Posty

Wyświetlanie postów z maja 19, 2020

20.05.2020 środa klasa3 matematyka

Witam Was na naszym kolejnym spotkaniu. Otwórz zeszyt i zapisz  datę: 20.05.2020 r. oraz Temat: Porównywanie liczb w zakresie 10 000. Zapisz w zeszycie zad. 6 str. 37 z podręcznika ;wypisz liczby cyframi np. 1237, ................... Teraz policz na głos od 1983 do 2016.Zacznij 1983,1984,1985 …………………. 2016 Teraz licz po 2 od 8320 do 8328. Są tylko 3 takie liczby, pamiętaj zmieniasz tylko cyfrę jedności.  Licz po 2 od 3451 do 3459. Znów zmieniasz tylko cyfrę jedności. Wykonamy teraz zad. 5 str. 44 z podręcznika - wstaw znak <, > lub = Przy porównywaniu liczb patrzymy na ilość cyfr w liczbie oraz na kolejne cyfry 4 567 > 202,       654 2 < 654 3       65 3 3 < 65 4 3         6 4 43 < 6 5 43     8 543 > 6 543 Wykonaj samodzielnie zad.6, 7 i 8 str. 44 podręcznik - masz na to ok 7 min. Otwórz ćwiczenia i wykonaj zad. 1,2,3,4 i 5 str. 5. Jeśli masz jakieś wątpliwości zostaw będziemy rozwiązywać te zadania na spotkaniu po niedzieli. To wszystk

19.05. wtorek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki :) Dzisiejszy temat to ,,Kocham mamę i tatę" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c 2.  Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej ,,Mama i tata" Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały, to dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce. To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi, loty huśtawką, prawie do słońca, oraz cierpliwość, co nie ma końca. Kochana Mamo, Kochany Tato, dzisiaj dziękować chcemy Wam za to, że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie. Rozmowa na podstawie wiersza: − Jaki wydaje się świat, gdy obok są mama i tata? − Za co dzieci chcą podziękować rodzicom? 3. Nauka krótkiego wierszyka o mamie Dużo mamie mówić chciałem, ale biegnąc zapomniałem, więc mamusiu nadstaw uszka i zapytaj się serduszka niech ci powie jego bicie, że ja kocham cię nad życie. 4. Karty pracy s.53. (czterolatki

19.05 wtorek klasa 8 informatyka

Witam Was w ten piękny słoneczny dzień! Wejdź na stronę:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68  .     Otwórz podręcznik na stronach 37 - 38 i przeczytaj temat "Stosowanie instrukcji warunkowej i iteracyjnych".     Będziemy modyfikować ćwiczenie 1, zrobione na ostatniej lekcji (macie je zapisane na swoim komputerze). Aby zapisać powtarzające się polecenia można zastosować element "powtórz" (tzn. instrukcja iteracyjna). Polecenia, które chcemy powtarzać umieszczamy wewnątrz elementu powtórz .     Na stronie 38 znajduje się ćwiczenie 2. Przeczytaj dokładnie polecenia z tego ćwiczenia i wykonaj je. W wykonaniu tego ćwiczenia pomoże rysunek 5 - dokładnie go obejrzyj. Wyniki swojej pracy zapisz w folderze w swoim komputerze. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na adres  -  jolantalepianka95@gmail.com

19.05.2020 r. - kl.7 - HISTORIA

                        19.05.2020 r. – kl. 7 – HISTORIA Temat: Konstytucja marcowa i ustrój II Rzeczypospolitej. 1   1.    Przypomnij: a)        Jak kształtowały się granice Polski po 123 latach braku państwa; jakich zabiegów dyplomatycznych i wojskowych trzeba było użyć, aby ustalić granice z Niemcami, Rosją Sowiecką, Czechosłowacją, Litwą? b)      Jak formował się centralny ośrodek władzy państwowej w pierwszych dniach niepodległości? 2   2.    Zapisz temat lekcji i zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s.218 – 221. 3   3.  W trakcie czytania zastanów się nad odpowiedzią na pytania: a)      W jakich etapach następowała organizacja życia politycznego w kraju? - nazwa państwa: Republika Polska - wybory do Sejmu Ustawodawczego 26.01. 1919 r. i decyzje: uchwalenie Małej Konstytucji, Józef Piłsudski Naczelnikiem Państwa, rząd odpowiedzialny przed parlamentem, przygotowanie Konstytucji, - 16.01.1919 r. Ignacy Paderewski premierem rządu, - połączenie rządu Ję

19.05.2020r. wtorek,klasa VII,język angielski

Lesson Topic: "InterRail Adventure"-reading. Witam.Mam nadzieję,że bez problemu potraficie przetłumaczyć takie zdania: 1.Ty możesz zobaczyć barki i łodzie na rzece Tamizie. 2.Czy kiedykolwiek jechałeś kolejką linową? 3.Chciałbym polecieć balonem. 4.Ja chodzę do szkoły pieszo. 5.W Krakowie są tramwaje i autobusy. To tłumaczenie na rozgrzewkę proszę mi wysłać na messengera do sprawdzenia.A na dzisiejszej lekcji mamy do przeczytania tekst na str.93.Potrzebne słóka macie pod tekstem. Po uważnym przeczytaniu tekstu zróbcie w zeszycie ćwiczenia 1 i 2 pisemnie,a ćw.3 ustnie.Sprawdzimy na ocenę na czwartkowym zoomie.(przypominam o ćw.4,5,6 str.92-też przepytam).

19.05.2020r. wtorek,klasa V,język angielski

Lesson Topic:Module 6-revision,part 2. Witam.Kontynuujemy powtórzenie modułu 6.W ćwiczeniach proszę zrobić zadania ze str.62.Następnie w zeszytach pod tematem lekcji rozwiążcie ćw.5,6 i 7,str.85 (podręcznik). Proponuję zacząć od ćw.2,wstawić do tekstu brakujące wyrazy a następnie uważnie przeczytać teksty i zdecydować,który jest biografią,który opowiadaniem,a który pamiętnikiem.Sprawdzimy na zoomie na ocenę.

19.05 wtorek klasa 5 religia

Temat: Polak dla całego świata- Jan Paweł II. oglądnij film Jan Paweł II. KRÓTKA HISTORIA ŻYCIA! przeczytaj o jego życiu  tekst w podręczniku str.128- 129 W tym roku obchodzimy 100-lecie urodzin świętego Jana Pawła II Zapis do zeszytu:  Napisz w czym chciałbyś naśladować św. Jana Pawła II.

19.05.2020 r. - kl. 5 - wychowanie do życia w rodzinie

19.05.2020       r. – V – wychowanie do życia w rodzinie   Temat: Zaplanuj odpoczynek. „Odpoczynek, czyli wytchnienie po pracy, nie powinien być postrzegany jako luksus, nagroda albo marnowanie czasu. Odpoczynek, dzięki któremu człowiek zyskuje radość oraz energię do dalszego wypełniania swoich zadań, jest jego obowiązkiem.” FORMY ODPOCZYNKU 1    1. Odpoczynek bierny , który polega na ograniczeniu do minimum aktywności fizycznej (np. sen, rozwiązywanie krzyżówek, rozmowa ze znajomymi na komunikatorze, granie w gry komputerowe). 2    2.  Odpoczynek czynny to ruch, np. spacer, jazda na rowerze, prace w ogródku.   DOBRY PLAN   Brian Tracy z Kanady, psycholog, określił, że organizacja czasu wymaga „trzech S”: a    a)   Samodyscypliny – czyli systematycznego wykonywania wybranych zadań, niezależnie        od czynników zewnętrznych, np. codziennie wykonuję ćwiczenia gimnastyczne o określonej porze – i robię to zawsze, choćby mi się nie chciało. b    b) Samorozwój

19.05.2020 r. - kl. 4 - wychowanie do życia w rodzinie

                      19.05.2020       r. – kl. IV  – wychowanie do życia w rodzinie   Temat: Zaplanuj odpoczynek. „Odpoczynek, czyli wytchnienie po pracy, nie powinien być postrzegany jako luksus, nagroda albo marnowanie czasu. Odpoczynek, dzięki któremu człowiek zyskuje radość oraz energię do dalszego wypełniania swoich zadań, jest jego obowiązkiem.” FORMY ODPOCZYNKU 1    1.   Odpoczynek bierny , który polega na ograniczeniu do minimum aktywności fizycznej (np. sen, rozwiązywanie krzyżówek, rozmowa ze znajomymi na komunikatorze, granie w gry komputerowe). 2    2.  Odpoczynek czynny to ruch, np. spacer, jazda na rowerze, prace w ogródku.   DOBRY PLAN   Brian Tracy z Kanady, psycholog, określił, że organizacja czasu wymaga „trzech S”:      a) Samodyscypliny – czyli systematycznego wykonywania wybranych zadań, niezależnie         od czynników zewnętrznych, np. codziennie wykonuję ćwiczenia gimnastyczne o określonej porze – i robię to zawsze, choćby mi się ni

19.05 wtorek, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Pole koła. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 12.00. Jutro (20.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 11.00.

19.05.wtorek,przedszkole, grupa 5,6 latków

Witam Was moi drodzy. Nasz dzisiejszy temat to „Co jest cięższe, a co lżejsze?” 1.       Ćwiczenia na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg 2.       Zabawy Miny i minki. Mimiką naśladujecie polecenia  : Jesteście smutni.                           układacie usta w podkówkę, Jesteście zdziwieni.                      marszczycie czoło, Jesteście przestraszeni.               szeroko otwieracie oczy, otwieracie usta tak jakby chciały       powiedzieć głoskę O, Dmuchacie na płomień świecy.    wykonujecie głęboki wdech i wydech, Śpicie.                                         zamykacie oczy. 3.       Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.   Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie,   waga szalkowa.( jeśli posiadacie w domu) Spróbujcie porównać masę wybranych przedmiotów i określcie, co jest cięższe, co jest lżejsze. Eksperymenty dla dzieci: Co pływa a co tonie? https://www.youtube.com/watch?v=WaYaTVx4Ewg

19.05.2020r. wtorek,klasa I,język angielski

Lesson Topic: Kids culture-a rhyme "Eeny meeny...". Dzień dobry! Jak zwykle na zakończenie każdego rozdziału mamy lekcję o kulturze brytyjskiej. tym razem wasi angielscy rówieśnicy nauczą was rymowanki-wyliczanki.Tekst rymowanki znajdziecie w ćwiczeniach na str.90.Nagranie jest na płycie ucznia ale znajdziecie je również na YOU TUBE.Wpiszcie English for kids,"Eeny meeny miny moe".Postarajcie się zapamiętać wyliczankę,powtarzając ją wielokrotnie.Następnie otwórzcie ćwiczenia na str.57 i wykonajcie ćwiczenia. To wszystko na dzisiaj.Miłej nauki!

19.05 wtorek klasa 6 informatyka

Witam Was w ten piękny, słoneczny dzień! Wejdź na stronę internetową:   https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 .        Otwórz podręcznik na stronie  47 i uważnie przeczytaj temat "Dodajemy dźwięk do programu". Do programu tworzonego w środowisku Baltie można dodawać pliki dźwiękowe (z rozszerzeniem wav). A później je odtwarzać po uruchomieniu programu. Program Baltie umożliwia nagrywanie własnych plików dźwiękowych a później ich odtwarzanie.     Jeśli Twój komputer jest wyposażony w mikrofon i głośnik spróbuj wykonać ćwiczenie 4 ze strony 49. Przed zrobieniem tego ćwiczenia dokładnie przeczytaj przykłady 2 i 3 ze stron 47 - 48. Jak zapisać i poprawić plik dźwiękowy jest opisane w uwadze pod przykładem 2. Następnie po kolei  wykonaj polecenia z ćwiczenia 4 znajdującego się na stronie 49. Uważnie przeczytaj wskazówkę, która znajduje się pod tym ćwiczeniem.     Efekty swojej pracy zapisz na swoim komputerze w utworzonym specjalnie do tego tematu folderze, będzi

19.05 wtorek klasa 1 religia

Temat: Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie. pomyśl jakie są zadania pasterza oglądając  film   Jak myślisz: czy Pana Jezusa możemy nazwać Dobrym Pasterzem odpowiedz na to pytanie oglądając Opowieści biblijne - Zagubione owieczki Pan Jezus jako Dobry Pasterz kocha każdego z nas, troszczy się o nas i nasze rodziny każdego dnia.  

19.05 wtorek, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie równań. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (20.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 10.00.

19.05.2020r. wtorek,klasa VIII,język angielski

Lesson Topic: Science and technology-reading and vocabulary exercises. Witam.Na dzisiejszej lekcji chcę,żebyście popracowali z waszymi ćwiczeniami,utrwalając słownictwo z tematu "nauka i technika". Otwórzcie ćwiczenia na str.46 ,wykonujemy ćw.1,2,3,4. Na str.47,ćw.1 i 2-dotyczące tekstu (str.104 podręcznik) oraz ćw.1 i 2 -dotyczące funkcji językowych.Proszę o przesłanie na maila lub messengera do sprawdzenia ćwiczenia z czytania(1 i 2 ) Mowę zależną poćwiczymy na zoomie w czwartek.

19.05 wtorek klasa 4 informatyka

   Wejdź na stronę:     https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=64 .       O twórz podręcznik na stronie 101 a następnie przeczytaj temat "Wycinamy, kopiujemy i wklejamy fragment tekstu".     W tekście ten sam fragment może być umieszczony kilka razy np. w piosence powtarza się refren. Nie musimy przepisywać tego samego, możemy kopiować, wycinać, wklejać to samo, w odpowiednim miejscu. Aby wykorzystać te możliwości można skorzystać z prawego przycisku myszy. Można także korzystać ze skrótów (są na stronie 102).     Przeczytaj przykład 1  a następnie zrób ćwiczenie 1 ze strony 102  (w edytorze tekstu np. Word lub OpenOffice Writer) i prześlij na mój adres     jolantalepianka95@gmail.com .        Jeśli masz problem z rozwiązaniem zadania, nie zniechęcaj się. W razie pytań, trudności, wątpliwości - proszę pisać na mój adres -   jolantalepianka95@gmail.com .     

26.05 wtorek klasa 2 religia

Temat: Wniebowstąpienie- z Jezusem idziemy do Ojca. zobacz film animowany o  zmartwychwstaniu i wniebowstąpieniu Pana Jezusa przeczytaj o tym i zobacz obrazek na str. 92 przeczytaj tekst z podręcznika str.93 i zastanów się nad nim następnie wykonaj zadania str. 92 i 93 

20.05 środa Klasa 8 Chemia

Temat: Sacharydy. Po białkach zajmujemy się sacharydami. Potocznie nazywamy je po prostu cukrami. Zapiszmy w zeszycie punkt: 1.   Skład pierwiastkowy sacharydów. Na podstawie doświadczenia ze strony 202 w podręczniku napisz, jakie pierwiastki wchodzą w skład sacharydów. 2. Ogólny wzór sacharydów. Przepisz go ze str. 202. Opisz, co oznaczają litery n i m Wyjaśnij także skąd wzięła się historyczna nazwa "węglowodany" (odp. str. 203 u góry) 3. Rodzaje sacharydów. Przepisz podział ze str. 203 Na koniec 1- 3 ze str. 203. Owocnej pracy!

19.05 wtorek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Pierwiastek kwadratowy i sześcienny - ćwiczenia. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 9.15. W środę (20.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 10.20.

19.05 wtorek klasa 2 religia

Temat: Święty Jan Paweł II 100-lecie urodzin  oglądnij historię życia Jana Pawła II Następnie na kartce narysuj wydarzenie związane ze św. Janem  Paweł II, które oglądnąłeś w czasie filmu. Poproś rodziców o wysłanie skanu na adres: rysiek332@gmail.com Pomyśl:w czym chciałbyś naśladować papieża Jana Pawła II

19.05 wtorek, klasa IV - MATEMATYKA

Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych - zadania z treścią. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

19.05 wtorek klasa 8 język niemiecki

Dzień dobry Witam Was serdecznie w nowym tygodniu. Temat dzisiejszej lekcji wpisujecie z datą 19.05.2020r. Thema: Im Sommer werde ich ans Meer fahren. (Latem pojadę nad morze. ) Dzisiaj zapoznamy się z czasem przyszłym Futur I. Co to za czas i jak go tworzymy ? Obejrzyjcie krótki filmik: https://youtu.be/YoBKg3xeavs Przepiszcie do zeszytu notatkę;                      FUTUR I werden           +            Infinitiv(bezokolicznik) Czasowmik werden odmieniamy( ich werde/   du wirst/ er,sie, es, wird/ wir werden/ihr werdet/ sie,Sie werden) Przykłady: 1.Er wird in die Berge fahren. (On pojedzie w góry. ) 2. Wir werden nach Spanien fahren. (Pojedziemy do Hiszpanii.) 3.Im Mai wird unsere Klassenfahrt stattfinden. ( W maju odbędzie się nasza wycieczka klasowa.) Poczytajcie też sobie o czasie przyszłym w podręczniku na stronie 81(4) . Pozdrawiam E.Kmieć

19.05 wtorek klasa 7 język niemiecki

Dzień dobry Witam Was serdecznie w nowym tygodniu. Temat lekcji wpisujecie z datą 19.05.2020r. Thema: Welches Datum ist heute? ( Określanie daty. ) Na dzisiejszej lekcji nauczymy się określać daty. Najpierw jednak zapoznamy się z tworzeniem liczebników porządkowych. W podręczniku na stronie 81 znajdziecie wyjaśnienie, jak je tworzymy. Proszę się zapoznać z krótką notatką oraz obejrzeć krótkie filmiki na ten temat: https://youtu.be/ufzX0OL2-mI https://youtu.be/Je2nNfycHF0 Określanie daty: Das heutige Datum./ Dzisiejsza data. Welches Datum ist heute? Heute ist:                                                    Heute haben wir: 01.02. – der erste Februar                      -den ersten Februar 02.05. – der zweite Mai                         -den zweiten Mai 19.07. – der neunzehnte Juli                 -den neunzehnten Juli 23.01. – der dreiundzwanzigste Januar         -den dreiundzwanzigsten Januar Itp. Proszę przeczytać zadanie 3 ze strony 74/ Okre

19.05.2020,wtorek,kl.VI,muzyka

Witajcie! kolejny tydzień jest za nami. Dzisiejszy temat lekcji:   Sylwetka Witolda Lutosławskiego jako jednego z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów polskich i jego inspiracje muzyką Rzeszowszczyzny. Tym razem skorzystajmy z e-podręcznika: Wejdź w e-podręcznik, muzyka ,temat: WYBITNI KOMPOZYTORZY- WITOLD LUTOSŁAWSKI(rozwijaj kolejne strony podczas szukania, bo temat o Lutosławskim nie jest na pierwszej wyświetlonej.) Cała lekcja poprowadzona w e-podręczniku pomoże ci poznać biografię i twórczość kompozytorską W. Lutosławskiego. Przykłady utworów przybliżą wiedzę na temat związku Lutosławskiego z Rzeszowszczyzną .  Relacje z poprawnie wykonanych poleceń w e-podręczniku proszę przekazać na Messengerze.  Każdy proponuje swoją godzinę i dzień w e-meilu. Powodzenia.   W razie jakiegoś kłopotu, czy trudności z wyszukaniem tematu, pisz wcześniej w e-meilu. Powodzenia.:-)

19.05.2020r. wtorek,klasa IV,język angielski

Lesson Topic: Module 6-revision,part 1. Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.9.00.

19.05 wtorek klasa 3 zajęcia zintegrowane

Obraz
                                                Edukacja plastyczna 🎨 Wrócimy do wczorajszego tematu: Transport drogowy.  Otwórzcie podręczniki na s. 35. Temat: Fantastyczny świat pojazdów na kołach - rysowanie cienkopisem, flamastrem i kredkami. Opis techniki: - rysowanie czarnym cienkopisem na całej powierzchni kartki kół różnej wielkości.  - łączenie kół czarnym flamastrem tak, aby należały do pojazdów z każdej omawianej grupy (ciężarowe, osobowe, specjalne, autobusy), które wzajemnie na siebie zachodzą - w pionie, w poziomie, na skos (te same koła mogą należeć do różnych pojazdów). - kolorowanie pojazdów tak, aby kolory się na siebie nakładały.  Zapraszam do wykonania obrazków. Życzę udanej zabawy podczas rysowania!                                           Czas na przerwę!   🏃... 🏃                Edukacja polonistyczno/przyrodnicza Temat: Środki transportu kolejowego.  Podręcznik s. 38 - 39. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na podanych

19.05.2020,wtorek,kl.V,plastyka

Witajcie,kolejny tydzień minął!!! Temat dzisiejszy: Zwiedzanie jako sposób poznawania historii i niezwykłości zwiedzanych miejsc. Dziś lekcja ,która pozwoli ci opisać miejsce ,które najbardziej cię urzekło podczas np. -wycieczki szkolnej - wakacyjnego wyjazdu Może być to opis zwiedzanych miast, ciekawych miejsc,budowli  lub przestrzeni otwartych( parków przyrody,zoo,lasów itp.) Notatka mogłaby zawierać od 5-10 zdań ,kierując się tematem : zwiedzanie to sposób poznawania historii niezwykłych miejsc. Możesz zamieścić jakieś fotografie , mapę lub namalować to miejsce pod notatką. Dziękuję.:-)

19 maja, język polski, kl. VIII

Temat: Części mowy- przypomnienie i utrwalenie. Lekcja przez Zoom o godz. 11.00.

19 maja, język polski, kl. VII

Temat: Homonimy- brzmią tak samo, znaczą co innego. Lekcja przez Zoom o godz. 10.00.

19 maja, język polski, kl. VI

Temat: Orzeczenie czasownikowe i imienne. Lekcja przez Zoom o godz. 9.00.

19 maja, język polski, kl. V

Obraz
Temat: Przygotowujemy się do opisu Stasia Tarkowskiego. " W pustyni i w puszczy" 1. Rozwiąż krzyżówkę i odczytaj hasło. 2. Na podstawie tekstu lektury uzupełnij plan opisu Stasia Tarkowskiego. Do 2 A Polak, syn inżyniera, wychowywany tylko przez ojca, jego matka-Francuzka- zmarła przy porodzie, miał 14 lat  Do 2 C, np. odważny, mężny- nie lękał się Mahdiego, wyruszył sam w nocy po lekarstwo dla Nel Do 2 D, np. Staś to chłopiec godzien podziwu; zadziwił mnie swoją dojrzałością i odwagą

19.05 wtorek klasa 2 zajęcia zintegrowane

Obraz
Edukacja matematyczna Temat: Odejmowanie liczb dwucyfrowych.  Podręcznik s. 35. Przeanalizuj jakim sposobem wykonała obliczenia matematyczanka. (Policzyła, że w skarbonce jest 79 zł. Wiedziała, że Antek wrzucił do skarbonki 45 zł. Liczyła tak:  .) 79 - 45 = 79 - 40 - 9 = 39 - 5 = 34 Wykonaj zadanie 1( 4 wybrane przykłady zapisz do zeszytu) . Wykonaj zadanie 2 (2 wybrane przykłady zapisz do zeszytu) . Zeszyt ćwiczeń s. 31.   Wykonaj zadanie 1 i 2. Czas na przerwę!  🏃 Edukacja polonistyczno/społeczna Temat: Mama i Ludwik Pasteur  (zapisz do zeszytu). Ludwik Pasteur żył w latach 1822 - 1895. Był wielkim wynalazcą.  Wynalazł szczepionkę przeciwko wściekliźnie      i zastosował ją jako pierwszy 6 czerwca 1885 roku. Lek został podany chłopcu pogryzionemu przez psa chorego na wściekliznę.    Podręcznik s. 36- 37. Oglądnij i przeczytaj komiks o Ludwiku Pasteurze. Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem. Zeszyt ćwiczeń s. 32. Rozwiąż krz