Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 15, 2020

16.04.2020 r. - kl.4 - HISTORIA

              Kl. 4 – HISTORIA – 16.04.2020 r. Temat: O polską mowę – walka Polaków z germanizacją pod zaborem pruskim i z rusyfikacją pod zaborem rosyjskim.  Pod zaborami przebywaliśmy oficjalnie od 1795 r. (III rozbioru Rzeczypospolitej) do 1918 r. (zakończenia I wojny światowej i powstania państwa polskiego po 123 latach niewoli/pozostawania pod rozbiorami). Rosjanie, Prusacy (w II poł. XIX w – Niemcy) oraz Austriacy chcieli nas wynarodowić – czyli sprawić, żebyśmy nie czuli się Polakami. Rosjanie nas rusyfikowali – narzucali kulturę rosyjską: język, zwyczaje, wierzenia religijne: prawosławie, zabierali Polakom majątki, wywozili na Syberię, zasiedlali ziemie polskie Rosjanami (urzędnikami, wojskowymi), zakazywali używania języka polskiego w szkołach i urzędach oraz stosowali inne formy wynaradawiania. Podobnie czynili Prusacy (Niemcy) i Austriacy: prowadzili politykę germanizacyjną, czyli narzucania niemieckiej kultury, w tym języka. W II poł. XIX w. Austro-Węgry nadał

Plastyka kl.4 17.04

T:Co to są przepróchy? "Dwa podobne obrazy" -podręcznik il.90-91  s.75 -malarstwo na papierze, szkle,desce -metoda przepróch -ludowe malarstwo sakralne -pisanki -regionalne motywy dekoracyjne -tworzenie dwóch prostych,podobnych do siebie prac malarskich.

Plastyka kl.6 17.04

T:Druk wklęsły.O akwaforcie. Podręcznik s.12-13 -matryca -druk wklęsły(suchoryt, miedzioryt) -druk wklęsły trawiony(akwaforta) -rylec -wybrane reprodukcje dzieł graficznych

Plastyka 15 04 kl.7

T:"Pozdrowienia z..." Proszę zaprojektować i wykonać  kartę-pocztówkę z wybranego przez siebie  miejsca .Kartka może mieć dowolny charakter,tzn.może być wesoła lub nie,w dowolnej technice.

15.04 środa klasa 5 religia

Temat: Jan Apostoł -wierny przyjaciel Jezusa. Oglądnij krótką historię życia -  św. Jana Apostoła   Po oglądnięciu filmu przeczytaj podr. str. 108 - 109 i napisz w  zeszycie: w jakich wydarzeniach z życia Jezusa uczestniczył św.  Jan. Zadanie prześlij na adres: rysiek332@gmail.com

15.04.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic:Thungs we do every day. 1.Vocabulary-słownictwo. things- rzeczy ,do- robić , get up- ws,tawać(z łóżka) , have breakfast- jeść śniadanie , have lunch- jeść lancz, have dinner- jeść obiad, have a shower- brać prysznic, brush your teeth- myć(szczotkować) zęby, go to school- iść do szkoły, go home -iść do domu, go to bed- iść spać, put on your pyjamas- ubierać piżamy. Podane słówka proszę zapisać w zeszycie i uczyć się na pamięć. 2. W ćwiczeniach zrobić str.50.

15.04.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic:Tiger Review 2. 1.Lekcja podsumowująca dwa rozdziały-3 i 4. 2.Do zeszytu:z podręcznika ćwicz.6,str.50.( Dopasuj obrazki do zdań). 3.W ćwiczeniach wykonaj zadania z tematu "Tiger Review 2".

15.04 środa Klasa 5 Technika

Temat: Muszka marionetki. W projekcie "Marionetka" nasza lalka potrzebuje do wykończenia muszkę pod szyję. Zaprojektuj ją i uszyj dowolną techniką. Zastosuj dowolny materiał. Masz na to 2 tygodnie. Zdjęcie wykonanego elementu ozdobnego prześlij na mój adres mailowy: e.gawel99@gmail.com do 29.04.20 r. Pozdrawiam!

15.04 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Graniastosłupy i ostrosłupy - zadania. Lekcja przez aplikację zoom.

15.04 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Budowa i funkcje układu dokrewnego. Obejrzyj materiały zgromadzone pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH Na ich podstawie oraz tekstu z podręcznika (str. 210- 212) napisz notatkę według punktów: 1. Czym są hormony? 2. Gruczoły dokrewne w ciele człowieka. 3. Współpraca układu dokrewnego i hormonalnego. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń (str. 88-89) Powodzenia!

15.04 środa Klasa 4 Technika

Temat: Aby rower służył dłużej. Przeczytaj temat z podręcznika i zrób podane w nim ćwiczenia (1, 2 i 3) w zeszycie. Powodzenia!

15.04 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Mnożenie i dzielenie liczb wymiernych - zadania. Lekcja przez aplikację zoom.

15.04 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Wyższe kwasy karboksylowe. Na podstawie podręcznika ( str 169- 173) napisz notatkę według następujących zagadnień. 1. Co to są wyższe kwasy karboksylowe? 2. Nazwy i wzory trzech kwasów karboksylowych. 3. Właściwości kwasów karboksylowych. 4. Co to są mydła? 5. Zastosowanie wyższych kwasów karboksylowych. Odpowiedz w zeszycie na pytanie 1 i 2 z podręcznika ze strony 173. Notatkę i rozwiązanie zadań prześlij na mail: e.gawel99@gmail.com do 20.04 Powodzenia!

15.04 środa klasa 7 fizyka

Obraz
Napiszcie temat lekcji z datą 15.04. Temat: Energia potencjalna grawitacji i potencjalna sprężystości. Energia określa zdolność ciała do wykonania pracy.    Ciało podniesione na pewną wysokość i zrzucone z niej wykona pracę, uderzając o podłoże. Można przypuszczać, że wartość tej pracy zależy od wysokości, z której to ciało spada i jego ciężaru, ale jak wygląda to z punktu widzenia fizyki? Jakim rodzajem energii dysponuje przedmiot, który uniesiono na wysokość np. metra? Poniższą notatkę przepisz do zeszytu: 1. ENERGIA POTENCJALNA SPRĘŻYSTOŚCI. Odkształcone ciało np. napięty łuk lub ściśnięta sprężyna, powracając do pierwotnego kształtu, wykonuje pracę dzięki energii potencjalnej sprężystości. Mają ją ciała odkształcone sprężyście. Odkształcone to znaczy rozciągnięte, ściśnięte, wygięte lub skręcone. Każde ciało o właściwościach sprężystych (łuk, sprężyna, gumka, trampolina), dzięki sprężystości może wykonać pracę. 2. ENERGIA POTENCJALNA GRAWITACJI. K

15.04 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Kręgowce zmiennocieplne- powtórzenie wiadomości. Witajcie po przerwie świątecznej! W zeszycie przedmiotowym napisz odpowiedzi do testu "Wiesz czy nie wiesz?" z podręcznika- str. 115-116. Na podstawie dotychczasowych lekcji oraz podsumowania z podręcznika ( st. 112- 114) wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tego tematu. Wyślij mi zdjęcie z zeszytu ćwiczeń do sprawdzenia na mail: e.gawel99@gmail.com do 22.04 Powodzenia!

15.04 środa, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

  🌞 Witam  bardzo serdecznie po przerwie świątecznej!           Mam nadzieję, że wszyscy wróciliście dzisiaj do codziennych obowiązków! Ja ze swojej strony bardzo Was do tego zachęcam,     a więc zaczynamy!!!  Tematyka tygodnia: Wiosna w świecie roślin!    Plan na dziś: e. muzyczna e. przyrodnicza e. matematyczna jęz. angielski Edukacja przyrodnicza Temat: Wiosna w ogrodach i na polach.  ( 15.04.2020 ) Podręcznik s. 70 Przeczytaj samodzielnie tekst i opisz ustnie zdjęcia w podręczniku.  Wykonaj ustnie polecenie 1,2,3.  Zadanie 4 i 5 zapisz do zeszytu. Edukacja matematyczna  Temat: Zadania złożone. Podręcznik s. 71 Wykonaj zadania 1,2,5,6 ( zapisz do zeszytu). Pozostałe zadania ( 3,4,7,8) dla chętnych. Zeszyt ćwiczeń s. 57 Wykonaj zadanie 1 i polecenie z kropką.   To już wszystko na dziś. Pozdrawiam! B.Tryniecka Informacja dla rodziców!      W razie pytań, wątpliwości, trudności  proszę  o kontakt: tel. 661 184 107 lub email: dombt1@wp.pl          

15.04 środa, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

               🌞 Witam  bardzo serdecznie po przerwie świątecznej!           Mam nadzieję, że wszyscy wróciliście dzisiaj do codziennych obowiązków! Ja ze swojej strony bardzo Was do tego zachęcam,     a więc zaczynamy!!!  Plan na dziś: religia e. matematyczna e. społeczna jęz. angielski Edukacja społeczna: Prawa zwierząt! Podręcznik s.66-67 Przeczytaj informacje o prawach zwierząt i oglądnij zdjęcia           w podręczniku.   Odpowiedz ustnie na pytanie 1 i 2.  Zeszyt ćwiczeń s. 52 - 53.  Wykonaj zadania znajdujące się na tych stronach w ćwiczeniach. Bardzo proszę: Pamiętajcie o czytaniu !!! To już wszystko na dziś.    Informacja dla rodziców!      W razie pytań, wątpliwości, trudności proszę  o kontakt: tel. 661 184 107 lub email: dombt1@wp.pl                                                                                                                                                                                                                                  

15.04.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:What's the matter ?-short dialogues. Waszym zadaniem jest budowanie krótkich dialogów dotyczących różnych problemów.Do wykorzystania leksyka z ramek-ćw.4,str.69.Mój przykład: -Oh no! -What's the matter? -I've lost the way in the forest! -Look,let's go downstream to the village. -Good idea! 1.Proszę ułożyć własny dialog korzystając ze słówek z ćw.4 lub 5,str.69.

15 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Zgoda, rząd czy przynależność- powtórzenie i utrwalenie. 1. Wejdź na stronę epodręczniki. 2.Kliknij na szkołę podstawową, a następnie język polski. 3. Wyszukaj temat Zgoda, rząd czy przynależność . 4.Przeczytaj zamieszczone pod tym tematem informacje, a następnie wykonaj ćwiczenia.

15 kwietnia, język polski, kl. VII

Temat: Budowa zewnętrzna "Zemsty". 1.Odszukaj dwa znaczenia słowa dramat. 2.Dokończ: "Zemsta" jest dramatem, ponieważ.......................................................................... . 3.Pod słowami Akt pierwszy  widzimy tekst napisany pochyłym drukiem. O czym mówi ten tekst  i do kogo jest skierowany? 4. "Zemsta" to komedia. Na podstawie analizy tekstu uzupełnij definicję komedii. Komedia- gatunek dramatu obejmujący utwory o .......................................... tematyce i ...................... akcji zamkniętej rozwiązaniem............................................... dla bohaterów, wykorzystujący komizm sytuacyjny, ................................................... i ............................................. . 5. Uzupełnij informacje dotyczące dramatu. Dramat obejmuje utwory: przeznaczone do....................................................... ; w których wypowiadają się .......................................... , a

15 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: " Martwa natura z jabłkami i pomarańczami"- analiza obrazu. 1.Przeczytaj informacje z Wiem więcej- podr. s.209. 2.Wykonaj pol. 1. , s. 209-zapisz w zeszycie. 3. Przyporządkuj podane poniżej elementy do brył przedstawionych w pol. 2. , s. 209. pomarańcze i jabłka kanciaste załamanie tkaniny, wzory na kolorowej narzucie dzban, nóżka patery 4.W jaki sposób malarz ukazał cień rzucany przez przedmioty i jak przedstawił plamy światła? Uporządkuj wyrazy i wyrażenia, aby powstała notatka. ciemniejsze, zmieszane barwy; jasne kolory o różnym natężeniu barw,plamy światła, cień 5.Wykonaj polecenie 5. , s. 210. Zrób zdjęcie zapisów w zeszycie i wyślij na mój adres mailowy.

15 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Koncert na dwa stawy i ptaków kapelę(A. Mickiewicz " Pan Tadeusz"- fragmenty). 1. Znajdź objaśnienie znaczenia wyrazu koncert ( nie wpisuj do zeszytu, tylko przeczytaj). 2.Przeczytaj tekst dwukrotnie( podręcznik, s.251-252), korzystając z przypisów( wyjaśnień na pasku z prawej i lewej strony). 3.W utworze można wyodrębnić trzy części koncertu( przy dworze, w polu, nad stawem).Podane poniżej tytuły odpowiadają kolejnym częściom koncertu. Dopasuj obrazy z pol. 1. , s.252 do podanych tytułów. Szmery i szepty Ptaszęca wrzawa Rozmowa stawów Wymień muzyków i instrumenty, na których grają. Zrób zdjęcie notatki, jeśli masz taką możliwość i prześlij na mój adres mailowy.

15 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: Niezwykłe spotkanie słów w wierszu pt. " Pogoda". 1. Znajdź wyjaśnienie słowa pogoda . 2. Przeczytaj wiersz, podręcznik, s. 227. 3. Dopasuj określenia(podane poniżej) do odpowiednich kategorii, mając na uwadze to, w jaki sposób informuje o pogodzie meteorolog w telewizji, a w jaki o pogodzie mówi poeta. w wierszu ................................................................ w telewizji ....................................................................... konkretnie, tajemniczo, z dużą liczbą danych, niespotykanie, dziwnie, oficjalnie, zagadkowo, językiem zrozumiałym i prostym 4. Wykonaj polecenie 2. , s.227( do zeszytu).

15.04.2020, środa, klasa 8, Edukacja dla bezpieczeństwa

1.        1.       Temat: Dławienie się ciałem obcym – 15.04.2020 1.       Zapiszcie w zeszycie temat lekcji. 2.      Otrzymaliście loginy i kody dostępu do platformy epodreczniki.pl   Proszę zalogować się na platformie. Tam udostępniłem dla Was temat: „Dławienie się ciałem obcym”. 3.       Uważnie przeczytajcie ten temat. 4.       Następnie wykonajcie ćwiczenia 1-3. https://epodreczniki.pl/a/dlawienie-sie-cialem-obcym/Dd12j5j2d

15.04 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Odejmowanie ułamków zwykłych. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Obejrzyj film: https://youtu.be/F05WjXsDKkQ oraz przeanalizuj strony175-176 w podręczniku. 3. W zeszycie wykonaj zad. 1 str. 176 z podręcznika i ćw. 1 ze str. 71 w zeszycie ćwiczeń.

15.04 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie! Napiszcie temat lekcji z datą 15.04. Temat: Zjawisko cienia i półcienia.    Słońce jest najważniejszym źródłem światła dla Ziemi i całego Układu Słonecznego. To światło jest nośnikiem energii umożliwiającej istnienie życia – a przynajmniej życia w takiej postaci, jaką znamy. Dlaczego widzimy?    Gdy jest ciemno, nie rozróżniamy barw ani kształtów przedmiotów. Do tego, aby widzieć świat pięknym i kolorowym, potrzebne jest światło. Poniższą notatkę przepisz do zeszytu:    Abyśmy mogli cokolwiek zobaczyć, światło musi dotrzeć do naszego oka i wywołać wrażenie wzrokowe. Światło to może pochodzić bezpośrednio ze źródła światła. Widzimy także przedmioty, od których światło się odbiło. W ośrodku jednorodnym światło rozchodzi się po linii prostej. Jeśli na drodze promieni świetlnych umieścimy przeszkodę, to za nią utworzy się cień .    Jeśli na przedmiot pada światło z dwóch źródeł, to za tym przedmiotem są: obszar w pełni oświetlony,

15.04 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Zmiany stężeń procentowych roztworów. Witajcie po przerwie świątecznej! Mam nadzieję, że odpoczęliście i jesteście gotowi do pracy :) Wracamy do zadań ze stężeń procentowych. Na podstawie podręcznika- str. 190 napisz w zeszycie: 1. Jak zmienić stężenie roztworu? 2. Jak rozcieńczyć roztwór? Następnie obejrzyj fragment filmu pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=qfnCvNw5A50   (od 54:09 do 1:12:19) Na podstawie obejrzanego filmu zrób zad. 3, 4, 5 ze str. 191 w zeszycie. Zdjęcie wyślij na mój mail: e.gawel99@gmail.com do 20.04. Powodzenia!

15.04.2020 środa klasa 3 matematyka

Witam po świątecznej przerwie przed nami zadania matematyczne. 😀 Na początek poćwicz liczenie ustnie: - podaj liczby większe od 350 a mniejsze od 365...... - teraz licz pełnymi setkami od 1000 do 200 …. Zapisz w zeszycie datę: 15.04.2020 r. oraz temat zajęć: Rozwiązywanie zadań związanych z jednostkami masy. Zapisz w zeszycie to co jest napisane kolorem  jednostki masy :                                         gram - g, dekagram - dag, kilogram - kg nowa jednostka masy to tona - t , 1 tona = 1000 kilogramów, 1 t= 1000 kg Otwórz podręcznik s. 72 wykonaj ustnie zad. 1 Powiedzenie zapisz w zeszycie. Wykonaj w zeszycie zad. 2,3,5 i 6 str. 72. Czytaj uważnie polecenia / w zad. 6 nie pisz objaśnienia ułożonego powiedzenia!/   Staraj się pracować samodzielnie. Jeśli masz problem napisz lub zadzwoń aby Ci pomóc.  Do usłyszenia jutro.

15.04 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach. Lekcja przez aplikację zoom. Zapraszam na godz. 10.20

15.04 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Obejrzyj filmy: https://youtu.be/HCOYeGviHIw , https://youtu.be/Wt2pAIg2noI , oraz przeanalizuj str. 169 w podręczniku. 3. Wykonaj w zeszycie zad.1 str 169 i zad. 3 str.170.

15.04.2020 r.- kl.5 - HISTORIA

Kl. V – HISTORIA -15.04.2020 r. Temat: Książę Bolesław III Krzywousty broni jedności i niepodległości Polski. 1.       Podr. str. 165-166. 2 2.  Odpowiedz: a)      Kto rządził Polską po wygnaniu króla Bolesława Śmiałego? b)      Jak książę Władysław I Herman podzielił państwo? c)       Dlaczego Bolesław (Krzywousty) walczył ze swym starszym bratem Zbigniewem? d)      Z kim i o co prowadził walki książę Bolesław w I połowie XII wieku? Jak one się zakończyły? 3  3.  Zapisz: Władysław Herman (z rodu Piastów, brat Bolesława Śmiałego) podzielił Polskę między synów: Zbigniew rządził w Wielkopolsce i na Mazowszu, a Bolesław na Śląsku, ziemi krakowskiej i sandomierskiej. Bolesław od samego początku dążył do samodzielnego panowania w Polsce. Książę Bolesław III Krzywousty walczył: a)      1106 – 1107 r. - o jedność państwa z bratem Zbigniewem b)      1109 r. - o niezależność – z cesarzem niemieckim Henrykiem V, który pragnął podporządkować sobie Polskę (Obrona

15.04 środa klasa 2 edukacja muzyczna i wychowanie fizyczne

Witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.  🌼🌼🌼 Edukacja muzyczna Temat: Nauka piosenki "Czarodziejskie nasionko". 1. Zeszyt ćwiczeń s.58. Przeczytaj słowa piosenki. Spróbuj zanucić na wymyśloną przez siebie melodię. 2. Wykonaj ćwicz.1 i 2. 3. Posłuchaj innej piosenki o nasionku. Śpiewaj - karaoke. Link  https://www.youtube.com/watch?v=YTSdJWtNtyM   Wychowanie fizyczne   🌞 Ćwicz codziennie po 10 minut. Moje propozycje:  1.  https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48  lub  https://www.youtube.com/watch?v=0VuUuz_ZVNI   - jak ktoś lubi zumbę 2.  https://www.youtube.com/watch?v=3MiyEskvmm8 3.  https://www.youtube.com/watch?v=kJzjfH3o3IQ 4.  https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s Możesz samodzielnie wymyślać ćwiczenia do zaproponowanych melodii. Pamiętaj o bezpieczeństwie. Miłej zabawy.

15.04 środa klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie po przerwie świątecznej.  🌷🌻🌼🌹 Edukacja matematyczna Temat: Odejmowanie w drugiej dziesiątce. 1. Otwórz podręcznik na s.46 i wykonaj zad.1. Obliczenia zapisz w zeszycie w kratkę. Kropki do tego zadania wykonaj ustnie. 2. Zeszyt ćwiczeń s.44  - ćwicz.1 i 2. Edukacja polonistyczna Temat: Jak wyglądają ptasie gniazda. Sylaby: Rza, rza... 1. Otwórz podręcznik na s.48 . Przeczytaj sylaby. Przeczytaj zdania i wskaż na obrazkach właściwe osoby. 2. Przeczytaj tekst "Gorąca pora lęgowa" i wykonaj ustnie zad.1 i 2 s.49. W zeszycie w linie napisz W klasie i narysuj ptaszka w gnieździe. Podpisz: Wiosną ptaki budują gniazda i składają w nich jajka. 3. Zeszyt ćwiczeń s.46. Na pytania odpowiedz ustnie. Edukacja muzyczna Temat: Zabawa muzyczno - ruchowa do piosenki "Ptaszki fruwają". 1. Słuchaj piosenki "Ptaszki fruwają" i baw się razem z wykonującymi ją dziećmi. Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M 2.

15.04 środa klasa 8 religia

15.04.2020 Witajcie Kochani! Pozdrawiam Was bardzo ciepło i serdecznie!  Byście się nie rozleniwili po świętach proponuje katechezę nr 28, str. 90. Proszę ją przeczytać z podręcznika zrobić ćw. 1 – macie je w podręczniku na str. 92. Proszę każdego dnia pomódlcie się dziesiątkiem różańca o ustanie tej pandemii!!! Trzymajcie się ciepło i uważajcie na siebie!!!

15.04 środa klasa 3 religia

15.04.2020 Proszę zapoznać się z katechezą nr 37, str. 88 – „Zadośćuczynienie wynagrodzeniem Bogu i ludziom”. Przeczytaj historię Zacheusza i w ćw. uzupełnij jego historię. Przepisz do zeszytu co to jest zadośćuczynienie z ramki – Zapamiętaj. Posłuchaj piosenki i spróbuj się jej nauczyć https://www.youtube.com/watch?v=xd6Dayh6KcY Powodzenia. Pozdrawiam i życzę zdróweczka! Trzymajcie się! Pamiętajcie o codziennej modlitwie! Mój mail w razie jakichkolwiek pytań: mar.stach@wp.pl