1.06 poniedziałek Klasa 8 Biologia
Temat: Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody.
Zajmijmy się dzisiaj zasobami przyrody. Wiecie, że można je podzielić na niewyczerpywalne i wyczerpywalne.
Gorąco polecam materiał dostępny pod linkiem:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,biologia-lekcja-1-12052020,47936872
Czy potrafisz podać przykłady zasobów przyrody? Wypisz je w zeszycie w punkcie ( pomocna będzie str.152 w podręczniku):
1. Zasoby przyrody:
A. Niewyczerpywalne:
B. Wyczerpywalne:
- odnawialne:
- nieodnawialne:
Zapoznaj się ze skutkami niewłaściwej eksploatacji wyczerpywalnych zasobów przyrody. (str. 153)
Następnie przepisz do zeszytu, co oznacza hasło:
2. Zrównoważony rozwój- rozwój ekonomiczny i gospodarczy państw ma zaspokajać aktualne potrzeby ludzi, ale nie zmniejszać szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie.
3. Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody:
a) odnawialnymi: podaj 2 przykłady
b) nieodnawialnymi: podaj 2 przykłady
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń- str.87-89.
Powodzenia!🙋
Zajmijmy się dzisiaj zasobami przyrody. Wiecie, że można je podzielić na niewyczerpywalne i wyczerpywalne.
Gorąco polecam materiał dostępny pod linkiem:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-8,biologia-lekcja-1-12052020,47936872
Czy potrafisz podać przykłady zasobów przyrody? Wypisz je w zeszycie w punkcie ( pomocna będzie str.152 w podręczniku):
1. Zasoby przyrody:
A. Niewyczerpywalne:
B. Wyczerpywalne:
- odnawialne:
- nieodnawialne:
Zapoznaj się ze skutkami niewłaściwej eksploatacji wyczerpywalnych zasobów przyrody. (str. 153)
Następnie przepisz do zeszytu, co oznacza hasło:
2. Zrównoważony rozwój- rozwój ekonomiczny i gospodarczy państw ma zaspokajać aktualne potrzeby ludzi, ale nie zmniejszać szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie.
3. Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody:
a) odnawialnymi: podaj 2 przykłady
b) nieodnawialnymi: podaj 2 przykłady
Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń- str.87-89.
Powodzenia!🙋
Komentarze
Prześlij komentarz