20.04 poniedziałek klasa 1 zajęcia zintegrowane

Witajcie! Rozpoczynamy nowy tydzień.😊


Edukacja muzyczna 🎸🎺🎻🎷
Temat: Muzyka jest wszędzie.

1. Posłuchaj różnorodnych dźwięków i odgłosów. Zamknij oczy i próbuj odgadnąć. Kliknij https://bajki-zasypianki.pl/zgadnij-gdzie-jestesmy/

2. Przeczytaj lub poproś o przeczytanie informacji o dźwięku.

 Odgłosy docierające do nas z otoczenia określamy mianem dźwięku. Niemal bez przerwy jesteśmy otoczeni dźwiękami - nawet w nocy, gdy jest cicho jak makiem zasiał, słyszymy ciche tykanie budzika. Dźwięk można wytworzyć w różnorodny sposób: za pomocą naszego głosu, instrumentów, aparatów technicznych, ale także wszystkich otaczających nas rzeczy - w domu, na ulicy, w samochodzie lub w przyrodzie. Gdy wiatr szumi wśród liści drzew, wesoło pluska strumyk lub deszcz uderza w okienne szyby, zawsze powstaje przy tym dźwięk. Zwierzęta również wytwarzają przeróżne rodzaje dźwięku: ptaki ćwierkają, pszczoły brzęczą, psy szczekają, a kogut pieje. 

Dla chętnych dzieci
Obejrzyj filmik o powstawaniu dźwięku. Kliknij:  https://www.youtube.com/watch?v=vTJmhqLhtnM

3. Spróbuj wytworzyć kilka różnych dźwięków, np. klaszcz w dłonie, tupnij nogą, szeleść papierkiem, stukaj ołówkiem itp. Wykorzystaj też swój głos. Gdy połączysz kilka dźwięków w całość, powstanie muzyka. 
3. Otwórz podręcznik na s.56. Przeczytaj, co słyszymy. Na podstawie rysunku i informacji w ramce opowiedz, jak to się dzieje, że słyszymy dźwięk. Możesz obejrzeć bajkę https://www.youtube.com/watch?v=LFr4Scm7DII

4. Gdy się nudzisz, pobaw się grą na dzwonkach - https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/cymbalki

Edukacja polonistyczna
Temat: Czytanie sylab: Dza, dza...
1. Podręcznik s.57. Przeczytaj sylaby. Przeczytaj tekst. Opowiedz, czego dowiedziałeś się o skowronku. Obejrzyj zdjęcia.
2. Zeszyt ćwiczeń s.51 
W razie trudności z ćwiczeniem 2. obejrzyj filmik  https://www.youtube.com/watch?v=qUUK8SyZyBw

Edukacja matematyczna
Temat: Liczba 16.
1. Podręcznik s.58. Odpowiedz ustnie na pytania: Ile jest niebieskich kółek? Ile jest czerwonych kółek? Ile jest ich razem? Przeczytaj działania. Wykonaj ustnie zad.1-3.
2. Napisz w zeszycie w kratkę W klasie. Narysuj 2 zbiory i ich złączenie. W pierwszym zbiorze narysuj 10 elementów, a w drugim 6. Podpisz. Napisz działania i oblicz: 10 + 6 =, 16 - 6 =, 16 - 10 =. Napisz poznane liczby dwucyfrowe od największej do najmniejszej.
3. Zeszyt ćwiczeń s.52. 
Powodzenia!

Wychowanie fizyczne

Wykorzystaj nagrania z zeszłego tygodnia.
Mam też dla Ciebie nowe propozycje - https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q. Możesz zaprosić do zabawy swoją rodzinę. 💃

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V