Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 27, 2020

27.04 poniedziałek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Działania na potęgach. Lekcja odbędzie się jutro przez aplikację zoom o godzinie 9.15

27.04 poniedziałek klasa 7 i 8 WDŻ dziewczyny

Temat: seksualność człowieka. / dziewczyny/ 1. Poziomy seksualności- oglądnij slajdy 1-5 2. Czym jest integracja seksualna zobacz slajd 6 3. Jak powinniśmy przezywać swoją seksualność slajdy 7-8  prezentacja - zobacz 4. Czemu służy seksualność człowieka - zobacz pomyśl nad tymi zdaniami, one pomogą ci dobrze przezywać  swoją seksualność jako dziewczyny.    

27.04 poniedziałek klasa 7 religia

Temat: Reforma średniowiecznego Kościoła. 1. Sytuacja Kościoła w średniowieczu. 2.  Reforma gregoriańska. 3. Konsekwencje reformy. przeczytaj podręcznik, by móc na każdy punkt powiedzieć kilka  zdań / podr. str. 127/  zobacz również -  prezentację Zapis do zeszytu: 1. Napisz jakie były główne założenia reformy gregoriańskiej. 2. Napisz w jaki sposób możesz zaangażować się w życie swojej  parafii.  zadania prześlij: rysiek332@gmail.com

27.04 poniedziałek klasa 4 religia

Obraz
Temat: Przez zamknięte drzwi - niezwykłe wejście. Pan Jezus ukazuje się Apostołom -  zobacz   Przeczytaj Ewangelię str. 116 i Jezus przychodzi z darem Ducha  Świętego i przekazuje im władzę odpuszczania grzechów. Dziś to w sakramencie spowiedzi Jezus przez kapłana odpuszcza  nam grzechy i choć nie możesz obecnie przystępować do tego  sakramentu, to spróbuj codziennie wieczorem robić sobie rachunek  sumienia w czasie modlitwy i przepraszać Jezusa za popełnione  grzechy. Zobacz krótki film czym jest spowiedź -  oglądnij   Zadanie do zeszytu: zadanie 2 / z obrazka poniżej/ polecenie: wypisz w zeszycie 5 warunków spowiedzi i do każdego przyporządkuj odpowiednie sposoby ich wypełniania. zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com  

27.04.2020r. poniedziałek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:Module 5-ciąg dalszy powtórzenia. 1.Ćwiczymy nasze umiejętności. -ćw.1,str.71-czytanie -ćw.4 i 5,str.72-funkcje językowe. 2.Utrwalamy czas przeszły prosty. -ćw.1,str.70 -ćw.7,str.71 Ćwiczenia omówimy na zoomie.

27.04.2020r. poniedziałek,klasa III,język angielski

Lesson Topic:What's the time?-Która godzina? Witam Was! Jak Wam idzie nauka? Czy potraficie przetłumaczyć te zdania? 1.Ja myję zęby każdego ranka. 2.Ja wstaję o 9 codziennie. 3.My mamy lunch w szkole. 4.My mamy obiad o 3. 5.Ja biorę prysznic i idę spać. Teraz nowa rzecz-jak określamy równe godziny? 9.00-it's nine o'clock 4.00-it's four o'clock i tak dalej.Czyli mówiąc równą godzinę,dodajemy wyrażenie "o'clock". Jak mówimy "wpół do..."? Anglicy mówią "połowa po...".Na przykład : 6.30-it's half past six  -czyli jest połowa po szóstej( a my mówimy wpół do siódmej) "half past[haf past]" znaczy "połowa po.... Poćwiczcie sami na tyle,ile to możliwe.Wszystko będziemy powtarzali w szkole.

27.04.2020r. poniedziałek,klasa II,język angielski

Lesson Topic:I've got a cold. Good morning! Dzisiaj zapiszę wam nazwy dolegliwości,które macie w podręczniku na str.51.Kluczowe słowo to "ache",które czytamy[ejk], a oznacza "ból"/"boleć".W połączeniu z częściami ciała tworzy nazwę dolegliwości. I tak: -toothache[tufejk]- ból zęba -headache[hedejk]- ból głowy -cough[kof]- kaszel -cut[kat]- skaleczenie -earache[irejk]- ból ucha -cold[kold]- przeziębienie -tummy ache[tami ejk]- ból brzucha -sore throat[sor frout]- ból gardła Nauczcie się tych słówek na pamięć.Zróbcie zadania w ćwiczeniach,dotyczące chorób.Powodzenia!

27.04 poniedziałek klasa 1 religia

Temat: Zmartwychwstały Pan Jezus żyje wśród nas. Oglądnij fragment z Ewangelii św. Jana, jak Pan Jezus ukazuje się  Apostołom - zobacz Tak jak Jezus był obecny wśród swoich uczniów, dziś też pragnie  być obecny w naszych wspólnotach, miedzy innymi w czasie  Mszy świętej - oglądnij  kiedy kapłan pozdrawia nas Pan z wami Uzupełnij podręcznik str. 86- 97 Zadanie: w czasie wieczornej modlitwy zaproś Pana Jezusa do  swojej wspólnoty rodzinnej.  

27.04 poniedziałek Klasa 6 Technika

Temat: Z prądem nie ma żartów. Witam Was ponownie! W ubiegłym tygodniu poznaliście podstawowe zagadnienia związane z prądem elektrycznym. Dzisiaj chciałabym, abyście napisali, jak bezpiecznie posługiwać się trzema dowolnymi sprzętami elektrycznymi z Waszego domu , by nie stała się nikomu krzywda. Porozmawiajcie na ten temat z rodzicami- z pewnością pomysłów będzie sporo. Z niecierpliwością czekam na Wasze krótkie opisy lub plakaty w formie kartki z bloku ( przypominam mój mail to: e.gawel99@gmail.com Macie czas do 6.05

27.04. poniedziałek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam moje maluszki po weekendzie :) Dzisiejszy temat to ,,Majowe święta" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I 2. Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej ,,Majowe święta"      Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola. Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.     – Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.     – I ja też – powiedział Daniel.     – A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…     Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.     – To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada Święto Prac

27.04, poniedziałek, grupa 5, 6 latków

Witam was w poniedziałek. Zaczynamy nowy tydzień . Nasz dzisiejszy temat to „ Małe miasteczko” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY 2. Zabawa Dwie ręce, dziesięć palców (według Krzysztofa Sąsiadka).                                                                          Dzieci : Ja dziesięć palców mam,                                   pokazujcie obie dłonie z rozłożonymi palcami, na pianinie gram.                                              naśladujcie grę na pianinie, Ja dwie ręce mam,                                            pokazujcie dłonie, na bębenku gram.                                             uderzajcie na przemian dłońmi o uda, Ja dziesięć palców mam                                  pokazujcie obie dłonie z rozłożonymi palcami, i na trąbce gram.                                               naśladujcie granie na trąbce, Ja dwie ręce mam                                             pokazujcie

27.04 poniedziałek Klasa 8 Biologia

Temat: Czym jest ekosystem? Na podstawie podręcznika ( str. 116- 120 ) i informacji zgromadzonych pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/ekosystem---wspolzaleznosc-srodowiska-i-organizmow/D14ISqKu1 napisz w zeszycie przedmiotowym: - co to jest ekosystem? - jakie są rodzaje ekosystemów? - do czego wykorzystuje się ekosystemy? - na czym polega sukcesja pierwotna i wtórna? Podaj 2 dowolne przykłady z Twojej miejscowości, gdzie zaszła sukcesja wtórna. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 69- 72 . Powodzenia!

27.04 poniedziałek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Ułamki dziesiętne - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom.

27.04 poniedziałek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Zastosowanie wzorów dotyczących działań na potęgach. Lekcja przez aplikację zoom. Zapraszam!

27.04 poniedziałek Klasa 7 Biologia

Temat: Czego nauczyliśmy się o układach kontrolujących pracę naszego organizmu?- sprawdzian wiadomości. Proszę Was dzisiaj o wykonanie testu dostępnego w Waszych podręcznikach na stronach 222-226 . Będzie to Wasz sprawdzian z przyswojenia wiadomości na koniec działu. Proszę o napisanie odpowiedzi w zeszytach przedmiotowych i odesłanie mi ich zdjęć do 6. 05 na mój adres mailowy: e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

27.04.2020 r.- kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

Kl. 8 – WoS – 27.04.2020 r. Temat: Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej – powtórzenie wiadomości. Na dzisiejszym spotkaniu, jak już informowałam, będziemy   powtarzać wiadomości z działu: Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej. Oto tematyka:    1.    Prawo i demokracja.    2. Polska państwem demokratycznym.    3. Władza ustawodawcza w RP: Sejm i Senat. 4 4.  Władza wykonawcza w RP: Prezydent i Rada Ministrów. 5 5.  Sądy i Trybunały.    6. Organizacje pozarządowe.    7.    Media i opinia publiczna.       Będziemy pracować z zadaniami testowymi. Dziękuję za aktywność, przesyłanie zadań. Niektóre osoby mają jeszcze pewne zaległości, więc proszę uzupełniać je na bieżąco.

27.04 poniedziałek Klasa 8 Chemia

Temat: Poznajemy aminokwasy. Na podstawie wiadomości z podręcznika (str. 182- 185) i materiałów dostępnych pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/aminy-i-aminokwasy/DzJZ5l9SX napisz w zeszycie przedmiotowym: 1. Jakie grupy funkcyjne posiadają aminokwasy? 2. Jakie są właściwości aminokwasów? 3. Gdzie znalazły zastosowanie aminokwasy? 4. Na czym polega reakcja kondensacji?- obejrzyj na filmie z e- podręcznika W ramach zadania przepisz w zeszycie odpowiedzi do trzech ćwiczeń podanych na końcu materiałów z e-podręcznika (link u góry) Zawsze w przypadku pytań czy wątpliwości czekam na kontakt pod mailem: e.gawel99@gmail.com

27.04 poniedziałek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych - zadania. Lekcja przez aplikację zoom 10.00. Jutro (28.04) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

27.04.2020 r. - kl. 8- HISTORIA

Kl. 8 – HISTORIA – 27.04.2020 r. Temat: Stan wojenny w Polsce.       I.    PRZYPOMNIJ 1.      Opowiedz o wydarzeniach 1980 i 1981 r. w Polsce. Dlaczego doszło do strajków w 1980 roku? Czego domagali się od rządu komunistycznego robotnicy, inteligencja, studenci, rolnicy? 2.      Czym były porozumienia sierpniowe i jakie miały konsekwencje? 3.      Jakie były główne obszary działalności NSZZ „Solidarność”? 4.      Jakie zmiany dokonały się w strukturach i szeregach PZPR w latach 1980-1981? II. Zapoznaj się z tekstem podręcznika s.189-192 i odpowiedz: 1.      Przypomnijmy dzień 13 maja 1981 r. – zamach na Ojca Św. Jana Pawła II na Placu Św. Piotra. Próba usunięcia osoby, w której Polacy mieli oparcie. 2.      Jak doszło do wprowadzenia stanu wojennego w PRL. Kto, kiedy i w jakim celu go wprowadził? – zapisz notatkę w zeszycie. 3.      Zapisz również : Dekret o stanie wojennym z 13.12. 1981 r. uchwalony przez Radę Państwa, postanowienia: - ukonstytuowanie si

27.04 poniedziałek Klasa 5 Biologia

Temat : Poznajemy mchy. Na podstawie podręcznika (str. 115- 120), filmu https://epodreczniki.pl/a/film/D1Ao2GiyX  ( obejrzyj koniecznie!!! ) oraz materiałów pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/mchy/D1FblhHKo napisz punkty w zeszycie ( pomyśl , co byś na nie odpowiedział): 1. Gdzie występują mchy? 2. Jak są zbudowane mchy? 3. Jak się rozmnażają mchy? 4. Znaczenie mchów. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na str. 79- 81. Wyślij mi zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z poprzedniej lekcji ("Sprawdź czy potrafisz . IV. Tkanki i organy roślinne"- str. 77- 78) na maila e.gawel99@gmail.com do 4.05. Powodzenia!

27.04 poniedziałek klasa 7 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, zapraszam na spotkanie z fizyką!    Z dzisiejszej lekcji dowiecie się, kiedy ciało posiada energię kinetyczną, od czego zależy jej wartość i jak ją obliczyć.    Napiszcie temat lekcji z datą 27.04: Temat lekcji: Energia kinetyczna.    Jadący pociąg, płynąca w rzece woda, wiejący wiatr, biegnący pies, spadające z drzewa jabłko – wszystkie te ciała mają energię kinetyczną Jest ona związana z ruchem (w języku greckim „kinema” oznacza ruch). Poniższą notatkę wraz ze wzorem przepisz do zeszytu . ENERGIA KINETYCZNA ciała jest tym większa im większą prędkość ma to ciało i im większa jest jego masa. Jednostką energii kinetycznej jest dżul (1J).    Otwórz podręcznik na stronie 217, przeczytaj uważnie treść zadania 1 a następnie odpowiedz pisemnie na pytania z tego zadania. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. W razie pytań, wątpliwości, kłopotów piszcie na adres: jolantalepianka95@gmail.com

27.04.2020r. poniedziałek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Grammar spot-countable and uncountable nouns. 1.Powtórzenie wiadomości z kl.5: a.countable nouns-rzeczowniki policzalne: mają liczbę pojedynczą i mnogą,przed l.poj. stoi "a/an",o ilość pytamy how many-jak dużo .Przykłady: a visitor-a lot of visitors,a house-ten houses. b.uncountable nouns-rzeczowniki niepoliczalne: nie mają liczby mnogiej,nie używamy z nimi "a/an",o ilość pytamy how much -jak dużo.Przykłady:water-some water,sugar-some sugar. 2.Poznajemy nowe wyrażenia : too-zbyt oraz enough [inaf] -wystarczająco,dość.Przykłady: There are too many people here.-Tu jest zbyt dużo ludzi. There is too much noise.-Jest zbyt duży hałas. This house isn't big enough.-Ten dom nie jest wystarczająco duży. Słowo "enough"stawiamy zawsze po przymiotniku,a przed rzeczownikiem( I've got enough time). Jako zadanie wyszukajcie w tekście ze str.78 przykłady zdań z wyrażeniami "too/enough"i przetłumacz na j.polski.

27 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Lekcja z profesorem Dmuchawcem. M. Musierowicz " Kwiat kalafiora"-fragm. 1.Przeczytaj tekst, podr. s. 202-204. 2. Wykonaj pol. 5., 6., 9., s.204. Jutro lekcja przez Zoom o godz. 11.00.

27 kwietnia, język polski, kl.VII

Temat: Dlaczego przyjaźń to maksisprawa? L. Kołakowski " O wrogu i o przyjacielu" 1. Przeczytaj tekst- podr. s.211-212. 2.Zapisz pytania, na jakie odpowiada autor w kolejnych akapitach tekstu,np. Dlaczego niektórzy ludzie nie mają przyjaciół? 3.Wypisz cechy prawdziwej przyjaźni. 4. Podaj argumenty uzasadniające twierdzenie, że przyjaźń to maksisprawa. Jutro lekcja przez Zoom o godz. 10.00.

27 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Przyimki. 1.Wykonaj pol.1., s.89( książka do gramatyki). 2. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie!, s.92. 3.Wykonaj pol.3., s.91. 4.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s.93. 5. Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń. Jutro lekcja przez Zoom o godzinie 9.00

27 kwietnia, język polski. kl. V

Temat: Słowniki języka polskiego i wyrazów obcych. 1.Wykonaj pol.1.,2., s.148(niebieska książka do gramatyki). 2. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie!, s.149. 3. Wykonaj pol.4.,s. 149 oraz pol.7., s.151. 4. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!, s.151. 5.Wykonaj pol.10., s.152.

27 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: O synonimach. 1. Wykonaj pol. 1., s. 164(zielona książka do gramatyki). 2. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!,  s.164. 3.Wykonaj pol. 4., s.165. 4. Przepisz do zeszytu i uzupełnij. Wyrazy, które mają bardzo podobne znaczenie, nazywamy ........................................ lub ............... 5. Wykonaj pol. 9., s.166.

27.04 poniedziałek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki zwykłe - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom. Jutro lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godz. 10.00

27.04.2020 poniedziałek klasa 3 matematyka

Witam Was na kolejnej lekcji matematyki. W ten sposób będziemy się uczyć do 24 maja. Zaczynamy: Na początek otwórz ćwiczenia na str. 74 i wykonaj zad. 1 - pamiętaj że różnica to wynik w odejmowaniu, odejmujemy metry od metrów, a centymetry od centymetrów: 8 m 95 cm - 8 m 28 cm = 8 m - 8 m + 95 cm - 28 cm = 67 cm możesz od razu wpisać wynik bez rozpisywania drugi przykład : 18 m 21 cm - 17 m 53 cm = Tutaj 1 metr musisz zamienić na 100 cm  17 m 121 cm - 17 m 53 cm = 68 cm teraz licz samodzielnie masz na to zadanie 10 min. Zad. 2 podpisz pod nazwami mężczyzn uprawiającymi dane dyscypliny sportu żeńskie odpowiedniki : młociarka, dyskobolka, kulomiotka, oszczepniczka. Otwórz zeszyt zapisz datę: 27.04.2020 oraz Temat: Rozwiązywanie zadań z jednostkami długości. Ustnie wykonaj zad. 1 str. 92 w podręczniku Zad. 2 str. 92 zapisz w zeszycie. To wszystko na dziś. Życzę miłego popołudnia.

27.04 poniedziałek Klasa 7 Chemia

Temat: Równania reakcji chemicznych. Żeby przejść do ostatniego działu jaki pozostał nam do opracowania w tym roku, czyli "Tlenki i wodorotlenki" musimy wrócić do strony 142 w podręczniku- do tematu, w którym zapoznamy się z zapisami równań chemicznych. Na początek wpiszemy sobie pod tematem w zeszycie dwie ważne definicje: 1. Równanie reakcji chemicznej- to zapis jej przebiegu przy użyciu symboli pierwiastków i wzorów związków chemicznych. 2. Uzgodnienie reakcji - doprowadzenie do stanu, w którym stronie substratów i produktów jest po tyle samo atomów każdego pierwiastka. A teraz zadanie. Obejrzyjcie obowiązkowo!!!  film, który zaznajomi was z tajnikami zapisu reakcji https://www.youtube.com/watch?v=l2CwsdooXfQ   Oglądajcie uważnie ! Przykłady zapisane przez nauczyciela zapiszcie również do swoich zeszytów.

27.04.2020 - kl.6 - HISTORIA

Kl. 7 - HISTORIA –   27. 04. 2020 r. Temat: Klęska Powstania Kościuszkowskiego i III rozbiór Polski. 1.       Przypomnij wiadomości z ostatniej lekcji i odpowiedz na zadane pytania. 2.       Pracujemy z tekstem podręcznika na s. 194 – 196. 3.       Na podstawie zdobytej wiedzy z podręcznika, relacji nauczyciela oraz filmu odpowiedz: a)      Dlaczego Powstanie Kościuszkowskie zakończyło się klęską Polaków? b)      Jakie prześladowania spotkały uczestników powstania i Polaków ze strony wojsk rosyjskich? c)       Kiedy dokonano III, ostatecznego rozbioru Rzeczypospolitej; jakie państwa tego dokonały i jakie ziemie nam zabrały? 4.       Zapisz tabelę ROSJA PRUSY AUSTRIA powierz- chnia liczba ludn. pow. liczba ludn. pow. liczba ludn. I rozbiór 1772 r. 92 000 km 2 1 mln 300 tys. 36 000 km 2 580 t