14.05 czwartek klasa 8 język niemiecki


Dzień dobry
Zaczynamy nową lekcję z datą 14.05.2020r.

Thema: Ich beabsichtige, die Fotoausstellung zu besuchen. ( Zamierzam zwiedzić wystawę fotografii.)
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się negocjować propozycję:
Vorschlag/Propozycja
Ich schlage vor,……..( Proponuję…….)
Ich beabsichtige….. Und du?( (Zamierzam……… A ty? )
Leute wer hat die Absicht,……(  Ludzie, kto ma zamiar ………)
Ich habe Lust, ……. Und ihr? ( Mam ochotę …….. A wy? )

Zustimmung/Zgoda
Gute Idee! (Dobry pomysł )
Ich auch (Ja też)
Klasse!/Super!( Świetnie)
Ich bin dafϋr. ( Jestem za tym. )

Ablehnung/Odrzucenie
Das finde ich langweilig.( Uważam, że to nudne. )
Oh nein !( O nie !)
Ich bin dagegen. (Jestem przeciwny/a )
Tut mir Leid ( Przykro mi )
Leute, dort sterbe ich vor Langweile.( Ludzie, ja tam umrę z nudów.)

Gegenvorschlag/Kontrpropozycja
Ich möchte lieber……..(Wolałabym…)
Können wir nicht…….( Nie możemy ……)

Proszę przeczytać dialogi ze strony 75 . Dialogi te utrwalają nowo poznane słownictwo.
Pozdrawiam
E.Kmieć

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V