnej dla ludzi i zwierząt. Wodę wykorzystuje się w rolnictwie, przemyśle i gospodarstwach domowych. Rzekami transportuje się towary. Siłę wody rzek wykorzystuje się do napędzania turbin w elektrowniach wodnych. Żyjące w rzekach ryby od dawna są pożywieniem dla ludzi. Nad  brzegami rzek i zbiorników wodnych ludzie chętnie odpoczywają. Czyste rzeki są miejscem życia wielu zwierząt. Zeszyt ćwiczeń s. 70.   Wykonaj zadanie 4 ( wykorzystaj wiadomości z notatki). Zeszyt ćwiczeń s. 71. Wykonaj zadanie 5,6,3.  Dla chętnych -   proponuję film o zanieczyszczeniu  rzek   FILM Czas na krótką przerwę  Posłuchaj piosenki o Zdrowej wodzie  KLIKNIJ!      

24.04.2020 r.- kl. 8 - HISTORIA

                                                      Kl. 8 – HISTORIA – 24.04. 2020 r. Temat: Rok 1980 w Polsce i rewolucja Solidarności.     1.    Przypomnij o sytuacji politycznej, gospodarczej i społecznej w PRL w latach 70-tych XX wieku.     2. Jakie działania podejmowała opozycja polityczna w latach 1976 – 1980? 3  3. Przeczytaj tekst w podręczniku – s. 185 – 188 i odpowiedz na pytania pod tekstem.     4.   Zapisz notatkę (od p. I – V) I.                    Stan kryzysowy w gospodarce Polski w 1980 r.: - zadłużenie Polski wynosi 24 mld dolarów, - spadek dochodu narodowego, - trudności energetyczne i zaopatrzeniowe, - podwyżka cen artykułów żywnościowych. II. Fala strajków w Polsce: - w sierpniu strajkowało ok. 1 200 000 robotników z ok. 2000 zakładów – żądania płacowe i polityczne, - powstanie Międzyzakładowego Komitetu Strajkowego w Gdańsku (Lech Wałęsa), który wysunął 21 postulatów 17 sierpnia 1980 r.   III. Porozumienia sierpniowe – wyrazem

24.04 piątek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

                         Witajcie w piątek 24 kwietnia! 👦😊👩 Plan na dziś: e. matematyczna  e. przyrodnicza e. polonistyczna                           Edukacja przyrodnicza 🍀🍃🌿 Temat: Zagrożone gatunki roślin w Polsce i na świecie (zapisz do zeszytu) .                             Podręcznik  s. 88 - 89. Przeczytaj  informacje na temat Czerwona księga roślin.  Zwróć szczególną uwagę na gatunki roślin zagrożonych wyginięciem w Polsce i na świecie.  Zastanów się  czy potrafisz odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod tekstem.  Wykonaj kartę informacyjną rośliny, którą chcesz umieścić    w Milenijnym Banku Nasion.  Narysuj roślinę, jej owoce i nasiona oraz napisz krótka jej charakterystykę (w zeszycie). Czas na przerwę - zapraszam Cię do wspólnego tańca    KLIKNIJ    i  tańcz   !!!                                                       🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀 🍀   🍀 🍀 🍀 🍀                             Edukacja polonistyczna Temat: Rozwijanie

24.04 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie w ostatnim dniu tego tygodnia. 🌻🌻🌻 Edukacja matematyczna 🍹 Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 17. 1. Zeszyt ćwiczeń s.57. 2. Obejrzyj krótki filmik, który nauczy Cię szybko dodawać wewnątrz drugiej dziesiątki  https://www.youtube.com/watch?v=pN8hW4DfUtQ  Podobnie postępujemy przy odejmowaniu. 3. Podręcznik s.66 - napisz w zeszycie do matematyki W klasie i wykonaj samodzielnie zad.1 i 2 . Poproś mamusię o zrobienie zdjęcia i przesłanie do mnie. Edukacja społeczna Temat: Rozmowa na temat ulubionych sportów dzieci. ⚽🎡🎳 1. Podręcznik s.68. Przeczytaj (lub poproś o przeczytanie) opowiadanie "Bieg z przeszkodami". Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.  2. Zastanów się i odpowiedz jeszcze na takie pytania: Czy Szarkowi od razu udało się dogonić pierzynę? Co musiał robić, zanim zwyciężył w biegu? Co jest konieczne, aby odnosić sukcesy w sporcie? (wytrwałość, wysiłek, konsekwencja, trening, odporność na porażki).

24.04 piątek kl.4 plastyka

T:Co to jest plama? (Dywan w plamy) -podręcznik s.39-31-Co to jest plama? -malarstwo, kompozycja, barwa, plama barwna -ćwiczenie plastyczne: malarstwo farbami lub kolorowymi tuszami

24.04. 2020 r.- kl.5 - HISTORIA

                    Kl. 5 - HISTORIA – 24.04.2020 r. Temat: Życie w Polsce pierwszych Piastów – woje, możni i duchowieństwo. 1.       Przypomnij wiadomości o życiu na wsi i w grodach na ziemiach polskich za pierwszych Piastów. 2.       Przeczytaj tekst z podręcznika s. 169 -171   i odpowiedz na pytania: a)      Kto był właścicielem całej ziemi ( w państwie)? b)      Kto, po władcy państwa, był właścicielem dużych obszarów ziemi? c)       Dlaczego Kościół w średniowieczu (duchowni) odgrywał tak dużą rolę? d)      Jaką rolę odgrywali woje i w jaki stan społeczny się przekształcili? 3.       Zapisz: (cały punkt 3) a)      Król (książę) był właścicielem całej ziemi. Urzędnicy książęcy tworzyli radę księcia i uczestniczyli w wiecach, na których panujący ustanawiał nowe prawa, sprawował sądy, nadawał ziemie. b)      Wielkie obszary ziemi należały do: możnych panów (możnowładcy ), Kościoła i wojów (rycerstwa). c)       Duchowni pomagali w rządzeniu państwem. P