19.05.wtorek,przedszkole, grupa 5,6 latków


Witam Was moi drodzy.
Nasz dzisiejszy temat to „Co jest cięższe, a co lżejsze?”

1.      Ćwiczenia na dobry początek dnia :

2.      Zabawy Miny i minki.

Mimiką naśladujecie polecenia :

Jesteście smutni.                        układacie usta w podkówkę,
Jesteście zdziwieni.                    marszczycie czoło,
Jesteście przestraszeni.              szeroko otwieracie oczy, otwieracie usta tak jakby chciały      powiedzieć głoskę O,
Dmuchacie na płomień świecy.   wykonujecie głęboki wdech i wydech,
Śpicie.                                       zamykacie oczy.


3.      Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.
 Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie,  waga szalkowa.( jeśli posiadacie w domu) Spróbujcie porównać masę wybranych przedmiotów i określcie, co jest cięższe, co jest lżejsze.

Eksperymenty dla dzieci: Co pływa a co tonie?

4.      Karta pracy, cz. 4, s. 55.
           Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

5.      Słuchanie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek
Nazwy miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy. 

W miejscach oznaczonych * powtarzacie za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy miesięcy.

Jakie miesiące w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?
Komu nie sprawi trudu zadanie,
 niech rozpoczyna ich wyliczanie.
Powietrza dużo buzia nabiera
i na wydechu nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *
Jeśli za trudne było zadanie,
ćwicz dalej z nami to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad, grudzień *,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad, grudzień *.

Pozdrawiam Was cieplutko.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V