29.04 środa klasa 3 religia


29.04.2020

Witajcie Kochani!
Na dziś poważny temat związany ze spowiedzią świętą. Katecheza nr 36, str. 86. Nie robimy nic w zeszycie ćwiczeń!!! Proszę rodziców aby pomogli dziecku nauczyć się formuły spowiedzi świętej. Można posłużyć się schematem w książce str.86, lub z książeczki str. 110 lub wg schematu który podaje:

Dziecko: Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus
Ksiądz: Na wieki wieków Amen.
Dziecko: W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego ( żegna się kreśląc znak krzyża na swoim ciele)
Ksiądz: Amen

Przy pierwszej spowiedzi mówimy:
Dziecko: Jestem uczniem klasy III, mam lat np. 9. Do spowiedzi przystępuję pierwszy raz. Obraziłem (am) Pana Boga następującymi grzechami: (wymieniamy grzechy np. nie modliłem się, nie chciało mi się uczyć, nie słuchałem rodziców i nauczycieli…)

Przy kolejnych spowiedziach mówimy:
Dziecko: Jestem uczniem klasy III, mam lat 9. Ostatni raz u spowiedzi byłem (am) np. miesiąc temu, dwa tygodnie temu, dwa miesiące temu. Pokutę wypełniłem (am), żadnego grzechu nie zataiłem (am) ani nie zapomniałem (am). Obraziłem (am) Pana Boga następującymi grzechami
( tu wymieniamy grzechy np. kłamałem, nie słuchałem rodziców, brzydkich słów używałem, nie modliłem się …)
Więcej grzechów nie pamiętam za wszystkie serdecznie żałuję. Postanawiam się poprawić. Proszę o pokutę i kapłańskie rozgrzeszenie.
( Te formuły na blachę trzeba wykuć!!!)

Ksiądz: mówi naukę, którą trzeba wysłuchać i zapamiętać pokutę którą trzeba po spowiedzi odprawić i zachęca do żalu: Teraz żałuj za swoje grzechy.

Dziecko: Bije się w piersi i wypowiada słowa: Boże bądź miłościw mnie grzesznemu.

Ksiądz: udziela rozgrzeszenia, a po słowach: I ja odpuszczam tobie grzechy
w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego
Dziecko: odpowiada Amen.

Ksiądz. Wysławiajmy Pana bo jest dobry
Dziecko: Bo Jego miłosierdzie trwa na wieki.

Ksiądz. Pan odpuścił Ci grzechy idź w pokoju i puka w konfesjonał
Dziecko: Po tych słowach i po odstukaniu można odejść od konfesjonału!!!

Bardzo proszę by rodzic postawił się w miejsce księdza łatwiej będzie dziecku zapamiętać swoje kwestie, które musi się nauczyć bardzo dobrze i pewnie na pamięć !!!

Życzę powodzenia i dużo zdrówka. Dacie radę!!!
Pozdrawiam serdecznie: ks. Marcin

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

09.06 wtorek, klasa 6, Geografia

15 maja, język polski, kl. V