Posty

Wyświetlanie postów z kwietnia 22, 2020

22.04 środa klasa 5 religia

Temat: Święta Bernadetta wybrana przez Maryję. Oglądnij prezentacj ę -  św. Bernadetta   przeczytaj strony w podręczniku 112 i 113  o Bernadecie i napisz  w zeszycie jej historię życia / w oparciu o prezentację i  podręcznik/, w której zwróć uwagę na jej spotkanie z Maryją. Zadanie prześlij- rysiek332@gmail.com  

22.04. środa przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam moje dzieciaczki :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Segregujemy śmieci" 1.Ćwiczenia poranne na dobry początek dnia. https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w 2. Wiersz B. Gorajskiej ,,Mały ekolog'' Przyjacielem Ziemi jestem, dbam o czystość w moim mieście. Nie zaśmiecam papierkami, bo w przedszkolu je składamy. Stara rolka po papierze może się zamienić w zwierzę. Mały Adaś lub Dorotka mogą ją zamienić w kotka. Może wam się uda dzisiaj zrobić z niej dziwnego misia, może auto lub pajacyk – to bardzo ciekawa praca. Rozmowa na temat wiersza - Co można zrobić ze śmieci? - Co wy zrobilibyście ze śmieci? 3. Oglądanie obrazka przedstawiającego segregację śmieci http://www.mamanka.pl/2013/07/segregacja-smieci-jest-atwa.html Popatrzcie na obrazek i powiedzcie: - Co robią dzieci? - Kto wie, do pojemnika w jakim kolorze włożymy plastikowe butelki, plastikowe opakowania? - Do pojemnika w jakim kolorze włożymy szklane butelki, szklanki, słoiki? -

22.04.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic:A story-"A myth". 1.Przeczytajcie historyjkę na str.45.W zrozumieniu tekstu pomogą wam słowa: myth-mit greedy[gridi] -chciwy gold-złoto daughter[dote:]-córka genie[dżini]-dżin rich-bogaty wish-życzenie touch[tacz]-dotykać change[czendż]-zmienić more important-ważniejsze 2.Ćwiczenie 2 pod tekstem zróbcie ustnie(prawda czy fałsz). Określaniem czasu zajmiemy się na następnej lekcji.Powtarzajcie słówka,uczcie się na pamięć.

22.04.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic:A story-"At the doctor's. 1.Przeczytajcie historyjkę ze strony 52. W zrozumieniu tekstu pomogą wam słowa: I've got a...- boli mnie... don't cry- nie płacz don't be scared- nie bój się don't be sad- nie bądz smutny help- pomagać 2.W ćwiczeniach zróbcie zadania dotyczące historyjki. 3.Systematycznie uczcie się słówek!

22.04 środa Klasa 5 Technika

Temat: Muszka marionetki. Kontynuujemy pracę nad muszką dla naszej marionetki. Postaw na staranność i estetykę! Masz czas do 29.04 na wysłanie zdjęcia Twojej pracy. Miłego czasu przy szyciu!

22.04 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Układ nerwowy i narządy zmysłów. Układ dokrewny.- powtórzenie wiadomości. Przeanalizuj wiadomości zebrane na str. 217- 221 w podręczniku. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania ze str. 92-93. W razie wątpliwości pisz na mój adres mailowy. Powodzenia!

22.04 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Symetria względem prostej - zadania. Lekcja przez aplikację zoom.

22.04. środa, grupa 5, 6 latków

          Witam drogie dzieci w środę . Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Ziemi! Nasz dzisiejszy temat to „Ochroń przyrodę” 1.Dzisiaj na dobry początek dnia poćwiczymy naszą równowagę. Zapraszam; https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk 2. Ćwiczenia prawidłowej wymowy . Spróbujcie poniższy wiersz recytować naprzemiennie: raz głośno, raz cicho. Recytuj coraz głośniej, następnie coraz ciszej. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Ziemia, ziemia to nasza planeta. Dbamy o czyste powietrze. Nie chcemy śmieci na leśnej łące. Precz z dymem, który zasłania słońce. 3. Słuchanie i nauka piosenki pt. Ochroń Ziemię I. Mieszkamy na wielkiej kuli. Ta kula to nasza Ziemia. Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące, czarny dym z kominów leci i zasłania słońce. Ref. Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ty i ja - jest tu dzieci wiele. Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. II. Gdy wszystkie na świecie dzi

22.04.2020 środa klasa 8 Edukacja dla bezpieczeństwa

 Temat: Podstawy zachowania wobec osób   chorych na padaczkę i z bólem w klatce       piersiowej. 1        Zapiszcie w zeszycie temat lekcji. 2               Otrzymaliście od wychowawcy loginy i kody dostępu do platformy  epodreczniki.pl    3            Proszę zalogować się na platformie. 4             Uważnie przeczytajcie udostępniony   temat. 5            Następnie wykonajcie ćwiczenia 1-6.               Wykonanie tych zadań będzie oceniane.  System automatycznie zapisuje wyniki Waszej pracy. Na wykonanie ćwiczeń macie czas do 28.04.2020 do północy.                                                                                  Pozdrawiam

22.04 środa Klasa 4 Technika

Temat: Bezpieczna droga ze znakami. Wykonaj ćwiczenia czytając uważnie temat z podręcznika. Ucz się znaków umieszczonych w tym temacie- są potrzebne do uzyskania karty rowerowej! W razie pytań pisz na maila e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

22.04 środa, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Ułamki zwykłe - powtórzenie wiadomości. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj w zeszycie zadania z Przed klasówką - podręcznik str. 179

22.04.Wych fiz. kl.4-5

Na dworze w południe jest w miarę ciepło. Zostawcie komputery w domu i nie bójcie się wyjść na pole.Tak, jak klasie czwartej polecam doskonalenie jazdy na rowerze na torze przeszkód wymyślonym i zrobionym przez siebie.Możecie też zrobić zawody z rodzeństwem np. na szybkość przejazdu,dokładność

22.04 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Estry- chemia zapachów. Obejrzyj materiały zgromadzone pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/estry---budowa-i-wlasciwosci/D1KYqhxnO   Napisz w zeszycie: 1. Co to są estry? 2. Na czym polega reakcja estryfikacji? 3. Jak powstają nazwy estrów? 4. Ogólny wzór estrów. 5. Rola kwasu siarkowego (VI) w reakcji estryfikacji. 6. Właściwości estrów. 7. Zastosowania estrów. Zrób zdjęcie swojej notatki i wyślij ją na mój mail do 27.04 Zadanie dla chętnych (też go wyślij, jeśli go wykonasz)- str. 181. zad. 1, 2, 3 Powodzenia!

22.04 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Zapisywanie wyrażeń algebraicznych. Lekcja przez aplikację zoom.

22.04 środa klasa 7 fizyka

Witam Was serdecznie, mam nadzieję, że jesteście zdrowi. Zachęcam Was do spotkania z fizyką!    Na początek przypomnijcie sobie kiedy ciało posiada energię potencjalną, od czego zależy jej wartość, wzór i jednostkę. W tym celu przeczytajcie notatkę w zeszycie a także informację „To najważniejsze” – podręcznik str. 212. Napiszcie temat lekcji z datą 22.04: Temat lekcji: Energia potencjalna – test.    Przepiszcie do zeszytu poniżej podane zadania, jednocześnie je rozwiązując. Do zadania 1 i 2 stosuj zapisaną na czerwono instrukcję. W zadaniach 3 i 4 w miejsce literki (A, B, C lub D) zapisz poprawną odpowiedź. Zad.1. O ile zwiększyła się energia potencjalna grawitacji chłopca o masie 45 kg, który z I piętra wszedł po schodach na II piętro? Przyjmij, że wysokość kondygnacji wynosi 2,9 m.    Najpierw zapisz dane i szukane. Następnie dane podstaw do wzoru na energię potencjalną (Ep = m · g · h), oczywiście g = 10N/kg. Zapisz obliczenia a na końcu wynik z jednostką (d

22.04 środa, klasa 3 - zajęcia zintegrowane

Witajcie w środę 22 kwietnia! Jest takie fajne powiedzenie, to tak na dobry początek dnia:  Środa minie tydzień zginie...  jeszcze czwartek przetrzymamy i już piąteczek mamy!!!🍀 Plan na dziś religia e. matematyczna e. przyrodnicza jęz. angielski         Edukacja przyrodnicza🌲🌳 Temat: Las - warstwa drzew ( nie zapisuj do zeszytu ). Podręczni s. 81 Przeczytaj informacje na temat:  Wśród drzew.   Oglądnij uważnie zdjęcia, odczytaj podpisy i wykonaj polecenia 1,2,3. Zeszyt  ćwiczeń s. 64,65 (polecenia z kropkami wykonaj ustnie). Dokończ makietę lasu. Doklej części dotyczące podszytu                  i wysokich drzew (s. 99 - 103). Zachęcam Was do odwiedzania naszego pięknego lasu (oczywiście pod opieką kogoś z Twoich bliskich). 22 kwietnia Dzień Ziemi - to właśnie dziś. 🌍 Świętujmy Razem:    Kliknij!                                                                                                                                                      Do j

22.04 wych. fiz. kl4

Wtym roku zdajecie egzamin na kartę rowerową.Macie teraz okazję doskonalić jazdę na rowerze, zaznajomić się z przepisami, poznać budowę rowera i jego konserwację.Zachęcam do wytyczenia małego toru przeszkód(slalomy, małe koła, a może stanie jak najdłużej w miejscu!)

22.04 środa wych. fiz kl 7-8

Wiecie,że już zniesiono obostrzenia i możecie robić większe wypady bez starszych opiekunów.Zachęcam do wycieczek pieszych i rowerowych do lasu i w teren.Wirus ginie pod wpływem światła słonecznego.Pamiętajcie o własnym bezpieczeństwie i sprawnym sprzęcie.

22.04 środa plastyka kl.7

T:Projekt plakatu, obrazu,instalacji przeciw przemocy i wykluczeniu. Temat pracy musi zmusić do myślenia, zaskoczyć czymś patrzącego nań np.kolor lub jego zupełny brak ,forma(może tu być deformacja,ekspresja).

22.04 środa Klasa 6 Biologia

Temat: Ptaki- kręgowce zdolne do lotu. Na podstawie wiadomości z podręcznika (str. 119- 124) oraz zgromadzonych pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/ptaki/D1B4vOg0S wykonaj krótką notatkę według punktów: 1. Gdzie żyją ptaki? 2. Stałocieplność. 3. Przystosowania ptaków do lotu. 4. Rozmnażanie i rozwój ptaków. 5. Opieka nad potomstwem. 6. Wędrówki ptaków. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń do tego tematu. W razie wątpliwości- pisz! e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

22.04 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Potęgowanie iloczynu i ilorazu. Lekcja przez aplikację zoom.

22.04.2020r. środa,klasa VI,język angielski

Lesson Topic:DIY disasters. Zaczynamy pracę z modułem 6 od wprowadzenia leksyki: DIY[di aj łaj] to skrót od "do it yourself"-zrób to sam disaster-katastrofa tools[tuls]-narzędzia hammer-młotek ladder-drabina paint-farba drill-wiertarka wallpaper-tapeta 1.Wykonajcie ćw.2,str.76.Na podstawie obrazka połącz imiona(A) ze zdaniami (B).Przepiszcie do zeszytu. 2.Przypomnijcie sobie wyrażenie "be going to"-mieć zamiar. I am going to... He/she/it is going to... We/you/they are going to... 3.Wpisz do zeszytu ćw.4,str.77(co mają zamiar zrobić osoby na obrazku). Do usłyszenia na zoomie!

22 kwietnia, język polski, kl. VIII

Temat: Wokół publicystyki. 1. Przeczytaj informacje z podr. s. 300. 2.Wykonaj pol. 2., 3., 4., s. 300. Prześlij zadania e- mailem.

22 kwietnia, język polski, kl. VII

Temat: Życie człowieka i kształt świata w wierszu Jana Kasprowicza(" Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach"). 1.Przeczytaj wiersz Jana Kasprowicza- podr. s. 206. 2.Uporządkuj we właściwej kolejności tytuły  obrazów poetyckich  przedstawionych w wierszu. Krzak dzikiej róży i limba. Próchniejąca limba. Górski potok. Górskie stawy wśród skał. Słoneczny blask. Krzak róży na tle skał 3.Przyporządkuj cytatom, w których jest mowa o świetle, właściwy komentarz.                                Cytat Słońce w niebieskim lśni krysztale Światłością stały się granity W słońcu płonie... krzak dzikiej róży                             Komentarz Słońce oświetla skały tak, że wydają się one świecące. Promienie słoneczne intensyfikują purpurową barwę kwiatów. Promienie słońca odbijają się w przeźroczystej wodzie stawu. 4. Przeczytaj Mam pojęcie , s. 207. 5. Zastanów się nad pol. 10., s.207.

22 kwietnia, język polski, kl. VI

Temat: Biedaczyna z Asyżu(" Dekalog Świętego Franciszka"). 1.Przeczytaj Wiem więcej, podr. s.165 oraz tekst s.164. 2. Znajdź wyjaśnienie słowa dekalog. 3.Wykonaj pol. 1., s.165 (bez uzasadniania). 4.Uzupełnij. Dekalog św. Franciszka skierowany jest( do kogo?) ..................................... . Zawiera czasowniki ( w jakim trybie- rozkazującym czy pytającym?) ..................................................... . Ma charakter prośby, nakazu czy sugestii, jak należy .................................................., aby być szczęśliwym i żyć  w ............................................................ ze światem. 5. Wykonaj pol. 6., s.166.

22 kwietnia, język polski, kl. V

Temat: Do odważnych świat należy(" Przez świat na rowerach w dwa lata"- fragm.). 1. Przeczytaj tekst- podr. s.288-292. 2.Wykonaj pol. 1., s. 292; pol.3., s.293.

22 kwietnia, język polski, kl. IV

Temat: Jak opisać miejsce ? 1. Wykonaj polecenie 7., s.236. 2.Przeczytaj  Rady dla opisujących miejsce-  podr. s.237. 3. Opisz Halę Czekoladową, korzystając z  informacji z tekstu- podr. s. 233-235. Zadanie 3. prześlij e-mailem.

22.04 środa Klasa 7 Chemia

Temat: Woda i roztwory wodne- sprawdź, co wiesz! Na podstawie wiadomości zebranych na str. 192- 193 w podręczniku. Wykonaj w zeszycie zadanie 4, 5 i 6 ze str. 194. W razie wątpliwości pisz na mój adres mailowy e.gawel99@gmail.com Powodzenia!

22.04.2020 środa klasa3 matematyka

Witam Was! Cieszę się, że prawie wszyscy przesłali mi swoje zadania, które były bardzo ładnie napisane i poprawnie rozwiązane. Kto jeszcze nie przesłał ma czas jeszcze dziś. Dzisiaj będziemy zajmować się jednostkami długości. Zapisz w zeszycie datę: 22,04,2020 r. oraz temat: jednostki długości. Pamiętacie czym można zmierzyć długość: linijką, ekierką, metrem krawieckim, metrem stolarskim, taśmą mierniczą.... Mierzymy zawsze od 0. Zapisz w zeszycie Jednostki długości i ich skróty:  1 metr - 1m                                                                                    1 decymetr - 1dm                                                                                    1 centymetr - 1 cm                                                                                    1 milimetr - 1mm Zapisz również: 1m  = 10dm                            1 m = 100 cm                            1 dm = 10 cm                            1 cm = 10 mm Otwórz podręcznik na stronie 86 i

22.04 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was serdecznie, mam nadzieję, że jesteście zdrowi. Zachęcam Was do spotkania z fizyką!    Napiszcie temat lekcji z datą 22.04: Temat lekcji: Zjawisko odbicia światła.    Ze zjawiskiem odbicia światła spotykasz się nieustannie. Dzięki niemu możesz przejrzeć się w lustrze lub w spokojnej powierzchni jeziora. Zjawisko odbicia światła sprawia, że widzisz wszystkie oświetlone przedmioty wokół siebie. Wiesz już także, że Księżyc nie świeci własnym światłem, lecz odbija światło słoneczne. Poniższą notatkę wraz z rysunkiem przepisz do zeszytu .     W fizyce wszystkie gładkie powierzchnie, które odbijają światło, nazywa się  zwierciadłami . Prosta prostopadła do powierzchni zwierciadła   nosi nazwę  normalnej (na rysunku jest to pomarańczowa linia przerywana). Światło pada w punkcie, w którym prosta prostopadła (normalna) styka się z powierzchnią zwierciadła. Kąt między promieniem padającym a prostopadłą nazywamy  kątem padania . Promień padający odbija się od powierz

22.04 środa, klasa 2 - zajęcia zintegrowane

Witajcie w środę 22 kwietnia! Jest takie fajne powiedzenie, to tak na dobry początek dnia:  Środa minie tydzień zginie...  jeszcze czwartek przetrzymamy i już piąteczek mamy!!!🌞😀🌞 Plan na dziś: e. muzyczna e. przyrodnicza e. matematyczna jęz. angielski Edukacja przyrodnicza 🌿🌎🍀 Temat: Chrońmy powietrze! Dziś na początek zapraszam Was na krótki  film! Zapisz w zeszycie i zapamiętaj! Powietrze to mieszanina gazów stanowiących atmosferę ziemską.  Kwaśne  deszcze to deszcze, które opadając na ziemię, zabierają ze sobą zanieczyszczenia powietrza. Rozcieńczone w wodzie tworzą kwasy, które szkodzą ludziom, roślinom, zwierzętom i budynkom. Podręcznik s. 82, 83 Przeczytaj wiersz Kwaśny deszcz oraz pozostałe informacje dotyczące powstawania kwaśnego deszczu. Zastanów się czy znasz odpowiedzi na pytania zamieszczone  pod wierszem! Zeszyt ćwiczeń s. 66  Wykonaj zadanie 1,3.  Zadanie 2 dla chętnych. Na podstawie ilustracji w podręczniku i zapisanej notatki

22.04 środa, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Działania na ułamkach - zadania. 1. Zapisz temat lekcji w zeszycie. 2. Wykonaj ćwiczenia ze stron 89-90 w zeszycie ćwiczeń.

22.04.2020 r. - kl.5 - HISTORIA

                  KL. 5 – HISTORIA – 22.04.2020 r. Temat: Życie w Polsce w X – XII wieku – wieś i grody. 1    1.  Przypomnij: -   co to były stany społeczne i jakie stany społeczne ukształtowały się w średniowieczu, - jaką rolę odgrywały, - jak wyglądało życie ludzi w mieście i na wsi w średniowieczu. 2. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku s. 168 – 169. 3. Opowiedz, jak wyglądało życie na wsi i w grodach w Polsce pierwszych Piastów. Jakie daniny i posługi spoczywały na poddanych - mieszkańcach państwa? 4. Zapisz: a) Życie na wsi Ludność Polski od wielu wieków zajmowała się rolnictwem.   Z upływem czasu wędrujące gromady osiadały na stałe tworząc wsie. Głównym zajęciem ludności była praca na roli, hodowla zwierząt, pielęgnowanie sadów i ogrodów. Zboża i rośliny Sady i ogrody hodowla Pszenica, proso, jęczmień, żyto, owies, mak, groch, len, konopie Jabłonie, grusze, śliwy, wiśnie, winna latorośl, cebula czo

22.04 środa klasa 2 edukacja muzyczna

Witam Was serdecznie na zajęciach muzycznych. 🎵🎵🎵 Edukacja muzyczna Temat: Nauka piosenki "Ziemia, zielona wyspa". 1. Otwórz zeszyt ćwiczeń  na s.76 i przeczytaj słowa piosenki. Posłuchaj melodii. Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA 2. Naucz się śpiewać. 3. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 ze s.77. W ćwicz.1. w okienko wstaw liczbę określającą metrum. Przypominam, że poznaliśmy metrum  2, 3, 4. Dopasuj te numery do odpowiednich przykładów.  Powodzenia!  Mam nadzieję, że pamiętacie o wychowaniu fizycznym? Przy sprzyjającej pogodzie możecie pobiegać i poćwiczyć na swoim podwórku. Pamiętajcie o bezpieczeństwie. 

22.04 środa klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witam Was serdecznie. 🌞🌞🌞 Edukacja matematyczna 🕘 Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb w drugiej dziesiątce. 1. Zeszyt ćwiczeń s.54. Edukacja plastyczna 🎨 Temat: Świat barw. 1. Poproś kogoś o przeczytanie fragmentu książki Thomasa Armstronga "7 rodzajów inteligencji. Odkryj je w sobie i rozwijaj". W trakcie słuchania  wyobrażaj sobie to, co słyszysz. „Jako  trzynastolatek kupiłem pudełko farb olejnych. Pieniądze zbierałem długo i z dużym wysiłkiem. Jeszcze do dziś widzę przed oczami kolory wydobywające się z tych tubek. Wystarczyło delikatnie nacisnąć, by wyłoniły się z nich kolory, radosne i świąteczne, poważne i zamyślone lub skupione wyłącznie na sobie. Albo pełne dzikiej energii, albo z westchnieniem ulgi, z nutką smutku, z niezwykłą siłą i zdecydowaniem, z oczarowującą miękkością i uległością, z niezachwianym panowaniem nad sobą, albo z pewną dozą niepewności – wydobywały się te fascynujące, urokliwe zjawiska, które zwie się kolorami.”  2. Połóż p

22.04 środa klasa 3 religia

22.04.2020 Witajcie! Z racji tego, że trwamy w tygodniu miłosierdzia proszę oglądnijcie dwa filmiki i zachęcam Was do wykonywania dobrych uczynków. Pozdrawiam i trzymajcie się! https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ https://www.youtube.com/watch?v=984Jyp65J_Y

22.04 środa klasa 8 religia

22.04.2020 Witajcie Kochani! Dziś proponuję obejrzeć film dokumentalny „ Ja Jestem”   https://www.youtube.com/watch?v=0ot5hYcw9DE . Proszę Was byście w zeszycie napisali recenzję do tego filmu, by była zachętą do tego, by inni go obejrzeli. Pozdrawiam i Boskiego dnia! Pamiętajcie o modlitwie!!!