Posty

Wyświetlanie postów z maja 26, 2020

26.05.2020 r. - kl. 7- HISTORIA

    26.05.2020 r. – kl. 7 – HISTORIA Temat: Społeczeństwo polskie w latach 1918 – 1939. 1.       Przypomnij, jakie przemiany polityczne dokonały się w II Rzeczypospolitej w latach 1918 – 1935? Uwzględnij postanowienia Konstytucji marcowej  i kwietniowej.  Wyjaśnij: republika demokratyczna, system autorytarny, rządy sanacji. 2.       Dzisiaj poznacie strukturę społeczeństwa polskiego w okresie międzywojennym,  m.in. narodowościową, religijną. 3.       Zapisz temat lekcji i zapoznaj się z tekstem podręcznika s. 226- 230. 4.       Zapisz i uzupełnij. 1)      Liczba mieszkańców Polski w 1922 r.- ……………………. oraz w 1931 r-………………… 2)      Polska była wówczas krajem………….. Około ….% ludności utrzymywało się z rolnictwa. Największe i najbogatsze gospodarstwa znajdowały się…..      Na Kresach Wschodnich i w Galicji dominowały……… 3)      Tylko …..% ludności zamieszkiwało miasta liczące powyżej 50 000 mieszkańców. Największym miastem była …… licząca ….. mieszkańców. 

26.05.2020r. wtorek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: "Adventures Down Under"-reading. Dzień dobry.Dzisiaj mamy czytanie ze zrozumieniem,tekst kulturowy bo dotyczący kraju anglojęzycznego-Australii.Down Under możemy przetłumaczyć jako "Antypody"(coś po drugiej stronie kuli ziemskiej.Zadania dla was: 1.Zdobyć informacje o Australii(np. stolica,głowa państwa,klimat,rdzenni mieszkańcy,największe miasta...). 2.Przeczytać tekst na str.96 i pisemnie wykonać ćw.2 i 4(prawda czy fałsz czy brak info). 3.Zapisać czasownik: MUST-musieć i MUSTN'T-nie wolno i zrobić pisemnie ćw.2,str.97.

26.05.2020 r. - kl. 5 - wychowanie do życia w rodzinie

26.05.2020 r. – kl. 5 – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Jakie możemy wyciągnąć wnioski z sytuacji kryzysowej?      Wirus COVID-19 zaskoczył nas i dotknął każdej sfery życia. Musieliśmy zmienić swój sposób postępowania, styl życia, myślenia. Każdy przeżywał dużą zmianę, a Wy, dzieci, również. Doświadczaliśmy wielu sytuacji stresowych, wyzwalały się w nas mieszane uczucia, emocje. Czuliśmy strach, złość, smutek, przygnębienie, rozczarowanie. Musieliśmy zrezygnować z wielu planów i marzeń życiowych. Martwiliśmy się o zdrowie swoje i najbliższych, o sprawy finansowe, żywieniowe. Musieliśmy przystosowywać się do nowych warunków.     Dzieci, rodzice i nauczyciele podjęli trud nauki zdalnej, co wymagało wiele wysiłku i samodyscypliny. To była dla Was, uczniów, lekcja uczciwości, zaufania i odpowiedzialności.  Teraz możecie już dać odpowiedź, czy sprawdziliście się w tej trudnej sytuacji.    Muszę stwierdzić, że udało się Wam wiele wspaniałych rzeczy. Gratuluję Wam i Was

26.05 wtorek klasa 5 religia

Temat: Dobry pasterz- św. Stanisław ze Szczepanowa. oglądnij film  św. Stanisław ze Szczepanowa   przeczytaj tekst z podr. str. 132-133 o św. Stanisławie Zapis do zeszytu: Napisz w zeszycie za co podziwiasz św. Stanisława.

26.05.2020 r.- kl. 4 - wychowanie do życia w rodzinie

26.05.2020 r. – kl. 4 – wychowanie do życia w rodzinie Temat: Jakie możemy wyciągnąć wnioski z sytuacji kryzysowej?      Wirus COVID-19 zaskoczył nas i dotknął każdej sfery życia. Musieliśmy zmienić swój sposób postępowania, styl życia, myślenia. Każdy przeżywał dużą zmianę, a Wy, dzieci, również. Doświadczaliśmy wielu sytuacji stresowych, wyzwalały się w nas mieszane uczucia, emocje. Czuliśmy strach, złość, smutek, przygnębienie, rozczarowanie. Musieliśmy zrezygnować z wielu planów i marzeń życiowych. Martwiliśmy się o zdrowie swoje i najbliższych, o sprawy finansowe, żywieniowe. Musieliśmy przystosowywać się do nowych warunków.     Dzieci, rodzice i nauczyciele podjęli trud nauki zdalnej, co wymagało wiele wysiłku i samodyscypliny. To była dla Was, uczniów, lekcja uczciwości, zaufania i odpowiedzialności.  Teraz możecie już dać odpowiedź, czy sprawdziliście się w tej trudnej sytuacji.    Muszę stwierdzić, że udało się Wam wiele wspaniałych rzeczy. Gratuluję Wam i Wasz

26.05 wtorek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Przed egzaminem - liczby i ich własności. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 12.00.

26.05.2020r. wtorek,klasa I,język angielski

Lesson Topic:Toys. Dzień dobry.Rozpoczynamy ostatni rozdział w naszym podręczniku,który uczy nas wyrażeń związanych z zabawą. Otwórzcie podręczniki na str.61 i  zapiszcie słówka w zeszytach. car[ka:]-samochód doll-lalka bike[bajk]-rower scooter[skute:]-hulajnoga skateboard[skejtbo:d]-deskorolka kite[kajt]-latawiec board game[bo:dgejm]-gra planszowa computer game[kompjute: gejm]-gra komputerowa W nawiasach podaję wam wymowę,proszę,abyście uważnie czytali i starali się zapamiętać wszystkie wyrazy.Otwórzcie ćwiczenia na str.60 i zróbcie ćw.1 i 2 .

26.05 wtorek klasa 8 informatyka

Wejdź na stronę:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68  .      Otwórz podręcznik na stronie 39.     Będziemy w dalszym ciągu modyfikować ćwiczenie 1, zrobione na ostatnich lekcji (macie je zapisane na swoim komputerze). Będziemy stosować polecenie warunkowe jeżeli w uproszczonej wersji.     Na stronie 39 znajduje się ćwiczenie 3. Przeczytaj dokładnie polecenia z tego ćwiczenia i wykonaj je. W wykonaniu tego ćwiczenia pomoże rysunek 7 - dokładnie go obejrzyj. Wyniki swojej pracy zapisz w folderze w swoim komputerze. Zapisany plik prześlij na mój adres. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres  -  jolantalepianka95@gmail.com

26.05 wtorek klasa 1 religia

Temat: Maryja Matką Boga i moją Matką. Oprócz tego, że masz swoją mamę ziemską. Każdy z nas ma też  drugą mamę niebieską- Maryję.   Zobacz film  Maryja twoja matka   pomyśl: za co kochasz swoją niebieską Mamę- Maryję, powiedz jej o tym w czasie wieczornej modlitwy.

26.05 wtorek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

26.05 wtorek klasa 6 informatyka

Wejdź na stronę internetową:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 .         Otwórz podręcznik na stronie  49 i uważnie przeczytaj temat "Dodajemy drugą scenę z bajki do programu". Sceny tworzone w programie  w środowisku Baltie można zmieniać. Możemy dodać do programu plik graficzny i przykryć scenę obrazem (zdjęciem lub rysunkiem) w całości lub częściowo.     Wykonaj ćwiczenie 5 ze strony 49.      Efekty swojej pracy zapisz na swoim komputerze w utworzonym specjalnie do tego tematu folderze, będzie potrzebne do dalszych ćwiczeń.    Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com

26.05 wtorek klasa 4 informatyka

Wejdź na stronę:     https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 .        O twórz podręcznik na stronie 103 a następnie przeczytaj temat "Zasady poprawnego pisania w edytorze tekstu".       W jednym tekście nie należy używać zbyt wielu różnych czcionek. Tekst jest wtedy nieczytelny i mało przejrzysty. Trudno w nim odnaleźć istotne informacje. Porównaj obrazki na rysunku 2 na stronie 103.      Następnie   zrób ćwiczenie 3 ze strony 103  (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij na mój adres     jolantalepianka95@gmail.com .        Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres   -   jolantalepianka95@gmail.com .  

26.05.2020r. wtorek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: The world of nature. Dzień dobry.Zaczynamy rozdział 13- świat przyrody i jak zwykle na początek przypominamy leksykę.Otwórzcie podręczniki na str.112 i 113.Pisemnie do zeszytu wykonajcie ćwiczenia: 2/112- należy uzupełnić zdania podanymi słówkami ale w odpowiedniej formie(rzeczownika,czasownika lub przymiotnika) ,8/113 (wybierz właściwe słowo) ,9/113 (połącz w pary) oraz 11/113 (uzupełnij zdania podanymi słowami.Pozostałe ćwiczenia robicie ustnie.Spotykamy się w szkole na konsultacjach w piątek 29.05. o godz.9.00.Do zobaczenia.

26.05. wtorek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Jesteśmy dla siebie uprzejmi" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=104s 2. Słuchanie wiersza Jadwigi  Koczanowskiej ,,Przyjaciel" Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu, wystarczy, byś jednego miał,  a to już wielkie szczęście.  Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie, gdy dobrze jest – to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie, a poznasz go, bo z tobą jest, gdy coś się nie powiedzie. Rozmowa na podstawie wiersza: − Ilu przyjaciół wystarczy mieć? − Kogo możemy nazwać przyjacielem? − Po czym można poznać przyjaciela? 3. Przypomnienie piosenki i wierszyka o mamie Pamiętajcie że dziś 26 maj - Święto Mamy, zaśpiewajcie dziś waszym mamom naszą piosenkę i powiedzcie pięknie wierszyk. Wasze mamusie na pewno się ucieszą. Wierszyk Dużo mamie mówić chciałem, ale biegnąc

26.05 wtorek klasa 2 religia

Temat: Wniebowstąpienie- z Jezusem idziemy do Ojca. Oglądnij film  o zmartwychwstaniu i wniebowstąpieniu Pana Jezusa zobacz to wydarzenie na obrazku i przeczytaj tekst str.92  podręcznik przeczytaj str. 93 i pomyśl w jakich sytuacjach Jezus jest z nami   wykonaj zadania str. 92 i 93

26.05 wtorek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Co to jest pole figury? Lekcja przez aplikację zoom  o godzinie 10.00.

26.05.2020 r. wtorek,kl.VI,muzyka

Temat:   Galeria współczesnych wirtuozów. Zaproszenie na koncert. Posłuchaj utworów wirtuozów wymienionych w podr. str.109-110 1. https://www.youtube.com/watch?v=ZBJ-MmTA-eU 2. https://www.youtube.com/watch?v=VRQ_5euwH2o 3. https://www.youtube.com/watch?v=y8pJbN74YK0 4. https://www.youtube.com/watch?v=1prweT95Mo0 5. https://www.youtube.com/watch?v=I5RtThjpJ64   Dokonaj oceny, który utwór jest ci najbliższy ,który ci się podoba najbardziej i z którym mógłbyś się utożsamić. Napisz swoją wypowiedź w kilku zdaniach i prześlij na e-meila. Dziękuję i pozdrawiam. Proszę wszystkich,którzy maja zaległości o kontakt na messengera lub e-meilowy.

26.05 wtorek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Witam Was serdecznie w nowym tygodniu. Temat lekcji zapisujecie z datą 26.05.2020r. Thema: Programmvorschlag und das Angebot der Jugendherberge.( Propozycja programu wycieczki i oferta schroniska młodzieżowego. ) Na dzisiejszej lekcji zapoznacie się ze słownictwem związanym z podróżą i zakwaterowaniem. Proszę przepisać do zeszytu słownictwo: die Hin- und R ϋ ckfahrt – jazda tam i z powrotem das Gep ä ck – bagaż aufbewahren – przechowywać besichtigen – zwiedzać einchecken – zameldowywać się die Sehensw ϋ rdigkeit – zabytek der Stadtbummel – przechadzka po mieście verlassen – opuszczać Zapoznajcie się z zadaniem 2/78 a następnie odpowiedzcie na pytania 1-9 ze stront 79. Odpowiedzi proszę zapisać w zeszycie. Osoby chętne mogą je przesłać do mnie a otrzymają dodatkową ocenę. Przypominam kontakt do mnie: ewuniakmiec@gmail.com lub Messenger( Ewa Kmieć ) Pozdrawiam

26.05 wtorek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Witam Was w nowym tygodniu .Mam nadzieję, że u Was wszystko w porządku. Temat dzisiejszej lekcji wpisujecie z datą 26.05.2020r. Thema: Ans Meer oder ins Gebirge? ( Nad morze czy w góry? ) Na dzisiejszej lekcji nauczycie się informować ,dokąd można wyjechać na wakacje. Pytanie dokąd   przetłumaczymy na j. niemiecki wohin? (łączymy go z Akkusativem, czyli IV przypadkiem).                                           WOHIN? -ans Meer(nad morze) -an die Ostsee( nad Morze Bałtyckie ) -ins Gebirge/in die Berge ( w góry ) -an den Bodensee ( nad Jezioro Bodeńskie ) -ins Ausland ( za granicę ) -nach Spanien/nach   Deutschland ( do Hiszpanii/ do Niemiec ) -aufs Land ( na wieś ) -an den Strand ( na plażę ) -nach Berlin/ nach Paris ( do Berlina/ do Paryża ) -zu Oma (do babci ) -zu dir ( do ciebie ) Wohin f ä hrst du in den Ferien?/ Dokąd jedziesz na wakacje? Ich fahre gern an die Ostsee./ Lubię jeździć nad Morze Bałtyckie. Wohin fahren die J

26.05 wtorek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Iloczyn pierwiastków. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15. W środę (27.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 10.20.

26.05.2020r. wtorek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: Fashion show.Vocabulary. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.9.00.

26.05..wych.fiz.kl.8

Cw. na dziś:w klęku podpartym uginanie ramion,uginanie ramion ze wznoszeniem kolejno nóg w tył,podskoki z wymachem na przemian nóg w bok, w przód i w tył,skłony i opady tułowia  w przód z pogłębianiem,brzuszki-10,krążenie tułowia,bioder,postawa bokiem do stołu-wymachy nogi prawej i lewej,ćw.równowagi-waga przodem(ramiona w bok,noga wyprostowana w kolanie uniesiona w tył wysoko.Powodzenia.

26.05.2020 r. wtorek,kl. V,plastyka

Temat lekcji: Średniowieczna architektura podziwiana i odkrywana z drona. polecenie: oglądnij filmik o średniowiecznych stylach w architekturze. Na podstawie filmu sporządź notatkę. Zawartość filmu zamień na notatkę, która będzie streszczeniem przekazanych w filmie wiadomości. Prześlij na e-meila zdjęcie notatki. https://liblink.pl/04lqktzOwx Powodzenia.:-)

26 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Nieodmienne części mowy- powtórzenie, utrwalenie. Lekcja przez Zoom o godz. 11.00.

26 maja, język polski, kl. VII

Temat: Mowa niezależna i zależna. Lekcja przez Zoom o godz. 10.00.

26 maja, język polski, kl. VI

Temat: Rodzaje podmiotów. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

26 maja, język polski, kl. V

Temat: " W pustyni i w puszczy". Utwór literacki a jego filmowa adaptacja. 1.Zapisz  w zeszycie. Adaptacja- przetworzenie powieści na scenariusz filmowy a potem na film. Scenariusz- tekst, na podstawie którego powstaje film. 2. Przeczytaj fragment scenariusza do " W pustyni i w puszczy", podr. s.313. Spróbuj znaleźć ten fragment w lekturze, a następnie porównaj oba teksty. 3. Zapisz w zeszycie. Scenariusz filmowy Podział na role, tekst poboczny. Treści nie przekazuje narrator; są tylko dialogi i tekst poboczny, który informuje o miejscu zdarzenia i zachowaniu bohaterów. 4. Przeczytaj informacje z ramek Zapamiętaj! , s.314 oraz Rady dla piszących scenariusz filmowy.

26.05. 2020 r. wtorek,kl.IV,muzyka

Temat: WYPRAWA NA MORSKI BRZEG. Szanta. Ilustracja dźwiękowa z wykorzystaniem odgłosów z butelek. Polecenia do lekcji: 1.Zapisz pojęcie : Szanty  – XVIII- i XIX-wieczne pieśni pracy uprawiane na  żaglowcach . Wykonywane były podczas pracy w celu synchronizacji czynności wykonywanych przez grupy żeglarzy, stosowane wtedy, gdy na dany znak trzeba było jednocześnie użyć dużej siły wielu osób, lub pomagały w wykonywaniu długich i monotonnych, ale rytmicznych czynności. Śpiewali je sami wykonujący pracę, a jeśli była taka potrzeba – ton nadawał szantymen, a odpowiadał chór pracujących. Śpiewane były z reguły  a cappella  lub z towarzyszeniem prostych instrumentów. 2.Zapoznaj się z melodią i słowami piosenki ,możesz porównać sobie słowa. https://www.youtube.com/watch?v=xgmISaxkNRo 3.Przygotuj się do zabawy muzycznej ze str.121 ( zamiast kolegów z klasy zaangażuj członków swojej rodziny) Powodzenia.

26.05 wtorek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Witam Was pięknie 26 maja - w Dniu  Mamy!  26 maja wszystkie dzieci w Polsce - zarówno te malutkie, jak i już całkiem dorosłe - składają życzenia swoim mamom, dają im kwiaty i prezenty.  Dzień Matki  jest obchodzony niemal na całym świecie, choć w różnych dniach.  Mama  jest najważniejszą osobą w naszym życiu. Stara się, abyśmy mieli dobre dzieciństwo, myśli o naszej przyszłości stara się wychować nas na porządnych ludzi.  I bardzo nas kocha. Za ten trud mamy okazję podziękować jej szczególnie  26 maja. D zień taki jest tylko  raz w roku, więc powinniśmy go świętować i obchodzić razem z mamą.  Posłuchajcie krótkiego opowiadania  Bez mamy -     Posłuchaj .                                      Zachęcam Was do nauczenia się na pamięć tego pięknego wierszyka i zaprezentowania go swojej kochanej mamusi.  ( do końca dnia jest jeszcze bardzo dużo czasu  - na pewno zdążysz ) Spróbujcie odpowiedzieć na moje pytania: Jak spędzacie czas z rodzicami? Gdzie wyj

26.05 wtorek klasa 3 edukacja polonistyczno/plastyczna

Obraz
  Witam Was pięknie 26 maja w DNIU MAMY!!!  26 maja wszystkie dzieci w Polsce - zarówno te malutkie, jak i już całkiem dorosłe - składają życzenia swoim mamom, dają im kwiaty i prezenty. Dzień Matki jest obchodzony niemal na całym świecie, choć w różnych dniach. Mama jest najważniejszą osobą w naszym życiu. Stara się, abyśmy mieli dobre dzieciństwo, myśli o naszej przyszłości stara się wychować nas na porządnych ludzi.  I bardzo nas kocha. Za ten trud mamy okazję podziękować jej szczególnie 26 maja. D zień taki jest tylko  raz w roku, więc powinniśmy go świętować i obchodzić razem z mamą.  Posłuchajcie krótkiego opowiadania  Bez mamy -     Posłuchaj .                                      Zachęcam Was do nauczenia się na pamięć tego pięknego wierszyka i zaprezentowania go swojej kochanej mamusi.  ( do końca dnia jest jeszcze bardzo dużo czasu  - na pewno zdążysz ) Spróbujcie odpowiedzieć na moje pytania: Jak spędzacie czas z rodzicami? Gdzie wyjeżdż

26.05 wtorek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja matematyczna Temat: Znaki rzymskie.  1. Podręcznik s.48 - zapoznaj się z informacjami w zad.1. Wykonaj ustnie polecenia. 2. Zeszyt ćwiczeń s.23 ćwicz.1. Moja podpowiedź: zmiana pór roku (2 kolory): marzec ( zima - wiosna ), czerwiec ( wiosna - lato ), wrzesień ( lato - jesień ), grudzień ( jesień - zima ).  3. Zeszyt ćwiczeń s.24 ćwicz.3 i 4. W ćwicz.3 wpisz: marca, czerwca, września, grudnia. Edukacja polonistyczna Temat: Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. 1. Zeszyt ćwiczeń s.25 . Nazwy miesięcy są w podręczniku na s.49. Możesz skorzystać. Zadanie domowe - kolejna strona w Domowniczku . Masz ochotę, to poćwicz - znaki rzymskie. Kliknij:  https://wordwall.net/pl/resource/603100/rzymskie-arabskie Posłuchaj pierwszego rozdziału pt. "Jak nasza mama odczarowała wielkoluda"naszej nowej lektury: "Nasza mama czarodziejka" Joanny Papuzińskiej. Postaraj się zapamiętać treść:  https://www.youtube.com/watch?v=QMYdEo8N9Xo

26.05.2020 wtorek klasa 3

Witam Was. Mam nadzieję, że wszyscy pamiętają o dzisiejszym święcie. 👪 Na początku przypomnimy sobie alfabet: a, ą, b, c, ć, d, e, ę, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, ń, o, ó,  p, r, s, ś,  t, u, w, y, z, ź , ż Teraz przeczytaj szyfr według numeru litery: 6, 30, 12, 7, 19      17, 1, 26, 14, 12. Zapisz w zeszycie datę 26.05.2020 r. Temat: Mnożenie i dzielenie. Zapisz hasło jakie odczytałeś  i narysuj bukiet z cyferek. Teraz kliknij na podany link https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/kregi-tematyczne-03 wejdź na Kręgi tematyczne - dla Ciebie mamo, dzień 5 i poćwicz liczenie : mnożenie i dzielenie masz na to ok. 15 min. W ćwiczeniach dodatkowych wykonaj zad. 1,2 i 3 str. 71. To wszystko na dziś mam nadzieję, że poradzicie sobie z zadaniami samodzielnie. Życzę miłego popołudnia. 🌞

26.05 wtorek, klasa 7, Geografia

Obraz
Geografia klasa VII – 26 maja 2020r. WITAJCIE jeszcze w maju!   OGŁOSZENIA: 1) Przypomnienie o zadaniach   na OCENĘ: ·        Odpowiedzi do poleceń z   tematu   2 (1,2,3 str. 177) i   3 (2,3,4, str. 180)  ·        Test powtórzeniowy. ·        Relacje między elementami środowiska geograficznego – test. (do 7 maja) ·        Usługi, zanieczyszczenie środowiska przyrodniczego Polski – test online (do 12 maja) ·        Prezentacja o atrakcjach turystycznych województwa podkarpackiego lub powiatu   łańcuckiego lub gminy Czarna – do 26 maja !!! Jeśli ktoś nie może jej zrobić w Power Poincie - to   może być w Wordzie – wtedy każda strona będzie odpowiadać jednemu slajdowi!  ·        Herb miejscowości (rysunek) – do 28 maja!!!  ·        Zadanie z mapy Polski – do 1 czerwca !!! (z dziś) 2) Proszę dokładnie zapisywać notatki, wykonywać polecenia. 3) Bardzo cieszą mnie osoby systematyczne i