Posty

Wyświetlanie postów z czerwca 8, 2020

8.06 poniedziałek klasa 7 religia

Temat: Miłosierdzie Boże Zadanie 1. Rozszyfruj zapis a dowiesz się jaki przydomek zyskała sobie św. Faustyna Kowalska. A E I O B D G K Ł M P R S T Z Ż 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 1,11,4,13,14,4,9,8,1                5,4,16,2,7,4                  10,3,9,4,13,3,2,12,6,15,3,1 …………………………………………………………………………………………………... Zadanie 2. Zapoznaj się z najważniejszymi faktami z życia św. Faustyny i sporządź jej jej historię życia. Helena Kowalska (siostra Faustyna) przyszła na świat 25 sierpnia 1905 roku w Głogowcu. Dwa dni później została ochrzczona w kościele parafialnym w Świnicach Warckich. W wieku siedmiu lat usłyszała po raz pierwszy wezwanie do życia zakonnego, jednak by je zrealizować musiała

8.06 poniedziałek klasa 7 i 8 WDŻ / dziewczyny/

Temat: Antykoncepcja i środki wczesnoporonne. / dziewczyny/ oglądnij  prezentację a następnie prześledź kolejne punkty lekcji i odpowiedz oraz  rozwiąż zadania: 1. Antykoncepcja- co to jest? 2. Środki antykoncepcyjne dzielimy na: mechaniczne chemiczne hormonalne  przyporządkuj do odpowiedniej grupy środki antykoncepcyjne: prezerwatywa, tabletki hormonalne,kremy plemnikobójcze, plastry, kapturki, pianki 3. Działanie uboczne  antykoncepcji. 4. Antykoncepcja a NPR / Naturalne Planowanie Rodziny/    wybór należy do ciebie. Zapoznaj się z co daje antykoncepcja a co NPR, co służy życiu,  a co niszczy życie.

8.06 poniedziałek klasa 4 religia

Temat: Afryka i Azja- Ewangelia na krańcach świata. zobacz film  dzieci Afryki   przeczytaj tekst podr. str.138 Zeszyt: zadanie str.139 podręcznik

08.06.2020 r. - kl. 8 - wiedza o społeczeństwie

    08.06.2020 r. Temat: Wybrane problemy współczesnego świata – wypowiedzi uczniów i głos w dyskusji. Lekcja   z aplikacją zoom. Przypominam podaną wcześniej tematykę: 1.       Niedobory wody. 2.       Rosnąca skala migracji. 3.       Konflikty zbrojne. 4.       Terroryzm. 5.       Pandemie. 6.       Zagłada tropikalnych lasów. 7.       Dziura ozonowa. 8.       Kwaśne deszcze. 9.       Globalne ocieplenie. i   inne Odpowiedz na pytania testowe – podręcznik, s 197 i prześlij do oceny, wg przyjętych zasad (przypominam: danszkola123@gmail.com lub w innej formie).

08.06.2020r. poniedziałek,klasa V,język angielski

Lesson Topic: "Let's go rafting." Lekcja prowadzona przez aplikację zoom o godz.9.40.

08.06.2020r. poniedziałek,klasa III,język angielski

Lesson Topic: At the seaside. Dzień dobry.Dzisiaj poznamy nowe słowa,które ściśle związane są z morzem.Otwórzcie podręczniki na str.56.Popatrzcie na ćw.1.Zapiszcie słowa w zeszycie; starfish-rozgwiazda snail-ślimak jellyfish[dżelyfisz]-meduza seahorse[siho:s]-konik morski crab-krab pool[pul]-basen rock-skała explore-badać,odkrywać look for-szukać rest-odpoczywać catch[kecz]- łapać safe[sejf]-bezpieczny walk sideways[łok saidłejs]-chodzić bokiem Wszystkie te słowa znajdują się w tekście (ćw.2,str.56). Przeczytajcie uważnie tekst i wykonajcie w zeszycie ćw.3 (należy przeczytać zdania i napisać "prawda/fałsz").W ćwiczeniach zróbcie zadania ze str.64.

8.06 poniedziałek klasa 1 religia

Temat: Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie. Pan Jezus jest dla każdego człowieka jak Dobry Pasterz, który  ciągle szuka zagubione swoje owieczki, które przez grzech się od niego odłączyły zobacz film  Zagubiona owca   czasem i my jesteśmy takimi zagubionymi owieczkami, kiedy  popełniamy zło odłączając się od Jezusa.  posłuchaj i naucz się piosenki  Jezus przez życie mnie wiedzie

8.06 poniedziałek Klasa 6 Technika

Obraz
Temat: Rzuty prostokątne. 1. Rzuty prostokątne pokazują przedmiot z kilku stron. Najczęściej są one wykonywane na trzech płaszczyznach, określanych jako rzutnie. Na pierwszej z nich przedstawia się rzut główny, czyli widok bryły z przodu. Druga rzutnia zawiera widok z góry, a trzecia z boku. 2. Rzutnia rzutów prostokątnych. 3. Wszystkie rysunki wykonujemy ołówkiem. 4. Prześledź uważnie !!! informacje o rzutach prostokątnych dostępne pod linkiem (przydadzą się na następnej lekcji): http://t3i.ugu.pl/viewpage.php?page_id=19 Do zobaczenia za tydzień!

08.06.2020 r. - kl. 8 - HISTORIA

        08.06.2020 r. – kl. 8 – HISTORIA Temat: Średniowiecze – bilans wiadomości. 1    1.  Wyjaśnij nazwę: średniowiecze i podaj daty cezuralne. Wyjaśnij znaczenie dat rozpoczynających i kończących średniowiecze. 2    2.    Przypomnij dorobek polityczny, gospodarczy i kulturalny pierwszych państw średniowiecznych: Bizancjum, państwo Arabów, państwo karolińskie, państwa na zachodzie Europy: Królestwo Francji, Italii, Niemiec, Anglii oraz państwa słowiańskie: Wielkie Morawy, Czechy, Polska, Ruś Kijowska, Bułgaria… 3   3.    Oto hasłowo przypomnienie ogólnych zagadnień: a)      Wydarzenia: V w, VI w, 622, 800, 843, 962,1054, 1077, 1096, 1099, 1122,   b)      Rola chrześcijaństwa, Kościoła, zakonów c)       Architektura: styl romański i gotycki d)      Walka cesarstwa z papiestwem e)      Wyprawy krzyżowe i zakony rycerskie f)        Rycerstwo i system lenny g)       Społeczeństwo stanowe h)      Islam, i)         Pojęcia i nazwy; postacie historyczne i ich

8.06 poniedziałek klasa 7 fizyka

Temat lekcji: Zmiany stanu skupienia ciał. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 11.15.

8.06 poniedziałek Klasa 8 Biologia

Temat: Gospodarowanie zasobami przyrody. Zapraszam Was dzisiaj do obejrzenia materiału na podstawie którego powtórzymy sobie wiadomości z działu oraz wzbogacimy o nową wiedzę. Obejrzyj materiał pod linkiem: https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,biologia-lekcja-1-12052020,47936872 Odpowiedz na jego podstawie na pytania: 1. Na jakie odkrycie geograficzne miała wpływ energia wiatru? 2. Czym jest retencja? 3. Co to jest "wysoka emisja"? 4. Wymień gazy cieplarniane. Dziękuję za uważne oglądanie. Kolejna lekcja w poniedziałek!

8.06 poniedziałek, klasa V - MATEMATYKA

Temat: Przykłady graniastosłupów prostych, prostopadłościany i sześciany. Lekcja przez aplikację zoom o godzinie 11.00.

08.06.2020 r. - kl. 6 - HISTORIA

     08.06. 2020 r. – kl. 6 – HISTORIA Temat: Rzeczpospolita  w XVI wieku – bilans wiadomości.       1.    Powtarzamy (podręcznik, s. 48 – 60): a)      Polska i Litwa pod rządami ostatnich Jagiellonów b)      Kształtowanie się demokracji szlacheckiej c)       Powstanie Rzeczypospolitej Obojga Narodów       2.    Przypomnij kolejnych władców z rodu Jagiellonów – analiza drzewa genealogicznego.       Umiejscawiamy ich panowanie w określonych wiekach.       3.    Oceniamy, na podstawie znanych faktów, politykę zagraniczną ostatnich Jagiellonów.       4.    Posługujemy się datami: 1505, 1525, 1569, 1572, 1573  oraz pojęciami i nazwami: hołd pruski, Inflanty, konstytucja nihil novi, sejm walny, demokracja szlachecka, unia lubelska, Rzeczpospolita Obojga Narodów. Proszę ten punkt wykonać w formie pisemnej i przesłać do oceny ( danszkola123@gmail.com ) 6.  Na lekcji z aplikacją zoom, w środę, będziemy kontynuować powtórzenie –      także cd. od s. 61 – 80 w podręcz

8.06 poniedziałek klasa 7 matematyka

Temat lekcji: Działania na pierwiastkach - test. Lekcja przez aplikację zoom o godz. 10.20. We wtorek (9.06) lekcja matematyki przez  aplikację teams o godz. 9.00.

8.06 poniedziałek Klasa 7 Biologia

Temat: Choroby nowotworowe. Dzisiaj zajmiemy się chorobami nowotworowymi. Dziedziną, która zajmuje się chorobami nowotworowymi jest onkologia - zapisz to hasło w zeszycie. Zaczniemy od przyczyn powstawania chorób nowotworowych. Otwórz materiały dostępne pod linkiem: https://epodreczniki.pl/a/choroby-nowotworowe/DoL1CMKiU i przeczytaj punkt " Jak powstaje nowotwór ?" Na jego podstawie napisz w zeszycie odpowiedź na to pytanie oraz wyjaśnij czym są nowotwory łagodne i złośliwe. Przejdźmy do " Czynników rakotwórczych ". Wypisz je i zauważ, na jak wiele mamy wpływ. Na koniec zajmiemy się metodami leczenia nowotworów . Na podstawie e- podręcznika wypisz je i zapoznaj się na czym polegają. Dziękuje za dzisiejszą lekcję.😊

08.06.poniedziałek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam przedszkolaczki po weekendzie :) Nasz dzisiejszy temat to ,,Podróż samolotem" 1. Ćwiczenia na dobry początek dnia https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0 2. Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Wakacyjne podróże. Na wakacje czas! Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki. – Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie? – Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu? – Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą. – To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka. – W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym!

08.06.poniedziałek wych.fiz,kl.3-4,5-6

Ćw. na dziś: w postawie wymachy ramion w przód i w tył,wymachy ramion w przód i w tył z półprzysiadem i przysiadem,postawa-przysiad podparty-postawa,to samo podskokiem;z przysiadu podpartego koci grzbiet; w leżeniu przodem skłony tułowia w tył;z chwytem bioder,z rękami pod brodą,z ramionami w bok;w siadzie rozkrocznym skręty tułowia na zmianę raz w prawo raz w lewo;bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan i klasnięciem pod kolanem

08.06.2020 r. - kl. 4 - PRZYRODA

    08.06. 2020 r. – kl. 4 – PRZYRODA Temat: Dlaczego i w jaki sposób chronimy przyrodę? 1.       Zapisz temat lekcji. 2.       Zapoznaj się z tekstem w podręczniku, s.213 – 217 i odpowiedz na pytania: a)       Dlaczego powinniśmy chronić przyrodę, dbać o ochronę środowiska? b)      Jakie zwierzęta brali pod ochronę władcy i książęta Polski: Bolesław Chrobry, Bolesław Kędzierzawy, Władysław Jagiełło, Zygmunt I Stary? c)       W którym roku powstała pierwsza w kraju ustawa o ochronie przyrody? d)      Jak chronimy przyrodę w Polsce? Wymień podstawowe formy ochrony przyrody. e)       Czym charakteryzuje się: park narodowy, park krajobrazowy, rezerwat przyrody, pomnik przyrody? Wyjaśnienie zapisz w zeszycie i prześlij do oceny. f)       Zapoznaj się z mapą Polski na s.214 w podręczniku – położeniem i nazwą parków narodowych w Polsce. 3.       Wykonaj zadania w Z.Ćw. s. 110 – 111 – prześlij do oceny, wg znanych zasad.   (przypominam: danszkola123@gmail.com lu