21.05.czwartek,przedszkole,grupa 5,6 latków
Witam
Was moi drodzy.
Nasz
dzisiejszy temat to „Wszyscy jesteśmy
tacy sami, choć każdy z nas jest inny.”
1. Ćwiczenia
na dobry początek dnia :
2. Zabawa
dydaktyczna : Jak się dziś czujesz?
(dzieci wypowiadają się o własnych emocjach, potrafią też zapytać mamę/tatę o
samopoczucie)
3. Słuchanie
wiersza „O prawach dziecka” Marcina Brykczyńskiego.
Zwróćcie uwagę, jakie prawa przedstawione są w wierszu „O prawach dziecka”
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
Zwróćcie uwagę, jakie prawa przedstawione są w wierszu „O prawach dziecka”
Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los zmienić,
Spisali dla was mądre prawa.
Więc je, na co dzień i od święta,
Spróbujcie dobrze zapamiętać.
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić wyzywać,
I każdego mogę na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata, już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabraniać spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, aby każdy uznał moje prawa
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wierszu poukładały, prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.
Rozmowa na temat przeczytanego wiersza.
- Co to są prawa?
- Kto ma swoje prawa?
- Jakie prawa mają dzieci?
- Czy potrzebne są prawa dla dzieci?
4. Zabawa
pt. „Tak - nie”.
Starajcie się wypowiedzieć na zadane Wam
pytanie:
- Mam prawo uderzyć
kolegę, kiedy on uderzył mnie pierwszy.
- Mam prawo płakać,
kiedy jest mi bardzo smutno.
- Mam prawo nic nie
robić na zajęciach zawsze, kiedy mam na to ochotę.
- Mam prawo bawić się z
kim chcę.
- Mam prawo zaglądać do
cudzych szuflad.
- Mam prawo powiedzieć,
że mam zły humor.
- Mam prawo do
kontaktów z mamą i tatą chociaż rodzice nie mieszkają razem.
- Mam prawo zniszczyć
kolegi/żanki rysunek, jeżeli mi się nie podoba to co namalował/a.
- Mam prawo do zabawy
po zajęciach.
5. Karta
pracy, cz. 4, s. 58
Układanie zdań o każdym
obrazku. Pisanie samodzielnie lub przez N. imienia dziecka. Ozdabianie pola z
imieniem.
6. Zabawa
ruchowa na świeżym powietrzu – Zabawy z piłkami .
Pozdrawiam
Was i życzę pięknego dnia.😊
Komentarze
Prześlij komentarz