Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 29, 2020

29.04, przedszkole, grupa 5, 6 latków

Dzień dobry dzisiaj znowu mamy piękny słoneczny dzień .Witam Was serdecznie. Nasz dzisiejszy temat to „ Kim jesteś” 1.Ćwiczenia na dobry początek dnia, potrzebna będzie butelka :   https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U 2. Zabawa Dokończ zdanie: - Miejscowość w której mieszkam to…. - Lubię swoją miejscowość bo…… - Moje przedszkole znajduje się w..….. - 3. Karta pracy, cz. 4, s. 25. , 26 Rysowanie po liniach od obrazków dzieci do zdjęć miejscowości, w których mieszkają. Rysowanie po śladzie drogi babci i dziadka do domu. Określanie, co przedstawiają zdjęcia. Odszukanie w naklejkach zdjęć podobnych krajobrazów i naklejenie ich obok odpowiednich zdjęć. Rysowanie takiego samego rysunku po prawej stronie, jaki jest po lewej stronie. Określanie, co znajduje się w rogach rysunków. 4. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?   • Słuchanie wiersza.   Czy wiesz, kim jesteś? − To oczywiste! Co ci jest bliskie? − Znaki ojczyste. Ojczyste barwy

29.04 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Rozwiązywanie zadań - potęgi. Jutro (30.04) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 9.15.

29,04 środa klasa 5 religia

Temat: Święty Brat Albert - być jak bochen chleba. oglądnij krótki film   być dobrym jak chleb     Zapis do zeszytu : Na podstawie filmu i informacji w podręczniku str. 116-117 napisz najważniejsze fakty z życia św. Brata Alberta oraz dokończ zdanie: Być dobrym jak chleb to znaczy ...  zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com

29.04. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam w ten piękny dzień :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Z biegiem Wisły" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo 2. Nauka piosenki ,,Jesteśmy Polką i Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=23s Jesteśmy Polką i Polakiem Dziewczynką fajną i chłopakiem Kochamy Polskę z całych sił Chcemy byś również kochał ją i ty I ty Ciuchcia na dworcu czeka Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj Ciuchcia pomknie daleko I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas Ref: Jesteśmy... Pierwsze jest Zakopane Miejsce wspaniała Gdzie góry i górale są Kraków to miasto stare W nim piękny Wawel Obok Wawelu mieszkał smok Ref:.. Teraz to już Warszawa To ważna sprawa Bo tu stolica Polski jest Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek I wiele innych, pięknych miejsc Ref:.. Toruń z daleka pachnie Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas Podróż skończymy w Gdański Stąd szarym morzem można wyruszyć dale

29.04.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic:What do you do at eight? Witam Was ponownie.Czy pamiętacie jak powiedzieć "Która godzina?" Oczywiście What time is it? Poćwiczcie określanie czasu: 9.00- ,2.30-,7.00 ,itd.Aby przypomnieć sobie czynności dnia codziennego wejdźcie na you tube ,wpiszcie tytuł "Kids vocabulary-My Day-Daily Routine-Learn English for kids-English Educational Video".Oprócz poznanych już wyrażeń w czasie nagrania pojawią się nowe zwroty.Oto one: wake up-budzić się, get dressed-ubierać się, take classes=have lessons,come home-wracać do domu, do homework-robić zadanie domowe, take a shower=have a shower. Posłuchajcie nagrania kilka razy,słuchajcie wymowy,uczcie się na pamięć.Powodzenia!

29.04.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic:I'm ill. Dzień dobry!Jak wam idzie nauka słówek? Czy umiecie przetłumaczyć podane wyrażenia? - kaszel -ból głowy -grypa -skaleczenie -ból ucha  Aby jeszcze lepiej opanować nazwy chorób skorzystajcie z YOU TUBE.Wpiszcie tytuł: Kids vocabulary-Health Problems-Hospital play-Learn English for kids.W krótkim filmie usłyszycie poznane już wyrażenia oraz kilka nowych. Oto one: fever-gorączka, runny nose-katar, broken arm-złamana ręka, get some rest-odpocznij trochę,I hope you get better soon-mam nadzieję,że wkrótce poczujesz się lepiej.Posłuchajcie wymowy i zapamiętajcie nowe słowa.Powodzenia!        

29.04 środa Klasa 5 Technika

Temat: Rodzaje materiałów włókienniczych. Witam Was po tygodniowej przerwie! Już dostałam zdjęcia trzech eleganckich muszek dla marionetek. Czekam na pozostałe! Dziś poznamy materiały włókiennicze. Do materiałów włókienniczych należą: - tkaniny, - dzianiny, - wyroby plecione, - przędziny, - włókniny. Wyszukaj z dostępnych źródeł czym różni się tkanina od dzianiny i napisz to na kartce. Jeśli masz skrawki niepotrzebnych tkanin i dzianin naklej po jednym przykładzie na kartce i je podpisz (fragment około 3 cm*3 cm). Referaty odkładaj w jednej teczce lub koszulce, jako zapis swojej pracy. Do dzieła!

29.04.środa plastyka kl 7

T:Plakat o wystawie znanego malarza -wystawa -wernisaż -galeria -muzeum -plakat Zaprojektuj i wykonaj plakat o wystawie znanego malarza.Plakat powinien nawiązywać do twórczości artysty, jego charakteru.

29.04 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Budowa i funkcje męskiego i żeńskiego układu rozrodczego. Przed nami ostatni z układów naszego organizmu. I to układ, w którym występują różnice między chłopakami i dziewczynami. Jest związany z przekazywaniem życia!- niezwykła funkcja! No to do pracy. Zapiszcie w zeszycie punkty : 1. Komórki rozrodcze to gamety . 2. Dojrzewanie płciowe to okres zwany pokwitaniem . 3. Objawy dojrzewania u chłopców i dziewczyn: (tu pole do popisu dla Ciebie- pomyśl, a potem sprawdź w podręczniku, czy czegoś nie pominąłeś- str. 228 i 232) 4. Budowa i rola układu rozrodczego mężczyzny i kobiety ( wykonaj samodzielnie krótką notatkę - pomogą Ci strony-230 i 233) Z pewnością świetnie sobie poradziłeś. Zajrzyj na schematy w materiałach dodatkowych- utrwalisz swoje wiadomości https://epodreczniki.pl/a/zenski-i-meski-uklad-rozrodczy/Deoc0vvFy W razie pytań jestem dostępna pod mailem : e.gawel99@gmail.com Kolejna lekcja w poniedziałek! Czekam na Was! :)

29.04 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Dwusieczna kąta. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (30.04) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 12.00.

29.04.2020 środa, klasa 8, edukacja dla bezpieczeństwa

Temat:  Zatrucia 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.  2.  Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl 3.  Uważnie przeczytaj udostępniony temat. 4.  Wykonaj ćwiczenia     1-6. 4    Wykonanie ćwiczeń będzie oceniane.  System  automatycznie zapisuje wyniki Twojej pracy. Na  wykonanie ćwiczeń masz czas do   05.05.2020 do północy. Wyniki Twojej zeszłotygodniowej pracy na platformie zostaną przekazane przez wychowawcę.  Pozdrawiam. 

29.04 środa Klasa 4 Technika

Temat: Którędy bezpieczniej? Witajcie moi mili! Minął tydzień- mam nadzieję, że w Waszych głowach coraz więcej wiedzy o znakach drogowych. Czy uczycie się tych, które pojawiły się w poprzednim temacie? Mam nadzieję, że tak. Jeśli chcesz się sprawdzić, obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI Dziś temat kolejny. Pracujemy według schematu: - czytamy fragment tekstu z tematu w podręczniku "Którędy bezpieczniej?", - robimy w zeszycie kolejne zadania. Korzystajcie z piękniej pogody- możecie pod opieką rodzica wybrać się na rowerową wycieczkę. Może spotkacie jakieś znaki po drodze? Pochwal się rodzicowi jego znajomością. Do przyszłej środy!

29.04 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Pochodne węglowodorów- powtórzenie wiadomości. Moi Drodzy! Tym sposobem dotarliśmy do końca działu o pochodnych węglowodorów- poznaliśmy alkohole, kwasy karboksylowe niższe i wyższe, mydła, estry oraz aminokwasy. Trochę jest tych pochodnych!- prawda? No to czas na powtórzenie. Wszystkie wiadomości macie w wersji "w pigułce" na str. 186- 187 . Będziemy z nich korzystać w zadaniach. Dzisiaj proszę, abyście zmierzyli się z zad. 1, 2 i 3 ze str. 188 w podręczniku. Odpowiedzi oczywiście pod tematem do zeszytu :) Miłej pracy! Pamiętaj, że zawsze możesz na mnie liczyć, gdybyś nie dał sobie z czymś rady- mój mail: e.gawel99@gmail.com . Pisz!

29.04 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat:Upraszczanie wyrażeń algebraicznych. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

29.04 środa klasa 7 fizyka

   Napiszcie temat lekcji z datą 29.04: Temat lekcji: Energia kinetyczna - rozwiązywanie zadań. Przepisz poniższe zadania do zeszytu i rozwiąż je.      W zadaniach 1 i 3 wypisz dane, szukane. Prędkość zamień: km/h na m/s. Następnie podstaw do wzoru i oblicz Wynik podaj z jednostką.    W zadaniu 2 zaznacz poprawne odpowiedzi. Zad.1. Chłopiec o masie 16 kg maszeruje z prędkością 9 km/h. Oblicz jego energię kinetyczną. Zad.2. Od czego zależy energia kinetyczna ciała? Wybierz odpowiedzi spośród podanych. A. od masy ciała B. od wysokości, na której znajduje się ciało         C. od prędkości ciała                                               D. od przyspieszenia ciała E. od wartości działającej siły F. od czasu ruchu ciała Zad.3. Oblicz energię kinetyczną samochodu o masie 1260 kg poruszającego się ze stałą prędkością 72 km/h. W razie pytań, wątpliwości, kłopotów piszcie na adres: jolantalepianka95@gmail.com

29.04 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Przegląd i znaczenie ptaków. Witam Was po tygodniowej przerwie. Ostatnio poznaliśmy podstawowe wiadomości o naszych latających kręgowcach- ptakach. Dziś zajmiemy się ich różnorodnością. Zastanów się teraz nad kilkoma pytaniami: Od czego zależy wygląd (sylwetka) ptaka? Dlaczego ptaki mają różnie wykształcone dzioby? Dlaczego ptaki są ważne w przyrodzie? A dlaczego dla człowieka są niezwykle istotne? Jak możemy chronić ptaki? Czy wszystkie pytania były dla Was łatwe? Mam nadzieję, że tak, ale warto zaznajomić się z ilustracjami i wiadomościami z podręcznika ze stron 125- 130 ( pamiętaj, że te wytłuszczonym drukiem są najważniejsze!). A teraz wybierz jeden ( oczywiście możesz obejrzeć obydwa :) ) z filmów- wolisz poznać leśne czy łąkowe i wodne ptaki? https://www.youtube.com/watch?v=32LiI3wE6ZQ  Ptaki lasów https://www.youtube.com/watch?v=bdMrD2wo-_o  Ptaki łąk i wód Miłego poznawania ptaków! Zadanie - zapewne już skorzystałeś z możliwości spacerów pod opieką

29.04.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:My home. Dzień dobry! Zaczniemy od powtórzenia słówek z teksty ze str.78.Przetłumacz: -We've got enough furniture. -There's too much traffic in the city. -This ranch is big enough. -The caravan is too expensive. Pisemnie zróbcie ćw.5,str.79. W ćwiczeniach znajdźcie zadania ze słowami "too/enough"i zróbcie. W piątek( 8.05.) spotkamy się na zoomie o godz.9.40. Miłej Majówki i do usłyszenia.

29 kwietnia, język polski. kl. VIII

Temat: Czy profesora Dmuchawca można określić mianem autorytetu? M. Musierowicz "Brulion Bebe B.- fragm. 1. Przeczytaj tekst, s.205. 2. Wykonaj pol.1., 2., 5., 6., 12. Odpowiedzi prześlij mailem.

29 kwietnia, język polski, kl. VII

Temat: Gdzie szukać odpowiedzi na pytanie jak żyć ? E. Ehrmann " Dezyderata" 1. Przeczytaj tekst, podr. s.214. 2.Zapisz swoimi słowami życiowe rady zapisane w tekście. 3.Obok każdego postulatu z utworu dopisz nazwę/ nazwy wartości, które pomaga on osiągnąć. Przechodź spokojnie przez hałas i pośpiech. .................................................................. Bądź na dobrej stopie ze wszystkimi. ......................................................................... Wypowiadaj swoją prawdę jasno i spokojnie. .......................................................... Wysłuchaj też innych. ..................................................................... Unikaj głośnych i napastliwych. ............................................................. Bądź ostrożny w interesach. .................................................................... Bądź sobą. ...........................................................................................

29 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Słownik poprawnej polszczyzny. 1. Przeczytaj informacje z ramki Przypomnij sobie! s. 193(podręcznik do gramatyki). 2.Wykonaj pol. 1., s. 192-do zeszytu( wpisz tylko pierwszy wyraz z kartki, a obok niego rodzaj słownika). 3. Wykonaj pol.2., s.193- ustnie. 4.Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!  s. 193. 5. Wykonaj 3 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Skorzystaj ze słownika poprawnej polszczyzny      http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/2_slownik_poprawnej_polszczyzny.html  

29 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Słownik frazeologiczny. 1.Wykonaj pol. 1., s.158 oraz pol. 2., s. 159(ustnie). 2. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj! s.159. 3. Wykonaj pol. 3., s.159 oraz pol. 4., s.160- wpisz do zeszytu. Skorzystaj ze słownika frazeologicznego   http://www.edupedia.pl/map/dictionary/id/6_slownik_frazeologiczny.html Jutro lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

29 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: O mowie niewerbalnej. 1. Wykonaj pol. 1., s.167( podręcznik zielony do gramatyki). Ponumeruj rysunki, a następnie dopasuj do numeru nazwę uczucia i wpisz do zeszytu. 2. Wykonaj pol. 3., s. 168- wpisz do zeszytu. 3. Przeczytaj informacje z ramki Zapamiętaj!,  s.168. 4. Wykonaj pol. 6., 7., s.169 (ustnie) oraz pol.8,. s.169-zapisz w zeszycie.

29.04 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Uzgadniamy równania reakcji chemicznych. Witajcie! Czy obejrzeliście film z ostatniej lekcji? Mam nadzieję,że mechanizm uzgadniania równań reakcji chemicznych nie jest dla Was trudny. Ale dziś zapraszam Was do poćwiczenia tej umiejętności. Zaczniemy od wypisania pod tematem lekcji 7 bardzo ważnych pierwiastków, które piszemy w reakcjach chemicznych zawsze w postaci cząsteczek (czyli z indeksem stechiometrycznym 2). O co chodzi??- już mówię: H 2 , N 2 , O 2 , F 2 , Cl 2 , Br 2 , I 2 Pamiętajcie, że te pierwiastki mają w reakcjach chemicznych (oczywiście jeśli występują samodzielnie) małą dwójkę po symbolu. A zatem ćwiczymy dzisiaj zapisy reakcji. Wykonajcie ćwiczenie 1 na str. 147 do zeszytu., a następnie 2 i 3. Jeśli jeszcze nie wiecie do końca, czy zapisy są poprawne, obejrzyjcie filmik dla ugruntowania wiedzy:  https://www.youtube.com/watch?v=zI6JvcMOG-E&t=197s Proszę, wyślij mi zdjęcie Waszych zadań : e.gawel99@gmail.com. Macie czas do 8. 05 Owocnej pracy

29.04 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000,....- ćwiczenia. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia ze stron  73-74. Jutro (30.04) lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

29.04.2020 środa klasa 3 matematyka

Witam Was! Dziś zadania o treści ekologicznej. Zapisz w zeszycie datę 29.04.2020 r. oraz Temat: Zadania o treści ekologicznej. Otwórz podręcznik na str. 93 i wykonaj zad. 3 możesz leciutko zaznaczać sobie ołówkiem liczby parzyste. Pamiętaj, że liczby parzyste to te które w rzędzie jedności czyli na końcu mają liczbę parzystą np. 18 0 zero jest liczbą parzystą czyli liczba 180 jest parzysta. Na zadanie masz ok 7 min, hasło zapisz w zeszycie. Otwórz ćwiczenia na str. 78 i wykonaj zad. 1 zapisz dane: 9 worków śmieci - klasa 3a 2 x 9 - klasa 3b 9 + 2 x 9 - klasa 3 c teraz to już z pewnością obliczysz ile worków śmieci zebrały wszystkie klasy trzecie. wykonaj również na str. 78 zad. 2 To wszystko na dziś, jeśli masz ochotę poćwicz liczenie na Matzoo. Życzę miłego popołudnia

29.04 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, zapraszam na spotkanie z fizyką!    Z dzisiejszej lekcji dowiecie się, jakie mogą być rodzaje zwierciadeł.    Napiszcie temat lekcji z datą 29.04: Temat lekcji: Rodzaje zwierciadeł. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .    ZWIERCIADŁEM nazywamy gładką powierzchnię, która odbija padające na nią światło. Aby wykonać zwierciadło, poleruje się powierzchnię kawałka metalu lub nanosi się cienką warstwę metalu,   najczęściej srebra lub aluminium, na powierzchnię przeźroczystego szkła.    Ze względu na kształt powierzchni odbijającej wyróżnia się zwierciadła PŁASKIE i SFERYCZNE (kuliste).     Z wierciadła płaskie  są płaskimi powierzchniami odbijającymi promienie świetlne, wykonanymi zwykle z metalu lub szkła pokrytego dodatkową warstwą aluminium lub srebra np. lustro łazienkowe. Dlaczego zwierciadła tak dobrze odbijają światło? Obejrzyj animację do powyższego rysunku klikając na link: https://epodreczniki.pl/a/praw

29.04 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Pole prostokąta i kwadratu. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Przeczytaj informacje z podręcznika ze stron 182-183. 3. Zapisz najważniejsze informację w zeszycie. 4. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze strony 93. Jutro (30.04)  lekcja odbędzie się przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

29.04 środa klasa 2 edukacja plastyczna

Obraz
Witam Was serdecznie. 😍 Edukacja plastyczna  🌻🌼🌷    Temat: Plakat o ochronie przyrody. 1. Przeczytaj informację o plakacie.  Plakat to gatunek grafiki użytkowej: ogłoszenie, reklama, hasło ujęte w artystyczną formę malarską, wykonane według projektu plastyka, umieszczane w miejscach publicznych.  Funkcje plakatu to zwrócenie uwagi odbiorcy, zainteresowanie daną problematyką, przekazanie treści.  2. Obejrzyj różne plakaty wykonane przez dzieci. Zwróć uwagę, że na plakacie są napisy (hasła) i rysunek.  3. Wybierz technikę (malowanie farbami, rysowanie kredkami, wycinanka, wydzieranka, kolaż ...) i wykonaj plakat o ochronie przyrody. Możesz wykorzystać hasła z dzisiejszych zajęć przyrodniczych i fragmenty piosenki "Ziemia, zielona wyspa" (teledyski). Stwórz swoją własną pracę . Pamiętaj o wykorzystaniu całej kartki. Hasła pisz czytelnie, dużymi literami - mają zwrócić uwagę odbiorcy. 4.   Poproś kogoś o zrobienie zdjęcia Twojego plakatu i prz

29.04, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

 Dzień dobry!🙋 Plan na dziś: e. plastyczna e. matematyczna e. przyrodnicza jęz. angielski Edukacja matematyczna   Temat:  Dodawanie i odejmowanie liczb typu: 62 + 4, 66 - 4. Podręcznik s. 93 Wykonaj w pamięci zadania znajdujące się na podanej wyżej stronie ( poproś kogoś z domowników o wysłuchanie). Czas na przerwę: Zakręć kołem wybierz jedno ćwiczenie   START . Edukacja przyrodnicza🌍 Temat: Jestem przyjacielem przyrody.  ZAPAMIĘTAJ! Zasady postępowania Przyjaciela Przyrody. Nie będę śmiecił! Zadbam o segregowanie śmieci w domu. Nie będę niszczył zieleni! Będę częściej brał prysznic niż kąpał się w wannie.  Zakręcę wodę podczas mycia zębów. Podręcznik  s. 94 Przeczytaj wiersz Zmienić modę. Zeszyt ćwiczeń s.80, 81, 82. Nadaj tytuły zdjęciom, rozwiąż test i zastanów się czy potrafisz segregować śmieci.  Zapraszam Cię, na krótką animację pt.  Jak Ty możesz pomóc naszej Ziemi?   Kliknij To już wszystko na dziś.  Życzę miłe

29.04 środa, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

Dzień dobry - zapraszam wszystkich moich trzecioklasistów do wspólnej nauki. 🌞  Plan na dziś:   religia e. matematyczna e. polonistyczno/przyrodnicza jęz. angielski Edukacja polonistyczno/przyrodnicza Temat: Dbamy o środowisko. Zdania złożone. Środowisko przyrodnicze to zwierzęta, rośliny, góry, niziny, rzeki, klimat, zbiorniki wodne - wszystko co nas otacza, a nie zostało wykonane przez człowieka.    I TY MOŻESZ POMÓC CHRONIĆ ŚRODOWISKO!!!     Przeczytaj informację w podręczniku s. 97. Zapraszam Cię również,  na krótką animację pt. Jak Ty możesz pomóc naszej Ziemi?   Kliknij Czas na przerwę:  Zakręć kołem, wybierz jedno ćwiczenie    START . Zeszyt ćwiczeń s. 76 - 77.  Wykonaj zadania na podanych wyżej stronach.  Życzę dużo słoneczka przez cały dzień i wesołych zabaw na świeżym powietrzu.  Do jutra!🙋                                                                           

29.04 środa klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie w kolejnym dniu nauki. 💏 Zajęcia prowadzone przez Skype`a o godzinie 9.00. Edukacja muzyczna  🌷🌺🌷 Temat: Nauka piosenki "Każdy kwiat, to mały świat". 1. Zeszyt ćwiczeń s.63. Przeczytaj słowa piosenki. Dopasuj zwrotki do ilustracji.  2. Posłuchaj i śpiewaj  https://www.youtube.com/watch?v=UJ90QcB0Rkg 3. Wykonaj ćwicz.2. Edukacja przyrodnicza 🌻🌼🌻 Temat: Co roślinom potrzebne jest do życia? 1. Podręcznik s.74 - przeczytaj tekst i wykonaj ustnie zad.1. 2. Podręcznik s.75 - przeczytaj tekst i wykonaj ustnie zad.1-5. 3. Obejrzyj film  https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA 4. Zabaw się w małego ogrodnika. Kliknij:   https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/maly-ogrodnik 5. Zeszyt ćwiczeń s.64. Edukacja matematyczna 👍 Temat: Liczba 19. 1. Podręcznik s.76 - ustnie. 2. W zeszycie do matematyki napisz W klasie. Narysuj 2 zbiory i ich złączenie. W pierwszym zbiorze narysuj 10 elementów, a w drugim 9. Ile element

29.04.2020 r.- kl.5 - HISTORIA

       29.04.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA        Lekcja z aplikacją zoom.        Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, dzisiaj powtarzamy wiadomości o Polsce        pierwszych  Piastów.  Powtarzana tematyka: 1. Narodziny państwa polskiego. 2. Panowanie Bolesława Chrobrego. 3. Upadek i odbudowa państwa pierwszych Piastów. 4. Panowanie Bolesława Krzywoustego. 5. Społeczeństwo Polski pierwszych Piastów.          Dziękuję za systematyczną pracę, udział we wszystkich dotychczasowych zajęciach       z aplikacją zoom, aktywność i odrabianie zadań oraz opracowywanie notatek. Proszę       o nadsyłanie kolejnych zadań do oceny, także z zeszytu ćwiczeń. Pozdrawiam.

29.04.2020 r.- kl. 5 - HISTORIA

                    29.04.2020 r.- kl. 5 - HISTORIA    Temat: Polska pierwszych Piastów – powtórzenie wiadomości. Na powtórzenie przeznaczamy dwie jednostki lekcyjne. I.                     Praca samodzielna oraz lekcja na zoom (według omówionych zasad). II.                   Proszę podzielić podane niżej zadania na dwie jednostki lekcyjne: 1)      Zapoznaj się z podsumowaniem wiadomości – podręcznik, s. 172 – 175. 2)      Zapisz w zeszycie tabelę z datami i wydarzeniami ( s. 174). Zapamiętaj! 3)      Narysuj drzewo genealogiczne pierwszych Piastów – na podstawie tablicy genealogicznej zamieszczonej w podręczniku, s. 175. 4)      Wykonaj sprawdzian ze str. 176 – Odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. 5)      Wykonaj zadania powtórzeniowe w ZĆw. s. 78 – 79. Proszę stopniowo przesyłać zadania   [p. 2), p.3), p.4), p.5)] do oceny – według znanych zasad. Dziękuję za systematyczną pracę.

29.04.2020 r. - kl. IV - HISTORIA

          29.04.2020 r. - kl. 4 - HISTORIA     Lekcja z aplikacją zoom .     Tak, jak zostało ustalone w ubiegłym tygodniu na lekcji z aplikacją zoom, dzisiaj:      Powtarzamy wiadomości z działu: W czasach zwycięstw i latach niewoli. Przypominam tematykę: 1    1.  Jan Zamoyski – wódz i mąż stanu.       2. W czasach skrzydlatych jeźdźców. Wiek XVII – wiek wojen. 3    3.  Insurekcja kościuszkowska. 4    4.  Dał nam przykład Bonaparte – Polacy w wojnach napoleońskich.       5.   Powstańcy styczniowi i podziemne państwo.       6. Walka o utrzymanie polskości w czasach zaborów. 7    7.    Maria Skłodowska – Curie – wielka polska uczona.          Dziękuję za systematyczną pracę, udział we wszystkich dotychczasowych zajęciach       z aplikacją zoom, aktywność i odrabianie zadań oraz opracowywanie notatek. Proszę       o nadsyłanie kolejnych zadań do oceny, także z zeszytu ćwiczeń. Pozdrawiam.

29.04 środa klasa 8 religia

29.04.2020 Witajcie! Z racji, że trwamy w Tygodniu Biblijnym dziś proponuję pracę z Pismem Świętym. Temat: „Ewangelie sercem Pisma Świętego”. Proszę znaleźć w Ewangelii św. Mateusza jedną z przypowieści i ją zinterpretować odnosząc do współczesnego czasu! Praca ma być pisemna max. 2 strony A4, czcionka 14 Times New Roman. Proszę się podpisać w lewym górnym rogu (Imię i nazwisko oraz klasa i miejscowość) a w prawym napisać datę. Proszę przesłać na moją pocztę: mar.stach@wp.pl   do 6 maja. Życzę powodzenia i dobrego dzionka!

29.04 środa klasa 3 religia

29.04.2020 Witajcie Kochani! Na dziś poważny temat związany ze spowiedzią świętą. Katecheza nr 36, str. 86. Nie robimy nic w zeszycie ćwiczeń!!! Proszę rodziców aby pomogli dziecku nauczyć się formuły spowiedzi świętej. Można posłużyć się schematem w książce str.86, lub z książeczki str. 110 lub wg schematu który podaje: Dziecko: Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus Ksiądz: Na wieki wieków Amen. Dziecko: W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego ( żegna się kreśląc znak krzyża na swoim ciele) Ksiądz: Amen Przy pierwszej spowiedzi mówimy: Dziecko: Jestem uczniem klasy III, mam lat np. 9. Do spowiedzi przystępuję pierwszy raz. Obraziłem (am) Pana Boga następującymi grzechami: ( wymieniamy grzechy np. nie modliłem się, nie chciało mi się uczyć, nie słuchałem rodziców i nauczycieli…) Przy kolejnych spowiedziach mówimy : Dziecko: Jestem uczniem klasy III, mam lat 9. Ostatni raz u spowiedzi byłem (am) np. miesiąc temu, dwa tygodnie temu, dwa miesiące temu. Pokut

29.04.2020 r.- kl. IV - PRZYRODA

    KL. 4 - PRZYRODA – 29. 04. 2020 r. Temat: Rozpoznaj rośliny łąk. 1    1.  Przypomnij, co to jest łąka, jakie rośliny ją porastają, jakie są cechy traw i jakie jest znaczenie łąk. 2    2.  Przeprowadź obserwację w najbliższym otoczeniu domu - zachowująć zasady bezpieczeństwa -  według informacji na str. 173 w podręczniku.      3.    Co nam daje łąka? Yt - https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ – 3 min. film, zachęcam do jego obejrzenia.  4   4.  Wykonaj zadania w ZĆw. s. 90 – 91. Proszę przesłać do oceny.