07.04 wtorek klasa 6 Geografia



Geografia klasa VI – 7 kwietnia 2020r.

WITAJCIE! Święta tuż, tuż! Cieszycie się!
Przynajmniej w nauce będzie - STOP. :)


Z geografii na dziś proponuję podsumowanie i utrwalenie wiadomości z tematu 1 i 2.

 Zapisz w zeszycie temat – Niemcy, Czechy, Słowacja - ćwiczenia. 

Następnie przeanalizuj test i zapisz w zeszycie krótkie odpowiedzi do zamieszczonych PONIŻEJ zadań dotyczących Niemiec, Czech i Słowacji.

NIEMCY, CZECHY, SŁOWACJA – test (max.  42p)

Zadanie 1)  Zapisz w zeszycie zdania prawdziwe. 2p/
A. Niemcy leżą na zachód od Polski.
B. Niemcy nie mają dostępu do morza.
C. Ukształtowanie powierzchni Niemiec jest bardzo urozmaicone: od nizin na północy przez wyżyny aż po wysokie góry – Alpy na południu.
D. Landy w Niemczech są odpowiednikami naszych miast.

Zadanie 2)  Do podanych nazw niemieckich firm dopisz przykłady produkowanych przez nie towarów. 3p/

A. Bayer – __________     B. Siemens – __________      C. Volkswagen – __________

Zadanie 3) Uporządkuj  we   właściwej   kolejności   etapy   zmian   w   kompleksie przemysłowym   Zollverein   w   Niemczech. Wpisz   litery   B – E  obok  odpowiednich wydarzeń.  2p/
 A.   Rozpoczęcie wydobycia węgla kamiennego.
___ Wpisanie kompleksu przemysłowego (wraz z muzeum) na „Listę światowego dziedzictwa UNESCO”.
___ Rozpoczęcie produkcji koksu z węgla.
___ Utworzenie muzeum zaliczanego do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego.
___ Zamknięcie kopalń i koksowni.

Zadanie 4) Wybierz z podanych i zapisz atrakcje turystyczne Niemiec. 3p/
A. Katedra w Kolonii.      
B. Twierdza Carcassonne.    
C. Alpy Bawarskie.
D. Wieża Eiffla        
E. Brama Brandenburska.

 


Zadanie 5 a) Rozpoznaj obiekty geograficzne zaznaczone na mapie. Zapisz ich nazwy.
RZEKI – 4p/
1.
2.
3.
4.
PASMA GÓRSKIE – 4p/
I.
II.
III,
IV.
MIASTA – 4p/
A.
B.
C.
D.
b) Na mapie znakiem „+” oznaczono najwyższe szczyty Czech i Słowacji. - 4p/
Rozpoznaj te szczyty, a następnie uzupełnij zdania.
Najwyższy szczyt Czech to ……………………. o wysokości ……………… m.n.p.m
Najwyższy szczyt Słowacji  to ……………………. o wysokości ……………… m.n.p.m


Zadanie 6)  – 8p/
Wykonaj zadania na podstawie mapy zamieszczonej w podręczniku na stronie 142.
a) Zapisz po dwa przykłady miejscowości, w których znajdują się podane obiekty turystyczne.

A) Kąpielisko termalne -
 
 B) Obiekt wpisany na "Listę UNESCO" -


b) Podaj do każdego opisu po dwa przykłady parków narodowych.

A) W tych miejscach znajdują się ośrodki narciarskie -

B) W tych parkach można zwiedzać jaskinie - 


Zadanie 7)  – 8p/



 Wymienione atrakcje turystyczne Czech i Słowacji przyporządkuj do właściwej kategorii.
Gerlach, Katedra Św. Wita, Szumawa, Dobrzyńska Jaskinia Lodowa, Pałac w Lednicach,                  Park wodny Tatralandia, Skalne miasto Ardspach, kościół w Twardoszynie,

A) Walory turystyczne Czech:
PRZYRODNICZE -

KULTUROWE -



B) Walory turystyczne Słowacji:
PRZYRODNICZE -

KULTUROWE -





Odpowiedzi do zadań proszę przesłać do 21 kwietnia. (zdjęcie z zeszytu, scan, zadanie zapisane  w dokumencie Word).

 

Dla chętnych proponuję obejrzenie filmu na kanale YouTube - Praga przewodnik turystyczny (https://www.youtube.com/watch?v=30iqPQm5bSE) – niestety jest dość długi – ok. 1,26 godziny :)


W razie pytań, trudności, wątpliwości  - proszę pisać na adres -                           krystynajurek1@wp.pl

W tym wyjątkowo trudnym czasie
życzę Wam i Waszym najbliższym ZDROWIA
i SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH!


 



Pozdrawiam, K. Jurek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V