16 kwietnia, język polski, kl. IV
Temat: Na tropach przenośni.
1.Przeczytaj definicję przenośni(metafory)- podr., s.228 Zapamiętaj.
2.Metafora to inaczej niezwykłe połączenie słów. Na czym to polega, wyjaśnię na przykładzie sformułowania kaskada kwiatów. Przepisz do zeszytu.
kaskady wody- zwykłe połączenie słów
3. Wykonaj polecenie 3., 4. , s.228.
4. Przyporządkuj podane metafory do wierszy poznanych wcześniej. W nawiasie podaję ich tytuły (Moje próżnowanie, Wyliczanka, Wyciągnięta ręka, Kosze pełne snów, Obłoki). Znajdź je w podręczniku, aby odszukać poniższe przenośnie.
5. Wybierz z pol. 7. , s.229 , dwa przykłady i wyjaśnij, co oznaczają.
6. Wykonaj pol. 8. , s.229.
1.Przeczytaj definicję przenośni(metafory)- podr., s.228 Zapamiętaj.
2.Metafora to inaczej niezwykłe połączenie słów. Na czym to polega, wyjaśnię na przykładzie sformułowania kaskada kwiatów. Przepisz do zeszytu.
kaskady wody- zwykłe połączenie słów
spadający strumień wody, wodospad ←kaskada kwiatów
↓znaczenie przenośne, nowe-niezwykłe połączenie słów
duże ilości kwiatów, zwieszających się z balkonów, przypominające wodospad3. Wykonaj polecenie 3., 4. , s.228.
4. Przyporządkuj podane metafory do wierszy poznanych wcześniej. W nawiasie podaję ich tytuły (Moje próżnowanie, Wyliczanka, Wyciągnięta ręka, Kosze pełne snów, Obłoki). Znajdź je w podręczniku, aby odszukać poniższe przenośnie.
- przekrzywiona czapa śmieje się do rzeki;
- dachy domów wyciągają szyje po kryjomu;
- wychylają się węszące pyszczki wierszy;
- rosną ogromne kosze ze snami;
- idzie niebem śpiew skowronka
5. Wybierz z pol. 7. , s.229 , dwa przykłady i wyjaśnij, co oznaczają.
6. Wykonaj pol. 8. , s.229.
Komentarze
Prześlij komentarz