28.04.2020r. wtotek,klasa VIII,język angielski

Lesson
Topic:Past Perfect Tense.

Witam! Dzisiaj lekcja gramatyki-poznajemy czas past perfect,który w j.polskim często jest nazywany czasem "zaprzeszłym",ponieważ używa się go do określania czynności,które nastąpiły wcześniej niż inne czynności w przeszłości.Wiem,że brzmi to dziwnie ale zaraz wytłumaczę na przykładzie.
1.Zgubiłąm portfel zanim przyszłam do sklepu.(Najpierw zgubiłam)-I had lost my wallet before I came to the shop.
2.Zanim dotarłam do sklepu,zamknęli go.-By the time I arrived at the shop,they had closed.(Najpierw sklep zamknęli -czas past perfect,potem ja dotarłam-czas przeszły)

Czasownik w Past Perfect:had plus trzecia forma czasownika,np. had gone,had started.Wszelkie informacje na temat tego czasu znajdziecie w podręczniku na str.164.Wpiszcie do zeszytu ćw.1,str.99.
W czwartek spotykamy się na zoomie o(30.04.godz.11)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V