07.05.,czwartek,kl.VII,muzyka
Spotykamy się znowu na muzyce,jak to szybko mija!!!
Temat : Dźwięki jak
barwy. Kolorystyka różnych zespołów –
porównywanie barw kwintetów.
Polecenia do lekcji:
• odsłuchaj „Pod
jabłonią”(S. Szczyciński,
M. Sobolewska) tekst w podręczniku.
Chętnych na ocenę 6
zapraszam do zaśpiewania na Messengerze o umówionej godzinie zaproponowanej
przez ucznia w e-meilu.
Przypomnij sobie włoskie
nazwy zespołów muzycznych po względem
ilości grających muzyków:
Jeden grający to…………………………………….
Dwóch grających to…………………………
Trzech grających to………………………………………
Czterech grających to………………………………………
Pięciu grających to…………………………………………
• Słuchamy: 1.W. Kilar, Kwintet na instrumenty dęte,
cz. I;2. W. Lutosławski, Mini-uwertura na
kwintet dęty blaszany;3. F.
Schubert, Kwintet fortepianowy A-dur
op. 114 „Pstrąg”;
Po oglądnięciu filmiku napisz jakie instrumenty należą do:
kwintetu dętych
drewnianych……………………………………………………………………………………………
,kwintetu dętych blaszanych………………………………………………………………………………………………
Kwintetu smyczkowych…………………………………………………………………………………………
A po wysłuchaniu porównaj te trzy kwintety pod względem
barwy dźwięku. Przypomnij sobie jakie barwy wyróżniamy również w plastyce to ci
pomoże w analizie utworów. Zapisz w kilku zdaniach
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….............
Notatkę prześlij na e-maila
Komentarze
Prześlij komentarz