11.05. poniedziałek, przedszkole, grupa 5,6 latków
Dzień dobry.
Witam Was w ten piękny poniedziałkowy dzień.🌞
Nasz dzisiejszy
temat to „Łąka w maju”
1.Ćwiczenia na dobry początek dnia :
2. Karta pracy, cz. 4, s. 36−37.
Oglądanie
obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt,
nazywanie ich.
3.
Słuchanie piosenki Wiosna na łące (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
I. Dziś na łąkę
przyszła Wiosna
w kwiecistej
sukience,
budzi maki i
stokrotki,
jaskry i kaczeńce.
Ref.: Ptaki trele
wyśpiewują,
świeci ciepłe słońce,
w rosie kąpią się
biedronki.
Wiosna już na łące!
II. Świerszcz zielone
stroi skrzypce,
da dziś pierwszy
koncert.
Tańczą pszczoły i
motyle,
żabki i chrabąszcze.
Ref.: Ptaki…
III. Tak się wszyscy
cieszą wiosną,
tańczą i śpiewają,
nawet krecik wyszedł
z norki,
z myszką pląsa żwawo.
Ref.: Ptaki…
• Określenie
charakteru melodii piosenki, jej budowy
• Rozmowa na temat tekstu
piosenki:
− Kto przybył na
łąkę?
− Co zaczęło się
dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
− Co to znaczy, że
świerszcz stroi skrzypce?
− Wymień mieszkańców
łąki, o których jest mowa w piosence.
4. Rozwiązywanie
zagadek Bożeny Formy Mieszkańcy łąki.
Wiosną i latem się
pojawia,
kiedy ranek nastaje
jej kropelki są na kwiatkach,
listkach i na trawie.
(rosa)
Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. (tęcza)
Błyszczący na jej
plecach płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)
Rozciąga policzki jak
woreczki małe.
Zimowe zapasy
przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy,
gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może? (chomik)
Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką i bardzo lubi,
gdy świeci słonko.
(motyl)
Jak się ten owad
nazywa?
Przez cały dzień
pracuje.
Na plecach nosi
ciężary, kopiec wielki buduje. (mrówka)
5.
Zachęcam do oglądnięcie:
6. Zabawy na świeżym powietrzu.
Obserwowanie
łąki znajdującej się blisko waszych domów .
Pozdrawiam
Was cieplutko.😀
Komentarze
Prześlij komentarz