07.04 wtorek klasa 6 Geografia
Geografia
klasa VI – 7 kwietnia 2020r.
WITAJCIE! Święta tuż,
tuż! Cieszycie się!
Przynajmniej w nauce
będzie - STOP. :)
Z geografii na dziś
proponuję podsumowanie i utrwalenie wiadomości z tematu 1 i 2.
Zapisz w zeszycie temat – Niemcy, Czechy,
Słowacja - ćwiczenia.
Następnie
przeanalizuj test i zapisz w zeszycie krótkie odpowiedzi do zamieszczonych
PONIŻEJ zadań dotyczących Niemiec, Czech i Słowacji.
NIEMCY, CZECHY, SŁOWACJA – test (max. 42p)
Zadanie 1) Zapisz w zeszycie zdania
prawdziwe. 2p/
A. Niemcy leżą na zachód od
Polski.
B. Niemcy nie mają dostępu do morza.
C. Ukształtowanie powierzchni Niemiec jest bardzo urozmaicone: od nizin na północy przez wyżyny aż po wysokie góry – Alpy na południu.
D. Landy w Niemczech są odpowiednikami naszych miast.
B. Niemcy nie mają dostępu do morza.
C. Ukształtowanie powierzchni Niemiec jest bardzo urozmaicone: od nizin na północy przez wyżyny aż po wysokie góry – Alpy na południu.
D. Landy w Niemczech są odpowiednikami naszych miast.
Zadanie 2) Do podanych nazw niemieckich firm dopisz przykłady produkowanych przez
nie towarów. 3p/
A. Bayer –
__________ B. Siemens –
__________ C. Volkswagen – __________
Zadanie 3) Uporządkuj we właściwej kolejności
etapy zmian w kompleksie
przemysłowym Zollverein w Niemczech.
Wpisz litery B – E obok odpowiednich
wydarzeń. 2p/
A. Rozpoczęcie
wydobycia węgla kamiennego.
___ Wpisanie kompleksu przemysłowego (wraz z muzeum) na „Listę światowego dziedzictwa UNESCO”.
___ Rozpoczęcie produkcji koksu z węgla.
___ Utworzenie muzeum zaliczanego do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego.
___ Zamknięcie kopalń i koksowni.
___ Wpisanie kompleksu przemysłowego (wraz z muzeum) na „Listę światowego dziedzictwa UNESCO”.
___ Rozpoczęcie produkcji koksu z węgla.
___ Utworzenie muzeum zaliczanego do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego.
___ Zamknięcie kopalń i koksowni.
Zadanie
4) Wybierz z podanych i zapisz atrakcje turystyczne Niemiec. 3p/
A. Katedra w
Kolonii.
B. Twierdza Carcassonne.
C. Alpy Bawarskie.
D. Wieża Eiffla
E. Brama Brandenburska.
B. Twierdza Carcassonne.
C. Alpy Bawarskie.
D. Wieża Eiffla
E. Brama Brandenburska.
Zadanie 5 a) Rozpoznaj obiekty geograficzne zaznaczone na mapie.
Zapisz ich nazwy.
RZEKI – 4p/
1.
2.
3.
4.
PASMA GÓRSKIE – 4p/
I.
II.
III,
IV.
MIASTA – 4p/
A.
B.
C.
D.
b) Na mapie znakiem „+” oznaczono najwyższe szczyty Czech
i Słowacji. - 4p/
Rozpoznaj te szczyty, a następnie uzupełnij zdania.
Najwyższy szczyt Czech to ……………………. o wysokości ………………
m.n.p.m
Najwyższy szczyt Słowacji
to ……………………. o wysokości ……………… m.n.p.m
Zadanie 6) – 8p/
Wykonaj zadania na podstawie mapy zamieszczonej w podręczniku na stronie 142.
a) Zapisz po dwa przykłady miejscowości, w których znajdują się podane obiekty turystyczne.
A) Kąpielisko termalne -
B) Obiekt wpisany na "Listę UNESCO" -
b) Podaj do każdego opisu po dwa przykłady parków narodowych.
A) W tych miejscach znajdują się ośrodki narciarskie -
B) W tych parkach można zwiedzać jaskinie -
Zadanie 7) – 8p/
Wymienione atrakcje turystyczne Czech i Słowacji przyporządkuj do właściwej kategorii.
Gerlach, Katedra Św. Wita, Szumawa, Dobrzyńska Jaskinia Lodowa, Pałac w Lednicach, Park wodny Tatralandia, Skalne miasto Ardspach, kościół w Twardoszynie,
A) Walory turystyczne Czech:
PRZYRODNICZE -
KULTUROWE -
B) Walory turystyczne Słowacji:
PRZYRODNICZE -
KULTUROWE -
Odpowiedzi
do zadań proszę przesłać do 21 kwietnia. (zdjęcie
z zeszytu, scan, zadanie zapisane w
dokumencie Word).
Dla chętnych proponuję obejrzenie filmu na kanale YouTube - Praga przewodnik turystyczny (https://www.youtube.com/watch?v=30iqPQm5bSE) – niestety jest dość długi – ok. 1,26 godziny :)
W
tym wyjątkowo trudnym czasie
życzę
Wam i Waszym najbliższym ZDROWIA
i
SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!
Pozdrawiam, K. Jurek
Komentarze
Prześlij komentarz