16.06. wtorek, przedszkole, grupa 3,4 latki

Witam maluszki we wtorek :)
Nasz dzisiejszy temat to ,,Bezpieczne wakacje"

1. Ćwiczenia na dobry początek dnia
https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

2. Słuchanie wiersza Barbary Kosmowskiej Podjudzajka.

Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.
To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.
I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,
Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!
Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.
Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?
 Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,
To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!
Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!
Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.
Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!
A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,
I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,
Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam
w gąszczu moich strasznych snów?
Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.
Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!

 Rozmowa na temat wiersza: 
− Kim była podjudzajka? 
− Do czego podjudzajka namawiała dzieci? 
− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?

3.  Karta pracy, cz. 2,  nr 61 
Dzieci:  − oglądają obrazek, mówią co przedstawia, kolorują go,
− odszukują w naklejkach obrazki ryb, naklejają je w akwariach tak, aby w każdym akwarium były takie same rybki.

4. Zachęcam do obejrzenia
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=25s
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Pozdrawiam i życzę miłego dnia! 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V