23 kwietnia, język polski, kl. VII
Temat: Jak namalować barwę słowem?( Cz. Miłosz "Mały traktat o kolorach").
1.Zapisz utrwalone w kulturze symboliczne znaczenie koloru białego i czarnego.
2.Przeczytaj tekst Cz. Miłosza- podr. s.208 oraz Mam pojęcie, s. 209.
3.Dopasuj środki językowe zastosowane przez autora do odpowiedniego przykładu
Nazwa środka językowego
Porównanie, epitety, epitety złożone, metafora
Przykład
...jak skórka na oprawie księgi, niby małe, bladożółte monety
żółte, czerwone, niebieskie
żółtoczerwone, płomiennoczerwone, winnoczerwone
żółtość osin podbita miedzią
4. Na podstawie tekstu wyjaśnij pochodzenie nazw podanych barw: czerwony, niebieski, miedziany, fiołkowy.
5. Znajdź fragment, w którym autor tłumaczy genezę powstania tekstu i wyjaśnia powody, dla których podjął taki temat.
1.Zapisz utrwalone w kulturze symboliczne znaczenie koloru białego i czarnego.
2.Przeczytaj tekst Cz. Miłosza- podr. s.208 oraz Mam pojęcie, s. 209.
3.Dopasuj środki językowe zastosowane przez autora do odpowiedniego przykładu
Nazwa środka językowego
Porównanie, epitety, epitety złożone, metafora
Przykład
...jak skórka na oprawie księgi, niby małe, bladożółte monety
żółte, czerwone, niebieskie
żółtoczerwone, płomiennoczerwone, winnoczerwone
żółtość osin podbita miedzią
4. Na podstawie tekstu wyjaśnij pochodzenie nazw podanych barw: czerwony, niebieski, miedziany, fiołkowy.
5. Znajdź fragment, w którym autor tłumaczy genezę powstania tekstu i wyjaśnia powody, dla których podjął taki temat.
Komentarze
Prześlij komentarz