05.05.wtorek, przedszkole, grupa 5,6 latków
Witam
Was serdecznie .😀
Temat dzisiejszego dnia: „Stolica, Wisła, syrenka”
1.
Ćwiczenia
poranne na dobry początek dnia:
2.
Słuchanie
i nauka piosenki pt. „Syrenka”
I. Stoi Syrenka nad Wisłą
i patrzy na rzeki fale.
Tak dużo dzieci dziś do niej
przyszło,
no i nie boją się wcale.
Tak dużo dzieci dziś do niej
przyszło,
no i nie boją się wcale.
To nie jest żywa Syrenka, to pomnik Warszawę chroni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Ref.: Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp: Chlup! Chlup! Chlup!
II. Kiedyś prawdziwa Syrenka
w falach tej rzeki mieszkała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy,
spać poszli, bo nocka była,
lecz najmłodszy z nich ją
wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Ref.: Nasza Warszawa…
Rozmowa na temat piosenki:
− Co to jest stolica?
− Jak nazywa się stolica Polski?
− Jak nazywa się najdłuższa z polskich rzek?
− O kim opowiada piosenka?
− Czy znacie legendę o Syrence?
− Gdzie w Warszawie można spotkać Syrenkę?
3.
Karta pracy, cz.
4, s. 30−31.
Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek,
Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie
zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki
od kartki
4.
Ćwiczenia
związane z mierzeniem pojemności płynów:
Karty pracy, cz.4, s. 32-33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi
na poziom soku w szklankach.
Rysowania
szlaczków po śladach a potem samodzielnie, Następnie kolorowanie butelek,
rysowanie po śladach a potem samodzielnie według wzoru.
5.
Zachęcam do oglądnięcia
:
6.
Życzę Wam miłego dnia.
Pozdrawiam.😀
Komentarze
Prześlij komentarz