19.05.wtorek,przedszkole, grupa 5,6 latków
Witam
Was moi drodzy.
Nasz
dzisiejszy temat to „Co jest cięższe, a
co lżejsze?”
1. Ćwiczenia
na dobry początek dnia :
2. Zabawy
Miny i minki.
Mimiką naśladujecie
polecenia :
Jesteście smutni. układacie usta w podkówkę,
Jesteście
zdziwieni. marszczycie
czoło,
Jesteście
przestraszeni. szeroko otwieracie oczy, otwieracie usta tak jakby chciały powiedzieć głoskę O,
Dmuchacie na płomień
świecy. wykonujecie głęboki wdech i
wydech,
Śpicie. zamykacie oczy.
3. Ćwiczenia
w porównywaniu masy przedmiotów.
Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki,
misie, waga szalkowa.( jeśli posiadacie
w domu) Spróbujcie porównać masę wybranych przedmiotów i określcie, co jest
cięższe, co jest lżejsze.
Eksperymenty dla
dzieci: Co pływa a co tonie?
4. Karta
pracy, cz. 4, s. 55.
Kolorowanie w każdej parze cięższego
przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
5. Słuchanie
wiersza Ewy Małgorzaty Skorek
Nazwy
miesięcy – utrwalanie nazw miesięcy.
W
miejscach oznaczonych * powtarzacie za rodzicem – na jednym wydechu – nazwy
miesięcy.
Jakie
miesiące w roku mamy?
Czy
wszystkie nazwy miesięcy znamy?
Komu nie
sprawi trudu zadanie,
niech rozpoczyna ich wyliczanie.
Powietrza
dużo buzia nabiera
i na
wydechu nazwy wymienia:
−
styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik, listopad, grudzień. *
Jeśli za
trudne było zadanie,
ćwicz
dalej z nami to wyliczanie:
−
styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik listopad, grudzień *,
−
styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień,
październik listopad, grudzień *.
Pozdrawiam Was cieplutko.
Komentarze
Prześlij komentarz