Posty

Wyświetlanie postów z maja 22, 2020

22.05.2020r. piątek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic:A letter-writing. Dzisiaj ćwiczymy pisanie.Otwórzcie podręczniki na str.108.Przeczytajcie tekst z ćw.2 i pisemnie odpowiedzcie na pytania znajdujące się pod tekstem.Następnie,w oparciu o przeczytany tekst zróbcie pisemnie ćw.3 i 4. W ćw.3 trzeba znależć w tekście słowa o podobnym znaczeniu do podanych w zadaniu ,np,thanks-thank you. W ćw.4 należy dopasować zdania do ich funkcji.Do ustnego przeanalizowania ćw,5 i 6.

22.05. piątek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam maluszki w piątek :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Zabawy z mamą i tatą" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=LzrVe-ZCI2s 2. Nauka piosenki ,,Jesteś mamo skarbem mym" https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g 1. Kiedy mija noc i dzień nastaje, Zawsze mówisz mi – witaj kochanie Po czym tulisz mnie, czule całujesz, Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję Proszę otwórz serce swe, Niech w nie wpadną słowa te, Które Tobie teraz ja, Podarować właśnie chcę Ref. Jesteś mamo skarbem mym, Kocham Ciebie z całych sił Jesteś wszystkim tym co mam, Wszystko Tobie jednej dam 2. Kiedy mija dzień i noc nastaje, Mówisz – miłych snów, moje kochanie Po czym tulisz mnie, czule całujesz, Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję Proszę otwórz serce swe, Niech w nie wpadną słowa te, Które Tobie teraz ja, Podarować właśnie chcę Ref... 3.   Karta pracy s. 55. (czterolatki) Dzieci:  − oglądają obrazki,   − mówią, co robią Olek i Ada z rodzicami,  − opowia

22.05 piątek klasa 4 religia

Temat: Dom Ojca- cel naszej wędrówki. Przeczytaj tekst Pisma św. str. 124 Zastanów się nad nim i przeczytaj tekst z podręcznika str. 124 Zapis do zeszytu: Napisz jak wyobrażasz sobie niebo. zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com

22.05 piątek klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na piątkowej lekcji. W tym dobrym humorze zaczynamy. Na dzisiejszej lekcji nauczymy się konstruować obrazy powstające w zwierciadłach wypukłych .    Napiszcie temat lekcji z datą 22.05: Temat lekcji: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne wklęsłe. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .    Poniższy rysunek przedstawia konstrukcję obrazu A’B’ przedmiotu AB położonego w pobliżu zwierciadła wypukłego.    Przedłużenia promieni odbitych przecinają się w punkcie B’ (powstaje obraz pozorny). Obrazy powstające w zwierciadle sferycznym wypukłym są POZORNE, PROSTE, POMNIEJSZONE , niezależnie od odległości przedmiotu od zwierciadła. Dokładna konstrukcja powstawania obrazów w zwierciad ł ach wypukłych przedstawiona została w filmie na kanale Youtube:    https://www.youtube.com/watch?v=u-reinbibYk – KONIECZNIE OBEJRZYJ    Otwórz podręcznik na stronie 244 – 245. Znajdują się tutaj zadania do rozwiązania. Rozwiąż te, które

22.05.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

                22.05.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Temat: Polska w unii   z Węgrami i Litwą. Andegawenowie i Jagiellonowie na tronie                  polskim. 1   1.    Przypomnij, dlaczego Kazimierza II nazwano „Wielkim”. Przedstaw jego zasługi dla państwa polskiego; oceń politykę wewnętrzną i zagraniczną.      2.    Dzisiaj poznacie: - pojęcia: unia, unia personalna, - przyczyny zawarcia unii polsko – węgierskiej i zasady jej funkcjonowania, - przyczyny i skutki zawarcia unii polsko – litewskiej w Krewie w 1385 roku. 3. Tekst w podręczniku, s. 195 – 199 – proszę się z nim zapoznać. 4. NOTATKA:   a) Unia – związek, połączenie. Unia personalna -…….. napisz wyjaśnienie, s.195. b) Unia polsko – węgierska zawarta w 1370 roku. Dynastia Andegawenów na tronie polskim .      Po bezpotomnej śmierci Kazimierza Wielkiego (ostatniego z rodu Piastów) władzę w Polsce objął jego siostrzeniec, król Węgier - Ludwik ANDEGAWEŃSKI. Unia trwała formalnie do 1382 roku.  Po

22.05 piątek klasa 7 informatyka

Wejdź na stronę:      https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=67      P rzeczytaj temat ”Na czym polega programowanie.” - strony 108 - 109.      Aby przedstawić algorytm w postaci programu komputerowego, trzeba go zapisać jako ciąg instrukcji języka programowania. Ze względu na poziom wykonywania programu języki programowania dzielimy na języki wysokiego poziomu i języki niskiego poziomu (wewnętrzne). Doczytaj jakie języki należą do poszczególnych poziomów. Na czym polega kompilacja i interpretacja w języku programowania.   

22.05 piątek klasa 6 religia

Temat: Dlaczego rodzice wymagają od swoich dzieci?  Przeczytaj tekst Pisma św. str.141 przeczytaj tekst z podręcznika str. 141-142 i pomyśl: za co jesteś wdzięczny swoim rodzicom?  następnie uzupełnij w zeszycie zdania niedokończone ze str.143 / u góry strony/ Zapis zeszyt: Rodzice wymagają ode mnie: Chodzić do kościoła, ponieważ ... / dokończ kolejne zdania z podręcznika/

22.05 piątek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat:Koła i okręgi - sprawdzenie opanowania wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. We wtorek (26.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

22.05.2020r. piątek,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:Module 6-podsumowanie i ocena. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom.

22.05 piątek klasa 5 informatyka

Obraz
Wejdź na stronę:    https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=65      Następnie przeczytaj temat „Dołączamy do listów elektronicznych załączniki” - str. 60-61. Ten  temat też jest bardzo aktualny. Wysyłacie zadania do nauczycieli, korzystacie z poczty elektronicznej. Do treści listu dołączacie załącznik, w którym umieszczone jest zadanie. Mam nadzieję, że opanowaliście już tę umiejętność. Załącznikiem może być zdjęcie, rysunek, dokument tekstowy, prezentacja. Żeby uzupełnić swoje wiadomości z tego tematu, wykonaj ćwiczenia umieszczone na tych stronach.      Wyślij do kolegi lub koleżanki wiadomość, do której dołączysz narysowany przez siebie rysunek, śmieszne zdjęcie, zabawny żart. Pamiętaj o zasadach netykiedy - o kulturalnym i prawidłowym korzystaniu z internetu (strona 59). Możesz użyć emotikony, ale ich nie nadużywaj.    W razie pytań pisz:    jolantalepianka95@gmail.com

22.05.2020 r. - kl. 7 - HISTORIA

      22.05.2020 r.- kl. 7 – HISTORIA Temat: Rządy autorytarne w Polsce w latach 1926 – 1939. Lekcja z aplikacją zoom.      1. Przypomnij: a)      Podaj nazwę pierwszego dokumentu określającego ustrój Polski i uchwalonego po odzyskaniu niepodległości. b)      Jaką formę ustroju wprowadzała?   (republika demokratyczna – wyjaśnij). c)       Wymień kompetencje władzy ustawodawczej i wykonawczej określone w Konstytucji marcowej. d)      Opisz okoliczności wyboru na urząd i śmierci pierwszego prezydenta II RP.      2. Zapisz temat. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s.222 – 225. 3   3.  Odpowiedz: a)      Jaka była sytuacja w Polsce w latach 1918 – 1926? b)      Omów przyczyny, przebieg i skutki przewrotu majowego 1926 roku. c)       Co oznacza słowo: sanacja? Jak zamierzano uzdrowić życie polityczne Polski? Jakie zmiany wprowadzała Konstytucja kwietniowa z 23.04.1935 roku? d)      Wskaż cechy państwa autorytarnego w Polsce pod rządami sanacji. 4   4

22.05 piatek klasa 2 religia

Temat: Wzajemne pomoc drogą do spotkania z Jezusem zmartwychwstałym. Dobro, które czynisz innym wraca do ciebie  oglądnij film   Przeczytaj tekst Pisma św., który mówi jak uczniowie tworzyli wspólnotę. oglądnij obrazki str. 90 i pomyśl jak uczniowie trwali w nauce Pana Jezusa, tworząc wspólnotę wiary.  Wykonaj zadania str. 90 i 91

22.05.2020r. piątek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: Health problems and first aid.Vocabulary.  Dzień dobry.Dzisiaj zajmiemy się słownictwem związanym ze zdrowiem.Nie jest to temat nowy,raczej utrwalenie i poszerzenie wiadomości z poprzednich klas.Otwórzcie podręczniki na str.95.Zapiszcie następujące słowa i wyrażenia: high temperature/fever-wysoka temperatura/gorączka prevent-zapobiegać suffer from-cierpieć na plaster-plaster,gips Pisemnie proszę wykonać ćw.1 i 3,str.95.Wszystkie wyrażenia ze str.95 obowiązują was na pamięć.W ćwiczeniach zróbcie zadania dotyczące tematu "vocabulary 2-health problems".

22.05.2020r. piątek,klasa IV, język angielski

Lesson Topic: Module 6 - a test. Ćw.1. Dokończ zdania wpisując właściwą część ciała. 1.You can see with your .............. . 2.You can eat with your ................. . 3.You can hold a pen in your ............. . 4.You put your shoes on your ............ . 5.You can hear with your ............... . Ćw.2. Przetłumacz na j.angielski. mrówka- patyczak pająk- wilki- lwy- motyl- Ćw.3. Dopasuj pytanie do odpowiedzi. 1.Are they insects?                             a)No,they don't. 2.Have they goy tails?                        b)Yes,they are. 3.Can parrots swim?                           c)Yes,it can. 4.Do they eat grass?                            d)No,they can't. 5.Can it jump?                                     No,they haven't Ćw.4 . Z rozsypanki ułóż zdania. 1.your pen / please / I / borrow / can / ? 2.you / open / please / can / the window / ? 3.sit / with John / can / please / I /? 4.I / please / use / your

22.05 piątek wych.fiz. kl.5-6,7-8

Witam.Dziś cd. rekreacji.Wychodzimy z domu i:krążenie ramion w przód i w tył,w oparciu o drzewo, ścianę swobodne wymachy nogą wolną w przód i w tył i na boki, marsz z wysokim unoszeniem kolan,rozkrok-skłony boczne z pogłębianiem,skręty tułowia,podskoki obunóż z przesuwaniem się do przodu.To była rozgrzewka, a teraz zabawy wg. waszej inwencji.

22 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Wypowiedzenie złożone- powtórzenie, utrwalenie. 1.Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl/ 2.Zapoznaj się  z wiadomościami dotyczącymi wypowiedzeń złożonych( udostępniona lekcja). 3.Wykonaj ćwiczenia. Sprawdzę. Powodzenia! 100 % wyniku!

22 maja, język polski, kl. VII

Temat: Odmiany stylowe polszczyzny. 1. Zaloguj się do  https://epodreczniki.pl/ 2. Zapoznaj się z materiałem pod tematem "Odmiany stylowe polszczyzny"( udostępniona lekcja). 3. Wykonaj ćw. 11.2- 11.5. Sprawdzę. Powodzenia!

22 maja, język polski, kl. VI

Obraz
Temat: Jedna powieść- wiele gatunków. " Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" 1. Przypisz podane cech do odpowiedniego typu powieści. 2." Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" łączy cechy różnych odmian powieści, takich jak: Przepisz do zeszytu.

22 maja, język polski, kl. V

Obraz
Temat: Egzotyka afrykańskiego lądu. "W pustyni i w puszczy" 1.Wyjaśnij znaczenie podanych słów. Skorzystaj ze słownika języka polskiego. egzotyka- ......................................................... flora- .............................................................. fauna- ........................................................... 4. Na podstawie tekstu lektury uzupełnij tabelę odpowiednimi przykładami.

22 maja, język polski, kl. IV

Temat: O związkach wyrazowych w zdaniu. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

22.05 piatek klasa 7 religia

Temat: Święty Wojciech patron Polski. oglądnij i posłuchaj  historii życia św. Wojciecha przeczytaj tekst z podręcznika o św. Wojciechu str. 142 Następnie w zeszycie  zapisz w punktach historię jego życia: 1. Urodził się w Libicach na terenie Czech.  / dokończ dalej sam/ prześlij zadanie : rysiek332@gmail.com

22.05 piątek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pola wielokątów - powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 9.00. W poniedziałek (25.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

22.05 piątek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Dzień dobry w piątek 22 maja!💑 Edukacja matematyczna Będziemy dziś w dalszym ciągu rozwiązywać zadania związane z jednostkami masy. Zeszyt ćwiczeń s. 41. Wykonaj zadanie 1 i 2. Dla chętnych: Porównywanie jednostek  Kliknij Ćwiczymy odejmowanie liczb w zakresie 100  LICZ . Edukacja polonistyczno /przyrodnicza Temat: Troskliwi rodzice wśród zwierząt. Zapraszam na krótki film Zwierzęta - matki i ich dzieci  FILM Podręcznik s. 44 - 45. Przeczytaj uważnie tekst Troskliwi rodzice. Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem. Odpowiedź na pytanie 4 zapisz do zeszytu. Zeszyt ćwiczeń s. 39. Wykonaj zadania na tej stronie. Dla chętnych: Dyktando  KLIKNIJ !                                                                    Trzymajcie się zdrowo!                                   Do poniedziałku! 🙋

22.05 piątek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
Dzień dobry w piątek 22 maja!🌞 Edukacja polonistyczno/przyrodnicza  Temat: Środki transportu powietrznego. Zapraszam na krótki film, na temat historii lotnictwa  Film .  Podręcznik s. 48 - 49.  Przeczytaj  informację -  Środki transportu powietrznego. Zeszyt ćwiczeń s. 41.  Przeczytaj tekst Na Księżycu. Zrób rakietę według instrukcji s. 89 (dla chętnych). Dla chętnych: Zagadki słuchowe o środkach lokomocji  Kliknij ! Edukacja muzyczna Temat: Nauka piosenki  Piosenka na podróże. Posłuchaj piosenki  Kliknij . O czym jest ta piosenka? Za pomocą jakich środków transportu podróżujemy w tej piosence? Słuchaj piosenki i naśladuj ruchem: jazdę pociągiem, lot samolotem, płynięcie statkiem.  Życzę udanej podróży!!! Bardzo proszę sprawdź -  czy wykonałeś wszystkie zadania przeznaczone na ten tydzień       w ćwiczeniach - jeśli o czymś zapomniałeś w tygodniu -  uzupełnij!       To już wszystko na dziś! Trzymajcie się zdrowo! Do poniedziałku!🙋

22.05piątek plastyka kl.4

T:W świecie projektanta. Kolorowe samochody lub stroje na różne okazje. -podręcznik  Wzornictwo przemysłowe i funkcjonalność,s.72-75 -reprodukcje, zdjęcia z podręcznika -przedmiot użytkowy -projektowanie,projekt -artysta projektant - forma przedmiotu,funkcjonalność -ćw. plastyczne:projekty pastelami,techniką mieszaną

22.05.2020 r. - kl. 8 - HISTORIA

                    22.05. 2020 r. – kl. 8 - HISTORIA Temat: Rozpad ZSRS, Czechosłowacji i Jugosławii. 1    1.  Przypomnij, odpowiedz: a) Jakie były przyczyny upadku komunizmu w Europie Środkowo- Wschodniej? b)   Dlaczego zmiany rządów w poszczególnych krajach nazywa się Jesienią    Narodów? c) Czym różnił się proces upadku komunizmu w Rumunii od innych państw – „krajów demokracji ludowej”?             d) Na czym polegał proces demokratyzacji w państwach Europy   Środkowo –                  Wschodniej po 1989 roku ? 2    2.  Zapisz temat lekcji. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku – temat 35 (s. 213 -217).       3. Odpowiedz na pytania: a)      Opisz okoliczności odzyskania niepodległości przez kraje bałtyckie. b)      Wymień następstwa rozpadu ZSRS. c)       Wyjaśnij, na czym polegał aksamitny rozwód i których krajów dotyczył. d)      Dlaczego i w jakich okolicznościach doszło do rozpadu Jugosławii? e)      Jak ocenia się zmiany polityczne Jesien

22.05 piątek plastyka kl.6

T: Szkice z natury. Idziemy w plener. Dziś zajęcia w plenerze tzn.zabieracie potrzebne do rysowania przybory (ołówki, kredki, szkicownik) i wychodzicie z domu. Rysujecie to co was zainteresuje: pojedyńcze drzewa, kwiaty lub ich całe grupy, fragmenty architektury. Zróbcie kilka szkiców, a nie tylko jeden!

22.05 piątek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00 Edukacja społeczna 👨 Temat: Czego można się nauczyć od taty? 1. Podręcznik s.44 . Poproś o przeczytanie tekstu "Tata Filipa". Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem. Przeczytaj informację na serduszku. 2. Zeszyt ćwiczeń s.20 i 21 (odpowiedzi pisz całym zdaniem). Edukacja matematyczna 🙋 Temat: Odejmowanie od 13. 1. Podręcznik s.45 - zad.1 ustnie, zad.2 w zeszycie w kratkę (wcześniej napisz W klasie ). Edukacja informatyczna 💻 Temat: Praca z płytą. Wybierz kolejną lekcję. Posłuchaj polecenia. W razie trudności wybierz zadania, które potrafisz zrobić. Poświęć na zajęcia 15-20 minut. Zadanie domowe -   kolejna strona w Domowniczku. Do zobaczenia w poniedziałek.

22.05. piątek, przedszkole, grupa 5,6 latków

Dzień dobry. Witam Was moi drodzy. Nasz dzisiejszy temat to „Moje uczucia ” 1.Ćwiczenia ruchowe na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM&t=100s 2. Zabawa Lustro emocji: Stańcie   przed lustrem wyraźcie miną, gestem, ruchem ciała różne emocje. 3. Nauka wiersza Krystyny Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci”. W sercach dzieci radość gości – gdy bezpieczne są. Mają prawo do miłości – przecież po to są! 4. Karta pracy, cz. 4, s. 59. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich. 5.   Rysowanie na kartkach tego, co Cię cieszy i tego, co Cię smuci. Podzielcie kartkę na pół – w lewym górnym rogu narysuj rysunek chmurki, a w prawym górnym rogu – słoneczka. W lewym dolnym rogu narysuj to co Cię smuci a w prawym dolnym rogu to co Cię cieszy. 6. Zachęcam Was do oglądnięcia : https://www.youtube.com/watch?v=h4rmz68gZ6o

22.05.2020 piątek klasa 3 matematyka

Wszyscy są? Witam Was zaczynamy.😊 Na początek otwórz ćwiczenia na str. 37 sprawdź czy masz poprawnie wykonane zad. 4 jeśli nie to popraw kolorem. Powinno być tak: 4000 km + (2000 km + 4000 km) = 10 000 km Odp. Oba samochody w ciągu miesiąca przejechały 10 000 km. Teraz zrobimy zad. 5 przeczytaj uważnie treść zadania. Wiem, że w maju statki przewiozły 4700 pasażerów było to o 1400 więcej niż w kwietniu. 4700 - 1400 = 3300 - tyle było pasażerów w kwietniu 3300 + 4700 = 8000 Odp. W kwietniu i maju rejsy odbyło 8000 pasażerów. Zapisz w zeszycie datę: 22.05.2020 r. oraz Temat: Mnożenie  i dzielenie liczb w zakresie 10 000. Otwórz podręcznik na str. 51 wykonamy wspólnie zad. 1 2 x 4 = 8 2 x 40 = 80 ( 2 razy 4 to 8  i dopisujemy jedno zero bo w liczbie 40 jest zero) 2 x 400 = 800 ( 2 razy 4 to 8 i dopisujemy dwa zera bo w liczbie 400 jest dwa zera) 2 x 4000 = 8000 ( dwa razy 4 to 8 i dopisujemy trzy zera bo w liczbie 4000 jest trzy zera) Teraz policz w pamięci pozos