20 kwietnia, język polski, kl. VII
Temat: Kolory świata, kolory życia w wierszu Jana Lechonia( " Czerwone wino").
1. Zastanów się, co może w kulturze symbolizować jesień.
2. Przeczytaj wiersz- podr. s.204.
3. Zbadaj budowę wiersza( podział na strofy, policz sylaby w wersach, rodzaje rymów).
Przypominam!!
Rymy: dokładne, niedokładne; męskie, żeńskie; przeplatane(abab) , okalające( abba), parzyste(aabb).
4. Zapisz notatkę ,wybierając właściwe określenia.
Budowa utworu jest nieregularna/ regularna. Jesień w wypowiedzi narratora/ podmiotu lirycznego to pora spokoju/ niepokoju, chaosu/ harmonii, równowagi/ nierównowagi.
1. Zastanów się, co może w kulturze symbolizować jesień.
2. Przeczytaj wiersz- podr. s.204.
3. Zbadaj budowę wiersza( podział na strofy, policz sylaby w wersach, rodzaje rymów).
Przypominam!!
Rymy: dokładne, niedokładne; męskie, żeńskie; przeplatane(abab) , okalające( abba), parzyste(aabb).
4. Zapisz notatkę ,wybierając właściwe określenia.
Budowa utworu jest nieregularna/ regularna. Jesień w wypowiedzi narratora/ podmiotu lirycznego to pora spokoju/ niepokoju, chaosu/ harmonii, równowagi/ nierównowagi.
Komentarze
Prześlij komentarz