29.10, czwartek, Geografia, klasa 7
Geografia,
klasa 7 – 29 października 2020 r.
DZIEŃ
DOBRY!
Przypomnienie: Proszę przesłać zadanie – rzeki Polski.
Dziś wypływamy w rejs po Morzu Bałtyckim 😊
Przeczytaj
11 temat: Morze
Bałtyckie
(str. 66 – 71)
Przeanalizuj
zamieszczone mapy, schematy, zdjęcia.
Zwróć
uwagę na wyróżnione pojęcia – postaraj się je zapamiętać: morze szelfowe, basen, głębia,
ławica, wybrzeże mierzejowo-zalewowe, wybrzeże klifowe, wybrzeże szerowe
(szkierowe), abrazja, mierzeja, klif, zasolenie, eutrofizacja.
Jeżeli możesz / chcesz
obejrzyj materiały zamieszczone na podanych stronach:
Morze Bałtyckie - podstawowe
informacje.
https://www.youtube.com/watch?v=p4G8FerXy_E
(8 min.)
Morze Bałtyckie – środowisko przyrodnicze
a działalność człowieka
Zapisz
w zeszycie temat i notatkę według podanego planu.
Lekcja 29.10.20r.
Temat:
Morze Bałtyckie.
1) Morze Bałtyckie – podstawowe
informacje. (korzystaj
z treści i mapy)
ü Typ morza - …………….
ü Powierzchnia - …………….
ü Liczba uchodzących rzek -…………
ü Największe rzeki –np. (4) …………..
ü Średnia głębokość -………
ü Max. głębokość/ nazwa - ……………
ü Baseny np. -…………
ü Głębie np. -…………..
ü Ławice np. -…………..
ü Rodzaje wybrzeży, np. - …………
ü Zatoki, np. (5) -……………….
ü Państwa (9) -………………….
ü Temperatura wody latem od..do..
ü Temperatura wody zimą od.. do..
ü Średnie zasolenie - ……..
2)
Niszcząca
działalność Bałtyku – abrazja.
(narysuj w zeszycie poniższe rysunki wraz z opisami)
3)
Budująca działalność Bałtyku – mierzeja.
(Mierzeja - https://www.youtube.com/watch?v=qtw2A7uWMVU
)
(przerysuj
schematyczny rysunek )
4)
Wymień 3 przyczyny niskiego zasolenia
Bałtyku.
(str.
68)
5) Podaj 3 najważniejsze
czynniki wpływające na degradację wód Bałtyku.
(str.
69)
6) Na czym polega eutrofizacja?
Jakie są skutki tego zjawiska?
(str.
69)
7) Wymień 4 atrakcje turystyczne
Bałtyku.
(z
własnej wiedzy lub str. 70, 71)
Zadanie
dla chętnych.
Zad. 4, str. 69 (podręcznik)
Następnie spotkanie online.
Pozdrawiam.. K.J
Komentarze
Prześlij komentarz