Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 30, 2020

30.04.2020r. czwartek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic:First Conditionals. Dzień dobry! Dzisiaj przypominamy z klasy VI zdania warunkowe typu pierwszego.Zdania te odnoszą się do przyszłości(coś się wydarzy pod warunkiem,że...).Np. Pójdę do kina jeśli ty kupisz bilety.W j.polskim oba zdania są w czasie przyszłym,natomiast w j.angielskim tylko zdanie główne jest w czasie przyszłym( I will go go to the cinema ),natomiast zdanie podrzędne(po"jeśli"-IF),zawsze w czasie terźniejszym prostym( if you buy the tickets ).Inne przykłady: Ania odwiedzi cię jeśli ją zaprosisz.- Anna will visit you if you invite her. Pójdziemy na spacer jeśli będzie słonecznie.- We will go for a walk if it is sunny. Uwaga! Zwracajcie uwagę na 3 os. liczby poj,żeby w Present Simple dodać "s/es" do czasownika,a w zdaniach przeczących używać "don't/doesn't" . W zeszytach proszę zrobić ćw.2 i 3,str.85.

30.04 czwartek klasa 6 religia

Temat: Wiatr i ogień - znaki mocy z wysoka. Zobacz i posłuchaj -  kim jest Duch Święty   Przeczytaj teksty Ewangelii z podr. str. 127 o Duchu Świętym,  jego działaniu i znakach jakie towarzyszą temu działaniu. Zobacz film - Zesłanie Ducha Świętego. Zapis do zeszytu: Narysuj oraz wypisz nazwy symboli Ducha Świętego i ich  znaczenie / na podstawie podręcznika i filmu/ w tym zadaniu może być pomocny film -  symbole Ducha Świętego zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com

30.04 czwartek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Rozwiązywanie zadań - potęgi. W poniedziałek lekcja matematyki odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 10.20, lekcja fizyki  przez aplikację zoom o godzinie 11.15.

30.04 czwartek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Symetria względem punktu. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 12.00 We wtorek (5.05) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 12.00.

30.04.2020r. czwartek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic:Past Perfect-exercises. Witam! Po wprowadzeniu czasu Past Perfect dzisiaj go będziemy ćwiczyć.Otwórzcie podręczniki na str.164,ćw.1 i 2.W ćw.1 czasowniki w nawiasach postawcie w Past Perfect. W ćwiczeniu 2 macie dwa zdania pojedyncze.Trzeba je połączyć podanym spójnikiem i zmienić czas w jednym ze zdań na czas Past Perfect.Zrobię 2 zdanie dla przykładu: Monica had drunka glass of hot milk before she went to bed.Powodzenia!

30.04.2020r. czwartek,klasa I,język angielski

Lesson Topic:A song "Can you help me,please?" Witam na kolejnej lekcji.Mam nadzieję,że pamiętacie nazwy dzikich zwierząt z waszego podręcznika oraz z lekcji na "you tube".Na dzisiejszej lekcji powinniśmy uczyć się piosenki pod tytułem "Can you help me,please?"Tekst piosenki znajdziecie w ćwiczeniach na stronie 90.Nagranie jest na waszej płycie pod numerem29.Jeśli ktoś nie ma płyty to zostają mu tylko słowa.Na pewno zauważycie,że piosenka jest kontynuacją naszej historyjki i utrwala nam zwrot " Can you help me ?"- Czy możesz mi pomóc?Oraz odpowiedzi - No,sorry,I can't -nie mogę,przykro mi i Yes of course,I can .-Tak,oczywiście,mogę.Te zwroty musicie się nauczyć na pamięć.A oto pozostałe słowa z piosenki: -pull-ciągnąc , -thorn-cierń , goes away-odchodzi , -comes out-wychodzi. W ćwiczeniach na stronie 52 zróbcie zadanie 1 i 2.Powodzenia!

30.04. czwartek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki :) Dzisiejszy temat to ,,Poznajemy Warszawę" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w 2. Słuchanie legendy o Syrence warszawskiej       Rozmawiali z sobą dwaj rybacy znad Wisły w owych zamierzchłych czasach, gdy na miejscu dzisiejszej Warszawy leżała niewielka rybacka osada, otoczona gęstymi lasami.      – A widzieliście ją, tę Syrenę, Szymonie?      – Widzieć nie widziałem, Mateuszu, ale słyszałem, jak śpiewa.      – Jak tylko słoneczko ma się ku zachodowi i czerwienią pomaluje Wisełkę, zaraz jej piosenka się rozlega.      – Warto by ją wypatrzeć, zobaczyć.      – Jeśli nas ujrzy – umknie i skryje się w wodzie.      – Najlepiej zapytać o to ojca Barnabę, pustelnika. To człowiek mądry i pobożny; on powie i nauczy, co czynić nam należy.      Udali się do pustelnika Barnaby i opowiedzieli mu o Syrenich śpiewach, które słyszą wieczorami. Ojciec Barnaba zadumał się na długą chwilę, a obaj rybacy czekali w sku

30.04 czwartek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pole prostokąta i kwadratu - zadania. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. W poniedziałek (4.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

30.04.,czwartek,kl.5,muzyka

Witam klasę piątą! Temat lekcji: Głos i jego barwy. Zabawy muzyczne. Wysłuchaj  utworów Jana Sebastiana Bacha(str.92) Określ barwę głosów tych ,którzy śpiewają arie w 1 i 2 utworze. 1. https://www.youtube.com/watch?v=Wel2444olaQ .................................................... 2. https://www.youtube.com/watch?v=NBkEXtnfAhY ...................................................... 3..W podręczniku na str.94 macie dwa supełki muzyczne.Rozwiązanie supełka pierwszego i drugiego dokończy zdanie: Formy muzyki,w których króluje sztuka pięknego głosu to.....................................................i ................................................. 4. Zastanów się, który polski kompozytor poświęcił swój talent właśnie tym formom muzycznym . na zakończenie posłuchaj utworu MariiCallas . https://www.youtube.com/watch?v=69pxWVjlbNo Powodzenia.

30.04,czwartek,kl.VII,muzyka

Witajcie! na kolejnej lekcji muzyki. Temat : Poezja wyśpiewana.  Notatka: Poezja śpiewana to jeden ze stylów w muzyce. wiemy już ,że muzyka jest ściśle związana z tekstem podczas tworzenia i w efekcie wykonywania danego utworu wokalno- instrumentalnego. Największymi twórcami i odtwórcami poezji śpiewanej byli:(po wysłuchanym utworze wpisz tytuły, imiona i nazwiska twórców) 1. https://www.youtube.com/watch?v=vWwgrjjIMXA&list=PLVRjEJrdplIBKHxc2PMobvmgi6rxS4rXy 2. https://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q 3. https://www.youtube.com/watch?v=GKEzDfFiRBs 4. https://www.youtube.com/watch?v=xd4uzuamy0U   (tę piosenkę macie w podręczniku,zaśpiewajcie sobie) 5.  https://www.youtube.com/watch?v=wOtSvzhfAxM Miłego odbioru.........Pozdrawiam. Notatkę prześlij na e-maila.

30.04.2020 r. - kl.8 - wiedza o społeczeństwie

   30.04. 2020 r. – kl.8 –WoS Temat: Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej – zadania powtórzeniowe. Kontynuujemy tematykę powtórzeniową rozpoczętą na lekcji z aplikacją zoom w dniu 27.04.2020 r. 1. Zapoznaj się z zamieszczonymi informacjami i zaznacz właściwe dokończenie zdania. Działania typowego dla demokracji bezpośredniej dotyczy zdanie oznaczone cyfrą A. 1. B. 2. 1. W 2003 r. obywatele polscy w referendum ogólnokrajowym wypowiedzieli się w sprawie wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. 2. W 2010 r. Rada Gminy Dzierżoniów podjęła decyzję o dofinansowaniu zielonych szkół. 2. Uporządkuj podane akty prawne zgodnie z hierarchią ich ważności. Najwyżej umieść najważniejszy dokument. A. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów B. Ratyfikowana umowa międzynarodowa C. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej 3. Do każdej zasady ustrojowej przyporządkuj odpowiedni zapis z Konstytucji RP. Wybierz go spośród fragmentów oznaczonych literami A–D. W każdym wierszu zaznacz

30.04, przedszkole, grupa 5, 6 latków

  Dzień dobry. Witam Was serdecznie w czwartek. Nasz dzisiejszy temat to „Święto mojej Ojczyzny” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia: https://www.youtube.com/watch?v=YQNaA-U9Lcc 2. Obejrzenie filmu dla dzieci pt. Polskie symbole narodowe. : https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM Rozmowa na temat filmu, zwrócenie uwagi na barwy polskiej flagi, znajomość godła i hymnu Polski. Omówienie znaczenia flagi, hymnu, miejsc i okoliczności ich prezentacji, np. podczas zawodów sportowych, uroczystości państwowych . Wiem, że znacie ten wierszyk ale jeśli ktoś chciałby sobie go przypomnieć to możecie zrobić to właśnie tu: https://www.youtube.com/watch?v=SoVENmM_vJU 3. Wykonanie flagi Polski. Przygotujcie sobie paski papieru - białego i czerwonego (jeśli nie macie czerwonego papieru możecie kartkę pomalować kredką lub farbą czerwoną ) klej, patyczek taki jak do szaszłyków. Tutaj macie podpowiedz jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=PEZT9Ls2T0E

30.04 czwartek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych - jednostki długości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00. W poniedziałek ( 4.05) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 9.00.

30.04 czwartek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Dziękuje wszystkim, którzy systematycznie wysyłają odrobione zadania domowe. Cieszę się również, że wysyłacie do mnie zaległe zadania. Temat dzisiejszej lekcji wpisujecie z datą 30.04.2020r Thema:Ins Kino oder ins Theater? Je nachdem!( Do kina czy do teatru? To zależy!) Kochani zaczynamy nowy rozdział :Die Welt um mich herum(Świat wokół mnie). W tym rozdziale poznacie określenia związane z uczestnictwem w kulturze, podróżą i zakwaterowaniem. Poznacie też czas przyszły Futur I. Proszę zapoznać się ze słownictwem ze strony 72.(Wyjaśnienie leksyki na str.82).Następnie przeczytajcie tekst 2. i uzupełnijcie go brakującymi wyrazami( słownictwo związane z teatrem).Nowo poznanych wyrazów uczycie się na pamięć. Pozdrawiam Ewa Kmieć

30.04 czwartek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Witam serdecznie klasę VII Temat lekcji wpisujecie do zeszytu z datą 30.04.2020r Thema: Gerichte aus den DACHL- L ä ndern.( Potrawy z krajów DACHL.) Dzisiejsza lekcja pozwoli Wam zapoznać się z typowymi potrawami krajów niemieckojęzycznych( Niemcy, Austria, Szwajcaria, Lichtenstein) Do zeszytu przepiszcie krótką notatkę: GERICHTE AUS DEN DACHL- L Ä NDERN Deutschland: Currywurst(podawana na gorąco grillowana, pieczona kiełbasa wieprzowa posypana dużą ilością curry) / Berliner(pączki)   /Brezel(precel)   /Schwarzwaldtorte( tort Szwarcwaldzki-tort z wiśniami) Eintopf (gęsta zupa warzywna z mięsną wkładką) K ö nigsberger Klopse(klops po królewsku) https://youtu.be/sJQTZ2ycZAU https://youtu.be/SaPu_kLY6Zc Ö sterreich: Wiener Schnitzel(sznycel wiedeński)   /Apfelstrudel( strucel jabłkowy-strudel)   /Sachertorte( tort Sachera- czekoladowy tort stworzony przez F.Sachera w Wiedniu) Die Schweiz: Fondue(potrawa przygotowana z gorącego sera i białego

30.04.2020 czwartek klasa 3 matematyka

Witam wszystkich z klasy 3. Dziś popracujemy z podręcznikiem część 5 oraz ćwiczeniami również część 5. Na początku otwórzcie podręczniki na str. 4 przeczytaj co to jest banknot oraz jak banknot jest zabezpieczany przed fałszowaniem. Poproś rodzica, aby na dowolnym banknocie pokazał Ci znak wodny, nitkę zabezpieczającą, numer banknotu. Popatrz na banknoty zamieszczone w podręczniku pomyśl czym one się różnią, wymień władców Polski, których wizerunki znajdują się na kolejnych banknotach. Banknoty różnią się wielkością lecz tylko kilkoma milimetrami. Zapisz w zeszycie datę 30.04.2020 r. oraz Temat: Nominały polskich banknotów . Zapisz w zeszycie Nominały banknotów: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, 200 zł, 500 zł. wykonaj zad. 1 str. 4 ustnie (poproś rodzica aby sprawdził czy dobrze wykonujesz ćwiczenie) w ćwiczeniu patrzysz na znaki, które znajdują się na banknocie w lewym dolnym rogu. Na zakończenie wykonaj  zad. 1, 2 i 3 str. 3 w ćwiczeniach część 5. Masz na to około 10 minu

30.04.2020r czwartek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:What did you do yesterday? Dzień dobry.Zacznijmy od odpowiedzi na moje pytania(Odpowiadamy pisemnie,pełnymi zdaniami). 1.What did you eat for breakfast? 2.Where did you go for a walk? 3.For how long did you do your homework? 4.What did you do in your free time? 5.What time did you go to bed? Proszę się nauczyć na pamięć czasowników z ćwicz.7,str.77 oraz znać ich drugą formę. W ćwiczeniach zróbcie zadania dotyczące czasowników złożonych(switch off,wake up'pick up...) Ustnia proszę zrobić z podręcznika ćwiczenie 9 i 10 ,str.77. Przypominam,że spotykamy się na zoomie w poniedziałek,4.05. o godz.9.40.Bedzie kartkówka z czasowników (str.77 i 5 modul).Do usłyszenia!

30.04.2020r. czwartek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: What can you do? Witam na kolejnej lekcji.Przepiszcie opisy części ciała i podajcie ich nazwy. 1.You can smell with it. 2.You can see with them. 3.You stand on them. 4.You've got 10 of them,you can touch with them. 5.They are in your mouth. 6.You can hear with them. Kolejna rzecz do przećwiczenia i zapamiętania to zdania z czasownikiem "can".Wykonujcie zadania w ćwiczeniach.A do zeszytu wpiszcie 6 zdań:3 zdania o tym,co potraficie zrobić i 3 zdania czego nie umiecie zrobić.Przypominam,że spotykamy się na zoomie we wtorek,5.05. o godz.9.00.Do usłyszenia!

30 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Jak pokonać otaczające nas ściany? Film animowany  Piotra Dumały. 1.Obejrzyj film  https://www.youtube.com/watch?v=6p5H3oTpbb0 2. Zapisz dwa pytania z nim związane,np. Kim jest uwięziony? 3.Przeczytaj informacje o filmie, podr. s.233. 4.Wyjaśnij metaforyczne znaczenie tytułowych ścian,np. nałogi ............................................. 5. Przeczytaj informacje z ramki Mam pojęcie, 234. 6.Wykonaj pol. 8., s.234.

30 kwietnia, język polski, kl. VII

Obraz
Temat: Piszemy dedykację. 1. Znajdź znaczenie słowa dedykacja i zapisz je w zeszycie. 2.Przeczytaj informacje dotyczące pisania dedykacji, podr.s.215. 3.Wykonaj poniższe ćwiczenie.               4.Wykonaj pol. 9., s.215. Zrób fotkę i prześlij mailem.

30 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Wyrazy bliskoznaczne i przeciwstawne. 1.Wykonaj pol. 1., 2., s. 196( książka do gramatyki). 2. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! ,s.197. 3.Wykonaj pol. 8., s.198. 4.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! , s. 198. 5. Uzupełnij zdanie. Wpisz do zeszytu. Para wyrazów o znaczeniu ..............................................., odwrotnym, to ....................................... . 6.Wykonaj 3 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Zrób fotkę i prześlij mailem.

30 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Odmiana przymiotnika. Lekcja przez Zoom o godz.9.00.

30 kwietnia, język polski, kl.IV

Temat: O plotkowaniu w wierszu J. Brzechwy " Ptasie plotki". 1. Zapisz w zeszycie, co to jest plotka. Plotka- niesprawdzona albo kłamliwa informacja podawana z ust do ust, zwykle szkodząca czyjejś opinii. 2. Wykonaj pol. 5., s. 241. 3.Przeczytaj wiersz, podr. s.238-239. 4.Wykonaj pol.3., s.240- do zeszytu wpisz tylko, kto to mówi, zaczynając odgadywać od dołu i lewej strony. 5.Wykonaj pol. 6., 7., s. 241- wpisz do zeszytu. 6. Wybierz jednego bohatera wiersza i wymyśl strój i rekwizyt dla niego na szkolne przedstawienie. Narysuj swoją propozycję w zeszycie. Prześlij notatkę z lekcji mailem.

30.04.2020 r. - kl.6- HISTORIA

                   30.04. 2020 r. - kl. 6 - HISTORIA Temat: Dlaczego w XVIII wieku upadła I Rzeczypospolita? Lekcja z aplikacją zoom.      1.    Omówimy przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne upadku Rzeczypospolitej. 2   2.  Film „Bajkowo o rozbiorach Rzeczypospolitej” – epodreczniki.pl 3   3.  Odrodzenie w upadku – epodreczniki.pl (rozbiory, przyczyny) 4   4.    Upadek Rzeczypospolitej Obojga Narodów – epodreczniki. ZADANIE: Mając pozyskaną wiedzę, wielokrotnie utrwalaną, wypisz przyczyny zewnętrzne i wewnętrzne upadku państwa polskiego w XVIII wieku – proszę sporządzić notatkę w dowolnej formie: tabeli, schematu, punków (i podpunktów). Proszę przesłać do oceny. ZADANIE: Przygotuj się do powtórzenia wiadomości z działu: Polska w XVIII wieku – będziemy je kontynuować na kolejnej lekcji z aplikacją zoom za tydzień,  7 maja 2020 r., jak do tej pory, w godz. od 9.40 do 10.20.           Dziękuję za systematyczną pracę, udział we wszystkich dotychczasowych

30.04 czwartek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych - ćwiczenia. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia ze stron 93-94. W poniedziałek (4.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

30.04 czwartek klasa 3 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie na zajęciach informatycznych. 💻 Temat: Poznajemy nowe narzędzie cyfrowe - WORDWALL. Klikaj w kolejne linki i wykonuj polecenia. 1.  https://wordwall.net/pl/resource/888471/mno%C5%BC%C4%99-na-czas 2.  https://wordwall.net/pl/resource/1461194/edukacja-wczesnoszkolna/tabliczka-mno%c5%bcenia-w-zakresie-100 3.  https://wordwall.net/pl/resource/909807/ortografia 4.  https://wordwall.net/pl/resource/1529547/nauczanie-specjalne/kto-m%c3%b3wi Na zakończenie trochę się poruszaj. Kliknij:  https://wordwall.net/pl/resource/1462247/edukacja-wczesnoszkolna/w-f Na zadania przeznacz 30 minut. Miłej zabawy.

30.04 czwartek klasa 2 edukacja informatyczna

Witam Was serdecznie na zajęciach informatycznych. 💻 Temat: Poznajemy nowe narzędzie cyfrowe - WORDWALL. Dzisiejsze zadania dla Was: 1.  https://wordwall.net/pl/resource/1042973/wychowanie-fizyczne/gry-i-zabawy 2.   https://wordwall.net/pl/resource/1118401/biblioteka/ba%c5%9bnie-andersenaznasz-sprawd%c5%ba 3.  https://wordwall.net/pl/resource/1163415/pytania-logiczne-dla-dzieci  4.  https://wordwall.net/pl/resource/1078247/balonowe-mno%C5%BCenie-dla-klasy-2b Przeznacz na zadania 25-30 minut. Miłej zabawy. 

30.04 czwartek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witajcie. To już ostatni dzień nauki w tym tygodniu. 🌹🌹🌹 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00 Edukacja matematyczna Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb w drugiej dziesiątce. 1. Podręcznik s.77 zad.1 - ustnie. 2. Zeszyt ćwiczeń s.66 . Ułóż do zadań pytania. Podpowiem Ci: Ile znaczków ma Kazik? Ile zapłaciła Pola za zakupy? O ile cm dłuższa jest samica żaby od samca? A teraz zapisz rozwiązania i sprawdź je. Przypominam, że sprawdzamy działaniem odwrotnym. Gdy w rozwiązaniu dodajemy liczby, to w sprawdzeniu odejmujemy zaczynając od wyniku. Gdy w rozwiązaniu odejmujemy, to w sprawdzeniu dodajemy. Do każdego zadania napisz odpowiedź (całym zdaniem). Edukacja przyrodnicza Temat: Rozmowa o konieczności chronienia zwierząt. 1. Podręcznik s.78 i 79 . Przeczytaj (lub poproś o przeczytanie) tekst "Wspólna Ziemia" i odpowiedz ustnie na pytania 1-6. 2. W zeszycie w linie napisz W klasie. Pod spodem napisz Zwierzęta chronione: i przepisz nazw

30.04 czwartek, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

🌞Witam Was cieplutko w ostatnim dniu kwietnia.  Przed nami majowy weekend i majowe święta. Plan na dziś:  e. społeczna e. polonistyczna e. informatyczna Zachęcam wszystkich do wywieszenia flagi jako symbolu narodowego  - świadectwa naszego patriotyzmu (2 maja - Dzień Flagi)                                   Edukacja polonistyczna  Temat: Majowe święta. Przeczytaj i zapamiętaj! 1 Maja  - Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy (Święto Pracy) Jest to święto ludzi pracy na całym świecie. Na ziemiach polskich obchodzone od 1890 roku, kiedy Polska była jeszcze pod zaborami. 1 maja świętem państwowym jest od 1950.  2 Maja - Dzień  Flagi Rzeczpospolitej Polskiej Święto zostało ustanowione przez Sejm w 2004 roku. W tym dniu w Polsce organizowane są różnego rodzaju akcje i manifestacje patriotyczne. 3 Maja  - Święto  Narodowe Trzeciego Maja Polskie święto narodowe, które jest obchodzone w rocznicę uchwalenia pierwszej nowożytnej konstytucji w Euro

30.04 czwartek, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

🌞Witam Was cieplutko w ostatnim dniu kwietnia.  Przed nami majowy weekend i majowe święta. Plan na dziś:  e. matematyczna e. społeczno/polonistyczna e. muzyczna e. informatyczna Zachęcam wszystkich do wywieszenia flagi jako symbolu narodowego  - świadectwa naszego patriotyzmu (2 maja Dzień Flagi)                                  Edukacja społeczno /polonistyczna Temat: Karty z historii Polski.  Zapamiętaj! 1 Maja  - Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy (Święto Pracy) Jest to święto ludzi pracy na całym świecie. Na ziemiach polskich obchodzone od 1890 roku, kiedy Polska była jeszcze pod zaborami. 1 maja świętem państwowym jest od 1950.  2 Maja - Dzień  Flagi Rzeczpospolitej Polskiej Święto zostało ustanowione przez Sejm w 2004 roku. W tym dniu w Polsce organizowane są różnego rodzaju akcje i manifestacje patriotyczne. 3 Maja  - Święto  Narodowe Trzeciego Maja Polskie święto narodowe, które jest obchodzone w rocznicę uchwalenia pierws

30.04 czwartek klasa 7 Geografia

Geografia klasa VII – 30 kwietnia 2020r. WITAJCIE! OGŁOSZENIA: 1) Przypomnienie o zadaniach   na OCENĘ: ·       -  Odpowiedzi do poleceń z   tematu   2 (1,2,3 str. 177) i   3 (2,3,4, str. 180)  ·        - Test powtórzeniowy. ·         -Relacje między elementami środowiska geograficznego – test. (do 7 maja) 2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia. 3) Bardzo cieszą mnie osoby systematyczne i terminowe :) 4) W sytuacji trudności, problemów, wątpliwości – proszę o kontakt ze mną – postaram się POMÓC! *************************************************************************** Dzisiaj na geografii mamy kolejne utrwalenie wiadomości – tym razem z działu 5 i 6. Niektóre tematy były jeszcze   w szkole, a dokończenie w domu. Wracamy do tych treści, żeby je podsumować. Zapisz w zeszycie temat: Usługi, zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego w Polsce – utrwalenie wiadomości. Przeczytaj podsumowanie str. 161 i str. 16