Posty

Wyświetlanie postów z maja 20, 2020

20.05. środa, przedszkole, grupa 3,4 latki

Obraz
Witam dzieciaczki w środę :) Dzisiejszy temat to ,,Zawody naszych rodziców" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=W8c6k4FGgHM 2. Słuchanie wiersza  Ireny Róży Salach ,,Tata jest… " Tata Olka jest kucharzem, tata Ani – marynarzem, tata Krysi dobrze piecze, tata Tomka ludzi leczy, tata Zosi trudy znosi, tata Werki topi serki, tata Kuby szelki gubi, tata Iwony sprzedaje balony, tata Marty lubi żarty. A mój kochany tatulek, tatulek kochany, wcale nie może żyć bez mojej miłej mamy. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.  − Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu? − Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi? − Czy gubienie szelek to zawód? − Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać? 3. Oglądanie obrazków przedstawiających różne zawody Przyjrzyjcie się obrazkom i spróbujcie odgadnąć jaki to zawód oraz co jest potrzebne w danym zawodzie np. Malarka potrzebuje farb i p

20.05 środa klasa 5 religia

Temat: Ten, który głosił naszym przodkom wiarę- św. Wojciech. Oglądnij film o  św. Wojciechu   Przeczytaj tekst w podręczniku o św. Wojciechu str. 130- 131 Następnie po oglądnięciu filmu i przeczytaniu tekstu  napisz w zeszycie w punktach : Historia życia św. Wojciecha:   1. Narodziny Wojciecha ok. 956 r. / ja zrobiłem 1 punkt, ty dopisz następne/ zadanie prześlij: rysiek332@gmail.com

20.05 środa klasa 8 fizyka

Obraz
Witam Was na dzisiejszej lekcji. Zbliża się czas wystawiania ocen – proszę przesyłać zadania (szczególnie te zaległe)!    Na dzisiejszej lekcji nauczymy się konstruować obrazy powstające w zwierciadłach wklęsłych .    Napiszcie temat lekcji z datą 20.05: Temat lekcji: Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne wklęsłe.      Na pewno każdy z Was przeglądał się w bombkach choinkowych lub w łyżce czy w łyżeczce. Lusterko kosmetyczne, które powiększa twarz to zwierciadło wklęsłe.     W konstrukcji obrazów w zwierciadłach wklęsłych rysuje się promienie świetlne.     Promień świetlny jest linią, wzdłuż której rozchodzi się światło. W celu geometrycznej konstrukcji obrazu, między innymi w zwierciadłach, posługujemy się tzw. promieniami konstrukcyjnymi. W zwierciadle kulistym wklęsłym będą to: 1.    promień równoległy do osi optycznej, który po odbiciu przechodzi przez ognisko zwierciadła  F . Bieg tego promienia wynika z definicji ogniska; 2.    promień przechod

20.05 środa klasa 7 fizyka

Witam Was na dzisiejszej lekcji. Zbliża się czas wystawiania ocen – proszę przesyłać zadania (szczególnie te zaległe)!    Na dzisiejszej lekcji dowiecie się co to są maszyny proste i gdzie znalazły zastosowanie.    Napiszcie temat lekcji z datą 20.05: Temat lekcji: Przykłady i zastosowanie maszyn prostych .    Aby dowiedzieć się co to są maszyny proste i do czego służą obejrzyjcie film na kanale youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ztLGQzO1EAw Po obejrzeniu filmu napiszcie notatkę na temat: - przykłady maszyn prostych, - ich zastosowanie. Zrób zdjęcie napisanemu zadaniu w zeszycie i prześlij na mój adres: jolantalepianka95@gmail.com Nie zapomnijcie napisać czyja to praca (imię, nazwisko, klasa)! W razie pytań, wątpliwości, kłopotów piszcie na ten sam adres.

20.05.środa, przedszkole, grupa 5, 6 latków

Obraz
Dzień dobry. Witam Was w ten piękny słoneczny dzień i przesyłam dużo uśmiechu. Nasz dzisiejszy temat to „Wszystkie dzieci nasze są   ” 1.Ćwiczenia ruchowe na dobry początek dnia : https://www.youtube.com/watch?v=20kRqwaYjvA&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=10 2.   Zabawy z sylabami: - Przedstawienie się – „Klaskanie w rytmie imion.”   -Dzielenie imienia swego na sylaby 3. Słuchanie wiersza W. Fabera ,, Dzieci świata” W Afryce w szkole na lekcji, Śmiała się dzieci gromada, Gdy im mówił malutki Gwinejczyk, Że gdzieś na świeci śnieg pada. A jego rówieśnik Eskimos, Tez w szkole w chłodnej Grenlandii, Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy. Afryki, ani Grenlandii My także jak dotąd nie znamy, A jednak wierzymy w lodowce, W gorące pustynie, w banany. I dzieciom z całego świata, chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy, że dzielni z nich ludzie, jak i z nas samych wyrosną. Rozmowa na temat wiersza: - Z czeg

20.05.2020r. środa,klasa III,język angielski

Lesson Topic:Unit 5-revision,part 2. Ćw.1. Wstaw: in.on,at. 1.We've got English .............. Tuesday. 2.Lessons start .......... 8.00. 3.I have a shower .......... the evening. 4.I go to bed ............ night. 5.We go to church ......... Sunday. 6.Do you have breakfast ....... the morning? Ćw.2. Napisz słowami godziny: 6.00- 10.30- 12.00- 4.30- Ćw.3. Wstaw: have, go, get, put, do, 1.I .............. up at 6 o'clock. 2.They ............. to school in the afternoon. 3.We ................. lunch at school. 4.I ........... my homework after dinner. 5.Do you .......... on your pyjamas? Proszę uzupełnione ćwiczenia przesłać mi na maila do oceny.

20.05.2020r. środa,klasa II,język angielski

Lesson Topic: Unit 5-extra vocabulary. Dzień dobry.Na zakończenie rozdziału 5 słówka,które wyrażają nasze uczucia i odczucia.Zapiszcie pod tematem: angry[engry]-zły (na kogoś) tired[taje:d]-zmęczony hungry[hangry]-głodny thirsty[fe:sty]-spragniony hot-gorący cold-zimny Otwórzcie podręczniki na str.90 i przeczytajcie wyrazy pod obrazkami.Następnie znajdżcie w ćwiczeniach(pod koniec) stronę z tytułem Extra Vocabulary 5 i wykonajcie znajdujące się tam zadania.Powodzenia.

20.05 środa Klasa 5 Technika

Temat: Zdrowe odżywianie. Witam Was na zajęciach techniki! :) Kontynuujemy tematykę prozdrowotną związaną ze zdrową dietą. Proszę Was dzisiaj o skorzystanie z zeszytu ćwiczeń dostępnego pod linkiem: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Technika_Jak_to_dziala%5Bkl_5%5D%5Bpr_2018%5D/#p=32 Na podstawie tekstu "Zdrowe odżywianie" odpowiedz  na kartce na pytania: 1. Jakie produkty należy umieszczać w swojej diecie? 2. Jakie składniki pokarmowe powinny zawierać posiłki? Teraz zajmiemy się ćwiczeniem 5, które należy rozwiązać w oparciu o piramidę zdrowego żywienia . Ostatnie zadanie znajduje się pod hasłem "Mam pomysł"- dotyczy ułożenia jadłospisu dla Twojego rówieśnika, który wyrusza na całodzienną wyprawę rowerową- coś w sam raz dla Was!- w końcu za miesiąc wakacje! Swoją dietę zapisz na kartce. Miłej pracy!

20.05 środa, klasa VIII - MATEMATYKA

Temat: Pole koła - zadania. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00. Jutro (21.05) lekcja przez aplikację zoom odbędzie się o godzinie 12.00.

20.05 środa Klasa 7 Biologia

Temat: Współdziałanie układów narządów w utrzymywaniu homeostazy. Dział kończący naukę biologii w klasie 7 nosi tytuł: "Homeostaza. Zdrowie i choroby". Kluczowym wydaje się termin "homeostaza". Zapiszmy, co oznacza. 1. "Homeostaza" - stan wewnętrznej równowagi organizmu. Gdy jest zachowany- jesteśmy zdrowi, dobrze się czujemy. Gdy jest zaburzony, pojawia się choroba- może mieć podłoże fizyczne lub psychiczne. Zapisz teraz: 2. Przykłady zachowań związanych z homeostazą: Pierwszy podaję ja, dwa inne Ty - temperatura ciała 36,6 ︒C, - - 3. Przykłady zaburzeń homeostazy: - spadek temperatury ciała poniżej 35︒C- apatia, senność, utrata przytomności, śmierć Kolejne Ty! - - 4. Sprzężenie zwrotne- Wytłumacz, co to za mechanizm ( odp. na str. 259) Przeczytaj, jak utrzymywana jest stała temperatura ciała oraz jak regulowany jest poziom glukozy we krwi i ilość wody w organizmie- str. 260- 261 Na zakończenie zapoznaj się z tekstem na temat gorączki

20.05 środa klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Zastosowanie własności działań na pierwiastkach. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 10.20. W czwartek (21.05) lekcja matematyki przez aplikację zoom o godz. 9.15.

20.05.środa wych. fiz. kl7-8

Witam. Cw.na dziś:zaczynamy od truchtu w miejscu,wymachy ramion w przód i w tył,na boki,podskokiem przysiad w wykroku,kolejno lewą i prawą nogą,siad prosty-skłon tułowia w przód z chwytem za kostki nóg i przyciągnięcie tułowia do kolan,w postawie z chwytem bioder-krążenie bioder,zataczanie ósemek,to samo kolanami.Powodzenia.

20.05 środa Klasa 4 Technika

Temat: Skrzyżowania równorzędne. Witam Was po tygodniowej przerwie. Kontynuujemy zagadnienia związane z ruchem na skrzyżowaniach. Pamiętacie jakie skrzyżowania nazywamy równorzędnymi? Z pewnością tak, ale przypomnijmy sobie dla utrwalenia to pojęcie. Zapiszmy w zeszycie: Skrzyżowanie równorzędne to takie, gdzie nie ma znaków drogowych ustalających kolejność przejazdu oraz nie występuje sygnalizacja świetlna. Nie ma tu też osoby kierującej ruchem. Czy pamiętacie, jaka reguła obowiązuje na takim skrzyżowaniu? Tak, to reguła prawej ręki . Obejrzyjmy poglądowy filmik dla utrwalenia: https://www.youtube.com/watch?v=RSnhqDM8WCU&list=PLo3HgKlbcnZrTfKh_27OLPa3YJJN1LlBp&index=4 Wobec tego wiemy wszystko, by poćwiczyć na konkretnych przykładach. Zajmijmy się ćwiczeniem 2 (str. 64?) Jest tu 6 skrzyżowań, na których trzeba ustalić kolejność przejazdu. No to do dzieła! Odpowiedzi pisz w zeszycie. No koniec obejrzyj 2 minuty 54 sekundy filmu: https://www.youtube.com/watch?v

20.05.środa wych.fiz. kl5-6

Cw. na dziś:bieg w miejscu,ćw. ramion-w podporze klęcznym uginanie ramion z siadem na pięty i prostowanie ramion z wychyleniem tułowia w przód,pajacyk,dwa podskoki obunóż w miejscu,trzeci podskok z rozkrokiem w locie,w leżeniu tyłem wznoszenie obydwu nóg i opuszczanie coraz bardziej nad głowę, przechodząc do leżenia przewrotnego,w siadzie rozkrocznym skręt i skłon lewą ręką do prawej stopy na odwrót.Powodzenia.

20.05.środa plastyka kl.7

T:Wycieczka.Rysujemy z natury.Co jest ważniejsze-obserwacja rzeczywistości, interpretowanie świata po swojemu czy też inspirowanie się naturą? Jest ładana pogoda,więc weżmiecie szkicowniki i pomaszerujecie w plener rysować.A co rysować?Wszystko co was otacza i zainteresuje.Może to być krajobraz widziany z podwórka lub pojedyncza rzecz:drzewo, kwiat,jakaś inna mała roślina,a najlepiej to wszystko po kolei.

20.05 środa, klasa VI - MATEMATYKA

Temat: Rozwiązywanie równań, sprawdzanie poprawności rozwiązania. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 10.00.

20.05.2020 r. - kl. 5 - HISTORIA

  20.05.2020 r. – kl. 5 – HISTORIA Temat: Państwo polskie za Kazimierza II Wielkiego. Realizacja tematu i lekcja z aplikacją zoom. 1.       Przypomnij, komu zawdzięczamy zjednoczenie ziem polskich po okresie rozbicia dzielnicowego; jakim stanom i grupom społecznym oraz jakim książętom. Jaką rolę odegrał w procesie zjednoczenia i umacniania państwa Władysław Łokietek? 2.       Omówimy dzisiaj politykę wewnętrzną i zagraniczną Kazimierza Wielkiego. Uzasadnimy, dlaczego temu władcy – ostatniemu z rodu Piastów – nadano przydomek „Wielki”. 3.       Tekst w podręczniku, s.190-194. 4.         Kim był Kazimierz Wielki i w jaki sposób wzmacniał państwo polskie? Kazimierz Wielki był synem króla Władysława Łokietka. Objął rządy w 1333 r.  a zakończył w 1370 roku. Głównym jego zadaniem było dalsze zjednoczenie ziem polskich. Poza Królestwem Polskim pozostawał Śląsk, Mazowsze, Pomorze, Kujawy. Młody, 23-letni władca, wybrał zamiast wojny drogę rokowań dyplomatycznych. 5.