25.05.poniedziałek,przedszkole,grupa 5, 6 latków



Witam Was serdecznie w poniedziałek
Temat dzisiejszego dnia: „Mama i tata”

1. Ćwiczenia poranne na dobry początek dnia:

2.Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…
Dokończcie zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych)

3.Słuchanie wiersza.

Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Rozmowa na temat wiersza.
 − Kim dla Was jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękujecie rodzicom?

• Nauczcie się tego wiersza na pamięć

4.Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla mamy i taty Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.

5. Nauka piosnki „Moja wesoła rodzinka”
1.My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!

Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

2.Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!

Mama, tata………………………….


3. Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!

Mama, tata………………………….

4.Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!

Mama, tata………………………….

5.Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!

Mama, tata………………………….


Pozdrawiam. Życzę Wam miłego dnia.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V